Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI

04.10.2016 16:09
1
3
AntyGimb
87
Senator

Zupełnie niespodziewanie ta część może okazać się najlepszą częścią w historii. Dla mnie Civ 2 (sentyment) i Civ 5 są najlepsze, choć Civ 4 też wymiatała.

04.10.2016 16:39
😜
2
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
damik
16
Legionista

5 oraz 3 to dla mnie najlepsze Cywilizacje. Bardzo ciekawe zmiany. Zapowiada się super.
Pytanko. Skoro możemy budować porty w miastach, które nie sąsiadują z wodą, to zostało to jakoś zrekompensowane nadmorskim miastom? Bo mam wrażenie, że zakładanie miast obok dużych akwenów może w tym momencie osłabić miasto.

04.10.2016 16:49
WildCamel
2.1
WildCamel
104
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

Wiesz co - chyba nie :D
Różnica na pewno polega na tym, że dzielnicę portową odkrywamy później, jeśli więc chcesz mieć statki już na początku, to nie ma wyjścia: trzeba mieć miasto nad wodą.

04.10.2016 20:01
2.2
michrz
57
Konsul
10

Założenie miasta nad wodą daje dodatkowy Housing - miejsce dla obywateli. W przypadku rzeki jest to chyba +2, w przypadku brzegu morza +1. Zakładanie w głębi lądu, bez dostępu do wody nie daje żadnych premii.
Przynajmniej tak to rozumiem z gameplayów, które widziałem.

05.10.2016 07:54
2.3
Matuzes
8
Chorąży

Da się w momencie jak postawisz dystrykt portowy, statki budowane w mieście będą pojawiać się w tym dystrykcie.

04.10.2016 16:43
Cainoor
👍
3
1
odpowiedz
Cainoor
271
Mów mi wuju
10

Świetne podsumowanie głównych zmian. Na coś takiego czekałem. Zbieralem sie do swojego podsumowania, ale zawsze brakło czasu. A teraz proszę - wszystkie zmiany w pigułce :)

04.10.2016 17:03
Bramkarz
4
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bramkarz
130
Legend

Widzę, że znowu będzie trzeba czekać na wersję z wszystkimi dodatkami.

Nie podobają mi się te eksperymenty z kartami ustroju - system z Brave New World wydawał mi się optymalny.

Ciekawa zmiana z wielkimi ludźmi - model przypomina trochę Colonization.

post wyedytowany przez Bramkarz 2016-10-04 17:04:47
04.10.2016 17:19
Cainoor
😉
4.1
Cainoor
271
Mów mi wuju

"Twórcy z Firaxis Games obiecują, że w Civilization VI nie popełnią tego błędu co w „piątce” – wykastrowania podstawowej wersji tytułu z elementów dodanych w rozszerzeniach. Otrzymać mamy grę ze wszystkimi najważniejszymi mechanikami poprzedniej odsłony. Faktycznie, nie brakuje ani systemu religii, ani turystyki czy archeologii. Nie znaczy to jednak, że autorzy nie zostawili sobie miejsca do rozwoju gry – podejrzewam, że w jednym z dodatków pojawi się rozbudowana dyplomacja, zniknął bowiem kongres światowy, a więc zupełnie inną rolę pełnią miasta-państwa."

Hehe, myślę, że obecnie cokolwiek zostanie dodane w DLC, ktoś będzie miał pretensje, że nie zostało dodane w podstawce ;)

04.10.2016 20:03
4.2
1
michrz
57
Konsul

Uważam, że karty ustroju są bardziej optymalne niż system tradycji i ideologii z Civ V. On był trochę zbyt sztywny, nie odzwierciedlał zmienności ustrojów i ewolucji społeczeństw przez wieki.

04.10.2016 21:58
Bramkarz
4.3
Bramkarz
130
Legend

michrz

Odzwierciedlał tylko w inny sposób - wybór poszczególnych "polityk" był uzależniony od odblokowania poprzednich albo od osiągnięcia kolejnej ery.

Ciekawym rozwiązaniem w Civ V była pewna bezwładność twojego imperium, nie dało się wprowadzać zmian jednym kliknieciem. Wymuszało to odpowiednie planowanie i przygotowanie.

Boję się, że teraz będzie jak w Civ IV - przesuwanie suwaczków zależnie od potrzeby.

