Fallout 4: Contraptions | PC
Napewno sie zaopatrze
Już się tym bawią i przyjaznych NPC zakuwają w dyby.
11/10
No nie ma tragedii jak przy pierwszym dlc z dodatkami do budowania w warsztatach przyjaznych osad.
Teoretycznie są to rzeczy które mogłyby być w modach
Mogły, ale póki co nie ma ;(
W sumie można na wyprzedaży czy obniżce, ale tylko jeśli tryb budowania Ci sie podoba.
Jak go pomijasz to ten dodatek nie jest warty uwagi ;)
To nie jest "kolejna zbroja dla konia" ;)
Rzeczywiście, są to kolejne nowości w opcjach warsztatowych - czyli dla tych którzy chcą i potrafią tymi opcjami się bawić.
Gdzie indziej już wspominałem o moździerzu fajerwerkowym w dwóch rodzajach - niby fajerwerki dość efektowne ale potrafią także regulować pogodę. Są także "smiecionośne" (śmiercionośne?) moździerze i nowe pułapki (choć skuteczność starych pułapek tylko wielce mnie rozbawiła) Są manekiny męskie i damskie, do prezentacji naszych ubiorów. Uzupełniają je jakieś gablotki do których jak na razie nic nie mogłem wstawić i trochę innych pół mebelkowych drobiazgów oraz ogromna ilość ozdóbek wszelkiego typu. Wyróżniają się podświetlane, solidne plakaty z gry - radocha. Bardziej poważni zapaleńcy budowania, mogą stawiać fabryki z windami i maszynami, wieże (konstrukcje) niemal pod niebo, stodoły, kible wiejskie gdzie nasza postać może usiąść do pamiątkowego zdjęcia.. i inne takie tam. Absolutnie docenieni zostali elektrycy - to pewnie jakieś hobby Amerykanów i popularność Wałęsy za oceanem. Złączki, przełączki, ziemne, naziemne, maszty i półmaszty - zwariować można z rozkoszy (jak się jest elektrykiem) ;) Na pewno o wielu dodatkach zapomniałem (n.p. o wagonach kolejowych) ale tyle tego, że.. że nic, trudno spamiętać a co dopiero używać. Czyli dobrze zrobiłem czekając z instalacją większej ilości modów.
Za dużo nawet do czytania, no nie? Ja też tak myślę ;)
Bethesdo... Zostaw markę Fallout i zajmij się nową odsłoną Elder Scrolls, bo to przynajmniej wam świetnie wychodzi...
Fallout tez im wychodzi.
Mi też ten fallout wychodzi :v
DLC poświęcone temu aspektowi były więcej niż spodziewane, ale to nieco wykracza poza spodziewane. Ten dodatek może być poniekąd tym, czym Technic było dla Lego.
Pomysł uważam za bardzo udany. Kogo w Falloucie obchodzi stary, dobry Fallout - zignoruje DLC, natomiast niniejszym może się grze poszerzyć target zainteresowanych o wszelakiej maści sandboks-crafting-freaków a jej żywotność - wzrosnąć.
Marka ewoluuje w tyleż niespodziewaną co interesującą stronę i taki eksperyment uważam za bardzo OK, jak długo dzieje się to oprócz, nie zamiast. Jest to ten rodzaj nomen omen konstruktywnego szaleństwa, który mi się podoba.
Otóż to Rydygier - w Skyrim także pojawiły się takie dodatkowe możliwości, inicjowane przede wszystkim przez moderów. Kto chciał, korzystał z tych ee, "crafting freaków" i bawił się po swojemu ;)
Myślę że twórcy Fallouta 4 zauważyli jakie możliwości przedłużania i urozmaicania gry, niosą w sobie tendencje modowe Skyrima i rozwinęli je po swojemu.
To właśnie to "konstruktywne szaleństwo", sprawiło że postawiłem gry Bethesdy na pierwszym miejscu i wciąż poświęcam tym samym tytułom swój czas..
Mi w nowych grach Beci brakuje modów fabularnych, jest tego mało, za mało. W porunaniu do morrowinda za czasów jego świetności było tego od groma. W takim skyrim czy falloutach za sprawą dźwiękowych dialogów prawie nikomu się nie chce takich modów robić, a szkoda. :( Ogólnie to uwielbiam gry Beci ale nowy Fallout mnie mierzi, Bethesda idzie w złą stronę.
Co prawda, Chessuav - nie jestem miłośnikiem modów fabularnych w Skyrimie ale wiem że jest dużo ich i nie brak w nich fabuły, zwłaszcza w dodatkowych mapkach (lokacjach) moderów. Nawet modowe NPC-e, mają często, ciekawe historie fabularne i questy.
