Elex - poradnik do gry
czy ten poradnik nie może być pod polską wersję gry, przez te angielskie nazwy nie idzie się tutaj połapać o co chodzi.
Cześć,
będzie, będzie, aktualizujemy angielskie nazwy na rodzime. Wkrótce będziesz miał jedyny, piękny, narodowy poradnik do Elexa. :)
Wasza Praca jest, Mam Nadzieje Doceniana Przez Graczy... Po Przejściu Gry Wiem ze Jest Jej Sporo... Dużo Alternatywnych Rozwiązań... Sam Tez Dedalem w Kilku Postach Ciekawostki.. Tak Jak Inni Gracze... Mam Nadzieje ze w Krotce Powstanie Dzięki Temu Spójny Pełny Poradnik do Elex-a... ;D
Świetny poradnik ;)
Brakuje mi strony z ogólnymi informacjami na temat towarzyszy - czytelna lista wszystkich, z ewentualnym krótkim opisem (mocne/słabe strony, cechy specjalne, usposobienie itd) . Oraz informacjami w stylu - czy jeśli zrekrutujemy jednego towarzysza, a później drugiego, to czy ten pierwszy wraca do naszej siedziby czy może w miejsce w którym został zrekrutowany.
PS: No i może w zakładce o zdolnościach możecie dodać ile dana zdolność ma poziomów wtajemniczenia oraz szczegółowy opis poszczególnych poziomów (np. ile zdolności w walce bronią dają przyrostu do obrażeń).
PS: Czy bronie są przypisane do poszczególnych frakcji? Tj czy grając Berserkerem będę mógł postrzelać z karabinów (tylko z mniejszymi obr. niż inni)?
Dzięki. :) Na mój gust towarzysze tak bardzo się między sobą nie różnią w kwestii przydatności w walce. Większe różnice możemy odnotować w questach, np. jak pójdziemy z towarzyszem-banitą do siedziby banitów to częściej będzie się wtrącał w rozmowach (ale też nie doprowadzi do drastycznie innych rozwiązań zadań).
Towarzyszy możemy do woli podmieniać, nieaktywni powracają do obozowiska drużyny.
Co do broni to nie ma żadnych zakazów, że mogą ich używać np. tylko osoby z konkretnej frakcji. Jedyną ważną zależnością jest w tym przypadku to, że po dołączeniu do jakiejś frakcji jej handlarze zaoferują nam lepsze bronie i pancerze.
Mam ogromną prośbę do autorów poradnika, chodzi mi o broń palną (nie laserową np. Kleryków) a konwencjonalną Banitów - jakie są wobec nich z reguły wymagania atrybutowe (np. karabin/strzelba)? Np. Łuk u Berserków to Siła i Zręczność. Z góry dziękuję za podpowiedź. Chodzi o ty bym builda sobie nie schrzanił.
Wydaje mi się że dla broni dystansowych są podobne wymagania, ale jak ma zależeć od tego twój build to jednak poczekaj na pewną informację.
Do strzelania potrzebujesz amunicji, której za dużo nie ma. Więc i tak będziesz potrzebował broni siecznej.
Do Ranged Weapons potrzebujesz DEX i INT, tak samo do robienia amunicji.
W grze jest aczik za wykonanie 300 zadań. Więc sporo tego będzie.(no chyba, że to będzie naliczane przy każdym podejściu)
Czy ktoś orientuje się na czym polegają różnice między poszczególnymi poziomami trudności?
Poza ustawianiem "głównych" poziomów trudności, w grze znajdziesz szczegółowe ustawienia dotyczące trudności. Jak przyjrzysz się tym ustawieniom to powinno ci się wszystko wyjaśnić.
Tak, faktycznie, dzięki. Pytanie zadałem jeszcze przed rozpoczęciem gry, jak potem spojrzałem w ustawienia to wszystko się wyjaśniło.
Czy w poradniku będzie opis o tym jak inwestować atrybuty pod konkretną frakcję ? Chciałbym przykładowo w przyszłości używać broni dystansowych dla Kleryków. Co będzie istotne ? bo raczej wydaje mi się, że nie siła. Pozdrawiam.
Wspomniałem o tym w sugerowanych buildach - bronie dystansowe Kleryków wymagają zręczności i inteligencji.
A jeśli chodzi o inwestowanie atrybutów, to raczej nie ma sensu robić tego pod wybraną frakcję, tylko pod obrany build postaci i używane uzbrojenie. Przykładowo, dołączenie do Berserków wcale nie oznacza, że nie będziesz mógł używać przyzwoitej broni plazmowej.
Dzięki za info ! po prostu przegapiłem tą informację. Ciekawe podejście macie ;-) na pewno przemyślę. Ja po prostu chciałbym spróbować broni dystansowych (konkretnie tych karabinów plazmowych), jest to jakaś nowość która mnie intryguje.
