Premiera Sid Meier's Civilization VI i pierwsze recenzje
To muzyka dla moich uszu! :D
Trochę to zabawne husar w CGI jak najbardziej polski, a Polski jako takiej w grze brak. Ale za to jest Kongo czy Norwegia. Mniemam że intro im platinium robiło? Trochę to by tą zagadkę wyjaśniło.
Będą kolejne nacje.
Odpalam grę i widzę Husarza, i to też była moja pierwsza myśl. W intro jest, a Polski w grze nie ma. Oczywiście będzie w DLC jak do Piątki pewnie. Ale ehhh, niesmak pozostaje.
No nie wiem czy można mówić tu o błędzie fleksyjnym
„Husarz kopije jeno co swe złoży
Niejeden na szpil zostaje wetchniony,
Co ich nie tylko zamiesza, lecz strwoży,
Sztych nieuchronny i nie odłożony,
Bo kogo trafi, tyrańsko się sroży
Biorący czasem i po dwie persony,
A drudzy pierzchną tak skwapliwym tropem,
Jak muchy przykrym sobie przed ukropem”.
Wespazjan Kochowski"
http://sjp.pwn.pl/doroszewski/husar
gra była dostępna do testów dla wybranych recenzentów od jakiegoś czasu
Gdzieś czytałem, że ponoć był jakiś wyciek na temat dwóch kolejnych nacji, w tym Jadwigi, która ma rządzić Polską. Niestety nie pamiętam źródła. W każdym razie sugerowali tam, że Polska dojdzie w DLC, tak jak w Civ5. Kto wie, może nawet dostaniemy ją za darmo w jakiejś aktualizacji (teraz modne jest dodawanie takich drobnych zawartości za darmo).
pytanie do ekspertów w tej dziedzinie. jak bardzo różnia się civki pomiedzy sobą? chce wyprobowac te serię, ale nie wiem, od czego się za to zabrac. mam na steamie chyba IV. nada sie?
Nie - jak coś to najlepiej od 5 a po recenzjach to chyba mo że i do 6 od razu. Civ 4 jest mega zagmatwana w porównaniu do 5 (choć o wiele bardziej przyswajalna niż np. 3 nie mówiąc już o 2 ..., część 1 to dla funu co najwyżej raz sobie odpalić można)
IV
V
i
VI
różnią się od siebie dosyć znacznie.
W VI są pewne pozornie dorobne zmiany które bardzo poprawiaja rozgrywkę. Jeżeli mogę ci zasugerować to jednak VI, ale V też jest fajna. IV jest fajna z modami robionymi przez ludzi ale ogólne wydaje się już przestarzała w porównaniu z nowszymi wersjami.
No mój boże, kilka godzin po premierze 1600 recenzji na Steam, większość pozytywnych, średni czas gry 2h. I rzecz dotyczy gry Cywilizacja.
@secretservice
Co nie? Po dwóch godzinach to nawet 150 tur nie zroibsz.
Opinie powinny się ukazywać parę dni poźniej po zakończeniu pierwszej dni. :P
Po pierwszych 7 godzinach ,pierwsze wrażenia to BARBARZYŃCY !! są strasznie upierdliwi zwłaszcza jak mają żródło koni koło siebie. Do rozbudowy miast trzeba się będzie przyzwyczaić bo narazie to tak na wyczucie stawiam dystrykty trochę czasem. Podoba mi się pomysł ze zdobywaniem miast aktualny (wierze oblężnicze+tarany) + to że miasta bez murów już nie ostrzeliwują.