Wracając do Fallouta 4, to były dwa dodatki fabularne i każdy z nich miał swoją fabułę i bohaterów. Na uwagę zasługuje Par Harbor - tutaj nie tylko jest sporo wkładek fabularnych ale także są bardzo pomysłowo rozwiązane (wplecione) w questy - zaś dodatkowo oferują atmosferę gier logicznych ;) To nowość w Falloutach, co mnie zaskoczyła bo słabo sobie radzę z grami logicznymi.
I jeszcze jedno Chessuav - w drodze jest następny dodatek fabularny a kiedy już twórcy F4 wystrzelają swoje pomysły dodatków - do akcji na pewno wejdą moderzy ;) Póki co "Fallout 4" w mojej bibliotece Steama nadal jest oznaczony jako "beta" ;)
Kolejny dodatek do najlepszej gry roku.
Niedługo będzie Krypta do budowy ;)
Teraz każdy będzie mógł mieć solidny schron przeciwatomowy pod zdechłym ogródkiem.. wygląda to na musztardę po obiedzie, tyle że jakieś miniatomówki wciąż latają. Lecz ich siła i skuteczność tylko trochę przewyższa fajerwerki ;)
Dla eksperymentu, potraktowałem jeden z kamieniołomów (gdzie bandytów zawsze jak pcheł na starym psie) kanonadą z dział Minutemanów a potem ostrzałem z wielolufowych Grubasów ;)
Ze dwóch zginęło i to pewnie przypadkiem bo ze strachu spadli z drabin. ;) Tyle że jak efektownie i kolorowo to wszystko wyglądało ;)
I ziemia się trzęsła..
Przegieli już z ta gra. Miał być RPG a jest the sims :/ po co komu takie bzdury. Kompromitują sie takimi dodatkami. W fallout jest już za dużo wszystkiego.
"W fallout jest już za dużo wszystkiego"
I to jest jedyne, z czym (warunkowo) mógłbym się zgodzić.. ;)
Jedni lubią to "za dużo", inni nie muszą - zwłaszcza że rzeczywiście, trudno jest grę ogarnąć, po kilku czy kilkudziesięciu nawet, godzinach grania. Widzę to nie tylko po krytycznych postach n.p. na temat fabuły ( grający zamiast mieć ją podaną "na talerzu", muszą jej się doszukiwać, często bez powodzenia ;)) lecz także po sobie. Też dla przykładu, ostatnio zaskoczył mnie "limit budowania" - już byłem Sims szczęśliwy, już marzyłem jaką to sobie Kryptę postawię pod Sanktuarium a tutaj, klops..Skończył się "limit budowania". Pokazuje ten limit zresztą "pasek rozmów", o czym nie wiedziałem choć ponad tysiąc godzin przegrałem. Dobrze że wychodek zdążyłem skończyć - teraz się w nim zamknę ;(
Dzięki Tal Rascha.. ale jako że swoje doświadczenie z modami tego typu już mam (także w F4) nie skorzystam z nich, dopóki nie wyjdą wszystkie oficjalne dodatki do Fallouta 4 ..
Bo zawsze jest ryzyko że przeciążona gra w lokacjach, fiknie prędzej czy później. Być może takie właśnie obawy mieli autorzy limitu - było nie było, tworzący grę. N.p. dodatek, który ma się lada dzień ukazać, także związany jest z budową, która korzysta z tych samych "simowych" mechanizmów. Korzystanie w tej sytuacji z tego typu modów, może prowadzić do "crashy" - które gracze najczęściej zwalają na jakość gry. Tak było w Skyrimie, pamiętam ;)
Tak nawiasem, jeszcze co do limitu i jego wskaźnika mającego w polskim interfejsie skrót "Rozm." (rozmowy). Nie wiem jak on brzmi po angielsku lecz sądząc z jego funkcji, powinien mieć nazwę "Czynniki"..może bym się tak nie zagapił ;) I jeszcze Tal Rascha - o wiele bardziej niż mod znoszący limit, byłbym zainteresowany totalną rozbiórką tego co wybudowałem, o ile przywracałoby mi to limit budowania. Czy taka możliwość istnieje?