(dodam, że pancerze Kleryków podobają mi się najbardziej :D)
Te karabiny kleryków to teoretycznie są przedmioty questowe. Po dotarciu do Goliet będziesz mógł zadecydować co chcesz z nimi zrobić - opisaliśmy to na stronie Niebezpieczne towary. :)
Witam ;) duzo tych zadań potrzeba by dołączyć się do Berserków? ;p jak zagaduje Ragnara to nawija o moich zasłygach i tylko dwa razy mówi że czegoś nie zrobiłem ale dalej musze zrobić coś więcej ;p tzn ze nie mam juz szans zeby do nich dołączyć czy jak?? :)
A co z zadaniami Leśna sadzonka i Czas zbiorów?
Quest Leśna sadzonka powinien już być, nie wiem dlaczego nie pojawił się na stronie. ;) Czas zbiorów wkrótce dodamy. Dzięki za spostrzegawczość. ;)
Brak zadań ,,Podnośnik" ,,Hałasy w ciemności" i ,,Przywódca łupieżców"
Pierwszy jest przy... no podnośniku, zleca je Sten. Pozostałe 2 zleca gość z obozu wygnańców, powinien stać obok tego co zlecał quest Paranoja.
Opłaca się już grać w tą grę czy lepiej czekać aż ją twórcy/fani połatają bo słyszałem wiele opinii, że dużo błędów w questach, zachowaniu mobów, kilka umiejętności nie działa lub nie wiadomo czy działają bo opis jest źle skonstruowany. A jak już będę grał to lepiej przechodzić grę typem wojownika czy strzelca, a jeśli strzelec to łuki czy lasery? Czy może gra jest tak dobrze zbalansowana, że i tym i tym dam radę? Bo pamiętam, że w którymś risenie biegałem z muszkietem(mimo grania w 99% rpgów walką w zwarciu) bo system walki był tak drewniany, że nie miałem do niego nerwów.
Gdzie można sprawdzić statystyki postaci takie jak pkt. życia, zadawane obrażenia, poziom rzemiosła, charyzmy itp. lub ile brakuje pkt. doświadczenia do awansu na wyższy poziom?
A gdzie w poradniku dalsze 5 zadań kontraktowych dla Raya - albo jestem ślepy albo skończył się u was na 5/10, a nie 10/10.
Sporo questów niestety brakuje. Ja polecam stronkę game-maps, dzięki niej raczej nic się nie przegapi. Choć oczywiście rozwiązania questów lepiej czytać na GOLu, bo tam to jest BARDZO pobieżne.
Gorn221 - - - > jako autor game-maps zapewniam cię że poradnik na GOLu jest 20 razy obszerniejszy i dokładniejszy.
Nie przeczę temu. W końcu game-maps to tylko mapy, a tutaj jest wszystko. Ja korzystam z obu. Game-maps do znalezienia wszystkiego, a GOLa w celu przejrzenia przebiegu misji. Lecz niestety paru zadań tutaj brakuje (oczywiście wierzę, że autor sobie poradzi z aktualizacją), dlatego uważam, że najlepiej posiłkować się oboma portalami jeżeli jest się takim fanatycznym perfekcjonistą z nerwicą natręctw jak ja. Tak czy siak miłych prac nad poradnikami.
Poradnik nie powstaje w magiczny sposób, deweloper nie wysyła nam listy wszystkich questów i aktywności. Ręcznie szukają ich autorzy. Dzięki ich pracy i staraniom - a nie była to praca łatwa -
macie największy na sieci poradnik do Elexa. Czegoś brakuje? Super, dajcie znać czego, będziemy uzupełniać. Też nie w sposób magiczny, a przy pomocy pracy.
Quest Ray'a postaramy się jeszcze uaktualnić. Niestety pomimo tego, że łaziłem z nim dużo po świecie nie załączyły mi się wszystkie okazje do odzyskania kontraktów.
Chyba zostałem źle odebrany. Ja nie narzekam i szanuję waszą pracę, naprawdę dobra robota. Cóż, idę polować na dalsze ukryte zadania.
No właśnie, jak to z nim jest? Zdobyłem już 5 listów gończych, a teraz nie mogę z nim zagadać, nie mam zaznaczonego kolejnego celu do ubicia. Kto ma kolejny list gończy?
Moze Ktos Podac Lokalizacje tego Waltera... Zostal Mi Tylko On i Zaczynam Dostawac Nerwicy w Poszukiwaniach... Pozdrawiam...
Dobra Znalazłem... Walter Jest Nieopodal Teleportu "Krater" na Moście na Wschód od Niego... Jeśli się za Nim Pobiegnie aż do Jego Kryjówki będzie Opcja Porozmawiania z Nim i Zadecydowania o Jego Losie... Po Decyzji Wyskakuje Komunikat ze "Wpływa to na Losy Świata Gry"... Zarazie Jeszce Nie Wiem Jakie Konsekwencje są po Jego Zabiciu czy Zostawieniu Żywym... Pozdrawiam...
Siema ! w zadaniu "Dziwny mechanizm " chyba, że zagadałem z Vito. Jest jakaś inna opcja, żeby dostać ten kluczyk od niego ? prowadzący do gildii Claw. Proszę o pomoc i pozdrawiam ;-)
Nie sprawdzałem jeszcze tej metody, ale można też pewnie użyć na nim kradzieży kieszonkowej. No i jest alternatywne wejście do kanałów na południe od miasta.
Ok. Kwestia otrzymania klucza od Vito została przeze mnie rozwikłana. Jak otrzymać klucz od Vito?
