Nasze wrażenia z Rise of the Tomb Raider na PC!
Wczoraj pograłem trochę, niecałe dwie godzinki więc nie zaszedłem daleko, ale i tak mnie wessało :)
Fakt, że wymagania poszybowały w górę, w stosunku do poprzedniej części, więc z niektórymi suwakami musiałem zjechać, żeby gra trzymała te 30-40 klatek (zdarzają się niestety spadki - cóż chyba 2 GB VRamu to ciut za mało na tekstury w HIGH), ale od razu powiem, że ma to odzwierciedlenie w grafice. Gołym okiem widać spory progres względem poprzednika, który (IMO) też przecież sroce spod ogona nie wypadł. Przeskok generacyjny jest widoczny - poprzedni TR to był port z X360, obecny to całkiem solidnie podrasowana wersja z XONE. To musi pociągnąć za sobą wzrost wymagań, tutaj nie ma bata.
Optymalizacja IMO jest bardzo dobra - w stosunku do poprzedniej części skróciły się choćby czasy ładowania, są po prostu błyskawiczne.
Sama gra? Podobała Ci się poprzednia część - bierz sequel w ciemno :). Nie podobała się? Omijaj szerokim łukiem. Tyle :)
polecam kupować na g2a naprawde nie drogo w porównaniu z innymi stronami
sam już mam tomb raidera z tej strony [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/user-56a3cd2074e74 możecie wybrać czy chcecie na pc lub ps4 :D
Gra ma bardzo kiepską optymalizacje, nie wiem nad czym Kacper się tak zachwycasz. Ten sam silnik, grafika niewiele lepsza od porzedniej części a wymagania z dupy. http://pclab.pl/art68109-7.html
PCLab to taki komputerowy Onet. Bitch, please!
Fakt optymalizacja leży grafika niewiele lepsza jak w poprzednim TR . A wymagania zdecydowanie większe. No ale rynek musi się napędzać ;).
Jeśli macie monitor z G-Synkiem to oczywiście wyłączcie V-Sync w diabły. z G-Synkiem magiczna liczba 60 klatek na sekundę traci na znaczeniu, można wybrać sobie 50 jako limit i tak dostosować opcje, żeby nie spadała poniżej, można 70, screen-tearingu i tak nie ma. Osobiście mam od 50 do ponad 100 klatek, ale zazwyczaj ok. 70 właśnie, całość na ustawieniach Very High (FXAA) i gra się dobrze.
luq8912 --> zachwyca się bo są ku temu powody. Wymagania w pełni pokrywają się z tym jak gra wygląda, a wygląda rewelacyjnie nawet na skompresowanych filmikach bo jeszcze nie widziałem jej w akcji. Tymi wykresami bym się specjalnie nie sugerował raz że nie wiadomo czy karty były testowane z nowymi sterami, a dwa że na taką wydajność głównie wpływają włosy Lary, miękkie cienie i ambient occlusion. Po obcięciu tych opcji fps spokojnie podskoczą do ponad 60fps na większości kart (wiadomo tych lepszych) tak jak było na filmiku Kacpra. Ja najpewniej jutro zagram to się dokładniej wypowiem.
Widziałeś zalecane wymagania do tej gry?Jeśli nie to polecam zerknąć. Gra moim zdaniem wygląda ok ale tylko tyle. Zresztą i tak kupię jak będą jakieś kosmiczne przeceny, a tym czasem wracam do Wieśka 3 gdzie grafika jest adekwatna do wymagań.
Tomb raidera I przeszedłem 2 razy
Tomb raidera II przeszedłem 2 razy
Tomb raidera z 2013 roku doszedłem chyba do połowy.
Rise of the Tomb Raider nawet nie będę instalować
Co miał na celu ten komentarz? W sensie wspominasz o TR 1 i 2, a co z pozostałymi częściami? Rozumiem, że Ci się nie podoba nowy TR, masz do tego prawo. Jeżeli chciałeś pokazać, że jesteś fanem starej serii TR to kiepski z Ciebie fan skoro grałeś tylko w dwie pierwsze części :)
Grafika stoi w miejscu, bo konsole wstrzymują rozwój. Jednak nowe karty graficzne i procesory trzeba sprzedawać.
Nie przez konsole tylko 3/4 osób mających biedo pecety z media marketu, a ta 1/4 pogra sobie w nowe gierki.
Nie powiedziałeś nic o Teselacji a według mnie odmienia ona grafikę najbardziej w porównaniu do tej na XO gdzie jest niemal nie obecna (częściowa dla śniegu) zmienia chyba nawet więcej niż HBAO+ i jest obecna prawie wszędzie.