Raczej nie bawię się w ekstremalne budowanie to ci w tym aspekcie nie pomogę, mam w osadach tylko to co niezbędne do przeżycia i tyle. Z domostw to korzystam z gotowców od Elianory:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15814/?
i
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12373/?
zwłaszcza ten drugi jest ciekawy bo na zewnątrz ma się sporo miejsca na dodanie elementów, na dachu nawet basen zbudowałem, też jest mod do tego :)
Mam dużo modów i nie miałem jak dotąd żadnych crashy czy innych błędów
Ładne te "gotowce" ;) Ale..cóż - to "gotowce".. Może kiedyś pobawię się nimi, tworząc jakąś nową postać. Przeglądałem wczoraj mody i widziałem że wśród "gotowców" są "pół gotowce" i "ćwierć gotowce" ;)
Czyli i w tym wypadku, można stosować własną koncepcję dobierania modów, zaczynając od drobiazgów, kończąc na obszerniejszych "gotowcach" ;) I fajnie.
Równie pocieszające jest to, co piszesz o braku błędów i crashy przy stosowaniu modów. Może miałem po prostu pecha ;)
Tak więc - na dobry początek - zainstalowałem mod zniesienia limitu budowania. ;) Mod działa. Nie myślę go nadużywać bo nie jestem ekstremalnym Simsem budowniczym - po prostu w Sanktuarium, w wypadku jednej z moich postaci - budowanie po linii questu Minutemanów, nie pozwoliło mi dokończyć swoich uzupełnień zabudowy z racji tego limitu. Teraz mogę to zrobić ;)
Warto wyszukiwać nowe mody, zawsze znajdzie się coś ciekawego :)
Dla mnie F4 jest świetną grą, pewnie, że fabuła i questy pozostawiają sporo miejsca na poprawy ale klimat lokacji, same ich zwiedzanie wciąga straszliwie, zwłaszcza, że lubię zwiedzać różnego rodzaju upuszczone miejsca, świat post-apo jest więc dla mnie wielkim placem zabaw :)
Nawet grafika po wgraniu modów potrafi zauroczyć, myślę, że częściej zatrzymywałem się w F4 niż w Wiedźminie 3 by po prostu popatrzeć na świat wokół mnie. Screeny tego niestety tak nie oddają.
Ładny screen Tal Rascha bo oddaje jedno z dość rzadkich pogodowych oświetleń, w świecie F4. Jest ich kilka a wszystkie są godne uwagi i w zasadzie nie mają odpowiedników w świecie Skyrima - gdzie dla odmiany ja wciąż goszczę. Wiem że mody niektóre z tych efektów pogłębiły (w Skyrimie i w F4) ale co do F4 dopiero tym modom się przyglądam. Trochę już zmieniłem tekstury zniszczonych lasów i terenu - tyle że trzeba być ostrożnym, to w końcu świat apo gdzie zniszczenia mogą wyglądać gorzej a nie lepiej ;) Też lubię wędrować ;) Stare pobojowiska, skrzyżowania dróg, tory i wiadukty, stawy i rzeczki - wszędzie oprócz niecodziennych widoków mogą kryć się niespodzianki.. Dodajmy wybrzeże morza, wraki, porty i pomosty. Wbrew pozorom nawet dno morskie miewa swoje atrakcje.. Nie wiem czy w wypadku owego dna mody coś dodają, jeżeli nie na pewno coś dodadzą..
Taka pogoda jak na screenie to efekt tego moda:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15466/?
co do tekstur terenu to używam
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1769/?
+ skały i drzewa z osobnych modów "vivid" w wersji 4k
ściągasz wersję 1.07 tam masz patcha do Far Harbor, jak już zainstalujesz to ściągasz jeszcze tą małą poprawkę 1.08
Mod ten chyba nie jest kompatybilny z innymi "pogodowymi" ale ma on chyba wszystko co potrzebne, nawet śnieg.
O Tal Rascha, ale ten mod od pogody dostarczył mi wrażeń ;)
Kiedy jakaś moja postać poziom kolejny chwyciła, zajrzałem do perków , patrzę ni ma "Rewolwerowca" a na jego miejscu, jest drugie "Skradanie", tyle że po angielsku opisane, także z inną ikoną (ciekawe, nie?) Sprawdzam inne postacie, "Rewolwerowiec" wyparował ;(
Mam trochę modów, więc zacząłem je po kolei odinstalowywać (bo jak tu grać z takim fałszem w perkach?) Wciąż nic. Najmniej podejrzewałem "pogodę" instalowaną na końcu i dającą takie piękne obrazki ;) Jak ją wywaliłem i fałsz w perkach zniknął, to mi się wierzyć nie chciało Zainstalowałem ją powtórnie, bacząc na wszelkie poprawki, fałsz wyskoczył ;( Na razie, pożegnałem się z bólem z ładną pogodą ;( Dzisiaj przeglądając mody na Neksusie - zauważyłem że autor dał jakieś uzupełnienie z dzisiejszą datą - może to poprawka? Mnie się już nie chce sprawdzać ;)
Tak opisałem przygodę, aby modujący grę wiedzieli że to wciąż nie jest bajka - zwłaszcza że F4, to nadal "beta"..