1. Wybieramy odpowiedź związaną z dostarczeniem zapasów (trzecia opcja) podczas rozmowy - nie wybieramy ani wariantu z Przetrwaniem, ani drugiej opcji.
2. Sprzedajemy (w sklepie Vito) dostatecznie dużo żywności (najlepiej smażonych mięs).
3. Rozmawiamy ponownie z Vito. Powinniśmy otrzymać klucz od niego.
Trochę lipa poradnik. Szczególnie jak się chce dołączyć do kleryków.
"Oprócz tego musisz też jednak wykonać dostatecznie dużą liczbę innych pobocznych questów dla kleryków i najważniejszymi z nich są te otrzymywane od Marthy oraz Hagena."
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/
Nie jest w żaden sposób opisane gdzie znajdę Marthę czy Hagena.
Edit: Przepraszam za wprowadzenie w błąd i za pochopne wnioski!
No bez przesady, Hort to nie jest duża lokacja. ;) Martha rozdaje żywność niedaleko wejścia do miasta kleryków (tego pilnowanego przez Xandera), Hagen jest w jednym z dużych budynków w centralnej części miasta. Zresztą jeśli chcesz dołączyć do kleryków to i tak najlepiej jest pozaliczać jak najwięcej questów dla nich, czyli zagadać do wszystkich unikalnych osób przebywających w Horcie.
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=150
Tutaj jest mapka z orientacyjnym położeniem NPC (bo czasami zmieniają swoje położenie) w Horcie.
Dziękuje za wyrozumiałość i cierpliwe wytłumaczenie i odpowiedzenie na moje zarzuty, ja bym tak nie potrafił na waszym miejscu więc tym bardziej props dla Panów!
Nie chcę offtopować więc zapytam tutaj, czy wiecie może jak zmienić tryb strzału w broniach?
,,Możesz odmówić wyjawienia Hakonowi lokalizacji kryjówki separatystów (400XP). Pogorszysz w ten sposób relacje z tą postacią i nie otrzymasz Elexitu, ale separatyści nie zostaną zamordowani."
Mnie Hakon wtedy atakuje i trzeba go zabić. Więc w dwóch wyjściach ginie Hakon, a w dwóch Nezol. Nie ma bezkrwawego wyjścia? Czy na pewno w przypadku oszukania Hakona co do lokalizacji separatystów trzeba go później zabić?
Pewnie już za późno, ale tak - okłamanie Hakona pod względem lokacji powoduje, że separatyści przeżyją, a Hakon nie będzie się burzył.
Nie za późno, ten quest sobie czeka. W poradniku jest napisane, że później Hakona trzeba będzie zabić. Także nie wiem teraz komu wierzyć.
Hakona zawsze możesz unikać podczas wizyty w Goliet. Jeśli dobrze pamiętam to stoi nas ścieżce do Dziupli czyli w ogóle nie trzeba obok niego przechodzić.
Niestety, w przypadku tej opcji separatyści i tak zostają odnalezieni i zabici. Więc w pierwszej opcji ginie Nezol, w trzeciej Hakon, a w drugiej oboje.
Właśnie podszedłem do Hakona i okazało się, że musiało minąć trochę czasu nim ten się zorientował odnośnie kłamstwa. :p
Jakie są konsekwencje śmierci Hakona oraz jaki wpływ na grę ma pozostawienie separatystów przy życiu?
Z artefaktów warto dodać jeszcze jeden który przed sekundą odkryłem :
- Pocałunek śmierci (dwuręczny topór) do znalezienia w Dolinie Wyklętych w jaskini.
Witam Was
Mam pytanie czy ktoś z Was dostał się do bazy mieszczącej się w wulkanie centralnie na mapie okazuje się ze jest wejście od strony Ruin Kopuły w skałach oraz drugie od strony Ruin Zamku w Zachodnim Ignadonie. Jest tam winda i wychodzi się wewnątrz bazy. Są tam dwa szyfratory aby wpisać kody wejście ale nie wiem co i jak.
W Horcie spotkasz Ewe ona da Ci misję i będziesz musiał zebrać 9 Podniszczonych obrazków i notatek Cztery Domy. Obrazki pokazują Ci kolejne miejsca z notatkami na których napisana jest zagadka.
spoiler start
Po jej rozwiązaniu poznasz kod do podziemnych bram: 7817
spoiler stop
Stojąc przy portalu ,,Fort" i patrząc w stronę Spike'a odwróć się w lewo i przejdź przez kładę. Obok Pociska stoi Lucy. Przy pierwszej wizycie walczyli z jakimiś stworkami.
A ja mam pytanie dość dokłębne i czysto związane z umiejętnościami i statystykami postaci:
Dlaczego do jasne anielki nigdzie nie ma podane ile mamy życia i staminy ?!
Druga kwestia co poziom źycie się zwiększa?
Umiejętności odpowiedzialne ze wszelakie bonusy do życia:
- Dodatkowe punkty wytrzymałości
-Witalność
o ile zwiększają życie co poziom, o ile zwiększają na stałe? Skąd mamy to wiedzieć:O To samo z odpornościami. O ile ?
Tak samo z walką. Skąd mam wiedzieć o ile umiejętności podnoszące obrażenia.