05.10.2016 02:24
4.4
1
Sarefx
63
Centurion

System z ustrojami z Civ5 nie był do końca optymalny. Doprowadzał do wielu niechcianych sytuacji. Po pierwsze, o ile nie robiłeś 5+ miast w early game musiałeś brać Tradycje, bo była po prostu lepsza. KAŻDA, dosłownie każda cywilizacja (nieważne jak planowała wygrać) musiała brać Racjonalizm, bo inaczej zostawała niesamowicie w tyle. Z ideologiami było w miarę okej, ale i tak jak grałeś "tall" (czyli 5 lub mniej miast blisko siebie) w 90% przypadków najlepiej brać Wolność, przy "wide" (multum miast) bierze się Porządek a przy dominacji Autokracje. Było to za bardzo sztywne i doprowadzało do cywilizacji klonów. System kart powinien bardziej zdynamizować rozwój cywilizacji i wprowadzić nieco różnorodności. Ponadto daje graczowi więcej potencjału co w takiego typu grach raczej zwiększa żywotność gry (potrzeba więcej czasu by opanować dobrze mechanike/dokonywać właściwych wyborów w odpowiednim momencie).

04.10.2016 17:28
Bramkarz
5
2
odpowiedz
Bramkarz
130
Legend

Ja jestem fanem Civ V w wersji BNW - gdyby nie słabe AI to byłaby cywilizacja bliska ideału.

I chociażby z tej perspektywy widać, że wycięto ideologię, a w każdym razie autor nic o tym nie wspomina.

04.10.2016 18:46
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
gerth
109
Konsul
2.0

Kto by przypuszczał. Byłem przekonany że szybciej się zestarzeje i nie będę już grał w gry niż nastąpi ten smutny dzień - Civilization VI to gra której nie kupię. Nie kupię dlatego że CivV to megarozczarowanie, CivVi zaś ma "kontynuować świetne zmiany z CivV". Dziękuję, postoję.
Na szczęście jest Paradox Interactive którego gry choć też upraszczane nadal są mocno skomplikowane i przynoszą mnóstwo frajdy. Civilization zaś zmierza prosto w przepaść, tę samą w którą poszła swego czasu seria The Settlers. Podziękować.

04.10.2016 20:05
6.1
2
michrz
57
Konsul

Wspomniałeś o grach Paradoxu - czy twierdzisz, że Europa Universalis IV jest uproszczona względem poprzednich części? Mnie się wydaje, że to najbardziej skomplikowana część serii, zwłaszcza ze wszystkimi DLC. Podobnie Crusader Kings II.
Nie wiem jak z Hearts of Iron, bo nie grałem nigdy w tę serię.

05.10.2016 15:14
masterpolska1994
6.2
masterpolska1994
73
Pretorianin
9.0

Hoi np. 4 to bardzo łatwa gra jednak III i starsze to dużo większy orzech do zgryzienia jest można powiedzieć trudno nawet na najłatwiejszym poziomie.
Hoi 4 na najwyższym i z wzmocnionymi państwami jest strasznie łatwy.
Jednak polecam bo gra się fajnie, ale za łatwo.

09.10.2016 23:33
6.3
gerth
109
Konsul

EUIV została raczej "zoptmalizowana" technicznie-historycznie: w rezultacie drobne rzeczy może wycięli ale łatwiej nią zarządzać/grać, ulepszony interfejs czyli wielki plus.
Co do CivVI to po przeczytaniu różnych opisów nieco zmieniłem zdanie i może jednak kupię ale na pewno nie od razu. Firaxis ma u mnie żółtą kartę za "piątkę" i musi upłynąć trochę czasu (i opisów, filmików z szóstki) bym się jednak zdecydował na zakup ich produktu. Zwłaszcza że póki co mam fantastyczną zabawę z EUIV, Cities Skylines i innymi rewelacyjnymi gierkami Paradox Interactive więc za Civilization już nie tęsknię (i nie wkurza mnie już CivV którą choć kupiłem z wszystkimi dodatkami grałem ledwie w sumie z 30-40h (co przy chyba 1000h spędzonych z CivIV jest wynikiem żałosnym).

post wyedytowany przez gerth 2016-10-09 23:36:03
04.10.2016 19:58
7
odpowiedz
1 odpowiedź
robak8
140
Pretorianin

1. Mgła wojny działa jak w Civ4 czy jak w Civ5?
2. Co z bombardowaniem lotniczym ulepszonych pól? Nadal jak w Civ5?

05.10.2016 12:06
WildCamel
7.1
WildCamel
104
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

1. Jak w Civ5 (o ile dobrze pamiętam mgłę z "czwórki").
2. Nie testowałem jeszcze lotnictwa na szerszą skalę.

04.10.2016 21:52
8
odpowiedz
zanonimizowany1165225
8
Pretorianin

Ależ będę w to no-lifował.

05.10.2016 03:06
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dargh
52
Centurion

Uproszczeń ciąg dalszy... pewnie znowu dyplomacja będzie na zasadzie ZŁY-DOBRY :/ Nieco BNW pomaga ale ogólnie civ5 to gra na smartfony i tablety a nie strategia na setki godzin. Gimby znajo.

05.10.2016 09:30
9.1
zanonimizowany794081
77
Generał

tak tak - oczywiście oczywiście

05.10.2016 12:07
WildCamel
9.2
1
WildCamel
104
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

Image

Tja...

