Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Porównanie graficzne Call of Duty WWII na Xboksie One, Xboksie One X i PlayStation 4 Pro

05.11.2017 15:54
😃
1
2
jablo2704
1
Junior

Moim zdaniem trochę za wcześnie na taka recenzję ponieważ gra na Xboxie One X jest uruchomiona BEZ ŁATKI Xbox Enchanted! Tak więc po premierze konsoli 7 listopada (gdy wyjdzie oficjalna łatka sami z resztą o tym pisaliście :)) grafika będzie wyglądać dużo lepiej, w tym momencie konsola nie pokazuje swojego całego potencjału.

05.11.2017 16:36
2
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

A co Ty myślisz, że nagle między XOX i PS4 Pro będzie jakaś miażdżąca różnica w grafice? Zapomnij.

05.11.2017 16:43
GhostMaree
3
odpowiedz
1 odpowiedź
GhostMaree
39
Konsul

większość multiplatformowych gier jest robione na ps4 albo na pc xD

05.11.2017 23:36
topyrz
3.1
topyrz
77
O_O

Obecna generacja to prawie same komputery. Główne konsole mają przecież tę samą architekturę. Natomiast kuleje optymalizacja. Na konsolach masz jedną specyfikację, więc łatwiej się na niej skupić niż na desktopach.

05.11.2017 23:22
Gorn221
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gorn221
105
Łowca Demonów

Ale optymalizacja to nieźle ssie

05.11.2017 23:57
4.1
zanonimizowany1101535
23
Generał

Chyba tobie. Komputer do grania sobie kup, a nie przedpotopowy laptop od starego, na ktorym jedyne co odpala to word i excel.

06.11.2017 07:11
Gorn221
4.2
Gorn221
105
Łowca Demonów

GTX 1060
i5-7400
8GB RAMu
Potwór to to nie jest ale prawie spełniam zalecane, a to potrafi zrobić serię ścinek na minimalnych w 1080p

06.11.2017 01:05
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany554977
88
Pretorianin

Całkiem niedawno wypowiadałem się w innym wątku w którym pisałem o wykorzystywaniu HDR w grach.

Teraz patrzę na to porównanie.
Patrzę raz, drugi, trzeci i ...... albo ja mam coś z oczami, albo poza wyższą rozdzielczością w przypadku PS4 PRO i XB1X nie widać kompletnie żadnej różnicy, czyli gdyby do XB1 miał wyższą rozdziałkę, to różnicy zapewne nie byłoby w ogóle.

Tak na marginesie, to konia z rzędem temu, kto zauważy tam HDR w akcji.

06.11.2017 01:39
5.1
barnej7
165
Senator

by zobaczyć hdr musisz mieć telewizor z hdr ewentualnie monitor :) W przeciwnym wypadku nic nie zobaczysz.

06.11.2017 06:51
5.2
hennepin
71
Konsul

Trudno żebyś zobaczył HDR, skoro materiał źródłowy tego filmu nie jest w HDR i nie masz odbiornika HDR, HDR to krok milowy, to robi piorunujące wrażenie jak się zobaczy, żadne ultra nawet w 8k nie zrobi takiego opadu szczeny jak właśnie HDR na TV z dobrej klasy HDR, tylko takie kosztują powyżej 5k. A taki zrywający kapcie powyżej 1000 nitów to już wydatek około 10k.

post wyedytowany przez hennepin 2017-11-06 06:57:08
06.11.2017 07:32
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany554977
88
Pretorianin

@barnej7
@hennepin

W takim razie, jaki sens ma przedstawianie porównań graficznych skoro HDR-a w materiałach video i tak nie zobaczymy ?

Ponadto (do kolegi hennepin) ja już widziałem HDR we wszystkich możliwych zastosowaniach i wierz mi lub nie, ale jedyne co mi opadło to ręce, że też ludzie dają się tak łatwo robić w bambuko.

Jestem już wiekowym panem, który gra od około 30 lat, a ponadto tak się składa, że zajmuję się zawodowo grafiką komputerową na potrzeby reklamy i wydaje mi się, że co-nieco o grafice (w tym również o tym nieszczęsnym HDR) wiem.

Jeśli chcecie Panowie, to poszukajcie wątków w których wypowiadam się na temat HDR-a i sensu jego stosowania w grach.
Proponuję również poczytać co-nieco o tym całym HDR.

Oczywiście nie twierdzę, że jestem Alfą i Omegą i pozjadałem wszystkie rozumy.
Po prostu przedstawiam moją opinię na temat HDR-a w ogóle, a w zastosowaniach dotyczących gier w szczególności.