To samo granaty i wszystko inne.
Dlaczego nigdzie nie jest podane o ile się coś zwiększa, czy to cyfrowo czy to w procentach. Nawet nie wiemy ile mamy życia.
Da się to jakoś ogarnąć ?
Quest "Niezałatwione sprawy" - jest 3 rozwiązanie tego questa, można wsypać Ornira Jorze, mówiąc mu, że ten handluje z banitą ;) A to kończy nam questa " trup w szafie " Po zgłoszeniu się do Agrima dostaje się 250 kryształków.
Cześć. Może mi ktoś proszę powiedzieć gdzie jest Bomby do zadania "Garść Kryształów"? Widziałem go raz przy moście, ale jak faktycznie potrzebuje zrobić dla niego zadanie to go nigdzie nie mogę znaleźć. Z góry dzięki za pomoc.
W moim przypadku nie stał przy moście przy pierwszej wizycie w Mieście pod Kopułą, pojawił się dopiero później. Nie mam pojęcia co na to wpływa, ale jakby co do spotkania doszło już po tym jak pozaliczałem sporo questów w mieście.
Bardzo dobry poradnik. Przydała by się informacja na temat jak dołączamy do danej frakcji jakie zadania będą zablokowane lub anulowane. Latam jak oszalały bez frakcji w słabym pancerzu bo nie chce stracić zadań. Czy przyłączenie się do frakcji u innych blokuje zadania czy zadania można wykonywać ale nie ma opcji dialogowej o przyłączeniu się?
Witam,mam zadanie z Ray i tu mam problem on mi podaje tylko 2 osoby a ma byc 10 potem juz nic nie ma na mapie;/zobaczylem w poradniku ze jeden koles jest obok miasta pod kopuła[Bomby] ale tam go nie ma ;/wie ktos o co chodzi??
Też mam problem z tym zadaniem. Mam 5/10 i za cholerę nie mogę znaleźć innych mimo przemierzenia dużej części świata. No chyba nie szukali by w Xakorze.
Też próbuję rozkminić ten quest. :) Z Ray'em dużo podróżowałem po świecie i załączyło mi się jedynie kilka rozmów z nim informujących o możliwości odzyskania nowych kontraktów. Być może resztę odnajduje się wyłącznie dzięki eksploracji świata.
Dobra zadanie rozwiązane
spoiler start
W 3 rozdziale Ray zagaduje do nas i mówi o pewnym Kleryku imieniem Walter. Udajemy się do niego, zabijamy go (w moim przypadku) i przeszukujemy. Ma przy sobie pęk 5 listów gończych co oznacza, że w obiegu jest tylko 5 listów, które udało mi się wcześniej zebrać. Po krótkiej rozmowie z Ray'em dostajemy od niego 1300 kryształków.
spoiler stop
Hm, dziwne, próbowałem z Madison pogadać na różne sposoby w pierwszej wizycie w forcie i nie otrzymałem żadnego questa od niej.
jak uzywac miotacza ognia?mam taki miotacz ale nie wiem jaka amunicje do niego musze miec
Brak zadania ,,Zapewnienie spokoju" od Gotfryda w Mieście pod Kopułą.
SPOILER
Co do zadania Konflikt w Abessie, to są jedynie dwa możliwe rozwiązania. Jeśli pomagamy Banitom i Separatystom to podczas buntu kopuła upada i miasto przejmują Albowie, przeżywa jedynie grupka ocalałych. Jeśli pomagamy Klerykom i Berserkom to podczas buntu giną banici i separatyści. Niestety zadanie jest zbugowane i mimo pogadania z wszystkimi w mieście nie kończy się. A wejście do kryjówki Szponów od strony miasta i tak zostaje zamknięte.
Brakuje wam paru legendarnych broni. W czymś co wygląda jak kopalnia w dolinie wygnańców nieopodal teleportu "dolina wyklętych" jest jaskinia(tunel), w której siedzi Patron(czy jakoś tak)(niezbyt silny mutant, tzn silny, ale bardzo wolny). Na jej końcu w zwłokach na stole do tortur jest wbity dwuręczny topór "pocałunek śmierci", który ma 87 dmg i wali lodem.
Nie pamiętam gdzie dokładnie, ale chyba też w dolinie wygnańców jest jednoręczna buława o nazwie Gniew Gai, ale tu nie pamiętam gdzie dokładnie ją znalazłem. 39 obr i chyba brak bonusów.
Jest też jednoręczny miecz o nazwie Ukąszenie węża(nie jestem pewien czy to legenda, ale ma gwiazdkę na ikonie jak legendy i nie można jej ulepszyć). Tego to już w ogóle nie pamiętam gdzie znalazłem, ale na pewno gdzieś w okolicach Goliet(albo w samym goliet). 41 obrażeń +trucizna
No i jest Dr Cudak. Rakietnica. Znajduje się w skarbcu bandytów, w zamku na zachód od teleportu "góry Tavaru". 104 obr. Ale zdobycie jej jest w cholerę trudne bo wśród bandytów 3-4 ma miotacz ognia, a jeden rakietnicę.
