DiRT 4 | PC
Fajnie wygląda ta nowa Imprezka rajdowa na screenach. Na samą grę czekam mocno jak na każdą z poprzednich części
Wraz z moja grupa stworzylismy specjalne malowanie do DiRT Rally.
DiRT 4 Ford Fiesta RS Rally Promo Livery -->
Do pobrania na RaceDepartment: http://www.racedepartment.com/downloads/dirt-4-ford-fiesta-rs-rally-promo-livery.13655/
Kurde ale po co?
W końcu Codemastersi wydali porządne wyścigi (Dirt Rally) i to trochę ponad rok temu. Po cholerę ta nowa odsłona (pomijając skok na kasę)? I to jeszcze przed wakacjami...
Poczekam, zobaczę. Preorderu na bank nie będę robił bo jeżeli nieznacznie się będzie tylko różnić to zostanę przy Dirt Rally.
A po to żeby ludzie bez kierownicy też sobie mogli pograć.
Tadd2210 Czyżby? Ciekawe ile osób będzie miało ochotę wydać kasę na kierę dla jednej gry, żeby dało się w nią grać? Starsze części nie wymagały takich sprzętów, żeby w miarę dało się jeździć i tak, wiem, że inny model jazdy, ale gra ma raczej bawić każdego gracza, tego z kierownicą jak i bez...
super! czekam i odliczam dni do premiery. Kto kupuje pre-order? Bo ja tak
Ale mówcie co chcecie, mi brakuje tego co było w Dircie 2, jakichś nissanów 350z, i innych furek z innej półki, tu ciągle te same 3-4 auta na krzyż. Trochę słabo. Wiadomo, gra dąży do realizmu, w realizmie górują tylko 207, fiesty itp (rally cross), ale trochę urozmaicenia by się przydało, realizm jest utrzymany w dirt rally, DIRT zawsze podchodził do tego z dobrą muzą i luźnym klimatem, w Dirt 3 coś się zmieniło, Dirt Showdown to była kupa i nieporozumienie, ale 4 powinna być rozwinięciem 2, przynajmniej wg. mnie. No i model zniszczeń ma być z Dirt rally? Błagam, tak on zaawansowany jak rak płuc u 70-letniego palacza. Szyb nie dało się stłuc, samochód śmiesznie się deformował.....
Czekam z niecierpliwością. Kocham gry WRC, ale mocno się rozczarowałem Dirt Rally, bo okazało się, że bez kierownicy z Force Feedbackiem i wysokich umiejętności gry nie ma nawet co myśleć o Dirt Rally. Na padzie mogłem sobie pojeździć Mini z lat 60', ale do prawdziwej gry kiera z Force Feedback i duże umiejętności są bezwzględnie wymagane, bo twórcy w swoim lenistwie postanowili nie dać możliwości obniżenia realizmu jazdy.
Dokładnie. Kierownica powinna być super opcją zwiększającą doznania podczas gry a nie obowiązkiem. Podstawowym kontrolerem jest pad i do nie go gra w głównej mierze powinna być dostosowana (Konsole). Jak chcą tak robić niech do każdej gry dadzą kierownicę i będzie git, a tak to na padzie nie idzie nadążyć z kontrami itp. Dirt Rally, Project Cars na padzie nie idzie skuteczne grać, co jedynie starym MINI w DR lub FR w Project Cars.
Jak widzę takie pierdolamento, to muszę coś napisać. Przecież DR nie jest symulacją to zwyczajna gra wideo i dobrze zrobiona zręcznościówka w jednym. Jak to nie da się grać na padzie, bo co niby. Kwestia ile się czasu poświęci na jazdę jednemu zajmie 10 godzin innemu 50 itd. Takie powinny być gry trudne, a nie co same się przechodzą.
@Titakk - Dirt Rally zręcznościówką? Dla mnie to symulacja i to na tyle hardkorowa, że właśnie pad jest zbyt niedokładny i zbyt trudny w wyczuciu by móc skutecznie grać. Grając na padzie dowiadujesz się, że tracisz przyczepność w momencie jak widzisz jak tył zaczyna ci uciekać, a jak to widzisz to jest już za późno, ponadto wciśnięcie o milimetr na mocno triggera, czy wychylenie gałki o milimetr za daleko powoduje, że lecisz na pobocze. Ja nie mam aż takiego wyczucia by z dokładnością do milimetra obsługiwać pada. Jak masz kierownice z force feedbackiem, to czujesz, że tracisz przyczepność, łatwiej jest kontrolować siłę skrętu i siłę z jaką wciskasz pedał gazu. Zapewne na padzie da siew tą grę grać, ale jest to zbyt trudne i tyle.
Mam nadzieję, że tego nie spieprzą. W colina grałem, w dirta nie i nie wiem czego się spodziewać. Ale czuję, że to będzie hit na miarę starych gier. Dobrze, że przed wakacjami- będzie więcej czasu na jeżdżenie
Natychmiast mają dodać Toyoty xd przynajmniej ST185 i ST205. Jedna z najlepszych rajdówek w historii była tylko paru starych gówienkach i Colinie 2005. ST205 jest mniej ważne nawet bo nie wygrało mistrzostw ST185 tak. Walić współczesne FIA i tak blokuje je dla siebie. Dajcie mi Toyki 2-3 celiki st165-185-205 i Corollę
Cześć wszystkim.
Przyznam, że troszkę mnie denerwują wypowiedzi ludzi, twierdzących, że nie da się grać w DR, bez kierownicy.
Powiem z własnego doświadczenia.
Ja gram używając pada od XBOX360 i naprawdę nie mam z tym problemu.
Być może jest to trudniejsze niż z kierownicą, ale ciężko mi ocenić, bo takowej nie posiadam.
Jestem raczej casual gamerem i mam życie poza grami. ;)
Mimo tego radzę sobie na padzie.
Tym, którym to nie wychodzi radzą na początko jechać ostrożnie, byle dojechać, a później stopniowo zwiększać prędkość.
Bardzo też pomagają ustawienia dla poszczególnych pojazdów w steam workshop.
Dlatego też warto je ściągnąć.
W Dirt Rally spokojnie można grać na klawiaturce. Gram obecnie na klawie rekreacyjnie bo kiera mi padła i jest spoko. Kwestia wprawy i tego jakim autem się jeżdzi.. Spokojnie zajmuje pierwsze miejsca na poziomie Open. Jeżdżę VW Polo WRC na widoku z tyłu auta i jest git. Ci co twierdzą że się nie da to po prostu musicie się wprawić i będzie spoko.
gebels1818 im chodzi o pada na xbox lub na PS4 i PS3 a ogólnie dzięki, ponieważ chce kupić dirta na kompa a jeżeli Ci chodziło o pada to nie było rozmowy
Do Dirt Rally polecam Ci moda (Dirt Rally chase camera mod v.1.23)
Mod zmienia ustawienia kamery zza auta na trochę bardziej przybliżoną coś jak w Dirt3.
Dużo lepiej się jeździ na tym modzie.
Pobierz śmiało stąd:
http://www.mediafire.com/file/ntdl0l6mb9ffl17/DiRT+Rally+v1.23+Chase+Camera+Mod.zip
link do filmiku z modem:
https://www.youtube.com/watch?v=LBZx3UQsbmA
Instalacja:
Installation:
Just extract the Chase Camera Mod.zip to the main folder of DiRT Rally (replacing the all 37 cameras.xml)
Jeśli ten moduł Your Stage będzie działał tak jak zapowiadają to już mnie kupili. Dla mnie jest to najważniejsza zmiana w dircie i grach rajdowych. Ta dyscyplina nie polega na powtarzaniu tego samego odcinka do momentu aż nauczy się go na pamięć czy trzymania pedału gazu do dechy, bo może akurat ten przejazd się uda i będę miał lepszy czas. Każdy przejazd jest jednorazowym doświadczeniem i wyzwaniem. Chodzi o umiejętność jazdy a nie o umiejętność jazdy na wybranym odcinku. Jeśli uda im się to osiągnąć to będzie rewelacja.
Słaby ten tryb tworzenia etapów. Widziałem na filmiku, że się tylko wybiera różne opcje , jak długość etapu i skomplikowanie, czy jakoś tak i samo generuje etap. To nie jest zbyt fajne. Miałem nadzieję, że będzie można totalnie robić dowolny etap, samemu modyfikując każdy detal trasy. Tu macie filmik, o którym piszę: https://youtu.be/8OaiU0AJnis?t=52s.
Właśnie o to chodzi. To nie ma polegać na tworzeniu własnych etapów tylko na generowaniu losowych, różnych odcinków. W każdej grze rajdowej w końcu przejedziesz już wszystkie trasy i zaczniesz się ich mimowolnie uczyć. Ten generator sprawi, że wciąż będzie nowy odcinek do przejechania. To samo tyczy się eventów jakie są w dirt rally. Odcinki się powtarzają i co najgorsze przed rozpoczęciem wyzwania można zobaczyć jaki odcinek jest do przejechania. Więc czemu nie przejechać go 50 razy zanim zmarnuję swoją jedyną próbę? Tutaj do akcji mam nadzieję wejdzie generator, który stworzy unikalny odcinek, na którym każdy może się wykazać swoimi umiejętnościami, a nie pamięcią.
