Arma III Apex | PC
Ciekawe czy zrobią coś by poprawić AI bo supernienaturalność jej zachowań to największa bolączka tego symulatora. Bardzo przydałaby się również całkowita przeróbka warstwy dźwiękowej. Czy panowie zajmujący się udźwiękowieniem broni z Bohemii byli kiedykolwiek na strzelnicy, poligonie albo chociaż oglądali dobry film wojenny?
Czy panowie zajmujący się udźwiękowieniem broni z Bohemii byli kiedykolwiek na strzelnicy, poligonie
Z tego, co wiem, byli i dlatego tak to brzmi. Dźwięki były niedawno ulepszane, również od strony technologicznej i większość graczy je chwali. Ja też. Pytanie, czy większość graczy, chwalących i krytykujących, zna te dźwięki "z natury" czy tylko z filmów, czyli nie zna.
AI - nie znam gry z lepszym. Mowa o AI funkcjonującym w otwartym środowisku rzecz jasna, nie korytarzówkach. To z jednej strony. Z drugiej - człowiek, kurczę, chciałby bardziej ludzkiego, mniej robotycznego zachowania, choćby pod ogniem. Czy bardziej ludzkiej symulacji wykrywania i rozpoznawania zagrożeń. A już zwłaszcza bardziej ludzkiego prowadzenia pojazdów, problemy z którym pokutują od zarania. To ostatnie w dodatku nie wiem, czy nie przerasta devów. Pamiętam, że czemuś bali się tykać. Ale to wszystko kosztuje CPU. Już teraz "byle setka" walczących może sprawić, że słabszy komp wyskoczy z kapci. Pytanie więc, jak ulepszyć AI nie dociążając procesora.
Ostatnio coś tam ulepszano odnośnie efektywnego tonowania celności AI ogniem supresywnym itp. Jakieś drobiazgi pewnie jeszcze podszlifują, ale zasadniczych zmian w AI bym się raczej nie spodziewał w A3. Zwłaszcza, że, niestety, oglądają się tutaj na oficjalną kampanię, by jej w ten sposób nie zepsuć, o co łatwo. Tyle, że ja, a pewnie wielu, z chęcią poświęciłbym całą tę kampanię na rzecz lepszego AI.
jili jdb aw [link] A Great Way For Interested Players To Enjoy Online Gambling Games
To ktos kupuje w ogole Arme3 dla singla? :O
Jesli chodzi o AI to proponuje zpoznac sie z modem Alive, ktory znacznie poprawia stadnosc i reakcje komputerowych przeciwnikow.
Co do zadyszki to proponuje poczytac o mozliwosciach HC serverow, opcje ta zwieksza ilosc fps na serwerze o min 20 klatek.
Ogolnie Arma3 vanilla jest prawie niegrywalna, dlatego polecam 'pare' modow --->
Ja również gram w singla jak Rydygier. Po pierwsze nie lubię multi i tak jak on nie przepadam za graniem z innymi a po drugie w moim wieku (40) nie mam ani kolegów ani nawet znajomych, którzy grają w gry multi a jak już nawet się jakiś znajdzie to gra w całkiem inne niż ja. Dlatego w moim przypadku pozostaje tylko samotna gra. Z tą niegrywalnością vanilli to troszkę przesadziłeś :) jak już biorę się za A3 to zawsze jest to vanilla i dobrze mi się gra.
Ja używam Army tylko do singla. Grać z ludźmi z z zasady nie lubię. Ale po prawdzie to mało w Armę gram, a jeśli już, to raczej testuję. Do modowania człowieka może skłonić potrzeba wzbogacenia sobie rozgrywki, ale gdy już zacznie, łatwo może się okazać, że sam modding, kreacja czegoś nowego, daje więcej frajdy, niż granie. Tak było ze mną i ze skryptami. ALiVE - potwierdzam w całej rozciągłości, mod-gigant, z wizją. Ale to bardziej cały nowy gameplay plus narzędzie dla mission makerów niż prosty mod AI. W każdym razie skrypty, choć dają ocean możliwości, nigdy nie zastąpią rozwiązań na poziomie engine'u. Z tą niegrywalnością waniliowej Army to jednakowoż gruba przesada. Da się i jest naprawdę fajnie. Nawet z patcha na patch coraz fajniej. Co nie zmienia faktu, że siłą napędową Army jest środowisko modderów/mission makerów i ich twórczość. W drugim rzędzie zapewne społeczność graczy MP, ale z wiadomego względu w tym nie siedzę.
Tak, są HC, są rozwiązania skryptowe (caching w paru odmianach, czy wręcz wirtualizacja a la ALiVE), inne sztuczki ale problem pozostaje - z reguły im bardziej rozbudowane zachowania AI, tym cięższe to dla procesora. Ustawianie sobie HC to zabawa dla garstki, nie dla większości zwykłych graczy.