Ja na razie 2h i też za wcześnie na oceny. Idzie ku lepszemu, zdecydowanie. Podobają mi się niektóre pomysły - np. wymyślanie polityk na równi z nauką; albo dystrykty i cuda - tym razem trzeba uważnie planowac jaki teren pd nie poświęcimy. Tez mały bajer to np. oblezenie miasta - tzw. Battle Ram daje fajny bonus i można o tym myśleć już od początku gry. Na razie jednak trochę gubię się w innych aspektach - np. dawna szczesliwość (teraz chyba zastąpione przez Amenities). Ale na wszystko przyjdzie pora :)
aha - jedna rzecz na minus. Płatne DLC. Ja rozumiem, że z tego sa realne pieniądze, ale fajnie by bylo gdyby zrobili jak CDP dla Wiedzmin 3 - sporo darmowych dodatków i dopiero dwa duże rozszerzenia płatne. A tak dopłaciłem 100zł tylko po to, by mieć kilka nowych cywilizacji... w tym pewnie Polskę.
Tylko te darmowe DLC do Wiedźmina to są pierdoły, wszystko co fajne wrzucili w, już przecież płatne, rozszerzenia. Redzi po prostu rozegrali to świetnie pijarowo, ale tylko, i aż, tyle.
"żaden nie odnotował problemów z płynnością czy też zamykaniem się aplikacji"
Coś nowego w obecnie wychodzących grach. Chętnie zagram bo jakoś nigdy nie zdarzyło mi się zapoznać z tą serią.
Wciąga jak cholera!!! Jedna sesja i 4 godziny poszły nie wiem kiedy, zaczyna się ;)
acha to tylko wychodzi na to ze ja mam problem z uruchomieniem przez steama
sprawdz czy masz wszystkie biblioteki wymagane, zazwyczaj na tym się ludziom wysypuje.
zrobiłem spójność plików, sprawdziłem sterowniki, wyskakuje z poczatku okienko jak by się uruchamiało a po czasie znika i dalej lipa, chociaz przy uruchamianiu kompa wyskakuja mi bledy rundll to moze byc przyczyna hm ?
Na forum steam trwa wzburzenie graczy, którym gra się nie odpala. Przy różnych systemach i nawet dobrych sprzętach. Póki co nie ma żadnej oficjalnej reakcji producenta.
Miło, że kolejna część tak zacnej i zasłużonej serii nie jest spier*olona, jak ostatnie Hirołsy bądź SimCity.
Bo hirosy i sim city robili panowie od $. Mysleli ze wystarczy wgrac szpiega w postaci denuvo a gre olac i kasa bedzie płynąć.
Niestety to nie działa liczy sie jakość a nie marketing i narzedzia utrudniajace granie i szpiegujace
Da się ustawić angielskiego lektora i polskie napisy?
Pograłem trochę i niestety jest fajnie, ale pewne rzeczy mnie wkurzają.
W poprzednich częściach między epokami były jednak pewne technologie, konieczne do odkrycia żeby gnać dalej. Teraz oczywiście też są, ale często bywają zbyt otwarte przez co zbyt mocno możemy w jakiejś gałęzi pójść do przodu ignorując inną.
O co mi chodzi? Wyobraźcie sobie, że miałem sytuację, gdy na mojej liście odkryć mniej więcej zbliżony koszt miały odkrycie fortyfikacji renesansowych, kawalerii i gwardii imperialnej oraz technologia lotu.
Ponadto oczywiście AI. W pierwszych epokach super... Nawet mi złoili skórę w pierwszych rozgrywkach, ale później? Mam wrażenie, że komputer nie awansuje swoich jednostek, noie buduje nowocześniejszych. Państwa miast w mojej rozgrywce wciąż używają wojowników. Egipt wypowiedział mi wojnę i zaatakował mnie rydwanami, włócznikami i czasami łucznikami, podczas gdy ja używałem wtedy artylerii muszkieterów, a byłem chwilę od odkrycia lotu. Coś tu kurcze jest nie tak. Może to efekt skrócenia drzewka odkryć?