Bardzo dziwne, sam obecnie gram z buildem na skradanie i rewolwerowca i z tym modem na pogodę nie mam tego błędu. Dziś zaktualizowałem do wersji 1.11 ale na tej co ci podawałem - 1.08 błędu tego nie miałem.
Dziś miałem za to inny problem, w niektórych miejscach fps spadał mi do 25 a mam gtx 1080, winny okazał się ten mod:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15945/?
Nie będę się upierał, Tal Rascha że u każdego tak musi być z tym modem ;) Gdybym nie sprawdzał z powtórną instalką, to nawet bym nic nie pisał. Podobnie bywało na początku z modami w Skyrimie, ten sam mod porządnie zachowujący u jednego gracza, u drugiego sprawiał kłopoty. Z czasem było coraz lepiej, choć nigdy nie do końca ;))
..w dodatku im gra większa, tym trudniej modowe błędy ogarnąć - różnie i w różnych lokacjach mogą się pokazywać..
Modu o którym piszesz nie znam.. choć mulić musi też nie u każdego gracza ;)
Wiadomo, że różne dziwne błędy mogą wyskoczyć :) Spróbuj zainstalować nową wersję
Na razie, Tal Rascha - dopóki nie wyjdą pozostałe dwa dodatki, zostanę przy kilku modach. Każdy taki mod, najporządniejszy pod słońcem, źle zareagować może na dodatki czy choćby patche Bethesdy..Jest jeszcze tak że autorzy mody poprawiają na konto innych bardziej znanych modów. Efekt? Szorty z koszuliną na ciało, pasowały a jak mod zaktualizowałem - przestały pasować. Musiałem dziewuchy w dżinsy wsadzać - też niezłe ;)
Co do ciuchów - jak się zaktualizuje mod to trzeba jeszcze na nowo dopasować je do ciała w bodyslide and outfit studio
Tal Rascha - nie będę ukrywał, mam bodyslide and outfit i zupełnie nie wiem jak to się je, korzystając z NMM ;) Wstyd nie wstyd - nie wiem i już ;(
nie pasują szorty, wsadzam w dżinsy - pękną dżinsy, wsadzę w minispódniczki.... i tak dalej ;)
Wchodzisz w NMM, klikasz na ikonkę z kluczem i śrubokrętem, wybierasz BodySlide.
Tu można to chyba zrobić na dwa sposoby:
1) masowa zmiana wszystkich ubrań (kompatybilnych z CBBE)
- w outfit/Body wybierasz główny typ ciała jaki zaznaczyłeś w instalce CBBE, np CBBE Body
- w Preset wybierasz swój szczegółowy preset ciała
- klikasz build
-klikasz Batch Build (tu wszystko powinno być zaznaczone) i znów build
2) zmiana jednego typu ubrania
- w outfit/body wybierasz swoje ubranie które chcesz dopasować
- w preset wybierasz swój preset
-klikasz build i gotowe
Wielkie dzięki Tal Rascha - tylko że nie pamiętam co zaznaczyłem w instalce CBBE - mało tego, dodawałem do CBBE poprawki, co najmniej dwie
- co zatem poda ten Preset, jak zorientuję się co mam?
Dalej (zmiana jednego typu ubrania) tu znowu podstawą ten preset ;(
Nic to - kliknę, zobaczę co tam się kuchci - jak rozpoznam potrawę może jej nie przypalę ;) Kompatybilności pilnowałem..
To zrób to dla tych trzech podstawowych opcji: nude, nude with physic i never nude.
Jezeli dodawałeś poprawki typu inne tekstury skóry to nie ma to znaczenia.
Jak wgrywales inny preset to odszukaj go po nazwie a jak masz jakies standardowe to też sobie wyszukasz, masz tam też opcję podglądu jak wygląda dane ciało a jak zaznaczysz ubranie to będziesz widział jak ono wygląda na danym presecie.
To jest bardzo łatwe i póki nie będziesz bawił się suwakami to nic na stałe nie uszkodzisz
W podzięce, Tal Rascha, dam Ci zagadkę, mającą związek z modami.
