Star Citizen - ponad 144 miliony dolarów na koncie deweloperów
144 miliony? Nie za dużo jak na grę? Pytam z ciekawości i raczej braku wiedzy w temacie "ile pieniędzy potrzeba na dobrą grę".
i duzo i nie duzo, zalezy co i jak sie robi.
W tym przypadku nie chodzi o samo robienie gry, tylko raczej sposob na zycie pomyslodawcy. Jak gra kiedys wyjdzie to bedzie to mily dodatek, wtedy sam ja zakupie bo lubie takie klimaty. CR ma fajne pomysly i poki co ofiarodawcy sponsoruja proby wdrozenia tych pomyslow w gre.
SC mialby duzo wieksze na powstanie jakby mieli kogos innego jako zarzadzajacego calym projektem.
Juz wklejalem, artykul pozwala poznac metodyke dzialania CR dla tych co maja z nim stycznosc od dzis.
http://gameranx.com/updates/id/70033/article/the-chris-roberts-theory-of-everything/
Wiedźmin kosztował jako całość (produkcja marketing, ale bez dodatków) około 81 milionów dolarów. GTA V, ponad 100, ile dokładnie nie wiadomo.
Destiny 140mln, GTA4 110 mln. Star Citizen ma być ambitniejszy więc 144mln może być "mało".
@Drackula - zbyt często w tym artykule pojawiają się słowa, które odnoszą się do przypuszczania lub domniemania czegoś. Do tego tyle razy tam pojawia się "niesławny" Derek Smart, że podejrzewam, że ten cały artykulik został przez jego samego napisany lub na jego zlecenie. Większej manipulacji faktami nie widziałem. Na oko to 70% tych rzeczy się nie sprawdziło i nie potwierdziło z tymi wyssanymi z palca faktami...
Na oko to 70% tych rzeczy się nie sprawdziło i nie potwierdziło z tymi wyssanymi z palca faktami...
no to ja bym prosil o cos wiecej niz jednozdaniwoy ogolnik. Skoro to z linku to takie klamstwa, to ja chcialbym poczytac rownie obszerne sprostowanie tych klamstw. Tworczosc CR sledze od jego poczatkow wiec zacytowane zdanie raczej mnie nie przekona ze jest inaczej.
Osobiscie mam tylko nadzieje ze SC nie bedzie produkcja jakosciowo dorownujaca jego nieslawnemu filmowi.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop
Nie zapominajmy o marketingu, który pożera niekiedy więcej niż produkcja samej gry.
SC jeszcze daleko do bycia liderem.
PS
Star Wars: The Old Republic 200 mln ?
Przesada.
SwTor z czego płowa poszła na viocie acting a nie na samą grę jak grafika czy rozwiązania mechniczne.
@Dracula - podam jeden najważniejszy argument. Artykuł w wielu miejsca powołuje się na słowa Dereka Smarta, głównie na jego blog, który jest już zarchiwizowany, bo oczywiście nic a nic się nie sprawdziło. Gra miała upaść do połowy 2016 roku, gra miała upaść pod koniec 2016 roku, potem zmienił zdanie, że do końca stycznia 2017. Ja tak też mogę wieszczyć. A to że są zwolnienia w firmie produkującej gry i 2 osoby coś tam w fali hejtu napisały to nie powód, żeby im wierzyć. Byli rozczarowani, stracili pracę, pewnie oni sami nie podołali i wylali frustrację. A tutaj archiwum bloga Dereka. http://archive.is/nZSCH Oprócz tego, że ciągle wytykał jak wiele ta gra zbiera pieniędzy i obrażania każdego możliwego pracownika tej firmy, sam nic nie osiągnął. A jego gra wygląda jak "kupa", a niby to SC się wzorował na jego grze i od niego Chris Roberts ściągnął pomysły... Wolne żarty... Tak wygląda gra gościa który miesza z błotem SC i któremu Roberts ukradł fanów: https://www.gry-online.pl/gry/line-of-defense/zc2fb2#pc Biedakowi nie wyszło i wylewa żale, po prostu.
Jedyne co mogę Robertsowi zarzucić to to, że nie potrafi przewidzieć lub jak kto woli dotrzymać obietnicy związanej z terminem dostarczenia czegokolwiek i to są jedyne rzeczy z którymi się zgodzę w tym artykule pomijając inne argumenty ad persona, bo nie znam osobiście człowieka.
@xxxxx13, ja się bardziej obawiam czy w ogóle doczekamy się jakiejś realnej daty wydania i kompletnego produktu który można będzie ocenić ... ?
Jak już pisałem parę razy Star Citizen ma być wciąż rozwijany, więc nie będzie tzw. finalnego wydania. Wprawdzie teraz mamy alphę, ale tak naprawdę to już jest produkt, w który ludzie grają. Na razie jest ubogo i sporo jeszcze do zrobienia, ale to będą implementacje na bieżąco. Ale dla pewnej systematyki można przyjąć, że produkt końcowy będzie wtedy jak zniknie oznaczenie alpha...i może to nastąpić niebawem...ale wciąż nie będzie to pełna, ostateczna wersja gry!
Natomiast Squadron 42 ma być fabularną grą i ona będzie wydana w finalnej wersji do końca tego roku.
Dla nowych graczy chętnych się zarejestrować w grze polecam kod na darmowe kredyty 5000 UEC, sam skorzystałem:
Przy rejestracji na www.robertsspaceindustries.com wpiszcie: STAR-RVHY-Q73J