Graliśmy w Dawn of War III – jest lepiej niż myśleliśmy
Nie mogę się doczekać premiery. Uwielbiam pierwszą część i przyjemnie grało się w część drugą więc połączenie zalet z obydwu gier wyjdzie na pewno świetnie. Pewniak.
Mnie trochę martwi kilka innych spraw:
- rozmiar bitew, takie chmary to bardziej pasują Gwardii Imperialnej albo Tyranidom, wydaje mi się, że lepiej byłoby zmniejszyć unit cap o połowę i skupić się na pojedynczych oddziałach a nie robić z nich mięsa do przemielenia jedynie. Poza tym podczas takich bitew chaos jest jak diabli (chyba, ze będzie jakiś porządny system grupowania jednostek w oddziały).
- na filmach wszystkie jednostki robią wrażenie szklanych dział, wszystko ginie w mgnieniu oka, jednostki łącznie z czołgami wręcz rozpuszczają się pod wpływem ognia przeciwnika i to nie ważne czy atakuje piechota czy coś cięższego.
- wydaje się z filmów, że owszem wrócili do baz i zasobów jak w pierwszej części ale mam wrażenie, że na filmach jakoś nikt nawet o tym nie myśli, że to się samo gra i ten element ekonomii zasobami nie ma zupełnie znaczenia. Ok, pokazana została jedna misja, specjalnie oskryptowana, jednakże mam wrażenie, że 3cia część DOWa będzie nieco przypominała serię Command&Conquer - budować jak najszybciej chmary wojska, puścić na przeciwnika i niech się dzieje
Obym się mylił bo serię uwielbiam, przy czym większym fanem jestem pierwszej odsłony, jako klasycznego RTSa, w dwójce brakowało mi właśnie klasycznego budowania baz i warstwy ekonomii zasobami, no i oczywiście wielu wielu ras. I tu kolejna sprawa, 3 rasy na początek to bardzo mało, owszem łatwiej będzie je zbalansować ale czy kiedykolwiek dołączą do gry moi ukochani Tau, Dark Eldarzy, Nekroni, Tyranidzi ? Bo pewnie Gwardia i Chaos zostaną dodane w pierwszej kolejności.
Dziwne te oczekiwania, ja widzialem kilkunastominutowy gameplay i sie zawiodlem. Pod filmikiem na YT sporo komentarzy negatywnych i ponad polowe lapek w dol. Az dziw ze wrazenia autora sa tak odmienne.
Wygląda to dziwnie, jak chcieli się pozbyć systemu osłon to mogli go wyrzucić całkowicie a nie zostawiać takie coś, naprawdę podoba mi się wolny system walki taki jak w CoH, to co pokazali jest dla mnie za szybkie, ale to tylko misja pokazowa - mam nadzieję że w wersji finalnej (a przynajmniej w multiplayerze będzie to wyglądać inaczej).
Jakoś ominęło mnie universum Warhammera, do tego wyszło już tyle gier (z czego ponoć nie wszystkie są warte zagrania), że nie mam siły zagłębiać się w lore, więc nie gram też w nowe części. Premiera każdego warhammera przechodzi obok mnie, jednak towarzyszy jej odrobina smutku i wstydu.
Próbowałeś to z siebie zmyć pod prysznicem? Jezu, jaki komentarz XD
Tak na marginesie, to nie wiem co ci ta mnogość gier przeszkadza. Przecież one nie rozwijają "lore'u", bo Games Workshop nie będzie się raczej przejmować wypocinami autorów jakiejś tam gry, jeśli w ogóle sprawdzą co oni tam wytworzyli.
@DamnGoodGamer Akurat tak się składa, że po serii DoW, zakon Krwawych Kruków, podobnie jak i wydarzenia opisane w grach, stały się kanoniczne ;)
Że niby nowy DOWIII to nie żenada nie no ten serwis spada poniżej poziomu gówna w najgłębszych kanalizacjach miast rojów, ta gra zwiastuje się tak kiepsko że aż chce się płakać system rozbudowy bazy jest ale równie dobrze mogło by go nie być jest czysto na pokaz jak mają pozostać przy tym partactwie to już lepiej było by gdyby zostali przy jednym budynku głównym tak jak było to w DOWII i skoncentrowali się na osłonach oraz jednostkach większa skala bitew jak najbardziej ale tutaj to na razie prezentuje się słabo może na mapach na większą ilość graczy oraz innych typach biomu czyli ruiny miast albo dżungle to będzie prezentować się lepiej ale póki co aktualny obraz DOWAIII złamał by każdego bohatera imperium nawet Imperatora i Szarych Rycerzy a klimat o BOGOWIE CHAOSU nawet oni pouciekali klimat umarł co z tego że armię ciągle giną jak nie czuć tego gromu trupów mrocznych starć i choćby takie pancerze space marins oni tutaj w nich wręcz skaczą a one są właśnie potężne ale powolne nie bez powodu zwykłych marins nieraz określa się mianem czołgów a ci w pancerzach terminatorskich jeszcze wolniejsi ale za to potężni na tyle by przetrwać nawet ostrzał tytanów i jeszcze je znacznie uszkodzić zresztą odeślę zainteresowanych także do czegoś co może naprostuje zgwałcony przez tą heretycką hybrydę obraz
spoiler start
(jeśli chodzi o MARINS) http://pl.wh40k.wikia.com/wiki/Adeptus_Astartes (jeśli chodzi o PANCERZE) http://pl.wh40k.wikia.com/wiki/Pancerz_Wspomagany
spoiler stop
.
Nadal mam masę wątpliwości. Zarówno formuła DoW1 jak i DoW2 jest bardzo dobra, obawiam się o te zmiany kierunku i o to co z nich wyniknie.