Dobra, tutaj przyznaję rację, że w kampanii taki generator się przyda. Będzie na pewno ciekawie. Jednak zastanawiam się, czy nie będzie tak, że to będą kawałki trasy pookładane tylko w innej kolejności. Jeżeli tak, to po jakimś czasie, już z daleka będzie można zobaczyć jaki to "klocek" układanki i będzie wiadomo jak się zachować. W przypadku całkowitej swobody tworzenia tras nie było by takiego zagrożenia. Myślę, że bardzo wiele osób, bardzo chętnie by taką funkcjonalność chciały. Jak dodać do tego funkcję udostępniania tego innym graczom przez steam workshop, to dao by to nieograniczone możliwości. :)
Mnie też przez myśl przechodziły skojarzenia z trasami generowanymi z "klocków". Pewnie w jakimś stopniu tak właśnie to będzie wyglądać, ale mam nadzieję, że nie będzie to aż tak widoczne. Wiele nadziei pokładam w tym całym "Your stage". W zasadzie to główny powód, dla którego jestem zainteresowany Dirt 4. Nie wiem też nic na temat języków jakimi będą się posługiwać piloci, ale widziałem na profilu Dirt 4 na yt, że trailery były w polskiej wersji językowej co wzbudza nadzieję na polskiego pilota. "Ręczne" tworzenie odcinków też miałoby swoje plusy i ucieszyłbym się jakby taka możliwość została dodana. Ja sam nic ciekawego pewnie bym nie stworzył ale inni potrafią zdziałać cuda jeśli da im się do tego narzędzia. Nic tylko czekać i zobaczyć co z tego wyjdzie.
Dokładnie. Ja też pewnie nic bym ciekawego nie stworzył, ale wiem, że inni zdolni ludzie mogli by zrobić naprawdę ciekawe rzeczy. :) Ale na pewno bym się trochę pobawił w tworzenie tras, bo lubię czasem takie rzeczy. Co do języków, to mi osobiście nie przeszkadzał zbytnio, w Dirt Rally, brak języka Polskiego. Chociaż na pewno jest to mile widziane udogodnienie.
Jestem ciekaw, ile ludzie mają godzin przegrane w DiRT Rally, że z taką łatwością przychodzi im kłapanie dziobem, że za trudna, albo że nie da się grać bez kierownicy... Ja mam na liczniku zaledwie 90 godzin, ale już po 30-40 byłem w stanie NA KLAWIATURZE dojść do klasy master (tej ostatniej) wygrywając WIĘKSZOŚĆ etapów. Mało tego: w zawodach online byłem w stanie osiągać wyniki w TIER 1 (raz udało mi się być nawet w TOP30). Pierwsze 20 godzin to była mordęga, ale jak się ogarnęło podstawy ustawiania samochodu i to, jak ustawić wspomaganie w grze (większość aż się prosiła o wyłączenie), to już było z górki. Jedyne, co na klawiaturze wymagało więcej wysiłku to jazda samochodami z napędem na tylną oś - ale od tego była kontrola trakcji ustawiona bodajże na 3 (w przypadku najmocniejszych aut na 4, bądź 5).
Ale pewnie większość z tych narzekaczy zatrzymała się na 10 godzinach gry, bo na więcej nie starczyło ambicji i pomysłu :) Cóż... DiRT Rally skutecznie odsiał małych chłopców od prawdziwych facetów :D
Też nie czaję tego lamentu, gram na klawiaturze, z widokiem zewnętrznym i automatycznej skrzyni. Wszystkie ułatwiacze powyłączane, doszedłem do elite, no tu już nie jest tak łatwo, ale to 4-5 miejsce, czasem 3 da się bez większych nerwów zająć. Oczywiście, jeśli ktoś chce poczuć się jak w prawdziwym samochodzie, albo koniecznie chce wygrywać każdy oes, albo bić rekordy przejazdów to bez kierownicy nie ma czego szukać, ale jeśli dla kogoś liczy się czysta przyjemność z jazdy, radość z pokonania odcinka może nie najszybciej, ale za to "ładnie", a zajmowane miejsce nie liczy się aż tak bardzo to spokojnie z klawiaturą sobie poradzi.
No wiesz - jeden gościu nauczył się grać w diabelnie trudna grę - Dark Souls na plastikowej gitarze i reszcie instrumentów do Guitar Heroes. To, że on potrafił to nie znaczy, że w tą grę da się grać na gitarze i tych instrumentach i ci który nie potrafią to narzekacze. Jak ci się jakimś cudem udaje grać w Dirt Rally na klawiaturze to brawo ty, ja jakoś sobie tego nie mogę wyobrazić, bo niby jak kontrolujesz siłę dodawania gazu? Przecież na klawiaturze masz 0-1, a nawet na padzie trigger jest właśnie zbyt mało responsywny, by móc skutecznie grać mocniejszymi samochodami. Wg mnie to ściemniacie, bo nie ma szans by na klawiaturze móc dobrze grać w DR. Ja też moge sobie napisać, że wymiatam w CSa na samej klawiaturze i walę headshooty celując strzałkami xD
Dobra , gdy zobaczyłem w jakim kierunku poszedł dirt 4 cofam to że kupuje pre-order. Znowu powrócą jakieś badziewne drifty i inne "dziwadła" jakie wyprawia Ken Block. Kurde liczyłem TYLKO na rajdy!!!
No cóż, w końcu to dirt 4 a nie rally 2. Gra chce przyciągnąć uwagę większej ilości graczy swoim casualowym podejściem do sprawy niż bardziej surowy rally. Co nie zmienia faktu, że twórcy mają zamiar przygotować 2 modele sterowania i mam nadzieję, że te wszystkie "udziwnienia" z poprzednich części będą opcjonalne, a nie tak głęboko zaimplementowane w rozgrywkę. Chcą połączyć dwie grupy graczy z poprzednich dirtów i z rally w jednej grze, tak aby żadna ze stron nic nie straciła. A czy im to wyjdzie to już inna historia.
O ile wiem, to te dodatkowe "udziwnienia" będą całkowicie opcjonalne i nie będą zawarte w kampanii.
Vieh - mam nadzieje
Paeo89 ma rację. Na liczniku mam 295 godzin. Poziom Master to dla mnie od dawna żadne wyzwanie, bo na każdym rajdzie robię po kilka minut przewagi, a w eventach online zawsze jestem w Tier 1 bez specjalnego przykładania się. Psst.... gram na klawie :P
295 godzin na klawiaturze? Szacunek za cierpliwość ale naprawdę, polecam zainwestować w kierownicę. Tyle godzin w rally więc wnioskuję, że jesteś lekkim zapaleńcem rajdowym i nie rozumiem, dlaczego jeszcze na klawiaturze jeździsz :) Kierownica naprawdę daje dużo zabawy. Chyba, że na kierownicy jest już dla ciebie za łatwo i w ramach utrudnienia grasz na klawiaturze :)
NWord - niestety nie każdego stać na dobrą kierownicę. Ja bynajmniej tak mam. Sporo już się najeździłem i bardzo lubię tą grę, ale nie chcę kupować byle czego. Mogę kupić jedynie logitech G27 jak uzbieram kasę, nic gorszego nie chcę. ;)
Po waszych komentarzach chyba znowu rozwarze zakup Dirt Rally, no nie mam kiery ale mam pada. Nie jestem zapaleńcem ale rajdy bardzo lubie.
Codemasters ma u mnie duży zapas zaufania więc chyba pierwszy raz złoże preordera.
Zapraszam wszystkich do nowo powstałem Polskiej grupy DIRT 4
https://www.facebook.com/groups/1867266890178440/
Wiadomo coś o modelu zniszczeń? Nie grałem jeszcze w DR a chcę i coraz bardziej się zastanawiam nad nabyciem dobrej kierownicy do ps4. Tak sie zastanawiam czy była by duża frajda z jazdy na kierze, bo nie chce kupić a póżniej nie podejdzie mi i bede dalej na padzie grał.
Gra na kierownicy, to zupełnie inna bajka. Jeszcze gdy kupisz coś naprawdę porządnego, to raz spróbujesz i nie będziesz chciał grać inaczej. Osobiście nawet w gry typu MotoGP gram na kierownicy.
Co do modelu zniszczeń... DiRT Rally jest taki sobie. Pewne rzeczy są dobrze zrobione, drugie mniej. Nie jest to hardkorowy system zniszczeń, ale w pełni satysfakcjonujący. Mam nadzieję, że DiRT 4 będzie pod tym względem bardziej dopracowany.
Różnica jest przeogromna na kierownicy. Od razu polecam coś dobrego kupić typu T300RS czy T500. Model zniszczeń ma zostać poprawiony, ale jeśli mam być szczery, to w sumie dla mnie w tej grze ten z DR jest wystarczający. Zresztą dodać do tego jazdę symulacyjną i początkujący mają wizytę u mechanika co przejazd :D
No to jeszcze półtora tygodnia czekania :)
Mam nadzieję, że wymagania sprzętowe tej gry nie będą zbyt wysokie i gra uruchomi się na moim leciwym sprzęcie. Skoro działają u mnie takie gry jak F1 2016 lub Fallout 4, to dlaczego ma być inaczej z najnowszym DiRTem?
Jeżeli wierzyć wymaganiom że strony Steam, które są odrobinkę wyższe niż w przypadku DiRT Rally, to gra będzie chulała wyśmienicie na kilkuletnich konfiguracjach. Dodatkowo patrząc na materiały wideo, które wyrastają na YT, jak grzyby po deszczu, DiRT 4 raczej nie zaoferuje graficznego skoku jakości. Śmiem nawet stwierdzić, iż momentami wygląda to nawet słabiej niż DiRT 3. Pożyjemy, zobaczymy... 9 czerwca.
Ja pitole, gimbaza płacze że na padzie się źle gra...
KONSOLE I PADY TO RAK ZŁOŚLIWY RYNKU GIER!
Ja mam nadzieje że realizm będzie jeszcze większy niż w Dirt Rally, inaczej kupie to jak będzie na promocji za 30 zł.
Czym bliżej premiery tym co raz bardziej się dłuży,a G29 już czeka :(
Jest duża szansa, że czwarty DiRT będzie najlepszą grą w całej serii (pomijając DiRT Rally, bo to osobna gra).