Dodatkowo w grze są jeszcze irytujące bugi. Po zakończeniu budowy w mieście, pojawia się informacja o tym co zbudowaliśmy, ale nie teraz, ale przedostatnio. Raz obejrzałem filmik, jak to sam sobie wypowiadam wojnę (wynikało z tego, że AI było w sojuszu z drugim AI było, którego jeszcze nie odkryłem). W poprzednich częściach byłem informowany, o tym, że wróg podchodzi pod moje mury i mogę strzelać, teraz tego nie ma i przez to wielokrotnie już nie ostrzelałem przeciwnika, który podszedł pod miasto gdzieś na dalekim końcu imperium z dala od głównego frontu.
AI na wyższych poziomach daje rade, aktualnie gram na King(Król) i nie zawuwżyłem by jakoś odstawali w upgradach jednostek. Co do ostrzału z miasta to fakt muszą to poprawić choć możliwe że jest to to włączenia w ini ;) tak samo jak wyłączenie beznadziejnego automatycznego przełączania między jednostkami. Balansu wymaga Scythia zdecydowanie moim zdaniem bo 2x każda lekka kawaleria jest straszliwa.
Też gram na królu i mam wrażenie, że wciąż w koło latają dziwne jednostki.
Może to też efekt jakiś problemów z ścieżką ulepszeń jednostek. teoretycznie Garde Imperiale, to jednostka opisana jako melee. Tak też opisują muszkieterów, którzy są jednostką renesansową, a gwardia niby epoki przemysłowej. Logika podpowiada, że powinienem móc ulepszyć muszkieterów do gwardii. A tymczasem mi się przycisk nie pojawia, a obie jednostki mogę produkować równolegle.
Może tak samo jest z innymi jednostkami specjalnymi i przez to widzę, że będąca w modernizmie Arabia cały czas atakuje mnie sipahami, aa Egipt rydwanami. Tylko kurcze dlaczego też cały czas używają katapult i taranów.
Arabia w Nowoczesności. W mieście włócznicy.
Na screenie są też rycerze i katapulty Rosji, która przewodzi w wyścigu technologii.
Runnersan - dość śmiesznie to wygląda stoją wieżowce i gmachy, a obok ktoś chce walczyć katapultą z kamieniami :) Szybko tego buga zlikwidują bo mocno psuje immersje z gry.
Oby, bo faktycznie zepsuło mi to grę, nawet mi się nie chce ich najeżdżać. AI nie ma takich skrupułów, ale tam często walczy jak równy z równym:)
Zaatakowali mnie i jeszcze drugą cywilizację, która jest jeszcze bardziej do przodu z technologią (co ciekawe u nich widziałem kilka nowoczesnych jednostek, nie tylko rycerzy)
Zwróćcie uwagę na prześliczne oddziały piechoty zmechanizowanej i śmigłowce po mojej i renesansowe bombardy pikinierów po ich stronie...
Dochodzę powoli do wniosku, że Kleopatra w tej grze miewa trudne dni (tury?) i wtedy niestety podejmuje głupie decyzje:)
Ok, chyba zaczynam już rozumieć dlaczego jest tak głupio. Państwa miasta dalej się nie rozwijają, ale w przypadku imperiów chyba mamy tu efekt cięć w drzewku technologii.
Jeśli spojrzeć to w civ V w renesansie dostawaliśmy muszkieterów, potem po drodze była piechota z okolic wojny secesyjnej/napoleońskich, piechota z I wojny światowej i osobna piechota z II wojny światowej.
W Civ VI są muszkieterowie (renesans) i oni ulepszają się do piechoty z II wojny światowej. 2 jednostek pośrednich pozbyto się. Efekt potem jest taki jaki widać.
tak późna rozgrywka i tyle cywilizacji jeszcze istnieje ? :) ja od 1700 miałem tylko 2 przeciwników. Niewiem czemu ale u mnie miasta państwa rozwijają się prawidłowo, jedynie przeciwnicy trochę czasem oddstają. No ale czas zwiększyć poziom trudności King to jednak była zabawa straszna...
gra dobra, ale po 6 godzinach muzyki dalo sie juz sluchac, najgorszy OST w z calej serii