Porównanie graficzne Call of Duty: WWII na Xboksie One, Xboksie One X i PlayStation 4 Pro
Moim zdaniem trochę za wcześnie na taka recenzję ponieważ gra na Xboxie One X jest uruchomiona BEZ ŁATKI Xbox Enchanted! Tak więc po premierze konsoli 7 listopada (gdy wyjdzie oficjalna łatka sami z resztą o tym pisaliście :)) grafika będzie wyglądać dużo lepiej, w tym momencie konsola nie pokazuje swojego całego potencjału.
A co Ty myślisz, że nagle między XOX i PS4 Pro będzie jakaś miażdżąca różnica w grafice? Zapomnij.
Chyba tobie. Komputer do grania sobie kup, a nie przedpotopowy laptop od starego, na ktorym jedyne co odpala to word i excel.
Całkiem niedawno wypowiadałem się w innym wątku w którym pisałem o wykorzystywaniu HDR w grach.
Teraz patrzę na to porównanie.
Patrzę raz, drugi, trzeci i ...... albo ja mam coś z oczami, albo poza wyższą rozdzielczością w przypadku PS4 PRO i XB1X nie widać kompletnie żadnej różnicy, czyli gdyby do XB1 miał wyższą rozdziałkę, to różnicy zapewne nie byłoby w ogóle.
Tak na marginesie, to konia z rzędem temu, kto zauważy tam HDR w akcji.
by zobaczyć hdr musisz mieć telewizor z hdr ewentualnie monitor :) W przeciwnym wypadku nic nie zobaczysz.
Trudno żebyś zobaczył HDR, skoro materiał źródłowy tego filmu nie jest w HDR i nie masz odbiornika HDR, HDR to krok milowy, to robi piorunujące wrażenie jak się zobaczy, żadne ultra nawet w 8k nie zrobi takiego opadu szczeny jak właśnie HDR na TV z dobrej klasy HDR, tylko takie kosztują powyżej 5k. A taki zrywający kapcie powyżej 1000 nitów to już wydatek około 10k.
@barnej7
@hennepin
W takim razie, jaki sens ma przedstawianie porównań graficznych skoro HDR-a w materiałach video i tak nie zobaczymy ?
Ponadto (do kolegi hennepin) ja już widziałem HDR we wszystkich możliwych zastosowaniach i wierz mi lub nie, ale jedyne co mi opadło to ręce, że też ludzie dają się tak łatwo robić w bambuko.
Jestem już wiekowym panem, który gra od około 30 lat, a ponadto tak się składa, że zajmuję się zawodowo grafiką komputerową na potrzeby reklamy i wydaje mi się, że co-nieco o grafice (w tym również o tym nieszczęsnym HDR) wiem.
Jeśli chcecie Panowie, to poszukajcie wątków w których wypowiadam się na temat HDR-a i sensu jego stosowania w grach.
Proponuję również poczytać co-nieco o tym całym HDR.
Oczywiście nie twierdzę, że jestem Alfą i Omegą i pozjadałem wszystkie rozumy.
Po prostu przedstawiam moją opinię na temat HDR-a w ogóle, a w zastosowaniach dotyczących gier w szczególności.
Każdy z nas i tak zapewne będzie miał swoje zdanie w tym względzie :)
Nie widziałeś bo gdybyś widział to nie pisałbyś tak, albo widziałeś na jakimś budżetowym tv w markecie bez odpowiedniej konfiguracji. Po ograniu wielu gier z HDR nie jestem w stanie więcej grać w SDR, mam mocnego kompa z 1080 Ti ale wybieram wersje na konsole jak jest HDR bo gniecie wszelkie inne bajery z PC. To jest rewolucja na miarę pierwszych akceleratorów graficznych z lat 90. Od tamtego czasu nic takiego wrażenia na mnie nie zrobiło jak właśnie HDR i to szkoda raczej mnie Ciebie, że tego jeszcze nie doświadczyłeś. AA i nie wiem czy nie mylisz obecnego HDR w grach/filmach z tym co jest od lat w fotografii. Poczytaj HDTV Polska, chłopaki się naprawdę znają. Jeszcze jedno filmy/seriale robią wrażenie ale to właśnie gry zyskują najwięcej dzięki HDR, szeroka paleta barw + światło kontrastujące z cieniami, miejscami ciemnymi, wygląda to wręcz obłędnie. To jest nie do uzyskania nawet w ułamku na odbiornikach SDR. Od lutego posiadam TV z HDR, najpierw KS7000 teraz KS9500 i cały czas jestem pod niesamowitym wrażeniem jak to wygląda, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek jakaś technologia zrobiła na mnie takie wrażenie.
W innym wątku napisałeś, że HDR można uzyskać bez odbiorników HDR i materiału z metadanymi HDR, no o czym my w takim razie dyskutujemy jak Ty nie masz zielonego pojęcia czym jest HDR w grach/filmach i czym różnią się wyświetlacze HDR od zwykłych SDR.
Wiesz ten cały twój HDR to już był stosowany w modach do gier dobre 10 lat temu bo moderzy wpadli na pomysł jak łatwo podbić grafikę robiąc ciemne ciemniejszym a jasne jaśniejszym. Kilka lat temu jakaś sprytna osoba wpadła na pomysł ustanowienia wartości liczbowych dla parametrów w czym tv już od dawna rywalizują. Efekt hdr`u można nawet osiągnąć na zwykłym ekranie oczywiście nie w takim stopniu co topowe tv z hdrem ale po co to robić skoro można sprzedać nowe telewizory,konsole i bóg wie co.
Mylisz się, nie można uzyskać, to nawet nie będzie namiastka. Mylisz HDR, które było stosowane w fotografii, ale nie było do tej pory odbiorników mogących fizycznie wyświetlić HDR, nie było też materiałów (filmów, gier) z niezbędnymi metadanymi HDR. HDR to wiele składowych, w tym szeroka paleta barw, która robi wielką różnicę, nity cd/m2 dopiero na drugim miejscu są.
Myślę, że sprawę trzeba wyjaśnić.
Lajosz, skoro zajmujesz się grafiką komputerową, to wiesz, jak wygląda i na czym polega HDR na poziomie API, podczas renderingu.
Piszę tu o rzeczy bardzo mocno promowanej w grach, w 2004 roku (HL2 lost coast): https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb173486(v=vs.85).aspx
Było to zaprojektowane po to, by sztucznie ominąć ograniczenie 8 bitów na kolor.
Natomiast z twoich komentarzy wynika, że taki HDR też nie ma sensu, bo można to zrobić wcześniej. Pytanie moje brzmi - jak? Jak przewidzieć i zaprojektować każdą scenę w grze?
Pisałeś też:
Natomiast jeśli film był nagrywany kamerą z HDR-em i ten HDR był włączony, to na KAŻDYM telewizorze (z HDR-em lub bez niego) zobaczysz obraz przetworzony przez HDR, czyli pozbawiony niedoświetleń i prześwietleń.
Widzisz, we współczesnym HDR chodzi o to, by nie spłaszczać informacji do 8 bitów na kolor (bo na takim ekranie docelowo były wyświetlane filmy), lecz by przesłać całą informację. HDR TV oznacza, iż TV ma matrycę oraz podświetlenie zdolne to odebrania takiej informacji i wyświetlenia jej.