Fakt, moze z niegrywalnoscia troche przesadzilem, ale dla czlowieka ktory nie wyobraza sobie gry bez RHS, TFR i ACE szlajanie sie po publicach i rekrutowanie ludzi bylo katorga :(
Powiem tak... Mamy 3 servery. 1 to typowy hosting bez HC, 2 dedykowana maszyna w serwerowni na shellowym laczu z HC i 3 testowy. Kiedy probowalismy zagrac joint ops na 50 osob, to na 1 to ludzie mieli po 15fps, a na 2 z HC klatki servera nie spadaly ponizej 35 ;)
Przypuszczam, że wątpię, ale szansy na jakąś limitowaną edycję nie wykluczałbym.
Tymczasem posiadacze Arma 3 z Apex, jak czytam, mogą sobie już zwiedzać Tanoa w dev branch. Z jednej strony narzeka się trochę na niską interaktywność, głównie budynków (część ma ograniczone wnętrza, część w ogóle bez wnętrz). I "nieobalalność" niektórych drzew, z drugiej bardzo chwalą wygląd i wierność odwzorowania rzeczywistego pierwowzoru:
https://forums.bistudio.com/topic/191472-tanoa-i-see-what-youve-done/
oraz ogólny klimat. Tymczasem w głowie już mi dojrzewają pomysły na klawy scenariusz na Tanoa. :)
Skusiłem się wypróbować Tanoa na dev branch. Póki co wszystko, co widzę i słyszę jest wręcz hipnotyzujące, absolutnie wciągające i po prostu piękne, wrażenie autentyczności ogromne. Przypuszczam, że na Tanoa będę często ginął przez nieuwagę, zapatrzony w krajobrazy i zasłuchany w odgłosy dżungli.
Dostałem odpowiedź bezpośrednio od Bohemii (dot. wydania pudełkowego):
"We aren´t going to release Apex in a boxed version during the first phase."
Czyli może kiedyś będzie. Albo w jakimś zbiorczym (niestety, bo co mają wówczas powiedzieć posiadacze podstawowej wersji, których intersuje jedynie Apex w boxie) wydaniu.
Gra bez denuvo. Szok :o Wreszcie zamiast wydawać kasę na zabezpieczenia twórcy poszli po rozum do głowy i wydali ją .... na grę :o
Byli i dlatego to tak brzmi? Jeżeli byli na strzelnicy lub poligonie to sobie z nas żartują bo te dźwięki nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Używam modów dźwiękowych bo dźwięki oryginalne z podstawki są dla mnie nieakceptowalne.
Trudno mi ocenić, jako że na żywo nie słyszałem strzałów z broni małokalibrowej (zwłaszcza, że odgłos zależy i od warunków strzału), a filmy czy nagrania to już zupełnie nie to samo. Być może dlatego dla mnie waniliowe strzały są OK. Sprawa jest subiektywna, skoro wśród graczy istnieje podział na zwolenników i przeciwników obecnego udźwiękowienia broni. Inna rzecz, że do niedawna i tak używałem JSRS bo było jeszcze bardziej OK, ale ostatnio devowie wystarczająco podgonili z waniliowymi dźwiękami, bym zdecydował się nie obciążać symulacji tym modem, choć ulepsza i inne dźwięki. W tym aspekcie największe anse mam do efektów cząsteczkowych eksplozji. Jest co prawda Blastcore, ale kurczę, devowie powinni się tu nie gorzej, niż Opticalsnare przyłożyć bez dwóch zdań. Cóż. Zgaduję, że zaważył brak czasu i inne priorytety, nie niedobory umiejętności.
Dodatek wybitny, Tereny jak z serii rambo. Wcielając się w snajpera można na serio poczuć się jakby się polowało w dżungli na rebeliantów. sam początek miodny, grafika nie zmieniona ale otoczenie jakie nam dali to 5 gwiazdek jak nic,10/10!!
W 1.60 ulepszali grafikę. Changelog dla 1.62 (Apex):
https://dev.arma3.com/post/spotrep-00058
Wyspa jest miodzio.
10 za nową wyspę. Szkoda, że edytor jest już tylko w 3D bo niestety mocno się tnie podczas edycji. Poza tym mogli by się wreszcie wysilić i wymodelować kobiety. Tropikalna wyspa bez dziewcząt w bikini? ;)
Poza tym mogli by się wreszcie wysilić i wymodelować kobiety.
Co nie? Jest to skandaliczna luka.
Całkiem a propos:
https://youtu.be/a6Ji-KDLG8Y?t=55s
:)
Czy są jakieś zmiany w rozgrywce jak np mod do army 3 movement mod
Lub jakiekolwiek inne zmiany ?
