Dystrybucja cyfrowa za styczeń - dobre wyniki PC-towego Rise of the Tomb Raider
Uwaga, wywołam ból dupy i minusy :)
Wiecie, jakie zabezpieczenie ma Rise of The Tomb Raider, prawda? No więc właśnie. Wiadomo, jeszcze jest za wcześnie na wyciąganie takich wniosków, aczkolwiek Rise of the Tomb Rider ma ZASKAKUJĄCO dobrą sprzedaż. Wersji pirackiej brak.
Sęk w tym, że nie ma jakiejś zaskakującej sprzedaży, 0,5 mln według steam, populistyczne bzdury.
@kaszanka9
Tylko w przypadku tej gry Steam to nie jest 100% sprzedaży cyfrowej.
No cóż, nie takie Denuvo straszne. A o masowych reklamacjach dysków SSD nic nie słychać hehe. Oby tak dalej, to może w końcu ktoś zacznie traktować poważnie rynek gier AAA na pc. Denuvo wielki krok naprzód.
Wydaje mi się, że mówienie o tym, że ROTTR ma takie a nie inne wyniki sprzedaży to zasługa użytego Denuvo to czysta teoria. Wątpię, żeby w dużej ilości wpłynęło to jakoś na ludzi, którzy mieli zamiar pobrać grę. Może to po prostu zasługa tego, że gra jak sami mówicie jest dobra?
A skad wy wiecie, ze ci co nie mogli zagrac w wersje piracka ja kupili? Czy to tylko takie zalozenie bez pokrycia? Skad wiecie, czy liczba sprzedanych kopii nie bylaby taka sama bez denuvo? Trzeba tez wziasc pod uwage okres, gdzie kupujac GTX970 lub GTX980, klucz do gry byl dodawany do tychze kart (a nie wiadomo czy kupujacy nowa karte graficzna kupilby tez Tomb Raidera).
Nie wiedzą, ale snują swoje teorie. Moim zdaniem jak na styczniową premierę Tomb Raidera i zmieszczenie się ledwo co w najlepiej sprzedającej się topce 5 gier w styczniu to słabo, biorąc pod uwagę, że gra konkurowała z grami które już są - licząc od góry kilka dobrych miesięcy na rynku a kończąc na tej co na rynku jest prawie 4 lata. Jak to jest sukces to naprawdę bardzo nisko mierzyli. A sama gra TR świetna i polecam.
w kilka dni PC-towemu Rise of the Tomb Raider udało się trzykrotnie pobić wynik wypracowany na konsolach Xbox przez kilkanaście dni listopada w 2015 roku.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/dystrybucja-cyfrowa-w-styczniu-dobre-wyniki-rise-of-the-tomb-raider-na-pc/zc179ef
WOW czyli wystarczy jedno zabezpieczenie antypirackie i PC > konsola x 1000000
Zanim chcesz wywołać g*wnoburze na forum, to radzę Ci przeczytać cały artykuł
Dane te jednak nie są miarodajne, gdyż jak wspomniałem, raport firmy SuperData skupia się tylko na cyfrowej dystrybucji, a w przypadku konsol cały czas przewagę ma sprzedaż pudełkowa.
Widać, że ktoś tu chciał się dowartościować.
A są gdzieś jakieś konkretne liczby (w linku z tego artykułu takowych nie widzę), czy mamy tylko wierzyć na słowo?
Bo ja mam teorię, że Rise of the Tomb Raider raczej ujowo się sprzedał na XBO (w końcu Square-Eidos jeszcze przed premierą wersji PC nie ukrywał, że sprzedaż na konsolę M$ nie była dla nich zadowalająca) niż świetnie sprzedał na PC. I chciałbym sprawdzić czy moja teoria jest słuszna...
Na steam 0,5 mln kopii, także ja jakoś nie widzę ponadprzeciętnej sprzedaży, jest typowa dla tego typu gry, ale będą bajdurzyć, że denuvo cokolwiek dało, śmiech.
Zresztą ta gra jest w windows store i można ją kupić za 9 usd zmieniając region na Ukrainę, a przez jakiś czas działało jakieś egzotyczne państwo i wtedy wychodziło 4 USD.
Gdyby nie używali Denuvo, przez które ludzie rezygnowali z zakupu wynik byłby jeszcze lepszy. Gry bez Denuvo zazwyczaj sprzedają się lepiej niż te które używają ten syf.
A no tak racja, bo Denuvo wypier..la komputery w kosmos i szpieguje cała rodzinę, wraz z teściową.
Denuvo i rosnący handel lewymi kontami z grą :D
W sumie za 5zł można grać,więc walić to całe denuvo :D
Ok, nigdy nie wstawiam tu komentarzy, bo wojenki internetowe mnie nie bawią, ale prośba do redakcji - przy takich newsach, umieszczajcie informacje, że większość gier sprzedaje się na PC lepiej niż na X'One. Jak na razie nie minęło wystarczająco dużo czasu żeby mówić o sukcesie Denuvo. Jeżeli rzeczywiście wytępi ono Piractwo, boje się, że ceny pójdą ostro w górę (duzi wydawcy nigdy nie mają oporów przed windowaniem cen jeżeli nadarza się ku temu okazja, a i twórcy niezależni ostatnio stają się zuchwali). Większość z was pomyśli - Pirat!