Osobiscie mam obawy, ze gra mimo najszczerszych checi programistow, bedzie cierpiala na tzw. syndrom biednej zawartosci. Niby jest tryb generowania wlasnych odcinkow specjalnych, ale czy to wystarczy? Tryb Rallycross znowy potraktowany chyba po lebkach. Na licencji i przeciez torow jest calkiem sporo, a tu tylko skromna ich czesc. Landrush jest bardzo specyficznym trybem zabawy, ktory tak naprawde ma malo do zaoferowania. Jest szkola jazdy, ktorej tak bardzo mi brakowalo od czasow pierwszego Colin McRae Rally, tylko pytanie co tak naprawde bedziemy w niej trenowali? Bo jak drifty, spiny i rozbijanie steropianowych tablic, to chyba nie dla mnie.
Im blizej premiery, tym bardziej mam watpliwosci co do dobrego kierunku, jaki obralo Codemasters. Moze zamiast DiRT 4 trzeba bylo zrobic DiRT Rally 2?
Mimo wszystko gdzies tam cichutko licze na to, ze D4 wbije mnie w fotel i wszystko powyzsze pojdzie w niepamiec. Jeszcze tylko 6 dni.
Też niestety mam obawy o zawartość, szczególnie w trybie multiplayer. Wszystkie wcześniejsze odsłony DiRT-a z numerkiem w tytule przyzwyczaiły do niesamowitej liczby trybów - Trailblazer, Outbreak, Transporter, Cat & Mouse + oczywiście wszystkie standardowe wyścigi i rajdy. Teraz nie ostało się praktycznie nic...
Nie miałbym z tym żadnego problemu, gdyby Codemasters po prostu nazwało tą grę Rally 2, a tak chyba będę nieco rozczarowany. Liczę, że jednak nawet po premierze "czwórkę" mocno rozbudują.
Mnie te "rally cross" w ogóle nie ruszają, driftowanie też nie, szokda że nie zrobią po prostu DLC do Dirt Rally z kolejnymi krajami ;(
Teraz to już tylko wyjątki ładują denuvo, przecież wszystko jest piracone w ostatnim czasie ale np Bayonetta dobrze się sprzedała mimo że od razu trafiła na torrenty. Dobra gra się sprzeda.
Niech się boją ci co gó..... tworzą.
No jak gra kosztuje 159zł (za tyle ją kupiłem w Empiku) to się nie dziwię. Kilkanaście lat temu gry wyścigowe (np. Colin 2 lub Colin 04) w dniu premiery kosztowały maks. 100zł. Ale to jednak nie usprawiedliwia piratów. Nie stać Cię na zakup - to nie kradnij (nie ściągaj).
Dlaczego jeszcze osoby mają ból dupy co do piratów?
Tak działa ten świat od wielu lat, i tak będzie on działał.
Piratów nie interesuje cena gry tylko to że można zasysać gry za free z neta jeśli jest okazja, i nawet gry które kosztują 60 zł też są zasysane za free, bo po co wydawać skoro jest za free? Kto ma kupić ten kupi, kto ma zasysać za free ten to zrobi, proste prawda? Kup grę i ciesz się że zrobiłeś dobry uczynek, większość kupuje gry.
Każdy robi to co chce i tyle w temacie.
Nie każdy to wie ale pirat zawsze jest tym mniejszym złem.
Dlatego ostatnio wszystko najpopularniejsze miało denuvo. Ze względu na nieskuteczna wersje 4 denuvo dirt nie dostał denuvo więc pirat jest od razu. Pewnie na wrzesień wyjdzie wersja 5 żeby utrudnić piratom życie w końcówce roku kiedy nastąpi największy wysyp premier.
Pograłem już chwilę w tę grę i muszę powiedzieć, że gra ma spory potencjał. Ma szansę być najlepszym DiRTem z całej serii (pomijając DiRT Rally). Grafika wydaje mi się jednak ciut gorsza niż w DiRT Rally, optymalizacja też jest moim zdaniem gorsza. Ale da się grać. Fajnie, że zrobili pełną polską wersję językową wraz z polskim pilotem. Aż szkoda, że nie zrobili polskiej wersji w DiRT Rally...
Dla mnie gra jest bardzo nijaka. Nie czuje zadnej przyjemnosci z grania, jak chociazby w przypadku DiRT3 lub DiRT Rally. Jezdzi sie tak jakos i ani to elektryzujace, ani wymagajace. Odcinki w Michigan sa poki co obrzydliwie nudne. Prawie caly czas jedzie sie na pelnym gazie, zero wymagajacych sekcji i strasznie szeroko.
Smiechnalem sobie glosno gdy zobaczylem w jakim tempie nastepuje zamglenie w trakcie pokonywania odcinka. Cofnalem sie w czasie o jakies 17 lat gdy podobny zabieg widzialem w grze NFS Porsche 2000. Tam scenerie zmienialy sie wraz z wyjazdem z kolejnych tuneli.
Biednie to wyglada takze od strony graficznej. Widac golym okiem regres wzgledem DiRT Rally. Czas najwyzszy odstawic EGO Engine na bok i stworzyc cos nowego.
Na pewno spedze z tym tytulem sporo godzin i zapewne bede sie fajnie bawil, jednak mimo to czuje spore rozczarowanie, bo ani to DiRT, ani DiRT Rally... Takie cos pomiedzy i w mojej opinii w ogolnym rozrachunku srednio wykonane.
Polecam wybrać symulacyjny tryb prowadzenia samochodu oraz większą złożoność odcinków, wtedy zapomnisz co to jazda na pełnym gazie...
Chyba gramy w inne gry, u mnie auto prowadzi się niemalże identycznie jak w DiRT Rally.
Już pare godzin nabite i moge powiedzieć że Dirt 4 jest dobry pod względem graficznym i mechanicznym jednak widzę już że cierpieć będzie na małą zawartość, nawet nie chodzi o ilość aut ale torów. Na dodatek bez normalnego edytora gra długo raczej nie pożyje a to co dali (generator tras) jest do opisania tak ,,do tyłka". Ciekawe czy będą dlc z nowymi odcinkami. No i króciutka kariera strasznie (jeszcze jej nie skończyłem żeby nie było). Troszkę mi szkoda kasy teraz ale zawsze mogłem gorzej wtopić pieniądze :D
No cóż, to chyba będzie moja najniższa ocena jaką dałem.
Witam. Czy istnieje program który pozwoli grać w Dirt 4 za pomocą myszki? Jestem niepełnosprawny i tylko mysz obsługuje. Kiedyś dawałem radę na klawiaturze grać w tego typu gry, ale 2 lata temu po wizycie w szpitalu nie jestem w stanie. Dostałem Dirt 4 i szkoda by się marnowała.
Świetna gra, w moich oczach przerosła nawet dirt rally. Grywalność 10 na 10, Grafika jest piękna i wczoraj, dzień po premierze codemastersi wypuścili sporawy update prawie 600mb ale nigdzie nic nie jest opisane co te patch wprowadza, mam wrażenie ze jest lepsza płynność, choć mam GTX-a 1070 to silniczek gry potrafi dać jej "kopa"
Na razie pograłem kilka godzin, ale co mogę powiedzieć. Jak ktoś miał nadzieję, że model jazdy symulacyjny będzie podobny do tego z DR, to w tym wypadku zdecydowanie regres. Fani DR a tym bardziej RBR nie mają tu czego szukać, jeździ się bardzo słabo. Fani Dirta 1-3 pewnie poczują się jak w domu, ale tylko oni. Dla osób szukających wyzwania zdecydowanie odradzam, szkoda pieniędzy.
Dla mnie najlepsza część od czasów legendarnego już CMR 2 !!!
Gameplay rewelka.
Grafika rewelka (Walijskie lasy miażdzą nawet te z Forza Horizon 3)
Muzyka rewelka.
Fizyka prowadzenia (jak na warunki w grze) znacznie lepsza niż w poprzedniej części (tam małe zahaczenie o zaspę kończyło się bączkiem, jak by auto ważyło max 100kg i delikatne opory śniegu robiły z nim co chciały) Ale widać wyciągnęli wnioski z tego co pisali gracze w świecie, teraz jest ok. Wszystko sprowadza się do odpowiedniego ustawienia liniowości kierowania i czułości... u mnie to 40/45%
Oprymalizacja rewelka. Co prawda grafike mam z 8gb vramu (więc spory zapas), ale procek FX 6300 ustawiony na 6*3900ghz, i w 1080p (FHD) wszystko na ultra + programik dodający sharpening i dithering - żadnych dropów itp, jednym słowem super produkcja:)
MAŁA PODPOWIEDZ.
CO DO ASFALTÓW - inżynier domyślnie ustawia bardzo podobnie kąty nachylenia tylnej osi jak i przedniej - zwiększajcie kąt nachylenia tylnych kół, choć by o 1 czyli strzałka w lewo...(nie mylić ze zbieżność/rozbieżność)
zbieżność/rozbieżność - koła ustawić rozbieżne (strzałka w lewo) poprawia to czas reakcji w zakrętach i stabilizuje w nich tor jazdy, ale zmniejsza kontrolę auta na prostych... jednak w tego typu wyścigach proste to święto:)
CO DO SZUTRÓW I RESZTY - inżynier domyślnie ustawia tylną zawieszkę zbyt twardo. Nie zmieniajcie raczej ustawień stabilizatora, a raczej zmiększajcie sobie sprężyny tylnych kół o 1 główną i jeśli występuje to o 1 dodatkową, dodatkowo polecam zmiękczyć ODBICIE też o 1
Jak Wam obraca auto przy zamkniętej przepustnicy (bez gazu) a nim naciśniecie hamulec - lub jeszcze gorzej chcecie jechać bez gazu i bez hamowania (hamowanie dyferencjałem/biegami) to w ustawieniach trudności NIE dawać więcej jak 1 w opcji "siła hamowania przy zamkniętej przepustnicy" to rozwiąże ten problem, zwłaszcza na odcinkach poziomych i pod górkę, na zjazdach z racji zmniejszonej grawitacją wagi auta, może ten efekt występować, ale na pewno go zredukujecie:)
zbieżność/rozbieżność - tego czasem nie zmieniać na szutrach (zostawić koła we wspólnej osi) czyli na 0
Odpaliłem grę , zobaczyłem intro na silniku gry i .... WOW. Myślę grafika miodzio i jaka płynna.