Oto screen z mojego ekranu zrobiony podczas zmiany wczytywania zapisu. Rzecz w tym Tal Rascha że nigdy nie miałem postaci o takiej ksywce, ani takiego zapisu. Nigdy też nikomu nie wypożyczałem żadnej gry. Ten zapis nie dał się wczytać ale dlaczego w ogóle się pojawił?
..i jeszcze drobiazg ..wiąż mam zablokowane wejście na stronę modów Bethesdy.pl
To bug który pojawia się też na xboxach, masz to za każdym razem jak odpalasz grę? Spróbuj wyłączyć wszystkie mody, wtedy powinieneś zobaczyć swoje normalne zapisy, przypuszczam, że po tym jak wejdziesz do gry i zrobisz nowy save to będziesz mógł na nowo włączyć mody.
Mi udało się znaleźć ładny preset wyglądu postaci :)
Znowu muszę podziękować, będę sprawdzał ;) Czyli odinstalować wszystkie mody (wszystkie instalowane przez NMM)? Wiesz że niektórych zainstalowanych modów interfejs modowy gry nie pokazuje? Mam jakieś osobne zapisy bez modów.
Postać urocza, Tal Rascha - i jak tu nie grać kobietami? ;)
I jeszcze jedno, Tal Rascha - taki błąd graficzny występujacy w kamieniołomach - odinstalowałem "Landscape", nic nie pomogło..
Kiedyś go się pozbyłem zmieniając ustawienia graficzne - tyle że znowu coś kombinowałem po dojściu Par Harbor i błąd powrócił ;(
..Tego błędu jakoś się pozbyłem. Grzebałem w opcjach graficznych - bez skutku. To zainstalowałem z powrotem "Landscape" i błąd zniknął ;) Zabawne to..
Błąd z kamieniołomami nie jest powiązany z modami, miałem go już jak grałem w dniu premiery bez żadnych modów. Parę dni temu też go napotkałem.
W NMM możesz mody wyłączyć bez odinstalowania.
..czyli ten błąd to jednak wina Bethesdy. Ponieważ akurat ten kamieniołom, ma jak gdyby dalszą funkcję (rolę) te różne makijaże muszą się jakoś nakładać na siebie. Mam nadzieję że w końcu to naprawią, muszą o tym błędzie wiedzieć.
..co do wyłączenie modów w NMM - tak, wiem. To znowu mój błąd w nazewnictwie podkładającym wszystko pod instalkę ;)
..obudziłeś moje wyrzuty sumienia, Alvarez, wszak korzystam z modów bez opłaty ;(
Kradnę?!
Zdaje się że obydwa mody "na limit budowania" są poprawiane, Tal Rascha.. chyba słusznie.
HAHAHAHAHA
Wydają dodatki jak do sandobxa/symulatora do gry RPG, która jest FPSem.
Brawo Bethesda. Napewno wszyscy fani seri FAllout was pokochają za to co zrobiliście z ta marką.
Kolejny dodatek który powinien być zawartością w wersji podstawowej. Gdyby tak się stało ogólna ocena Fallout 4 była by wyższa. Dodatki kupiłem z pakietem wszystkich DLC jakie wyszły. Nigdy bym nie kupił oddzielnie tego dodatku. Pakiet: tak, oddzielnie Contraptions Workshop: absolutnie nie!. Oceniam dodatek, nie oceniam polityki Bethesdy zatem daję 7.0/10. W sumie tak naprawdę nie da się go ocenić.
Moja ocena 2.0
Kolejny okropne DLC o podtytule Warkshop. W teorii powinienem wiedzieć czego się tu spodziewać, ale i tak jestem zawiedziony.
Niby możemy stworzyć teraz rozmaite rodzaju fabryki do tworzenia różności - tylko po co ? Posiadam 84 level i naprawdę nie znalazłem nic godnego uwagi do wyprodukowania. Produkcja amunicji byłaby interesująca gdybym od początku zabawy nie miał darmowego moda „Craftabe Ammo” gdzie można ją tworzyć przy każdym stanowisku chemicznym, a interfejs rzemieślniczy jest przejrzystszy. Bo tworzenie przedmiotów przez terminal jest dość nieczytelne.
Aby nie narzekać już tak do końca mogę pochwalić iż wprowadzili nareszcie gabloty i manekiny na wyposażenie – choć chyba powinny być w podstawowej wersji.
W Westeland miałem chociaż jakąś motywacje by polować na przynęty ( jak to brzmi ), a tu jest nuda. Mam małą nadzieje iż chociaż Vault-Tec Warkshop jakoś pozytywnie mnie zaskoczy.