No nie, już nie. Owszem, był czas kiedy piraciłem na potęgę (jak większość). Teraz zarabiam - kupuję, bo wychowałem się z grami i wiem, że warto zapłacić za tytuł który daje mi sporo rozrywki. Do tego trzeba dorosnąć, ale bez błędów młodości, twórcy nie mieli by ze mnie złamanego grosza. Nie grał bym w ogóle (ew. okazyjnie). Wniosek - piractwo nie jest dobre, ale też nie jest jednoznacznie złe.
Tak samo Denuvo - niby dobre, ale konsekwencje jego rozpowszechnienia, dla nas - graczy, mogą być nieciekawe.
umieszczajcie informacje, że większość gier sprzedaje się na PC lepiej niż na X'One
Czemu proponujesz by kłamać w newsach?
Czemu uważasz, że to kłamstwo? Z danych finansowych udostępnionych przez wszystkich większych wydawców (Take Two, Activision, SquareEnix, Ubisoft, Ea) wynika, że X'One z Pc wygrywa tylko w przypadku Take Two (Mówimy tu o tytułach multiplatformowych). Nie wiem, może myślisz, że atakuje Ms? Wcale nie, dla nas zawsze dobrze jest, jeżeli graczy na rynku jest jak najwięcej. To zapobiega monopolizacji. Inna rzecz, że smuci mnie fakt słabej pozycji X'One ze względu na duży sentyment do X'360. No ale jak to mówią - "pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz".
To trochę dziwne, bo przejrzałem te dane i jednoznacznie pokazują, że pc przegrywa z Xone. No chyba, że źle patrze, to mnie oświeć dobrym źródłem.
PS: Ja rozumiem, że Xone daje ciała w tej generacji, ale to nie znaczy, że nikt na nim nie gra i przegrywa nawet z pc w kwestii multiplatform.
Ale przecież nie napisałem, że nikt na nim nie gra. Niestety, prawie 2-krotna przewaga Ps4 nad X'One mówi sama za siebie.
Oczywiście wszystko może się jeszcze zmienić, (ps3 też przegrywało z X'360 - ostatecznie różnica nie jest aż tak wielka). Długo by można dywagować nad przewagą, jednej platformy nad drugą, ale fakt jest taki, że przez ostatnie kilka lat rynek Pc stał się dużo bardziej intratny. Steam mimo, że wieszano na nim z początku psy (teraz mniej;)), bardzo pomógł "Komputerowcom". Z resztą, patrząc zdroworozsądkowo, komu by się opłacało wydawać na Pc, jeżeli to by było nieopłacalne? Trend jest taki, że coraz więcej tytułów z konsol pojawia się na komputerach (w tym takie o których kilka lat temu by nie śnił).
Rozumiem rozumiem, tylko odniosłem się ogólnie, bo dużo osób ma takie myślenie. Tak pc idzie do przodu co cieszy. Jednak odniosłem się do tej sprzedaży X vs PC.
Pamiętaj, że też trzeba patrzeć na to ile kopii fizycznych się sprzedaje, a ile elektronicznych. Jeżeli chodzi o "płytki", zdecydowanie przoduje X'One. Ale kopie elektroniczne to domena PC, co z resztą dobrze obrazuje powyższy news. Znając życie, jak zbierze się sprzedaż ogólną, to X będzie walczył z "Kompami" łeb w łeb.
Fajna gra ten nowy Tomb Raider to i sprzedaż dobra. Szczerze to nawet nie wiedziałem ze korzysta z Denuovo, bo nie ma po tym śladu.
Poprzednia część sprzedała się w liczbie ponad 1 mln. w jedną dobę, a w trzy tygodnie po premierze, gdy sprzedano 3,4 mln. kopii, Square Enix stwierdziło, że sprzedaż jest poniżej oczekiwań (cyt. "On 26 March 2013, Square Enix announced that the game sold 3.4 million copies worldwide at retail, but has failed to reach predicted sales targets")
Najnowsza część w pierwszym tygodniu rozeszła się w liczbie 300 tysięcy (timed exclusive na XBox). Przecież oni się tam załamali, do spółki z Microsoftem, który przy premierze na PC wrzuca reklamy do swojego nowego Windowsa 10 (windows wita grafiką z gry). SUKCES w wydaniu Microsoft.
Tu raczej nie chodzi o denuvo samo w sobie co stosunek ceny do jakości. Po prostu wersja na PC nie dość, że jest tańsza to jeszcze lepsza od wersji na XBO pod względem graficznym. I nie mówię tego jako fanboj PC master race, bo sam grywam na konsolach.
Tak na dobra sprawe trzeba wiecej gier z denuvo zeby zobacyzc czy cos to dało. FarCry Primal nie jest taki dobry wiec jestem ciekaw jego wyników