Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Hellblade Senua's Sacrifice jednak bez permanentnej śmierci?

09.08.2017 11:10
1
1
zanonimizowany1166976
30
Pretorianin

Trochę szkoda bo dla mnie ta mechanika brzmiała świetnie :\

post wyedytowany przez zanonimizowany1166976 2017-08-09 11:11:18
09.08.2017 11:13
2
odpowiedz
Kępes
102
Konsul

cza paczeć

09.08.2017 11:21
DanuelX
3
2
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Zawsze można ręcznie zacząć grę po każdej śmierci. tadam!

09.08.2017 11:32
4
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

To tylko inplus. Byłbym zły, gdybym zginął pod koniec gry i musiał grać na nowo.

09.08.2017 12:04
Persecuted
5
4
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Nie od dziś wiadomo, że napięcie lepiej budować groźbą, niż faktyczną karą, więc przewidywałem takie zagranie :).

Coś podobnego było w Outlast, gdzie pojedyncze trafienie powodowało mocne zaczerwienienie ekranu i agonalne dyszenie u protagonisty, przez co zdawało się, że zaraz nastąpi koniec. W rzeczywistości kolejne trafienie wcale nie było śmiertelne, a jedynie potęgowało wcześniejszy efekt (więcej czerwieni, więcej dyszenia). Dopiero tak na prawdę 3-4 uderzenie wywoływało zgon, a o te było dosyć trudno (Outlast to liniowa i w gruncie rzeczy dosyć łatwa gra).
Sztuczka polegała na tym, że gracz zazwyczaj nie dawał się trafić więcej niż raz, więc każdy taki incydent dawał poczucie, że cudem udało się uniknąć śmierci (mało kto się domyślał, że postać mogła spokojnie przyjąć jeszcze 1-2 ciosy i nie zginać).

Konieczność rozpoczęcia gry od nowa (zwłaszcza liniowej, mocno fabularnej, gdzie kolejne przejście niczego raczej nie wniesie do naszego doświadczenia) byłaby moim zdaniem zbyt zniechęcająca, ale jako straszak sprawdziła się raczej dobrze (choć ktoś mógł równie dobrze z tego powodu gry nie kupić).

post wyedytowany przez Persecuted 2017-08-09 12:05:57
09.08.2017 12:13
kaszanka9
6
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Całe szczęscie okazuje się to bzdurą, przynajmniej na to wygląda, choć jako poziom trudności mogli dać taką opcję.

09.08.2017 12:40
marcing805
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcing805
193
PC MASTER RACE

W sumie jest to ważna informacja odnośnie fabuły, jak i gry. Dzięki za spoiler w takim razie i popsucie mi zabawy.

09.08.2017 13:43
7.1
2
zanonimizowany146624
131
Legend

A co to ma do fabuły? Lol

10.08.2017 08:50
😡
7.2
geohound
129
Generał

Również czuję się lekko wk%*^^&, bo wczoraj właśnie przeczytałem ten komunikat i stałem się o 200% bardziej czujny, a tu totalny spoiler, który pozwala grać na pałę... nieładnie GOL, nieładnie.

09.08.2017 14:31
nagytow
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
nagytow
146
Firestarter

Szkoda, podobal mi sie ten mechanizm.

09.08.2017 22:10
Persecuted
8.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Ale co w nim fajnego? Że jak zawalisz o jeden raz za dużo, to musisz przechodzić grę od nowa? Nie wiem czy w produkcji tego typu (w której kluczową rolę odgrywa fabuła i narracja) chciałoby mi się przechodzić od nowa np. 4 godziny rozgrywki, oglądając te same scenki i słuchając tych samych głosów.

Te mechanika ma tylko i wyłącznie budować napięcie. Co ważne, wystarczy żeby grający wierzył w karę, a nie jej doświadczył (bo ta byłaby dla wielu zbyt surowa i zniechęcająca). Niestety kiedy to się rozniesie, to nikt już nie uwierzy.

10.08.2017 09:15
nagytow
8.2
nagytow
146
Firestarter

Permadeath calkowicie zmienia styl gry. Jesli wiem, ze kazda smierc moze byc ta ostatnia, to inaczej podchodze do walki czy innych niebezpiecznych akcji.

Nie pisalem zreszta o tobie, tylko o sobie. Mi sie ten mechanizm podobal i mi chcialoby sie przechodzic gre od nowa. Moze pojawi sie New Game+ i tam to wrzuca.

post wyedytowany przez nagytow 2017-08-10 09:17:02
10.08.2017 10:00
Persecuted
8.3
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Owszem, obawa zmienia styl gry, ale ryzyko wcale nie musi być realne, żeby taki efekt wywołać, wystarczy iluzja :).

I po co NG+ w liniowej grze fabularnej? Przecież to nie Soulsy czy inny LOTF.

10.08.2017 10:04
👍
8.4
zanonimizowany1191507
24
Legend

New game+ w grze gdzie nie ma rozwoju postaci, seems legit

10.08.2017 10:34
nagytow
8.5
nagytow
146
Firestarter

W dobie internetu, youtube i twicha nie ma miejsca na iluzje.
NG+ tylko po to, aby grozba byla wlasnie realna. Ewentualnie dodatkowy poziom trudnosci. Szczerze mowiac jak dowiedzialem sie, ze ta mechanika to sciema, to nie wlaczylem gry.

10.08.2017 22:49
Czarna616
8.6
Czarna616
13
Chorąży

Szkoda, mechanizm powinien działać, ale tylko wtedy, gdy poniesiemy śmierć w potyczce, a nie jak np. Senua spadnie z belki i to jeszcze z takiej wysokości, z której można wyjść cało. Ja postanowiłam nie dopuścić do dojścia zgnilizny do głowy bohaterki, nie ważne, że to tylko pic i fotomontaż, dodaje smaczku grze, zwłaszcza pojedynkom.

11.08.2017 00:41
9
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Na pewno wprowadzą w patchu dodatkowy poziom trudności, który to zaoferuje.

18.08.2017 15:49
Czarna616
9.1
Czarna616
13
Chorąży

Dodatkowy poziom trudności to bardzo dobry pomysł, może wprowadzą.

Wiadomość Hellblade Senua's Sacrifice jednak bez permanentnej śmierci?