Polecam "poprawić" poradniki bo duza cześć nie ma zwyczajnie kodów np Elementy techniczne potrzebne Falkowi [Falk] | Zadania towarzyszy nadal nie wiem skad wziasc kod do drzwi
W Abessie brak zadania "Obowiązkowy datek" - dostaje się go od Emmeta właściciela farmy który jest zlokalizowany miedzy Ignadon-em a Abessa.
Znalazłem kolejną legendarną broń. Przy tamie w Abessie jest budynek z cegły, a w środku miotacz harpunów "Przebijak". 79obr i brak bonusów.
Jak myślicie czy na start jest dobrym rozwiązaniem dołączeniem do banitów?
Bo mam kumpla co streamuje z Elexa i chce do nich dołączyć. Poza tym ma odczucie że granie na normalnym jest troszkę żle zbalansowane bo na swojej drodze spotka mocniejsze potwory...nawet kompan z Berserków ledwo sobie z nimi radzi.
Jak coś zostawiam linka na jego kanał i może ktoś mu doradzi.
https://www.youtube.com/channel/UCpsXUfhOB2BSXlKESNnGBOA/videos
Słucham? Gra jest źle zbalansowana bo gość spotyka mocniejsze potwory? CO? Ja mam wrażenie, że gra jest źle zbalansowana bo jak tylko nauczyłem się chemii to zrobiłem w cholerę potek elexu i podbiłem sobie staty dwukrotnie. I na luzie zabijam przeciwników z czaszką. Jeśli twój znajomy ma problem z balansem bo trudne potwory to może niech zmieni strategię i nagrywa streamy z grania w bierki.
A odpowiadając na pytanie. Nie opłaca się wstępować na początku do żadnej frakcji. Zwiedź świat, wykonaj tyle questów ile dasz radę. Bo część z nich może wymagać była neutralnym. Część zadań faworyzuje jedną ze stron więc albo ich nie rób, albo rób tak by nie dowaliły frakcji, którą chcesz faworyzować.
Hej, mam problem z wyborem.
Hakon zlecił mi odnalezienie i zabicie separatystów, jednak istnieje opcja pomocy im i bycia negocjatorem, jaki wpływ będzie miało okłamanie lub zabicie Hakona na dalsze losy gry?
To samo tyczy się misji w Abessie, jeśli nie wygnam seperatystów z miasta to zbuntują się oni razem z banitami.
Jaki wpływ na dalszą grę ma wygnanie ich?
Dodam, że mam zamiar przyłączyć się do kleryków a współpraca z separatystami(którzy byli albami tak jak Ja(x)) wydaje mi się dosyć ciekawa.
Co do Hakona:
1. Jak ich zabijesz to giną
2. Jak powiesz Hakonowi gdzie są to giną
3. Jak okłamiesz Hakona to też giną, a potem musisz zabić Hakona
4. Jak nie powiesz gdzie są to musisz zabić Hakona, Nezol przeżywa.
Zabicie Hakona wpływa jedynie na to, że masz ujemny punkt w wyliczance Ragnara czy możesz przyłączyć się do frakcji, ale nic nie blokuje. Do tego stopnia, że jeśli zaliczysz wyliczankę, a potem zabijesz Hakona to nawet nie ma komunikatu, że ,,to zmieni losy gry"
Co do Miasta pod Kopułą:
1. Jeśli bardziej pomagasz Berserkom i Klerykom to bunt zostanie powstrzymany.
2. Jeśli bardziej pomagasz Separatystom i Banitom to bunt odniesie skutek.
Jeśli chodzi o to wygnanie separatystów, albo pozwolenie banicie wyłączenia bariery to nie ma żadnego znaczenia. Liczy się tylko ilość punktów poparcia dla jednej ze stron. Także nawet jeśli wygnasz separatystów to i tak wezmą udział w buncie. Nawet jeśli nie dasz banicie wyłączyć bariery, ale punktami przeważysz na ich stronę to bariera i tak upadnie.
Jeśli chodzi o skutki:
1. Wszyscy banici i separatyści giną (jeśli ich wygnałeś to też, ciało ich przywódcy jeśli nie będzie w mieście to będzie przy chacie, gdzie było ciało z fałszywymi przepustkami).
2. Wszyscy w mieście prócz małej grupki banitów oraz Szponów giną, a miasto zajmują Albowie.
Cześć, czołem,
dodaliśmy m. in. zadania:
- Hałasy w ciemności;
- Podnośnik;
- Środki obronne.
Wie ktoś jak się pozbyć z dziennika zadań ,,Ręce przy sobie" od Baldera oraz ,,Konflikt w Abessie"?
Kolejna legendarna broń jednoręczna. Miecz adwentu na szczycie jakiejś wieży w zamku w mieście pod kopułą. 50 obr od błyskawic.
Miał ktoś buga, ze Zołza nie chciała dołączyć do drużyny? Tzn zrobiłem dla niej całego questa. Zabiłem trola. Ona wróciła do miasta i jedyna opcja dialogowa jaką mam to spytanie o jej stosunek do mnie. A nie mogę jej kazać towarzyszyć mi.