Odpaliłem wyścig i .... czar prysł.
Gra bez szału. Wymagania dużo większe niż Dirt Rally.
Optymalizacja też znacznie gorsza.
Dirt Rally hulał mi na High-Ultra w 1440x900.
Dirt 4 działa mi na Medium-High-Ultra (tylko cienie na medium, drzewa na high , reszta high i ultra). W rajdach mam 50-60fps.
Niestety w Rally Cross już trochę spada ale nie odczuwalnie i da się grać beż lagów.
Grafika moim zdaniem dużo gorsza niż w Dirt Rally. Piksele walą po oczach nawet na 2xAA. Jak dam większy AA to FPS spada.
Sam model fizyki też duuuużo gorszy niż w DR.
Najbardziej wkurza mnie to , że podczas zaciągania ręcznego na pętlach (próba wejścia na ręcznym) auto owszem zarzuca tyłem ale samo prostuje się (bez użycia kontry) i przód sam ucieka na zewnątrz. W realu tak nie jest.
Samochody w grze są strasznie podsterowne. Najgorzej wkurza to kiedy chcę zarzucić na pętli ręcznym żeby zrobić kontrolowany poślizg i dać kontrę i gaz, żeby szybko wyjść z zakrętu to walę przodem w barierę bo auto samo wyprowadza przód z poślizgu. Wkurza to strasznie. W tej grze niema szans żeby zaliczyć tzw. Spin'a bo samochód sam wraca na prostą.
Model sterowania jest tak zrobiony , że grając na klawiaturze walczymy o utrzymanie się na wąskiej drodze, ciężko wyczuć. Tryb zręcznościowy z kolei nie daje radości z jazdy.
Liczba kamer taka jak w Dirt Rally. Na Boga !! Czy nie można w grze rajdowej zrobić kamery zza samochodu w taki sposób aby była ona bliżej samochodu?
Ta kamera w grze jest strasznie oddalona przez co nie czuć samochodu na wąskiej drodze i ciasnych odcinkach.
Przykładowo Dirt Rally ma już moda (Dirt Rally chase camera mod v 1.23) , który to mod zmienia ustawienia kamery zza auta i przybliża ją znacznie, usuwa także efekt oddalania kamery w czasie jazdy. Dzięki temu dużo lepiej się jeździ , czuć lepiej auto i łatwiej się manewruje.
Czy twórcy nie mogli zrobić pełnej regulacji ustawień dla każdej z kamer? Gra z 2017 powinna już mieć takie ustawienia.
Jedyna fajna rzecz w grze to wyzwania i tryb jazdy dowolnej.
Samochodów też mało. Te w klasach niższych niż WRC, nie dają żadnej radości z jazdy. Nie wiem kto w ogóle nimi gra.
Szczerze to gra nie warta ceny 150-200 zł.
Za te pieniądze lepiej kupić Dirt Rally.
Ciekawe porównanie graficzne między Dirt 3 a Dirt 4.
https://www.youtube.com/watch?v=hcH24M5QT5g
Dirt3 wypada dużo lepiej.
gebels1818 - mam obie gry z filmiku i dirt rally, nie wiem co trzeba brać zeby napisać :dirt 3 ma lepszą grafikę" :D
marne mapy wypukłości = wszystko płaskie na trasie wyścigu, jak widać na filmiku:)
Poza tym, wiem jak się robi takie filmiki:) autor zawsze postawi na fwoim, tak da na ultra tu na medium i juz wielki szum gimbazjalistów:D
poziom detali w D4 np. na szutrach w walii powalił mnie na kolana, nawet FH3 się umywa.
Co do optymalizacji jest świetma na ultra + program dodający dithering... nie mam żadnych spadków na rx480nitro+ (8gbvram) i do tego nie nowy juz procek FX 6300 ustawiony na 6* 3900ghz...
więc patrząc na to na jakim procku gram na ultra bez problemów = optymalizacja dzwon, mało tego nawet jak włączylem streama na swym kanale fpsy spadaly mi do 55, czyli max o 5 w trakcie streama w hd !
Więc nie optymalizacja a zmiana podzespołów w PC się kłania...
I proszę nie pisz czasem, ze tylko dla jednej gry sie nie oplaca, bo nikt Ci nie broni grać w inne bardziej wymagajace wydajnosci gry:)
Poza tym, jak auto Ci się samo wyprowadza z poślizgu, oznacza to, że masz wszystkie systemy wysoko poustawiane, powyłączaj i sprawdz... albo grasz w cos innego jak Dirt 4 :D
@Vito74m
Kurcze facet nie obrażaj mnie. Odpalasz grę na 6 rdzeniowym procu i grafice z 8Gb VRam i się dziwisz, że nie masz dropów fps i chwalisz optymalizację?
KURWA. Chyba se żarty robisz !!! Odpal grę na kompie z 8Gb ramu , dwurdzeniowym procku, z grafą 2GB Vram , kompie na którym Dirt Rally działał w 60 FPS NA ULTRA, wtedy pogadamy czy optymalizacja lepsza.
Sorry gościu ale nie każdego stać na nowego kompa za 4 klocki. Nie wszyscy są na garnuszku mamusi jak Ty.
Druga sprawa. Gram z wyłączonymi wszystkimi wspomagaczami. Tak samo gram w Dirt Rally. Wszystkie asysty wyłączone.
A Dirt 3 ma lepszą grafikę uwierz mi. A Dirt Rally już na pewno.
TUTAJ podsyłam filmik z przejazdu jakimś opelkiem po Walijskim lesie.
Ustawienia ultra z prockiem FX 6300 = optymalizacja rewelka...grafika (8gb vram ddr5) RX480nitro+
Jak na koniec pokażę ultra w fhd, jedynie rozmycie ruchu wyłączam w tego typu grach, bo nie jest to realne, zeby przy tak malych prędkościach wszystko się rozmywało...
LINK --- https://youtu.be/804FArEmmrg
Grafika jest gorsza niż w DR. Jak na 2017 wygląda biednie, choć dla mnie nie ma to większego znaczenia.
Titakk - jak dla Ciebie Dirt Rally wygląda lepiej, to podaj sobie rękę z gebels1818 , dla niego Dirt 3 wygląda lepiej:D
Chyba bierzecie to samo...
Aczkolwiek, każdy ma prawo do własnej opinii. Moja babcia (św. pamięci) lepiej widziała kolory w TV czarno białym, bo do takiego była przyzwyczajona:D
Nie tylko ja widzę, że graficznie jest przeciętnie, recenzenci też o tym pisali. Dałeś grze 9.5, więc dla ciebie wszystko jest niemal idealne. W DR wydaje mi się, że obraz był ostrzejszy, w D4 wygląda średnio. Mam DR więc bez problemu mogę sprawdzić. Oprawa graficzna dla mnie to takie 6.5/10.
grafika to bieda. Dla porównania popatrzcie jak wygląda roślinność w tej grze (drzewa, krzaki, trawa - jak wycięte z papieru, zamazane). W porównaniu do Dirt Rally to B I E D A.
Optymalizacja to jakieś nieporozumienie. Zależnie od trasy mam stałe 60fps albo straszne dropy do 40 na ultra w fhd msaa x8. Dirt rally w takich samych ustawieniach działa zawsze w 60 fps a przecież wymagania są dla obu gier takie same. Nowe sterowniki nic mi nie dały. Mam gtx 1060, i5 4590 i 16 gb ram
A wyłącz zaawansowaną okluzję otoczenia jeśli masz włączoną. To rozwiąże Twoje problemy.
celowo nagralem filmik w lasach Walii, bo tam jest najwięcej detali, i zadnych dropow nie mam, poza tym, ze yt obcina jakość filmu kodekami...
jak masz dropy do 40 to zmiejsz wygladzanie krawędzi z x8 na mniejsze, nie jest tajemnica, ze antyaliasing obciąża cpu bardzo, a intele kaleczą wielowątkowość...
Poza tym ta gra ma bardziej szczegółowe mapy wypukłości, co oznacza większe zapotrzebowanie na sprzęt, wymaganiami gry nie ma co się sugerować...
Robiłem jeszcze dla sprawdzenia teścik. Na ultra fhd msaa x8 w Australii mam 30-40 fps by w Walli we mgle miec stałe 60 w USA też jest 60. W Australii po zmianie na wysokie jest stabilne 60. Ma ktoś tak? Co tak bardzo zabija wydajność w Australii?
kris2218 - ja w australi na ultra mam stale 60fps z anizo x16 i AAx2 lub x4, więc może coś ze sterownikami nvidia...
natomiast na AAx4 w Hiszpanii w mieście nie mam stale 60fps, dlatego juuz dla spokoju zostawilem AAx2
przy AAx8 mam spadki nawet do 45 fps ale AMD FX 6300 to wiadomo, ze za slaby dla AAx8+
Choć dziwi mnie fakt, ze w Forza Horizon 3 mam ustawienia na max i AAx8 i żadnych spadkow nawet w mieście.
Więc zmienię plyte glowna p[od RIZENA i będzie miodnie:)
Testowałem rownież rozdzielczość 4k i też mam mniej fpsów w D4 jak w FH3 a w FH3 w ostatnim patchu dodali zarządzanie wielowątkowością, więc AMDki teraz tam wymiatają.
Tutaj w 4k ewidętnie brakuje mi procesora, a w 40 czy 30 fpsach nie dam rady grać...więc zostawiam FHD, do czasu zmiany na rizenka:)
D4 to gra na directx11 więc kris dla twej grafiki nie powinno być problemów az takich, moim zdaniem zapewne blad w instalacji sterownikow:)
Prosił bym Cię o zrobienie tak... (metoda dla obu producentów gpu)
1 odinstaluj sterownik >>> restart systemu.
