Warhammer 40.000: Dawn of War III - nowe konkretny odnośnie bohaterów, baz i systemu osłon
I git. Zagrywałem się w pierwsze DoW, bardzo podobała mi się możliwość rozbudowy baz. Fajnie, że to wróci w III.
Nie bardzo podoba mi się, że gra jest bardziej kolorowa, ale to akurat można przeboleć. Bardziej mnie boli to, że zrezygnowali z systemu osłon z DoW2 ponieważ fajnie się on prezentował. Ogólnie mówiąc te informacje dotychczas pokazane nie zrobiły na mnie wrażenia.
Prawdę powiedziawszy w kampanii single player wołał bym kierować mniejszym oddziałem, tak jak to było w DoW2.
Można było by wtedy skupić się bardziej na taktyce, otoczeniu oraz całej historii.
Rozbudowa baz i walki na wielką skalę mogły by pozostać w trybie multi, które to elementy pasują tam idealnie.
No cóż, na razie i tak nie wiadomo jak to będzie finalnie wyglądać i tak czy siak, czekam z niecierpliwością :)
Dobrze, że wracają bazy. DoW II znacznie mniej mi się podobał. Taka hybryda najlepszych elementów dwóch poprzednich części może się udać.
Żałuję jedynie, że znowu nie ma Chaosu w podstawce.
System walk w pierwszym Dawn of War przypadł mi odrazu do gustu, bo to klasyczny RTS.
Dawn of War II musiałem się przekonać, ale ma więcej dobrego niż złego, rozwój postaci i itemy w RTS to jest po prostu fajne!
Nie mogę się doczekać i jeszcze ten Błędny Rycerz na screenach. Czekam!
Jedno drugiego nie wyklucza. Można mieć kompletny system baz i system osłon. Jedno z drugim nie ma żadnego związku.
Tak samo jak można mieć normalne drzewko technologiczne jednostek, piechoty pojazdów i statków, jak i system bohaterów których się leveluje, dobiera, ulepsza i wyposaża w sprzęt.
"Powrócą znane z pierwszej części mechanizmy budowy baz. Gracz będzie musiał konstruować generatory energii oraz zajmować specjalne punkty na mapach, co zapewni mu surowce potrzebne do szkolenia jednostek i produkcji maszyn."
no i w tym momencie mnie kupili ;) brakowalo mi "klasycznosci" w DoW II bo jednak rozbudowa bazy to dla mnie podstawa w RTS z racji tego ze wychowalem sie na strategiach lat 90.
jednostki kolorowe zrobili zeby dzieciaki mogly grac tylko nie pomysleli ze dorosli gracze za to zrezygnuja a doroslych jest wiecej
No ale kolory troszkę za jaskrawe mimo wszystko. Jednak wiele rzeczy jeszcze i tak ulegnie zmianie.
Tylko trzy rasy... Wyczuwam day 1 DLC z Grey Knights dla preorderów. Kolejne rasy w dodatkach.
Ale przecież o to chodzi w Warhammerze. Ten mroczny i poważny świat charakteryzuje się takimi kolorami i to tworzy unikalny klimat. A na dodatek w gameplay'u się to sprawdzi, ponieważ łatwiej rozróżnisz jednostki na polu bitwy.
Mnie tylko martwi obecność jedynie trzech ras. Owszem - dzięki temu łatwiej będzie uzyskać balans w PvP (co mnie akurat mało interesuje, chyba, że rozgrywki co-op czy też cudowny tryb przetrwania z dwójki). To co się udało osiągnąć z ilością dostępnych frakcji w części pierwszej było cudowne. Oby tylko jak najszybciej dołączył Chaos, Tau (moi ulubieńcy), Nekroni, Dark Eldars i Tyranidzi. O Adeptus Mechanicus to pewnie będę tylko mógł pomarzyć .....
Co do tej nowej kolorystyki to zupełnie nie rozumiem płaczu niektórych, mogę się już w tym momencie założyć, że w dniu premiery będą dostępne filtry graficzne czyniące grę bardziej mroczną, przytępiające kolory. Pewnie w pewnym stopniu będzie można to też osiągnąć w narzędziu do malowania armii - bo jakoś nie wierzę, że tego może zabraknąć. Ja tam zawsze też robiłem swoją armię mocno jaskrawą i pstrokatą. Najważniejsze, żeby świat i otoczenie, mapy i misje zrobili mroczne, ponure, brudne, brutalne i klimatyczne.
Zbliżenie stylu 3jki do pierwszej części niezwykle mnie cieszy gdyż to właśnie jedynka zawładnęła mym sercem. Zdecydowanie wolę klasyczne RTSy z rozbudową bazy itd. Brak systemu osłon z dwójki to oczywista strata ale wydaje mi się, że styl tej części ma być inny - to mają być szybkie i masowe boje większych oddziałów i po prostu nie wiem czy byłby czas na tego typu taktyczne zabawy, chociaż czemu nie ? Jeżeli gra będzie wspierała mody to już fani dopieszczą ją po swojemu ;) Moim zdaniem do całego panteonu gier z uniwersum W40k powinien dołączyć taktyczna strategia turowa w stylu xcom. No nie mogę się po prostu doczekać na tego nowego DOWa !