SoundWaveX
W Horcie spotkasz Ewe ona da Ci misję i będziesz musiał zebrać 9 Podniszczonych obrazków i notatek Cztery Domy. Obrazki pokazują Ci kolejne miejsca z notatkami na których napisana jest zagadka.
spoiler start
Po jej rozwiązaniu poznasz kod do podziemnych bram: 7817
spoiler stop
Też nie dostałem ale można je pozbierać samemu i odkryć tajemnicę Calaana (warto potem pogadać z Ulbrichtem i Reinholdem)
https://www.youtube.com/watch?v=PBD6Y9j5j2I
Czy tylko ja mam ten problem? Mianowicie spełniam wymogi by nauczyć się dwóch umiejętności banitów: Nieprzykręcone oraz tworzenie amunicji. Wszystko zaznaczone na zielono, wymogi spełnione, a mimo to u Williama nie mogę się ich nauczyć. Czemu?
Jesteś banitą?
Ja też miałem ten problem i doszedłem do tego, że miałem założone pierścienie dodające statystyki. Po zdjęciu ich brakowało mi kilku pkt. do umiejętności :) Mam nadzieje że pomogłem
Ostatnie 5 kontraktów ma Walter przy portal ,,Krater" w Ignadonie. Trzeba tam przyjść z Rayem, a potem go gonić.
Tak na marginesie, nie trzeba kończyć zadania "The Judgment" żeby Duras z nami zechciał podróżować. Może już to zrobić zaraz po przepytaniu jednej z osób. :)
Potwierdzam :) bardzo to ułatwia grę na samym początku, spróbowałem jakoś na szybkiego tylko dobiec do najbliższego npca, pogadałem z nim, wróciłem do Durasa, opowiedziałem mu o tym i już mam towarzysza :)
Mam pytanie odnośnie perka "więcej życia", który daje większą ilość hp przy każdym zdobytym poziomie.
Wie ktoś ile dokładnie tego hp więcej otrzymujemy? Gra jest warta świeczki? Ta umiejętność wymaga jedynie 30 budowy więc chyba już na 3lvlu możnaby ją wziąć dla maksymalnych zysków, ja już jednak mam 15 lvl i nie wiem czy nadal warto się w to pakować.
Istnieje w ogóle jakaś możliwość sprawdzenia statystyk naszej postaci? Ilość posiadanego hp, many, pancerza itp?
@Gorn221
Dodatkowe punkty wytrzymałości - zwiększa ilość zdrowia zdobywaną podczas awansu postaci.
Ta umiejętność ma tylko jeden poziom, więc wydaje mi się, że dobrze ją zrozumiałem
Wartość = Współczynnik
Upuszczona flara = Machina wojenna
Interakcja z przedmiotem = Tryb ekranu
Nie zdziwiłbym się gdyby tam też był babol tłumaczeniowy.
Choć u mnie jest napisane, że ,,z każdym poziomem", więc może chodzi o poziom skilla, tylko twórcy/tłumacze nie wzięli pod uwagę, że jest jeden poziom.
@Gorn221
W angielskiej wersji poradnika opis skilla brzmi tak:
Extra Hitpoints - increases amount of health that you get when you gain a level.
Cześć. Czy Wy też tak macie, że quest "Konflikt w Abessie", po tym jak stłumiono tam powstanie i zabito wszystkich Banitów, nie chce Wam zniknąć z listy aktywnych zadań?
Czy wybor strony w konflikcie w Abessie ma potem wplyw na wybor frakcji ? Czy np jesli nei bedziemy po stronie buntownikow to potem mozna bez problemu dolaczyc do banitow ?
Wybór w Abessie to wybór na zasadzie:
a)Giną wszyscy
b)Giną tylko banici i separatyści
Więc, nieważne którą opcję wybierzesz większość Banitów zginie.
Tak, ale czy np jak wybiore opcje ze gina tylko banici to czy potem w forcie moge sie donich przylaczyc bez problemu ?
Tak. W Mieście pod Kopułą (prócz Kleryków) i Mateczniku są głównie wyrzutki z innych frakcji.
Problem z misją od Angrima.
Witam. Tak jak napisałem w temacie, mam problem z Angrimem. Chcę awansować na wojownika u Berserków, zaliczyłem zadania u pozostałych naczelników a kiedy idę do Angrima po zdaje się misję: " Za społeczność" nie mam u niego żadnych możliwości dialogowych. Mówi jedynie regułkę " Przestrzegajcie prawa, o nic więcej nie prosimy".
Może mi ktoś pomóc ? Zastopowało mi to rozwój postaci.
Pozdrawiam
A tak w ogóle to odnalazł ktoś Krwawego Baxtera? Jest on w ogóle w grze? Jako, że DLC ma nie być to ciekawi mnie strasznie o co chodzi z tą postacią.
Baxtera nie ma. Krążą tylko o nim plotki że żyje i ma się dobrze. Ale nic o nim nie wiadomo. No chyba że się dobrze ukrył.