2 wyczyść rejestr win.
3 zainstaluj sterownik >>> reset systemu.
4 przeinstaluj directx11 (w wielu grach biblioteki sa dodawane w folderze redist, lub podobnym)
nie stosowacwer online, bo ona sprawdzi i jak mamy część dx11 to stwierdzi, ze nie ma potrzeby.
przeinstalowanie dx11 po sterownikach, nadpisuje pewne pliki dll błędnie nadpisywane w trakcie użytkowania, a na wet nadpisane przez sam sterownik. Zawsze po przeinstalowaniu dx11 widac wyraźnie, ze pc generuje te kilka a nawet kilkanaście fpsów więcej:)
Nie ma opcji zeby Ci w australii spadało w słonko do 40fpsów z winy samego sprzętu, moze i i5 jaj nie urywa w wielowątkowości, ale tu ma dzialać ok, ja obstawiam błędy w sterowniku...:)
Daj znać czy pomogło, aha i po reinstalu dx11 nie trzeba restartu robić:)
nie słuchaj vito74m. Zmniejsz cienie na high lub medium. I będziesz miał wszędzie 60 FPS. Serio. Ja miałem to samo. Zmieniłem cienie na medium i jest 60 FPS w Australii.
A vito74m nie słuchaj bo pier##li bzdury.
Zmniejszenie msaa w Australii niestety nic nie daję. Pomaga tylko całkowite wyłączenie wygładzania ale dużo sie traci na jakości. Lepiej dać na wysokie zamiast ultra wtedy wydajności zwiększa się znacząco. Na innych trasach mogę dać ultra i msaa x 8 i jest ok. Coś jest z grą chyba
Jeśli w Australii pogoda będzie jakaś pochmurna czy deszcz to 60 fps na ultra jest ale w słońcu już 30-40. Popieprzone coś jest od strony technicznej. Niech to naprawią
To nie strona techniczna, bo tak by bylo u wszystkich... Przeczytaj proszę mój post wyżej, moze Ci pomóc.
zaje**ście.
Jest jakiś konflikt między W10 a nowymi sterownikami nvidia, które instalują się automatycznie. Efekt: sformatowany komputer i nie rozwiązany problem.
Komputer w tej chwili do niczego się nie nadaje.
kris2218 - sprawdzłem jeszcze tę Australię w słonko ultra + 2560x1440 AAx2 - żadnych spadków fps, mało tego tak sobie zostawiłem:D
be na tej podziałce z AAx2 wygląda lepiej jak na fhd z AAx4 czy nawetAAx8 a wydajność zAAx2 jak wyżej napisałem, to też możesz potestować...
Zobaczę jeszcze to potestuje i dam znać co z tym jest. Wyczytałem gdzieś na forum, że to wina.. cieni w ustawieniu ultra. Rzeczywiście po zmianie cieni na wysokie( reszta ultra i msaax4) jest stabilne 60 ale z cieniami na ultra w Australii(słońce), Walia(słońce i moment wjazdu w las) są straszne dropy
W dirt rally taką zasobożerną opcją był zaawansowany blending który niewiele wnosił do wyglądu a zbijał na dzień dobry 50% wydajności. Może tu też tak miało być ale coś sie pochrzaniło i to cienie zabijają wydajność a blending tam 1 fps zabiera
kris, niestety nie mam takich problemów jak Ty...
Ale fakt, ze w DR blending jak dla mnie wiele wnosił (bardziej szczegółowe przejścia między kanałami alfa, roślin i innych tekstur) niestety tez fakt, ze był wymagającą opcją, tutaj zaś, nie zbyt wiele wnosi, i raczej nie widzę, zeby wpływał ujemnie na wydajność.
Ja im więcej gram tym bardziej gierka mi się podoba:)
Ba mam najbogatszą wersję FH3 kupioną, i przestałem w nią grać po zainstalowaniu DR4 :D
Ta gra wygląda jak jakaś badziewna bezpłciowa kupa typu wrc. Nie chce sie nawet w to grać. Gdzie malowania monstera, cofanie czasu, taki polot, charakter i efekciarstwo jaki miała druga częsc? Z interaktywnym menu, ciekawszymi trasami? Kompletne rozczarowanie. Chce symulacji biore Dirta Rally, chce zabawe arcade biore poprzednie Dirty albo Forze Horizon 3. To gra dla nikogo
@FanGta
Zgadzam się. Może aż badziewiem nie jest i można pograć ale w stosunku do DRally to biedna jest,
vito74m kicha jest z tą grą. Jej działanie jest do kitu. Nie wiem jak to możliwe ze Tobie dobrze działa. Dzięki za rady
Mam wydajniejszą grafikę i niestety czasy inteli dobegly końca gdy gry stawiaja juz na wielowątkowość..
mam procek słabszy (w testach w sieci) od Twojego a faktycznie jak jest to nie dowiesz się jak niesprawdzisz...
Jeszcze jedno mi przyszło do głowy...
Może masz za SZYBKIE pamięci dla procesora, od ładnych juz kilku lat, kontrolery pamięci sa w cpu a nie na plycie głównej. Każdy procek ma optymalne taktowanie dla pamięci, za małe źle, za duże jeszcze gorzej, bo kontroler musi to "przeskalować do właściwego" co zwykle zabiera 8-15% wydajności procka...
wygląda to tak, że..
jak masz np. procek z kontrolerem 1866mhz, to jak zalożysz pamięci szybsze np. 2166 to kontroler zjada wydajność, więc w biosie powinno się ustawić prawidlowe parametry.
Zwykle robi się to tak
kupujemy troszkę szybsze:) potem ustawiamy w bios taktowanie zgodne z kontrolerem, czyli pracuja wolniej niz by mogly (w grach nie odczówalne) ale dzięki temu mozemy zmniejszyć czasy dostępu, czyli CL i resztę:) a to juz jest wymierne dla wydajności gier:) ot taka mała sztuczka:) polecam potestować:)
Patrzyłem na jakieś testy D4 na 1060 gaming i na ultra mial spadki nawet do poniżej 40fpsów i prockiem I7 !!!
więc boję się, ze nic możesz z tą kartą już więcej nie wycisnąc z ustawieniami ultra... i zostanie poszukać czegoś co zjada wydajność procka grafiki, a że to nvidia to obstawiam wszystkie rodzaje cząsteczek:) kurz cienie częściowo...
Cienie średnie i jest 60 fps reszta ultra z msaax4 i fhd
Do ultra gtx 980 ti daje stałe 60 fps , gtx 1080, gtx 1080 ti. Niestety..... Mam 60 fps wszędzie okluzja i odbicia wysokie, cienie srednie , reszta ultra , fhd z msaa x4
A spróbuj dać cienie na ultra a Crowd ustaw na medium.
Ja gram na cieniach wysokich a crowd (tłum, kibice) mam na low i mam stałe 60 fps a komp słaby:
Athlon x2 3Ghz
8 GB ram
GTX650ti
Reszta ustawień high ultra
Na gtx 1070 też zbyt dobrze nie jest. Pojechali z wymaganiami. Procesor w D4 jest mało ważny. Czy pentium czy i7 minimalny fps jest taki sam i zależy tylko od karty graficznej tak wynika z testów jakie znalazłem
GTX 1080 Ti + Pentium G4560 i śmigasz na ultra z msaax4 w fhd w +60fps
Dla gtx 1060 cienie na ultra to morderca wydajności. Wyłaczyłem synchro żeby zobaczyć ile zjada no to tak 30-40 klatek jest różnicy miedzy ultra a wysokimi cieniami potem ciut poprawy po zmianie na średnie. Może sie komuś przyda. Najlepsze ustawienia co można wycisnąć to dać okluzje otoczenia i odbicia na wysokie a cienie na średnie, reszte na ultra doprawić msaa x4 i będzie git oczywiście w rozdziałce fhd. Jak ktoś koniecznie musi ultra no to GTX 1080, 1080 Ti, 980 Ti
lub ta co ja mam RX480 nitro+ (8gb vram) w przypadku 4gb jest jeszcze myk w postaci takiej, ze same pamięci są wolniejsze troszkę...
zaskoczylo mnie to az tak słabe dzialanie 1060 i 1070, nie jestem zwolennikiem nvidi juz od kilkunastu lat, ale mimo wszystko myślę, ze skopali biblioteki w sterownikach, bo to stary poczciwy dx11
jak wiadomo seria 10xx z samego hardware,u nie wspiera dx12 tylko sterownikami, więc można podejżewać, że kombinacje pod dx12 zjadły im wydajność w dx11, przynajmniej w przypadku D4.
Jednak ja dałem za moją grafikę 1500zeta, a 1080 to koszt 2 razy tyle, natomiast sama jej wydajność to moze 20% więcej w dx11 a w dx12 leży, więc wybór miałem oczywisty:)
Jak sobie dałem na high to nawet wentylatory się nie włączały po odpaleniu D4 :D
fabrycznie są włączane przy 60'c.
Jutro sobie obadam bez vsync, ale to tylko tak z ciekawości ile max wyciągnę
Napiszę jeszcze raz. Dla Anty aliasingu WAŻNY jest procesor:)
Chciałbym, żeby w kolejnych sterownikach bądż aktualizacjach do gry został rozwiązany ten problem bo D4 nie jest fenomenalny graficznie, nie powstał na nowym silniku tylko przestarzałym unowocześnianym żeby na karcie za 2 tys ( GTX 1070) nie móc osiągnąć 60 fps na ultra w fhd gdzie inne tytuły np BF 1 na frostbite działa na takiej karcie na ultra w 100fps
Niemożliwe zeby na 1070 nie dzialalo na ultra mi na rx480nitro+ działa, to i na 1070 powinno, jak tak nie jest to oznacza raczej skopany sterownik...
ta gra dziala na dx11, na dx12 jeszcze bym się zgodził, ze seria 10xx jaj nieurywa.