Każdy z nas i tak zapewne będzie miał swoje zdanie w tym względzie :)

06.11.2017 09:06
6.1
hennepin
71
Konsul

Nie widziałeś bo gdybyś widział to nie pisałbyś tak, albo widziałeś na jakimś budżetowym tv w markecie bez odpowiedniej konfiguracji. Po ograniu wielu gier z HDR nie jestem w stanie więcej grać w SDR, mam mocnego kompa z 1080 Ti ale wybieram wersje na konsole jak jest HDR bo gniecie wszelkie inne bajery z PC. To jest rewolucja na miarę pierwszych akceleratorów graficznych z lat 90. Od tamtego czasu nic takiego wrażenia na mnie nie zrobiło jak właśnie HDR i to szkoda raczej mnie Ciebie, że tego jeszcze nie doświadczyłeś. AA i nie wiem czy nie mylisz obecnego HDR w grach/filmach z tym co jest od lat w fotografii. Poczytaj HDTV Polska, chłopaki się naprawdę znają. Jeszcze jedno filmy/seriale robią wrażenie ale to właśnie gry zyskują najwięcej dzięki HDR, szeroka paleta barw + światło kontrastujące z cieniami, miejscami ciemnymi, wygląda to wręcz obłędnie. To jest nie do uzyskania nawet w ułamku na odbiornikach SDR. Od lutego posiadam TV z HDR, najpierw KS7000 teraz KS9500 i cały czas jestem pod niesamowitym wrażeniem jak to wygląda, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek jakaś technologia zrobiła na mnie takie wrażenie.
W innym wątku napisałeś, że HDR można uzyskać bez odbiorników HDR i materiału z metadanymi HDR, no o czym my w takim razie dyskutujemy jak Ty nie masz zielonego pojęcia czym jest HDR w grach/filmach i czym różnią się wyświetlacze HDR od zwykłych SDR.

post wyedytowany przez hennepin 2017-11-06 09:30:16
06.11.2017 10:25
6.2
hub3k pl
2
Junior

Wiesz ten cały twój HDR to już był stosowany w modach do gier dobre 10 lat temu bo moderzy wpadli na pomysł jak łatwo podbić grafikę robiąc ciemne ciemniejszym a jasne jaśniejszym. Kilka lat temu jakaś sprytna osoba wpadła na pomysł ustanowienia wartości liczbowych dla parametrów w czym tv już od dawna rywalizują. Efekt hdr`u można nawet osiągnąć na zwykłym ekranie oczywiście nie w takim stopniu co topowe tv z hdrem ale po co to robić skoro można sprzedać nowe telewizory,konsole i bóg wie co.

06.11.2017 10:34
6.3
hennepin
71
Konsul

Mylisz się, nie można uzyskać, to nawet nie będzie namiastka. Mylisz HDR, które było stosowane w fotografii, ale nie było do tej pory odbiorników mogących fizycznie wyświetlić HDR, nie było też materiałów (filmów, gier) z niezbędnymi metadanymi HDR. HDR to wiele składowych, w tym szeroka paleta barw, która robi wielką różnicę, nity cd/m2 dopiero na drugim miejscu są.

07.11.2017 15:34
Raiden
6.4
Raiden
145
Generał

Myślę, że sprawę trzeba wyjaśnić.
Lajosz, skoro zajmujesz się grafiką komputerową, to wiesz, jak wygląda i na czym polega HDR na poziomie API, podczas renderingu.
Piszę tu o rzeczy bardzo mocno promowanej w grach, w 2004 roku (HL2 lost coast): https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb173486(v=vs.85).aspx

Było to zaprojektowane po to, by sztucznie ominąć ograniczenie 8 bitów na kolor.
Natomiast z twoich komentarzy wynika, że taki HDR też nie ma sensu, bo można to zrobić wcześniej. Pytanie moje brzmi - jak? Jak przewidzieć i zaprojektować każdą scenę w grze?

Pisałeś też:
Natomiast jeśli film był nagrywany kamerą z HDR-em i ten HDR był włączony, to na KAŻDYM telewizorze (z HDR-em lub bez niego) zobaczysz obraz przetworzony przez HDR, czyli pozbawiony niedoświetleń i prześwietleń.
Widzisz, we współczesnym HDR chodzi o to, by nie spłaszczać informacji do 8 bitów na kolor (bo na takim ekranie docelowo były wyświetlane filmy), lecz by przesłać całą informację. HDR TV oznacza, iż TV ma matrycę oraz podświetlenie zdolne to odebrania takiej informacji i wyświetlenia jej.

Wiadomość Porównanie graficzne Call of Duty WWII na Xboksie One, Xboksie One X i PlayStation 4 Pro