1) Jak dostać zadanie od Ewy z zebraniem notatek cztery domy ? Jedyne zadanie jakie mi dała to zadanie z dostaniem się do Archiwum
2) Gunn dał mi kartkę z kodem do sejfu Elmara? gdzie jest ten sejf, w obozie banitów znalazłem 2 ale do żadnego nie pasuje ten kod
1) Też nie dostałem ale można je pozbierać samemu i odkryć tajemnicę Calaana (warto potem pogadać z Ulbrichtem i Reinholdem)
https://www.youtube.com/watch?v=PBD6Y9j5j2I
2) Niedaleko tej bomby pod ziemią powinno być wyjście z miasta na taką skarpę. Sejf jest chyba po lewej w krzakach
Zadanie Technologiczne wynalazki jak uzyskać, wielokrotnie przeszukałem Fort i nie znalazłem npc o imieniu Bill, albo to bug ale nie ma takiego zadania u banitów?
A gdzie jest ten Vance , jego też znaleść nie mogę mimo że wszystkie chatki sprawdziłem , chyba ze to gdzieś poza obozem banitów
Jeśli Billa nie ma to spytaj Boba dlaczego nazywają go Szalonym i odpowiedz, że nie pamiętasz. Może pomoże.
Bill powinien być tu:
Właśnie sprawdziłem nie ma ani Venca ani Billa, chatka jest pusta nie ma nikogo obok niej poza dwoma banitami bez imienia, właśnie robię weryfikację plików gry na steam
Wiesz może jak otworzyć sejf w obozie bandytów znajduje się w małej chatce obok szklanej kopuły?
Ok problem rozwiązany, pomogło pogadanie z szalonym bobem i bill się pojawił , trochę mi tu jakimś bugiem zalatuje ale nic ważne że dostałem zadanie
Witam
Problem z perkiem broń dystansowa
Nie mogę nauczyć się umiejętności broń dystansowa na poziom drugi ale dlaczego? Mam wszystkie wymogi spełnione byłem u Hagena i podajże u kogoś z Matecznika i nie było opcji naucz. Ktoś coś wie? z góry dzięki!!
Dobra po problemie zdjąłem pierścienie i brakowało mi kilku pkt.
Ps. sorry za rażące błędy, byłem w stanie nieważkości jak to pisałem :D
Brak zadania ,,Stary krętacz" dostępnego przy ciele Erola pod kryjówką Łowców Nagród w Xakorze.
Jak się dostać do wnętrza tych pieców, za pomocą okularów widać tam skrzynie i jakieś przedmioty ale już ze 20 minut szukam i nie mogę znaleść, od góry nie da rady się dostać za wysoko :) Da się tam wogóle dostać , wrzucam zdjęcie (piece są w starej fabryce w Ignadonie na północ od teleportu Firmowa własność wulkan
W Mateczniku
spoiler start
po przejeciu wladzy i dostaniu klucza do wiezy
spoiler stop
sa dwa zamkniete sejfy. Sa powiazane z jakimis questami ?
Jakby ktoś chciał wiedzieć jak zdobyć dane zakończenie i jakie są jego skutki:
spoiler start
Grałem jako Berserker i miałem takie wyniki, nie wiem czy inna gildia może mieć inaczej.
Buntownik - trzeba mieć bardzo niską oziębłość. W tym zakończeniu Hybryda ginie, a wszyscy zgadzają się z naszą decyzją. Zardom zabija Tareka, a my możemy zdecydować o jego (Zardoma) losie.
Trzecie wyjście - trzeba mieć neutralny poziom oziębłości. W tym zakończeniu Hybryda zostaje nakarmiona maną i niby nas słucha, ale nikt nie ma pewności czy w przyszłości nie zdradzi. Logan i William nie zgadzają się z naszą decyzją, przez co oni i wszyscy w Forcie chcą nas zabić. Tarek zleca nam zabicie Zardoma, co możemy zrobić lub nie.
Bestia z Xakoru - trzeba mieć bardzo wysoki poziom oziębłości. W tym zakończeniu Hybryda staje się naszym panem. Sestak, Thorald, Ragnar, Reinhold i Ulbricht nie zgadzają się z naszą decyzją i oni oraz wszyscy w Horcie i Goliecie chcą nas zabić. Tarek zleca nam zabicie Zardoma, co możemy zrobić lub nie.
spoiler stop
Jak udało ci się odblokować aż trzy zakończenia skoro zależą one od naszej oziębłości? Da radę przed samym finałem gry szybko pomniejszyć oziębłość?
Pewnie trochę już za późno ale zakończenie na niskiej oziębłości nie musi kończyć się śmiercią Tareka przez Zardoma. Tak, można go uratować (dowiedziałem się o tym przez przypadek, podczas rutynowego badania terenów), tylko trzeba wiedzieć w którym momencie trzeba to zrobić, żeby nie przegapić. (Uwaga, spoiler):
spoiler start
Aby nie doprowadzić do śmierci Tareka przy zakończeniu na niskim poziomie oziębłości, należy wcześniej odnaleźć tego, który zdradził Jaxa i go zabić. (Zardoma)
Nie musimy tego robić po zakończeniu gry (Zadanie "Przyszłość Magalana") - można to zrobić o jeden rozdział wcześniej. Musimy mieć jednak zaliczone zadanie "Głos Elexu". To, że będziemy blisko celu, będzie świadczyć obecność grupy mutantów w Xakorze koło pewnego budynku. Po pokonaniu ich, wchodzimy do budynku i (tak, też byłem zaskoczony) rozmawiamy z Zardomem. W tym momencie możemy wcześniej zadecydować o jego losie. Po pokonaniu go w tym momencie (Zardoma) wyskoczy nam komunikat, że jego śmierć będzie miała dalsze konsekwencje fabularne. W ten sposób zagwarantujemy przeżycie Tareka po zniszczeniu Hybrydy.
spoiler stop
Skoro mowa już o zakończeniach, to wybór frakcji nie ma wpływu na zakończenie (Grę kończyłem jako Kleryk (niska oziębłość) i miałem ten sam wynik. (Oprócz tego, że mi Tarek przeżył, ale to nie ma związku z wybraną frakcją)) Tarek, tak jak większość osób przy zakończeniu na niskiej oziębłości zgadza się z naszą decyzją w sprawie Hybrydy.