W dirt rally się dało zapewnić ekstra wydajność a tu? Przecież niewiele wizulanie się zmieniło to wciąż ten sam silnik graficzny. Coś ktoś zepsuł na kartach zielonych albo nvidia albo codemasters
Taka ciekawostka. Na profilu bardzo niskim ustawień w D4 gra wygląda niczym xpand rally z 2004 roku. To tylko świadczy o tym jak słaby to silnik i powinno na takim 1060 działać na ultra w +60fps z msaax8
Jak dla mnie bardzo dobra gra .Na 1070 GTX bez problemów w 1440p.Na kierownicy też wszystko ok działa. Świetne trasy , dobra kariera , to właśnie czego brakowało mi w DR. Do tego całkiem wymagająca na najwyższym poziomie i dobry model jazdy. Grafa przy max ustawieniach też o wiele lepsza niż w DR . Spokojnie 9/10.
Widzę, ze się zgadzamy, trzeba lekko niedowidzeć, zeby pisać, że w RD lepsza:D
Jakby wszystko było dobrze to ludzie nie pisaliby o problemach na ultra z gtx 1060 i 1070. Wielu pisze o problemach z cieniami na ultra a po zmianie na wysokie jest już ok.
vito74m i orfeusz 76 na jakim systemie gracie? Może to wina jakiś optymalizacji związanych z systemem. Ja mam win 10
Też mam 10 inaczej bym nie fgrał w Forze Horizon 3:) ona wymaga dx12, a tego nie ma w windach starszych:)
Win10 .Dodam tylko , że msaa 2X mam ustawione żeby nie było , a reszta max - karta 1070 GTX GamingX
gebels1818 dzięki za rady. Wszystko na ultra msaax4 i cienie średnie. Stałe 60 fps czy w słonecznej Australii czy deszczowej Walii. Zresztą jakiejs kolosalnej różnicy w cieniach między ultra a np średnimi nie ma a szkoda tracić 50% wydajności. Pozdro
Spoko. Nie ma za co dziękować. Wyszedł już nowy patch update 1.03 który eliminuje problem z cieniami. Jeśli masz oryginała to patch się automatycznie wgra. Jeśli nie to trze ręcznie zainstalować (setup--->opcja Apply patch na końcu , trzeba mieć wolnego 40 GB bo patch całkowicie przebudowuje grę.
Po patchu gra działa dużo lepiej.
Na moim leciwym sprzęcie (specyfikacja mojego komputera jest w profilu) gra działa z prędkością od 20 do 35 FPS (w zależności ile obiektów jest na trasie). Oczywiście jestem zmuszony grać na niskich detalach :)
Na niskich dramatu nie ma ale na bardzo niskich...wolałbym w ogóle nie grać :). Na bardzo niskich gra wygląda fatalnie
Myslę, ze zieloni wydadzą sterowniki naprawione i powinno być lepiej, zwłaszcza dla 1070...
ja dzień przed premierą mialem dla RXa opcjonalny update sterownika właśnie dla Dirt 4:)
AMD ostatnio zaszalało, praktycznie przed każdą premierą istotnej gry mamy optymalizowane sterowniki.
Poza tym seria RX zwłaszcza RX480 to najlepiej sprzedawana karta graficzna średniej klasy na świecie.
A teraz rizeny...
Szkoda, ze jest tylko Nvidia i AMD/ATI , jak by była jeszcze choć z jedna firma, to większa konkurencja oznaczała by niższe ceny:)
Prędzej codemasters naprawi grę niż zieloni w cudowny sposób zmienią wydajność sterownikiem. Na pewno wkrótce nie będzie spadków na ultra. Przecież rekomendowane karty to GTX 780 i R9 390 czyli gorsze od rx 470/80 i 570/80 no i GTXów 1060/70
Jak będą leniwi to obecny profil wysoki zmienią nazwę na ultra i wszyscy będą zadowoleni że na ultra jest 60 fps (czyli obecnie wysokich)
:D
ale wtedy bedzie mi działało na czym, na hiper ultra?:)
Zrobiłem małą modyfikację poprawiającą jakość grafiki w grze DIRT4:)
Proszę sobie potestować, działa na kazdej wer. gry na PC.
Opis i w folderze po rozpakowaniu...
dropów fps żadnych a grafika jeszcze bardziej realistyczna...
LINK - http://www.mediafire.com/file/68ufatuqfz1sm9m/DIRT+4+Reshade+A100N+setting.rar
Będę grał z cieniami na średnim poziomie. Reszte mam na ultra, wlaczone msaax4 i można normalnie grać płynnie. Cienie ultra dla entuzjastów z entuzjastyczną zawartością obudowy :)
:) Chyba przesadzasz, masz procek droższy od mojego:) a grafika moje była coś koło 200 zeta raptem droższa:)
Szczerze mówiąc jestem zdziwiony, ze na fx6300 mozna miec wszystko na ultra.
Ale dzis robiłem testy, z FRAPSEM dla fpsów i relive nagrywałem to w australii na ultra w słonko maiłem średnio nie 60 a 59fpsów, po wyłączeniu frapsa juz bylo ok, poza tym jak mialem włączonego frapsa, to każda zmiana ustawień kończyła mi się zwiechą gry, a bez niego jest ok.
Ten fraps może słabo działa z win 10?
Jak już Ci pisałem ja mam msaa x2 ale w sterowniku wysoka jakość filtrowania + filtrowanie morfologiczne, co łącznie daje lepszy obraz jak w standardzie z msaa x8 niestety morfologiczne (jako jedyne filtruje wszystkie texstury generowane na ekranie) jest tylko w grafikach od amd.
Ale tak sobie myślę, bo od kilku mc amd wprowadziło opcję "pamięć podręczna shaderów" dzięki czemu grafika raz sobie przeliczy szadery dla danej gry, zapisuje je na ssd lub hdd, i potem sa ladowane z automatu.
W praktyce wygląda to u mnie tak, ze z kazdym włączeniem gry jest coraz lepiej wydajnościowo, az do momentu gdy juz sa gdzieś tam spakowane wszystkie:) Zaje fajna opcja, bo gpu z czasem w ogóle się tym nie zajmuje:)
Pamiętam jak streamowałem FH3 i ludzie pisali, ze nie możliwe, ze tak mi dziala na fx6300:)
musialem włączać nagrywanie ekranu i pokazać ze ma fx6300 a nie I7 6300K :D
oczywiście stream robi swoje i mam mniej o jakieś 5/6fpsów niż normalnie, ale to cały czas 54fps w trakcie streamu z ustawieniami ultra i tam mam msaa x 4:)
Za 1 moze 2 mc zmieniam na rizena tylko jeszcze kombinuje w sklepie u znajomego bo 1700 mozna wybitnie kręcić a z 1500 można zrobić 1700 z dobrym chłodzeniem, i mam zagwostkę:D
Może reinstal gry ale chyba to nic nie da bo sprawdzałem parę razy spójność plików na steam
A wyszedł nowy klops. W rallycross na torze we Francji w południe i sucho to w ogóle na profil grafiki średni muszę zejść żeby było stabilnie bo inaczej rzuca tymi klatkami
@vito74m fraps to gunwo ktore ostatni raz bylo aktualizowane February 26th, 2013 -.-
Nie miałem pojęcia, że nie ma OS'ów stworzonych przez twórców, tylko dostępne są generowane.. We wszystkich trybach tak jest? Bez Pant Mawr?
Nie wiem jak to jest, bo pierwszy raz przechodzę kampanie:) ale dla mnie jest bomba:)
jak sam generuję sobie trasy, to faktycznie jest mego masa do wyboru w każdym z regionów...
W trybie kariery masz normalnie stworzone trasy , których możesz się uczyć "na pamięć" jeśli chcesz i ćwiczyć lepsze czasy , ale jeśli chcesz to możesz stworzyć swoje zawody złożone z różnych lokacji i różnych tras za pomocą prostego generowania odcinków , w których wybierasz długość oraz ich złożoność ( jeszcze się w to za dużo nie bawiłem , ale wygląda obiecująco).
W opcjach profilu masz nowy save
więc łątwo to mozna sprawdzić startujesz karierę robisz ze 2 wyścigi i znow startujesz, jak są inne to są generowane, jak te same to sa stworzone z dostępnych na danej lokacji i zapisane jako trasy kampanii
Moim zdaniem raczej ta 2 opcja jak napisał orfeusz76
orfeusz76 - w edytorze, naprawde można niezłe cacuszka wyczyniać:)
Ten generator, to w obecnej formie straszna bida z nedza. Przy odcinkach o dlugosci ponad 10km bardzo duzo sekcji sie powtarza, co sprawia, ze po kilkunastu takich przejazdach gracz zaczyna juz je wszystkie kojarzyc. Mam wygenerowana bardzo fajna trase w Michigen, ktora jest szybka i techniczna, ale to rodzynek posrod setki juz wygenerowanych bezplciowych OSow. Jest w tym duzy potencjal, ale Codies musza nad tym sporo popracowac. Urozmaicic sekcje i otoczenie, aby uzyskac zludzenie roznorodnosci. Jak na razie najgorzej wypada Szwecja. Tam generator chyba jest zle skonstruowany i potrafi jedna sekcje wrzucic 5-6 razy na odcinku o dlugosci 4-6km :D
Myślałem że ja mam tylko takie dziwne problemy z wydajnością , uff ale nie jestem osamotniony , tak po za tym gra nawet spoko
W rallycross fps spada bardzo przez kibiców, w Walii i Australii przez cienie. Sposób na to jest jeden. Cienie dać na wysokie a kibiców na średnie(niżej nie ma potrzeby) i będzie w każdych zawodach 60fps. Ustawienie kibiców na wysokie nic nie zmienia dopiero średnie dają kopa wydajności. Reszta na maksymalne i msaa można x4. Cienie z kolei z ultra na wysokie dają kopa
Niby jakiś patch jest albo ma być co naprawia to ale nic mi nie pobrało
Puki co, nie było jeszcze żadnego update dziś.
