Deus Ex: Rozłam ludzkości – które zakończenie Buntu ludzkości jest kanoniczne? [SPOILERY]
Zrobić newsa z chwytliwym tytułem, a później nic konkretnego nie napisać. Wiem że liczą się kliknięcia ale warto by trzymać poziom...
spoiler start
Jak niby Cassan ma wiedzieć, co się stało skoro to jakieś AI było.
spoiler stop
spoiler start
Eliza Cassan była przy Tobie na samym końcu gry - to ona opowiadała o wyborach i konsekwencjach konkretnego "przycisku".
spoiler stop
spoiler start
To ona tam nie była programem?
spoiler stop
spoiler start
W sumie to kwestia semantyki i tego, jak podchodzisz do obecności AI. Jeśli traktujesz ją jako program - ciężko ją nazwać osobą i w zasadzie jest tylko zestawem zer i jedynek. Jeśli jednak uznasz, że sztuczna inteligencja to jakiś byt - była tam z Tobą. :)
spoiler stop
spoiler start
Czyli pamięć mi jednak nie szwankuje aż tak bardzo. Wydaje mi się, że jedynie Jensen jest znaczącą osobą, która wie co się stało w świecie gry. Cassan jako AI raczej nic by z tym nie zrobiła - bo i co cyfrowa prezenterka mogłaby osiągnąć? Twórcy i tak raczej odcinają się od tego, co tam nastąpiło i najpewniej same zakończenie(a) nie będzie miało większego wpływu.
spoiler stop
To w bonusie, już bez znacznika, bo i spoilerów w tym nie ma, dorzucę jeszcze fragment wypowiedzi Dugas z przeprowadzonego z nim wywiadu (czysty transkrypt):
"To be honest, when we did Human Revolution, we were not thinking about the future. We thought that if we survive this game, we’ll be happy. We were building a studio, we were building a team, we never worked on Deus Ex before. And everybody around us knew better than us, because they warned us that it’s impossible to make a Deus Ex game. But we were lucky, because we were too stupid to know that. We had a lot on our plate, we had a lot to chew, and therefore we weren’t thinking of continuing his journey past this game. And then he became this very iconic character, even before the release of the final game. And we wanted to create this iconic character, but wanting doesn’t mean that you’ll be able to do it. He became popular, people loved him and people wanted him back. And Andre [Andre Vu] was the first one to say “You know, you have to bring him back in the next game”. But we were done with him. And Mary, my lead writer, said “there’s no more story about this guy, it’s impossible, I’m quitting” [laughs]. But we eventually brought him back."
Myślę, że decyzja o takim a nie innym podejściu do wyborów z HR może wynikać właśnie z tego - nie planowali od razu zrobienia kontynuacji, więc też musieli coś wymyślić, nie chcąc jednocześnie wybierać tylko jednej możliwej wersji wydarzeń.
Adam Jensen ma jeszcze wiele do zaoferowania, w końcu wiele nie osiągnął, a pozostaje również parę wątków otwartych, chociażby ten z
spoiler start
dziewuchą Jensena.
spoiler stop
spoiler start
Cassan nie była "tylko prezenterką", tylko megazaawansowaną SI, która sterowała światowymi mediami, więc miała ogromny wpływ na społeczeństwo.
spoiler stop
@voitek123 - pewnie masz rację.
gra była świetna, nie licząc właśnie tego że wyboru dokonywało się w taki żałosny sposób.
A teraz mówią mi że nawet to nie miało znaczenia.
tak czy inaczej, nie zawiedźcie mnie kanadyjczycy.
Mnie te przyciski nie bolały tak jak w ME. Tutaj każdy wybór miał znaczenie i odpowiedni filmik komentujący to co zrobiliśmy. W ME były tylko kolorki, a poza tym 0 różnic. Tutaj mimo tego głupiego przycisku miałem wrażenie, że jednak mam realny wpływ na przyszłość świata.
To ty chyba Extended Cut nie widziałeś.
wszystkie zakończenia zostały uznane po części za kanoniczne
Bo przecież to rozwiązanie spisało się tak znakomicie w Invisible War...
Powinni postawić na jedno konkretne, a tak to pewnie przez całą grę będą pomijać to co się działo w poprzedniej części.
Czyli po prostu umywają rączki i się odcinają, w dodatku jasno mówią, że te ich zakończenia nie miały znaczenia i tak, bo skoro liczy się, że wiesz tylko ty, a nie ma to żadnego wpływu na przedstawiony świat, no to co to za ważność wyboru, żadna.
Równie dobrze możesz rzucić kostką, tak wynika z ich własnych słów.
Podejrzewam, że nie wiedzieli czy będzie kontynuacja, ale tak się stało, więc trzeba kasować zależności z poprzedniej gry, bo ona nie była projektowana jako cześć serii, a pojedyncza odsłona.