Brak zadania gdzie bije się Max z Garald'em w Tavarze. Jest to część misji "Nowy Teren".
Teraz mam pytanie - Czy uratować Garalda? Mogę dołączyć do Berserków [ukończyłem wyliczankę] ale chcę doprowadzić do tego żebym mógł dojść do wszystkich frakcji [teraz szczególnie kleryków]. Czy zabójstwo jednego z nich mocno mi to skomplikuje?
Co zaczynam walczyć to włącza mi się namierzanie celu. Utrudnia mi to, jak wyłączyć na stałe?
Wejdź w ustawienia gry, masz tam opcję stopień trudności i w niej możesz wyłączyć autonamierzanie.
Kolejna legendarna broń. Miotacz ognia Opiekacz. Obrażenia 83. Piętro warsztatu w Hortcie.
Mam problem z zadaniem Matecznik siłą środka, mam zrekrutować do obrony wioski 3 osoby, mam rozumieć że tymi ochotnikami mają być moi towarzysze, czy jak oddeleguje trójkę to nie utracę ich ? Będą przebywać w moim głównym obozie czy w tej wiosce ?
Masz o tym w poradniku, ale spokojnie możesz przenieść tam wszystkich towarzyszy. Nie tracisz towarzysza jedynie zmienia miejsce lokacji.
Hej,
dodaliśmy parę nowych legendarnych broni do rozdziału z legendarnymi przedmiotami.
Czytałem gdzieś na forum, że picie elxu czyli buteleczek dodających punkty doświadczenia, atrybutów i umiejętności zwiększa nasz oziębłość. Zweryfikował ktoś tą informację?
Nie przejmuj się tym. Wychlałem połowę elexu magalana i dalej mam oziębłość na neutralu.
Tak, pojawia się nawet komunikat o wzroście oziębłości. Tylko szkoda, że oziębłość nie jest ukazywana w formie jakiegoś paska czy wartości liczbowej, tylko opisem słownym. Ciężko to jakoś kontrolować. A czytałem, że lepiej iść albo w bardzo niską oziębłość albo w bardzo wysoką, gdyż wtedy otwierają się nowe kwestie dialogowe w końcowych etapach głównego wątku. Pamiętam jak w podobny sposób skiepściłem spór między Tali a Legionem w Mass Effect 2. Miałem za mało zarówno punktów paragona jak i renegata, więc nie mogłem ich ze sobą pogodzić, co zakończyło się
spoiler start
śmiercią Tali w końcowej misji. :/
spoiler stop
Ja wypiłem około 200 średnich butelek elexowych lecz żaden komunikat mi się nie pojawił. Mam 39lvl i kończę już grę. Moja oziębłość to "Pełna wyrazu" i wszystkie kwestie o najniższej oziębłości są dla mnie dostępne. Przez całą grę, może od 3 do 5 razy wybrałem opcję zwiększającą oziębłość [gdzieś na początku gry].
re up
Ja sądzę, że w ogóle picie zwiększa oziębłość ludzi. :>
PDF/EPUB Przewodnika online. Dziś popołudniu postaramy się wrzucić też PDF z opisem przejścia :)
A ja nie mam misji od Marty z tymi racjami żywnościowymi i nie mogę awansować na emisariusza ;/ Miał ktoś może tak?
Ja mam podobny problem tylko że po rozdaniu racji nie mam opcji dialogowych o zakończeniu zadania a przywódca kleryków wciąż tylko powtarza żebym się wykazał i z awansu nici...
Heh ciekawe... Udało mi się Martę odblokować jak wszedłem jej do pomieszczenia i chciała mnie wygonić. Gdy wtedy zagadałem to od razu wyskoczyła z gadką "o nowy akolita..."
Gdzie znaleść npc Volkmara, zwiedziłem już Edan, Tavar i Ignadon , teraz jestem w mieście pod kopułą i takiego npca nie znalazłem ?
Lokalizacja najlepszej broni dwuręcznej w grze (legendarna)
Najlepsza ? topór zrobiony z craftu jest lepszy i ma mniejsze wymagania do noszenia ...
Przydałaby się mapka pokazująca lokalizacje fragmentów map. Zwiedziłem chyba całą mapę, a wciąż mi brakuje 2,4,6,14,15 i 16.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1179492950
Ja bym za to chciał mapkę fotografii
Odkryłem zadanie którego nie ma w poradniku :
Poważne przeszkody :Zleca separatysta Sardoz