Mam nadzieję, żę jak już muszą to poprawić (choć moim zdaniem to wina nvidi skoro na AMD wszystko gra) to poprawią to nie kosztem jakości, tylko optymalizacją skryptów...
Wpisałem z ciekawości rx480 8gb na you tube i też nie zawsze było 60fps. Wina gry skoro różnica w cieniach między ultra a wysokimi wizualnie niewielka a wydajnościowo ogromna. Kibice zabierają 10-15 fps(jaka jest różnica wizualna? trudno ją dostrzec bo to małe stworki). To bardzo dużo
Ja szczerze muwiąc moę Ci zara podeśłać jak gość z rx489 nitro= i prockiem i7 bez msaa ma w najnowszym Tomb raiderze 30max 40fps na max ustawieniach:)
A ja mam średnio 59.600: z msaa chyba x 4) jak streamowałem test to miałem 56 średnio:)
Więc wciskają kity w zależności co lubą:)
Na szczeście znajomy ma sklep i skladam tam co chcę i sobie sprawdzam, bo jak bym miał wieżyć filmikom z YT to masakra by była:D
Uwalić wydajność to nie problem w filmiku:)
Ja też oglądam dużo testów na you tube sprzętu kart, procków np kanał liptona na morele. Też czasem wina systemu ale i gra potrafi działac bardzo różnie nawet na tych samych podzespołach. Dirt 4 jest skopany optymalizacyjnie. Czekamy na poprawki
Nagram filmik i go tu wkleje:)
Ale właścicieli inteli będzie boleć zużycie procesora:D
zwłaszcza, ze gra na fula + program do monitorowania fps oraz reszty + ReLive włączone nagrywanie w fhd 60fps
ReLive to część sterowników AMD do streamu i nagrywania...
Sam zobaczysz:)
dodam do filmiku opis jakie co jest i uploadnę:) dziś będzie za jakieś 2 h pewnie, bo upload mam 5mb/s
Nie wiem co się dzieje ale u mnie na ustawieniach wysokich w FHD wszystko działa w 60 fpsach, jedynie podczas finiszu na podium spada do 45. Sprzęt w profilu.
Nic się nie dzieje, to normalne. Na konsoli ten sam efekt spadku fps.
Wtedy wczytywane są dalsze instrukcje dla następnych wyskakujących okienek:)
wielowątkowość jest potrzebna konkretna a Ty ma i5:/
Więc w przytpadku Twojego procesora "tak pozostanie"
Mało tego większość gier które nadchodza, będzie na to cierpieć w przypadku inteli...
Teraz już coraz lepiej wielowątkowość jest obsługiwana w grach co oznacza poważne problemy dla i5 czy i7
Oczywiście w testach w necie jest ślicznie, ale już w domku nie koniecznie:)
Poza tym jakie masz taktowanie pamięci ram a jai jest kontroler pamięci w Twoim procku.
Jak ram jest szybszy lub wolniejszy, to masz nawet i 16% straty wydajności procesora w aplikacjach 3d (np. gry)
bo procek bawi się w przetaktowanie szyny...
SPECJALNIE dla niedowiarków
USTAWIENIA ULTRA z MSAA x 4 i potem x2 na fiilmiku wszystko jest pokazane. (sławna już Australia w słońcu)
UWAGA filmik skompresowany w MPEG 4 z 700 do 143mb więc jakość obcięta w celu szybszego wysłania na YT
To co najważniejsze widać.
Więc macie ultra na FX 6300 z RX 480 nitro+ sam ram nie ważne ile byle min 6gb było (też widać jakie zasoby zjada gra na ultra:)
Radzę zwrócić uwagę na obciążenie CPU (procesor) i pamiętać, żę msi afterburner + nagrywanie w ReLive to dodatkowe 10% (u mnie) zasobów procesora:) a ReLive to część sterownika graficznego, więc też zjada wydajność...
Dodatkowe procesy razem 28 w tym antywirus avast i steam:)
Pozdrawiam, i mam nadzieję, że ewidentnie filmik pokazuje jak to ludzie "pięknie umieją złożyć sobie kompa, ze na 2 razy droższym mają 20% gorzej:)
W górnym lewym rogu ReLive pokazuje czas nagrywania, jak bym przestał nagrywać i włączył ponownie, czas oczywiście biegnie od początku...
Dla upartych mogę podesłać org nagranie tego filmiku z ReLive czyli będzie grafika taka jak w grze:)
LINK - https://youtu.be/FN7H0yoDAE4
Powinno być twarde jak skała 60 fps i ani 1 mniej przy takim silniku gry (archaicznym). Po sterach karty amd dostały kopa być może gra sie gryzie z nvidia i coś jest nie tak w kodzie gry. No niby mam stery nowe właśnie pod dirt 4. I co? I dupa
U mnie obciążenie proca wg msi afterburner nie przekracza 60%. Co wy na to?
Gdyby spadki były z winy mojego i5 to zmiana ustawień graficznych nie przyniosłaby tak dużej poprawy( zmieniłem tylko cienie na wysokie i kibiców na średnie, reszta jak w profilu ultra) + msaa x4
ja mam bez nagrywania i bez aftera ale z reshade 30 do max 40% użycie procka na ultra i stale 60FPSów a bez vsync dochodzi do 80, ale, ze monitor 60hz = 60kl/s wyświetla max...
I katry AMD nie dostały kopa po sterowniku, bo nie ma gry która by mi sprawiala problemy z stalym 60fps
a jak Ty masz spadki do 40, to jak to włączysz co ja to Ci spadnie do 30 lub mniej...
więc sam widzisz jak dziala naprawdę nvidia i intel...
w necie (filmiki) wymiata, a w pc jaj nie urywa:)
pod dx 12 znajomy mial w forza horizon 3 na 1070 ani 1 fps więcej ode mnie, sprzedal na czesci i 1070 i i5 kup[ił rizena 1700 + właśnie rx480 nitro+ i po problemach:)
jeszcze z nvidia co 20min wywalalo go z gry, graliśmy razem,
Zobacz moje zurzycie procka w trakcie nagrywania i z msi wlączonym bez nagrywania mam jak Ci napisalem, czyli prawie polowę mniej:) na procku za 470 zeta:) bez podkręcania:) a w necie masz testy z i7 + moja grafika i mają gorzej:)
Jak nie sprawdzisz zestawu od AMD to zostaje Ci się cieszyć filmikami w necie i wkurzać w trakcie gry:)
Przyniosła by, bo im większe ustawienia grafiki, tym większe zasoby procesora potrzebne:)
ehh.
Dirt 4 jest grą GRAFICZNĄ jak większość tego typu gier. Wg testów dostepnych w necie czy mam i3 czy i5 czy i7 czy r7, r5 minimalny fps jest mniej więcej równy w każdym przypadku. Chciałem dodać linka ale zablokowało
Pisze w necie o dużym zroście wydajności na nowych sterach radeonów właśnie w dirt 4 liczonym w kilkunastu procentach co najmniej i to dzięki nim jest lepiej na radeonach. Samo amd sie chwali tymi sterami jaką poprawę w dirt 4 przynoszą
JA jak juz pisałem, wcześniej mialem stery z update dla dirt4 jak grę, AMD stery wydało dzień przed premierą:)
Więc chwałą im za to, zreszta, zwyke tak jest, ze przed premiera gry mamy juz stery zoptymalizowane dla niej:)
Choć chyba ze 3 stery temu mieli małą wtopę, mianowicie.
Wszystko w FH3 dzialalo pięknie, ale gra się włączała dosłownie 5 minut:D
Potem się okazało, ze AMD optymalozując do jakiejś tam strzelanki chyba, ruszyli kod który powodował wolne ladowanie sie fh3
kilka dni i naprawili:)
Co do wydajnosci to nie tylko Dirt4 wymiata:)
w W3 nawet z smiesznym hairworksem jest stale 60fps na uber, czy w nowym TR :) w FH3 oczywiście też:)
Dlatego nie az tak mnie pili zmiana procka na rizena skoro ten tak sobie radzi:)
no i to amd wiec z 6*3900 mogę zrobić 6*4500ghz, z tym chłodzeniem co mam:)
Ale plyta główna nie do końca sobie poradzi na dłuższy czas//
ja tam w necie widzialem tez jak rx 480 nitro= z i7 mial Srednio 50fps nie jak np. u mnie 60-80 na ultra:)
A najlepsze jest to, ze jak da z ultra na high, to nawet chłodzenie karty się niewłącza w trakcie grania:D
A tak apro pos, Wy też nie macie ustawienia 60hz, a jedynie 59?? w ustawieniach tam gdzie podzialka ekranu...