Jezu skończcie z tymi stałymi 60 stałymi klatkami bo żeby mieć stałe klatki to już niedługo trzeba będzie mieć kompa za 10 koła by sobie pograć w najlepszym ustawieniu co dla mnie jest zrozumiałe ze to już pasjonaci będą zwracać uwagę czy ma cały czas stałe 60 fps a takim gadanie tylko napędzacie rynek by ludzie rezygnowali z tego co mają i kupowali nowe bebechy do swoich blaszaków... tak że proszę o wyciągnięcie pewnych wniosków . pozdrawiam
Można obniżyć ustawienia, a podnieść płynność, te kilkadziesiąt klatek na sekundę zamiast 30 jest naprawdę cenne.
Wczoraj pograłem trochę, niecałe dwie godzinki więc nie zaszedłem daleko, ale i tak mnie wessało :)
Fakt, że wymagania poszybowały w górę, w stosunku do poprzedniej części, więc z niektórymi suwakami musiałem zjechać, żeby gra trzymała te 30-40 klatek (zdarzają się niestety spadki - cóż chyba 2 GB VRamu to ciut za mało na tekstury w HIGH), ale od razu powiem, że ma to odzwierciedlenie w grafice. Gołym okiem widać spory progres względem poprzednika, który (IMO) też przecież sroce spod ogona nie wypadł. Przeskok generacyjny jest widoczny - poprzedni TR to był port z X360, obecny to całkiem solidnie podrasowana wersja z XONE. To musi pociągnąć za sobą wzrost wymagań, tutaj nie ma bata.
Optymalizacja IMO jest bardzo dobra - w stosunku do poprzedniej części skróciły się choćby czasy ładowania, są po prostu błyskawiczne.
Sama gra? Podobała Ci się poprzednia część - bierz sequel w ciemno :). Nie podobała się? Omijaj szerokim łukiem. Tyle :)
Kacper, a czy przypadkiem potrójne buforowanie nie zwiększa input laga? Jak to jest?
Komentarz: animacja Lary zwiększa imersję podczas gry.
a w tle pokazywane są te koślawe skoki lekceważące wszelkie prawa fizyki
Racja, żeby odpalić najnowszego TR na ultra (tak, wszystko na ultra) trzeba mieć GTX 980, 16GB RAM i Intel Core i7 :P Paranoja. A i w tedy zdarzają się spadki płynności, może niewielkie, ale to w końcu sprzęt za 8-10 tysięcy! Na moim sprzęcie gram w średnio-wysokich detalach, no ale kuźwa! Niedawno kupowałem nową-dobrą kartę graficzną! Dobrze że mam jeszcze PS4!
Z tego co widziałem to wersja konsolowa np. używa uproszczonego shadera skóry... Jak to porównać obok siebie to niby widać różnice, ale ten uproszczony shader serio gorzej wygląda tylko w niektórych sytuacjach (objawem może być wtedy wyraźnie zbyt matowa skóra lub nawet jakby lekko iluminująca).
Teraz jest często tak, że ustawienia ultra niewiele poprawiają (w sensie że nie rzuca się to w oczy) ale sporo zasobów zżerają... Tak więc nie ma co za mocno płakać że się nie da grać na ultra, bo zmniejszenie paru ustawień zazwyczaj i tak wizualnie wielkiej różnicy nie robi :)
Gra wygląda pięknie, działa płynnie i ma dobre animacje. Po 5 godzinach grania w stylu zbierania i robienia wszystkiego co się da. Jestem zadowolony :D
Cieszę się, że dobrze zrobili wersję PCtową. Poprzednia część bardzo mi się podobała, więc mam spore oczekiwania odnośnie RotTR. Gra spokojnie czeka aż skończę Life is Strange, bo nie lubię przechodzić dwóch gier na raz.
Fajna nowa animacja logo
Pograłem dłużej i cofam słowa o dobrej optymalizacji. Niestety gra cierpi na wycieki pamięci i dziwne spadki klatek (niezależnie od ustawień) w dość losowych momentach (u mnie najczęściej w filmikach). O ile nagły spadek do 16- 20 klatek da się przełknąć, to czasem niestety leci do wartości jednocyfrowych - nawet w spartaczonym porcie ostatniego Batmana nie miałem przed patchem takich jaj :/. Na szczęście te spadki są dość sporadyczne, mam nadzieję, że pojawi się stosowny patch i załatwi sprawę, bo niestety ale psuje mi to immersję.
Co do samej gry (a nie jej strony technicznej) to zdanie podtrzymuje - to godny sequel TR (IMO reboot tej marce BARDZO DOBRZE zrobił): bigger, better, bad ass :) Choć fabuła jest nieco głupawa, to "klimat przygody" wynagradza mi wszystko :)
Mi się bardzo podobała. Co prawda też miałam pewne problemy techniczne, ale to chyba wina raczej mojego sprzętu.
Ile razy jeszcze będę musiał pisać dlaczego Wam tnie? Ręce opadają :/
Rise of the Tomb Raider wygląda prześlicznie. Dobrze, że optymalizacja stoi na dobrym poziomie!