APEX jednak poprawił warstwę dźwiękową i teraz (choć jeszcze są niedociągnięcia) da się już nawet przyjemnie grać bez sound modów. Mam wrażenie, że AI też jakby się nieznacznie poprawiło (np. zachowanie jednostek na ustawieniu SENTRY - potrafią już nawet obejść przeciwnika i zaatakować ze skrzydła - jak w starym dobrym OFP). Polecam zainstalowanie dwóch modów Red Hammer Studio - armia amerykańska i armia rosyjska - mnóstwo realistycznego sprzętu i broni.
RHS wygrał konkurs MANW w kategorii totalna konwersja (gdzie był tylko jeden zwycięzca i sporo świetnych konkurentów) i jest czymś więcej, niż paczką modeli, więc na pewno wart uwagi, profesjonalna robota. Trzeba tylko wziąć pod uwagę, iż, jak mówią, ponadprzeciętna jakość modeli (ilość polygonów) sprawia, że te jednostki kosztują więcej mocy obliczeniowej. Chłopaki zdecydowanie postawili na "quality" kosztem "performance".
Prace nad AI trwają (w tym, uwaga, nad AI kierowców - po tylu latach) nieustannie w ścisłym oparciu o feedback graczy siedzących na dev branch. Pojawiają się też nowe możliwości kontroli AI dla skrypterów (to mnie szczególnie interesuje). Z OFP styczność miałem minimalną. Ale zdaniem niektórych weteranów OFP, AI wówczas było o wiele prostsze (ale też łatwiej było je kontrolować skryptami).
Oskrzydlanie było obecne już bodaj w Arma 3 alpha, acz nie wiem, jak w trybie sentry, ale dopiero na zadżunglonej Tanoa pokazuje pazur, jak mówią. W każdym razie to nadal w ramach działań pojedynczej grupy. Przydałby się opcjonalny oficjalny moduł koordynacji taktyki między wieloma grupami. Póki co są tu tylko mody.
pogrywałem sobie juz w ofp w 2001 roku po serwerach z chłopakami ze starego klanu 8BZ (no gwiazda nie byłem ale cos sie pograło) w arme 1 i 2 już słabiej jakoś czasu nie bylo dziecko dom praca i w ogóle, teraz zacząłem w arme grać z kumplami i myslałem, ze troche wiem o armie i ofp ale jak was czytam to kompletnie nie mam pojęcia o czym wy mówiecie co to za sktóty i w ogóle :)))) ale ciesze sie ze tego typu gry sie robi dla pasjonatów i sa tak jakby wielopłaszczyznowe czyli jedni się zachwycaja możliwościami moderskimi drudzy warstwą sp inni mp zadko chyba sie wydaje takie gry, bo teraz to tylko 15 h gra ma i do kosza jak stary bubel :)))). A jeśli chodzi o sama gre to dla mnie bomba ! misje mp na 4-5 graczy w zgranym zespole no wymiatają :))) np żona mnie nie widziała za wiele w poprzedni łikęd i obiady przez cały tydzień musiałem gotować w ramach zadośćuczynienia :))) no jesień zapowiada sie świetnie :))))))
No fakt, w samej A3 mam nabite 2770 godzin (z tego może ćwierć w grze, reszta - modowanie) i to nie jest nawet połowa znanego mi rekordu.
żona mnie nie widziała za wiele w poprzedni łikęd i obiady przez cały tydzień musiałem gotować w ramach zadośćuczynienia
Pomysł - wkręcić żonę do teamu albo sesyjka we dwoje po LANie. A obiad po sesji w restauracji. :)
Skorzystam z okazji i się zapytam. Mam zainstalowane Arma 3 + RHS + CBA + ACE3.
W czasie nocnych misji mapa jest całkiem ciemna - nieczytelna, nawet w jasnych miejscach. W jaki sposób można ją oświetlić?
Brzmi jak typowy feature od ACE3. :) Sam nie używam, ale spróbowałbym intuicyjnie - noktowizji albo latarki.
http://ace3mod.com/wiki/feature/map.html
"1.4 Map illumination (optional)
The map illumination will be the same as your surroundings meaning that in a dark night you’ll either need a light source or NVGs to see your map."
Nie wiem, czy ACE wprowadza jakieś osobne latarki, generalnie funkcjonują jako dość rzadko spotykana podwieszka pod karabin/pistolet. Jeśli jest, jak piszą, pobliskie zewnętrze źródło światła też powinno pomóc.
zapraszam do wspólnej zabawy na Wastelandach
http://steamcommunity.com/groups/arma3-polska/discussions/0/133258092252809240/
Pozdrooo
Seria Arma to jedna z lepszych gier jakie kiedykolwiek grałem. Zacząłem wrzucać na YT co tam walczymy w sposób zorganizowany. Lubię taktyczne granie a to jest aż wskazane w armie.
Na razie na YT mam coop, wkrótce wleci PVP.
[link]
<a href=" [link] ">??????????</a>?????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????? ?????????? #?????????????????????????????