Testujemy Torment: Tides of Numenera – klasyczny RPG zachwyca złożonością
Tekst w porządku, częściowo nie zgadzam się jedynie w kwestii oprawy wizualnej, której różnorodność (niespójność) moim zdaniem dobrze oddaje charakter samego settingu.
Najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra roku 2016, która pod tym względem dystansuje inne produkcje* o kilka długości. Koniec i kropka.
A takie zapowiedzi tylko niepotrzebnie jeszcze bardziej mnie na nią nakręcają. :P
*Dodatków (w tym przypadku do Pillars of Eternity oraz Wiedźmina 3) tradycyjnie nie biorę pod uwagę w takich zestawieniach.
Gra roku ? Chyba 1998 ...
kim ty jesteś że każdy twój komentarz od wprowadzenia oceniania na forum zgarnia same minusy :D?
97,4 % ludzi tu to gimby i kuce więc trudno żeby było inaczej :D Pozdrawiam
@aduk123
To zwykły troll, który wszędzie przejawia przeogromny ból tyłka na poziomie wymagającym hospitalizacji. Dla jego komentarzy wchodzę na wszystkie artykuły o Gothicu, bo istnieje duża szansa, że będzie tam praktykował tę swoistą terapię psychologiczną. A nie ma nic piękniejszego na GOL-u niż widzieć cierpienie tego trolla oraz tego drugiego pajaca o niezapamiętywalnym nicku.
Jesli bedzie choc w polowie tak dobra jak Planescape: Torment, to bedzie hit. Kupuje jak tylko wyjdzie z Early Access.
Tak na marginesie: czy ktos wie, czy planowana jest polska wersja?
Na razie nie ma oficjalnych informacji na ten temat, ale możemy spać spokojnie - na pewno któryś rodzimy wydawca (obstawiam Cenegę) zadba, by Torment wzbogacił jego portfolio, i nie poskąpi polskiej wersji ;)
Będzie, będzie. Nawet na stronie Kickstarter też zawierał wpis:
"The game will be available in English, French, German, Italian, Polish, Russian, Spanish".
Nawet na oficjalnej stronie Torment też jest napisano, że będzie polska wersja.
Planescape: Torment do dziś jest przez większość uważany za cRPG wszech czasów i sam się pod tym podpisuję. Jeżeli Numenera zbliży się do poziomu poprzednika to będzie to święto dla graczy crpg jakiego nie było od wielu lat.
Grę mam już od piereszego dnia jak ruszyłą zbiórka na KS, ale wybrałem opcje bez dostępu do bety.
Będzie Polska wersja. W plikach gry przynajmniej jest taka opcja językowa.
nagytow ---> ta gra w zasadzie nie ma nic wspólnego z grą którą pamiętasz jaki Planescape: Torment
Oczywiscie ze ma i to mnostwo. Zaczynajac od samych tworcow, poprzez 'filozoficzna' fabule, nastawienie na jak najwierniejsza imitacje sesji liveRPG (czytanie opisow narratora/mistrza gry oraz pare innych rzeczy, naprzyklad bardzo rozbudowane dialogi z npc poloczone z wstawkami opisow - kto mial kiedys 'przegadana' sesje ten wie ocb :) ) a na dosc podobnym (w zalozeniach nie estetycznie) settingu konczac.
Fakt ze Monte Cook a wiec tworca settingu i systemu Numenera jest jednym z tworcow settingu Planescape.
Ogladalem pare streamow z poczatku rozgrywki i vibe tormentowy jest bardzo silny.
badziew za duzo czytania a za malo walki, wolalem pillars of eternity
Nie wiesz, co tracisz. Poczekaj za parę lat, a wtedy docenisz to.
Do takich gier trzeba dorosnąć, kiedyś docenisz.
Tak tak tak. Dobrych RPG jest dzisiaj jak na lekarstwo. Po Wiedźminie 3 który był wspaniały i po kupie jaką był Failout 4, nie mam w co grać. Obecnie przechodzę całą sagę Baldurs Gate i nie mogę się doczekać tej gry.
Więcej więcej prawdziwych RPG proszę. Każde pieniądze zapłacę.
Planescape Torment nie da sie juz przeskoczyć.Poprzeczka zostala powieszona za wysoko:) Niewiem co tam musialo by byc w fabule zeby "nowy" Torment okazal sie lepszy niz stary.Ale licze ze bedzie choc w polowie tak dobry :)
O ile Pillars of Eternity nie mogłem się doczekać, tak nowy Torment to zupełnie inna sprawa. Szkoda, że Wizards of the Coast w zasadzie olali Planescape i potrzebny był nowy setting. Mimo to jestem od początku niesamowicie pozytywnie nastawiony na ten tytuł, na tyle że nawet na edycję kolekcjonerską się skusiłem. Trzymam kciuki z ekipę InXile, aby udało im się stworzyć równie wyjątkowe dzieło, co pierwowzór.
Jestem rozdarty, nie wiem co myśleć.....
Z jedną strony chciałbym tą grę już teraz, a z drugiej wolę ją dostać później ale dopieszczoną na maksimum.
Dobrze napisany materiał.
Gra tez super będzie, choć pewnie nie dla wszystkich.
Najbardziej wyczekiwany przeze mnie w tym roku tytuł. Cieszę się po przeczytaniu zapowiedzi jeszcze bardziej.
Jakby CD Projekt robił spolszczenie, byłbym spokojny o jego jakość. W każdym razie jest to najbardziej wyczekiwany tytuł tego roku dla mnie i nic go nie pobije. Zbyt długo na to czekałem.
CDP z tego co wiem od lat nie robi spolszczeń tylko je zleca zewnętrznym firmom, tym samym którym zlecają inni.
Straszne to dziwne, że musieli się z wykonaniem grafiki i samego gameplayu cofnąć o 20 lat, bo nowe im nie wychodzą. Twórcy gier i filmów zapominają obecnie, że ratowanie świata w każdej fabule jest po prostu już nudne. Nie pamiętam bym w starych grach np od bioware ratował świat i bawił się w strzelanie do znudzenia. Dziś F4, ME3 , Da3 to ratowanie świata i "epicka" fabuła, albo pukawka w połączeniu z pracą śmieciarza jak w F4.
Cofnęli się? Przecież to współcześni twórcy się cofają, wystarczy spojrzeć na Bethesdę, której każda kolejna gra jest prymitywniejsza! A grafika? Przecież rzut izometryczny to najlepsza możliwa perspektywa przedstawienia tak nietypowego settingu jak Dziewiąty Świat.
Bo to jest gra zrobiona dla garstki ludzi i nastawiona jest na mały zysk, ale robiona małym kosztem. Teraz gry są robione dla wszystkich a przez to twórcy muszą równać w dół.
Czekam na ten sztos i wydam na to kwit.
Po grze Pillars of Eternity będzie miał w końcu okazje zagrać w kolejnego "klasycznego" erpega. Co prawda, na razie jest tylko wersja alfa, ale sądząc po tym materiale to na pewno gra olśni mnie w nie jednym przypadku.
Więcej klasycznych rpgów, każdego przyjmę z otwartymi ramionami i będę zagrywał się! :)