No jest 59 też ale klatem rtss mi pokazuje 60 więc...Są problemy na GTXach i tyle
FX 6300 jest na równi z i3 4170 wydajnościowo we wszystkim oprócz Crysis 3. To że masz wydajność jaką masz nie jest zasługą procesor bo akurat on jest średniakiem. Po prostu niektóre gry lepiej działają na radeonach inne na geforcach tak było jest i będzie. We wszystkim co jest na rynku np GTX 1070 jest lepszy od RX 480 a nagle w D4 dostaje. To o czymś świadczy. Konkretnie o słabej wspólpracy i błedach w kodzie gry pod karty GTX
Fajnie że Ty nie masz problemów vito i jesteś jednym z wyjątków bo bardzo dużo graczy ma problemy wydajnościowe ale FX 6300 nigdy i nigdzie nie będzie miał lepszej wydajności od i7. Wiem, twój argument 6 wątków..ok ale i7 ma ich 8 nowszą technologię itd. i7 w grach jest na równi z r7 więc nie może być gorszy od FX w dircie
na dzień dobry wątki w intelu mogą pięty lizać wątkom z AMD, myślałem, ze tyle wiesz:) 6 wątków z AMD w renderingu np. to więcej wydajności jak 8 od intela:) więc podkęcam do ghz z i7 i wyrenderuje szybciej na procku 4* tańszym:) juz to przerabialem:)
A, ze duzo bawie sie w modyfikacje grafiki czy muzyki do gier, nie mam czasu na intela i nvidie:)
80% studiów graficznych uzywa grafik od AMD i procków też... inaczej czekal byś na gre rok dłużej:)
niestety profesjonalne grafiki od AMD to kosz nawet i 50 000pln
wiem o czym piszesz, FX 6300 na dzisiejsze czasy, to juz moim zdaniem nie średniak a klasa niższa:))
ale w wielowątkowości np rendering nie za bardzo się boję i7:)
co do samych gier, to nie znam gry na dx 12 zeby 1070 miało szanse z rx 480, no chyba, ze w testach w których ma przegrać (filmiki na yt)
w dx 11 jest podobnie, tak w realu, a nie w YT:) a cenowo jest znacznie taniej, do tego ma revelacyjny ReLive:)
dx 12 mantle i vulcan:)
włącz sobie grę tak jak mam ja na 1070 i włącz nagrywanie w czym tam chcesz:) ani 40 fps nie wydolisz:) a u mnie było 56-60.
Nie ma sensu sie w sumie spierać:)
posiadacze nvidi zawsze mają tak.
jak u nich dziala lepiej = amd ujowe.
jak u nich działa gorzej = nie amd dobre tylko gra skopana:D
wiem wiem, gameworks i niby bedzie lepiej, bo to od nvidii
ale jak wyszly na jaw oszustwa w GW, typu trawa pod ziemą zeby zamordować karty AMD (ujawnil to pewien gość w filmiku nawet na YT jest)
np w fallout 4 wystarczy włączyć optymalizację AMD w sterowniku dla teselacji i nvidia leży:)
w necie w testach to i 1060 wydajniejsza od rx 480 (nowa nazwa to rx 580)
a nagraj mi ja Ci działa na 1060 wiesiek 3 na uber, lub tomb rider w dx12 na full lub forza horizon 3 na ultra, a potem ja Ci pokażę jak to dziala na rx 480 z srednim prockiem:)
W dirt rally na ultra+msaax8 nie schodzę poniżej 70fps i w dirt 4 powinno być tak samo i nie mów vito o wypukłościach, że to one. To są bardzo podobne gry na tym samym silniku. Skopane coś jest
Nie powiem, bo już mówiłem:)
nic nie jest skopane poza serią nvidia 10xx i sterownikami do niej.
chyba wiez, że wiedzmin 1 i newerwinter night 1 sa na tym samym silniku:D 2 różne gry:D
ten sam silnik ale zastosowane technologi których nie ma w DR - jakie?
a choć by aberracja chromatyczna, której nie ma w panelu opcji niby, ale w grze jest w - D4
dekale na drodze jest ich pewnie z 50% więcej jak w RD
jedz w nocy (widok z maski) np walia zobaczysz kamyczki na drodze, a nie gładko jak w DR ehh.
to samo z cieniami
pisałeś, że nie widać różnicy między ultra a medium czy high:D
skoro nie widzisz tego to nic dziwnego, ze dla Ciebie to 2 identyczne gry:D
Mam nadzieje, ze sie nie obrazisz, po prostu czytam te fora i mam zabawę:)
poza tym jak masz monitor 60hz to te 70fps czy nawet 500fps nie ma znaczenia, bo monitor wyswietla 60hz = 60fps max, a program pokazuje generowane klatki na sec przez gpu a nie wyświetlane
więc grafika robi na maxa bez potrzeby, po to masz opcję vsync by dopasowala ilość generowanych klatek do możliwości monitora:)
To bez vsync dla testu sprawdzałem w rally. W rally widać też kamyki na drodze i drzewa nie są tak papierowe i sztuczne, płaskie jak w D4. Wystarczy własnie drzewa porównać. Te w D4 sie chowają do tych z rally
http://go.redirectingat.com/?id=87431X1540976&site=eurogamer.pl&xs=1&isjs=1&url=http%3A%2F%2Fgamegpu.com%2Fracing-simulators-%2F-%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D0%B8%2Fdirt-4-test-gpu-cpu&xguid=435bff5727d7d22f4fc643f763cedec2&xuuid=53ac35858e7e84127e69568e6d29ce2d&xsessid=3c41ee68f5e02573367307cabdada224&xcreo=0&xed=0&sref=http%3A%2F%2Fwww.eurogamer.pl%2Farticles%2F2017-11-06-digital-foundry-kontra-dirt-4&pref=https%3A%2F%2Fwww.google.pl%2F&xtz=-120. RX 480 JEST W TEJ GRZE LEPSZY OD GTX 1060. Msz więcej klatek dzięki karcie a nie że niby fx lepszy od mojego i5 w tej grze. Gdyby wydajność zależała w D4 od procesora to Ty miałbyś problemy a ja cieszył sie z 60 fps
Testy jakie zostały zamieszcone na cd action obrazują sytuacje. Sa bardziej przejrzyste. Tez ruskie
no na rxach mieli byćmy 60stale w 4k:)
szkoda, ze tak nie zrobili
to z winy dx12 na nvidi dirt 4 jest w dx 11 a nie dx 12, bo dopiero by byl płacz...
Była by lepsza wydajność być może. Rutinko jak Ci działa ten technologiczny szmelc?
Na high mam 60 fps, a ultra to wolę wymiksować bo moja rx 460 to tak roznie (1920x1080), chodz tez nie jest zle ale lubie miec te 60 klatek. Ogolnie geforcy mialem od 2000 roku az do 2017 przerzucilem sie na amd po tym jak odpalilem na niej dooma w 70 fps na ultra O_o, oczywiscie vulkan api.
Zauwazylem ze dx 12 na razie na amd daje kilka klatek wiecej. Nie ma co amd wzial sie do pracy albo skonczyl sie monopol zielonych xD
Ja znalazłem złoty środek. Cienie na wysokie i kibice na średnia reszta maks i 60 klatek jest w full hd z msaa x4 ( GTX 1060 )
Może połatają ją i niedługo będziesz pykał normalnie, bo Ja nie wiem co się dzieje ostatnio częste słyszę o problemach z nvidia może chwilowi brak formy zielonych. Tym bardziej że gtx 1060 nieco kosztuje i byś chciał se pyknąć normalnie ;/.
Wiadomo ostatnio jest ogólnie gorzej bo najpierw gry na konsole, później na pc - ale to inne kwestia.
Muszą coś zrobić, żeby gra działała płynnie. Żałuje wydanej kasy. Mogłem jakiś inny tytuł kupić. Miałbym Titanfall 2 i Doom za te 150 zł które działają bardzo dobrze i są fajne
kris - W dirt rally na ultra+msaax8 nie schodzę poniżej 70fps z zaawansowanym blendingiem??
bo myślę, że nie:) tam filrowanie kanału alfa sporo zjadalo z tego co pamietam.
Poza tym w necie 1060 często jest lepsze od rx 480:D
a w rzeczywistości?
pokaz filmik z wiedzmina 3 na uber, czy z TR czy z FH3 :)
czy z civ 6
^^ w tych grach też opewnie procek nie wazny?:)
seria 10xx ma poroblemy z asynchronizacją w dx12
ogólnie dx12 mozna powiedzieć ze nie macie sprzetowego a jedynie programowa emulacja, więc o czym mowa, na początku w ogóle dx 12 nie dzialal z serią 10xx np w warhammerze nowym...
Muszę uciekać żonka wzywa,;) pozdrawiam:)
kris2218 - Wyłącz lusterka + cienie średnie + szczegóły cieniowania średnie i fps-ów będzie więcej. Możesz jeszcze bardziej zejść z tymi ustawieniami, jeżeli będzie potrzeba. Gierka jednak dobra, pobawiłem się ustawieniami dyfra i ustawiłem maksymalnie tak, żeby auto się ślizgało, teraz jeździ się zdecydowanie lepiej. Ogólnie fajna kariera zatrudnianie mechaników personelu dobierania sponsorów lepsze części itd.
Jak dla mnie naprawde fajny gameplay:)
Ciekawa kariera, piękna grafika, naprawde domra oprawa audio...
Generator tras też mi się podoba:)
Gram dziś 3 dzień i mam 37 lvl, czyli raczej dużo:)
Ostatnio w nic z tej serii tyle nie grałem, bo się nudziło szybko, tu mam inaczej...
Zapewne co kto lubi, ale D4 trafił do mnie.
Jedyne co wczoraj zwróciło moją uwagę to to że.
przy dachowaniu:D za ciche są dzwięki gdu auto robi "beczki"
Przy przejeżdzaniu przez kałurze (zauważyłem na torze w Kanadzie) nie ma rozbryzgu wody, mimo, że widać jak na dłoni, kałuża pokrywa gładko nawierzchnię, czyli ma jakąś tam głębokość, a przejeżdzałem przez nie jak by to był wilgotny tor...
Nie potrzeba aż tak zjeżdzać z ustawieniami Titakk. Cienie wysokie i kibice na średnie reszta na maksa i 60 fps w fhd z msaa x4
U siebie cienie wyłączyłem tak, żeby na drodze ich nie było widać, bo mi to przeszkadza. Jak kto woli, w większości gier wyłączam cienie itp. przyzwyczajenia z sieciowych fps-ów
Ja próbuje osiągnąć najwyższą możliwą jakość przy jak najlepszej wydajności. Czasem różnica w jakiejś opcji wizualnie jest niewielka ale ogromna w płynności. W bf1 na ultra gram