05.10.2016 08:14
10
1
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Świetnie, będzie doskonała zabawa.

05.10.2016 11:36
11
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Polo15
6
Junior

Bardzo fajne podsumowanie zmian, ale "baraki", "szczęśliwość" oraz "ilość budynków" kłuje w oczy podczas czytania :)

06.10.2016 01:36
11.1
zanonimizowany776406
62
Konsul

Co masz do szczęśliwości? Toż to bardzo sympatyczne określenie :)

05.10.2016 11:48
Szejmi
12
odpowiedz
Szejmi
75
Pretorianin

Biera w ciemno. Jak na początku byłem nastawiony sceptycznie to po tych wszystkich materiałach które twórcy udostępniali teraz jestem już pewien że to może być najlepsza odsłona serii :)

Endless Space 2 i CIV 6 w jednym miesiącu - o matko! :>

05.10.2016 19:28
13
odpowiedz
H4llow
27
Chorąży
9.5

Nie ma bata, muszę w to zagrać. Zmiana w grafice mi się podoba. Cieszy zmiana robotników, bo w Civ 5, w którymś momencie nie miałem co z nimi robić.

05.10.2016 19:41
DeadPL
👍
14
odpowiedz
DeadPL
70
Pretorianin
9.0

W sumię atykół jest tylko dla osob nie oglądających gampleyów z gry ;) Wiec nic nowego się nie dowiedziałem, ale zdecydowanie czekam aż gra zacznie sie pobierać na steam.

W sumie aktualnie nie mam się do czego przyczepić, po wersji którą wszyscy dostali a jest ona nie aktualna do tego co choćby pokazują dev w swoich video. Podabaja mi się zmiany w walce oraz podbijanu miast, coś nowego w końcu w tym temacie. Podobnie jak grupowanie jednostek oraz dodawanie jednostek supp. Rowój miast będzie spędzał sen z powiek zwłaszcza na początku zanim człowiek do tego nie przywyknie.

08.10.2016 20:43
15
odpowiedz
roman75
16
Legionista

Wiadomo coś o naszym wydaniu pudełkowym? Będzie coś więcej ponad smutny standard "płytka+świstek z kodem steam"? Mam kolekcję pudeł Civ to i VI by się przydała...

09.10.2016 12:13
16
odpowiedz
Sinic
238
Legend

Jeśli chodzi o porty to z tego co zrozumialem z opisu "nawet kilka pol od morza" to nie daje portow każdemu miastu lecz temu wlasnie nad morzem. Rozwiazanie idealne wręcz i dostosowane do systemu dystryktow.
Postawisz centrum nad morzem to i będzie spelniac role dzielnicy portowej. Nie postawisz to rozbudowując miasto w kierunku morza stworzysz później przy nim dzielnice portowa. Rozwiazanie doskonale, bardziej realistyczne, wynikające z nowego systemu dystryktow i się w niego wpasowujące.

Rzeki tez dadza możliwość stworzenia portow? Byloby to tez calkiem naturalne, chociażby przykład naszego Elblaga czy nawet Gdanska, ale może zbyt daleko idące. Nie kazda rzeka, na pewno nie w dowolnej odleglosci od morza pomijając porty srodladowe (a to byłoby na teraz zbyt daleko idące chociaż może w przyszłości będzie można stworzyć transport rzeczny?), dawala taka możliwość przecież a gra raczej tego nie zasymuluje.

09.10.2016 14:09
Errox
17
odpowiedz
Errox
56
Centurion

Byłem na początku lekko sceptycznie nastawiony do 6, ale na obecną chwile myślę, że będę się przy niej lepiej bawił niż przy piątce która mimo, że jest świetna(z wszystkimi dlc) jakoś mnie tak nie wciągnęła jak czwórka.

11.10.2016 18:13
kuba1711
18
odpowiedz
kuba1711
97
Ten post może kłamać?
9.0

Oj, po rozczarowującej piątce seria wydaje się wracać na właściwe tory. Gdyby jeszcze tylko wrócili do grupowania jednostek, byłoby idealnie. Ale i tak kupię (GOTY oczywiście) i znowu spędzę dobrych kilkaset godzin, mając ubaw z kumplami.

18.10.2016 12:34
Nolifer
19
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Zapowiada się bardzo dobrze i myślę, że jako gra strategiczna, w tym roku pozamiata! :)

18.10.2016 13:47
secretservice
20
odpowiedz
secretservice
55
Generał

A o czym ten artykuł? Pytania mogą być tylko dwa.
Czy AI jest jakimś sensownym wyzwaniem w sensie czy chociaż symuluje coś na kształt sztucznej inteligencji, bo cyferki to akurat zawsze potrafił sobie podkręcać.
Czy gra po sieci działa technicznie jak należy.
Reszta to jakieś pierdoły.

Zapowiedź Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI