Darkest Dungeon - poradnik do gry
Poradnik jest w trakcie aktualizacji i rozbudowywania. Część rozdziałów została napisana jeszcze na podstawie wersji beta, więc mogą być drobne rozbieżności z finalną wersją gry. Wszystkie one zostaną poprawione w ciągu kilku najbliższych dni :)
Przepraszam bardzo, ale w poradniku występują takie podstawowe błędy, że zastanawiam się czy piszący rzeczywiście w grał w tę grę.
Brigand Pounder wcale nie jest pierwszym bossem w lokacji Weald (pierwszym bossem jest wiedźma).
Wymienia się w poradniku iż Okultysta nie jest dobrą leczącą, po czym nagle autor stwierdza iż Kuszniczka posiada bardzo dobry mechanizm leczenia... Czyli rozumiem iż 0-10 jest gorsze od 2-3?
Błagam poprawcie ten poradnik, bo pełno w nim takich drobnych ale irytujących błędów.
Dzięki za info z Brigand Pounderem - faktycznie, nie wiem czemu (może z rozpędu pisząc o innych bossach) padło tam zdanie, iż jest on pierwszym bossem. Pójdzie do poprawki.
Co do Kuszniczki jako klasy leczącej, tak, w moim mniemaniu 2-3 leczenia i 20% buff do kolejnych leczeń (a leczeń ma na dobrą sprawę połowa klas i są to często dobre skille, które zbijają też stres / dają ochronę) jest lepsze niż 0-10 (gdzie gra chyba mnie bardzo nie lubi, ale na kilkaset użyć większość miałem rzędu 1-2) + krwawienie (które bardzo, ale to bardzo często wbija mi na postaciach z odpornością na krwawienie powyżej 90%, albo i 100%, gdy to 60% ma szansy na wejście i wchodzi co drugi raz). Wszystko rozbija się o to, jak bardzo można na tym leczeniu polegać - Occultist może wyleczyć z krytyka i 30 punktów, ale może też wyleczyć 0 i wbić krwawienie, gdy postać już ma inne efekty DoT na sobie - w takiej sytuacji wolę już te 3 punkty od Kuszniczki, które dodatkowo zwiększą leczenie innej postaci (np. własne Crusadera czy Helliona).
Przepaść w leczeniu (w dalszym ciągu moim zdaniem) widać jeszcze bardziej na wyższych poziomach - tak, Occultist może wyleczyć bez "kryta" 18 punktów na najwyższym poziomie, ale może wyleczyć 0 i wsadzić krwawienie, które wciągnie 9 punktów w ciągu 3 tur (albo zabije wcześniej poranioną postać). Kuszniczka wyleczy te 4-5, ale prawie 40% buff do kolejnego leczenia innej postaci może oznaczać leczenie, które przebije potencjalne "farciarskie" leczenie Occultista, które rzadko wchodzi. Dodaj do tego fakt, iż efekt zwiększonego leczenia się kumuluje i po 2-3 turach możesz dostać leczenie na poziomie kilkunastu punktów od zwykłej, byle jakiej zdolności własnej klasy. Szansę na wywołanie krwawienia da się co prawda zmniejszyć (trinketem Cleansing Crystal), bądź po prostu podbić odporność na krwawienie swojej drużyny, jednak to czasem i tak nie wystarcza.
Rozpisałem się trochę, ale by rozwiać wątpliwości - nie twierdzę, iż Occultist jest złą klasą leczącą, gdyż może się w niej sprawdzić dobrze, ale może też puścić całą wyprawę z dymem, jeśli zostawimy całe leczenie na jego barkach. Gra nie ma tak naprawdę klas postaci, które są lepsze od innych (nie licząc kilku zdolności kontra kilku wrogów) i można robić dowolne kombinacje, jednak dla nowego gracza (do którego skierowany jest ten poradnik) pewne, choć mniejsze leczenie może być lepsze niż nagły efekt krwawienia, na postaci która ma 2 punkty zdrowia, 95 stresu i zatrucie na poziomie 4pk/tura. :P
I tak, co może wydać się dziwne, autor grał (bardzo długo przed i po premierze) i nadal gra w grę - spędziłem w grze ponad 400 godzin i myślę, że z wiedzą nie jest tak źle. :) Niemniej jednak jak ktoś znajdzie jakieś błędy to proszę o info w komentarzach - poprawimy jak najszybciej. :)
Co do ataków przy wysokich wartościach i ich skutków to też na to narzekałem. Aż sobie uświadomiłem że wartości są dla 100% a ja gram na poziomie 50-60%. :p Dotarlo to do mnie jak miałem problemy z przejściem trzeciej misji, traktowałem nowe postacie jak weteranów i pomimo usilnych restartow nie mogłem zachować tych początkowych postaci. A w momencie jak utrzymywałem powyżej 75%, już bylo łatwiej. Fakt, że dalej wg mnie gra ma z tym problem ale nie aż tak jak podczas wcześniejszych prób przejścia.
Ja przez dość długi czas myślałem, że jak postać ma 90% odporności na krwawienie, a atak ma 60% szansy na wsadzenie krwawienia, to nie będzie szans, że uda się taką postać objąć tym efektem. Nie wiem czy są to bugi w grze, czy jest jeszcze jakaś ukryta mechanika, która dolicza jakieś dodatkowe wartości (jak losowanie 1-8 szybkości co turę dla każdej postaci), ale miałem już tak kilka razy - coś musi być chyba na rzeczy, bo już nie raz udało mi się wsadzić na wrogu (nie z krytyka) ogłuszenie, gdy ten miał odporność przewyższającą moją szansę.
Dodam jeszcze od siebie co do Wyrd Reconstruction (leczenie Occultisty), że jest ono śmiertelnie groźne, gdy bohater ma zdrowie na poziomie 1-2 punktów (bądź leży z 0 w Death's Door). Jak leczenie nie siądzie (0 punktów), a krwawienie wejdzie, bohater co swoją turę będzie miał szansę, że pójdzie na stałe do piachu - w takiej sytuacji już chyba lepiej zostawić go z 0 punktami w Death's Door i klepać zdrowaśki, że nikt go nie walnie. :P Wiem, że taka sytuacja nie zdarza się często, ale utrata postaci (szczególnie wymaksowanej, z dobrym sprzętem) w tak bzdurny sposób to nie jest najfaniejsza rzecz. :P
Kuszniczka ma podstawową wadę - nie może w przeciwieństwie do innych leczyć siebie - chyba, że mam buga, a poza tym jeśli dasz okultyście jakikolwiek talizman podnoszący umiejętności leczenia to krwawienie nie występuje prawie wcale /najczęściej przy krytykach kiedy leczysz powyżej 10 pkt/
Dlatego też na górze widnieje napis "poradnik ukończony w 80%". :P Jutro pojawi się duża aktualizacja poradnika, w tym opis brakujących postaci, bossów i mechanik.
Z Okultystą wszystko prawda, ale w EA. Obecnie to podrasowany kombajn do leczenia, przy którym kapłanka wysiada. Od początku leczy po 6,8,10 i kilkanaście punktów życia, bardzo często wali też crity. Wcześniej trzeba było podzielić te wartości przez 2, albo 3.
To w takim razie dla ciebie RNGJesus jest bardzo hojny, bo u mnie dość często dostaje kilka razy pod rząd 0-1 (i to na wyższych poziomach). Fakt, krwawienie jakby ostatnio rzadziej dostaje, ale wciąż wyleczenie 10-15 punktów zajmuje mi kilka tur - fakt, jak siadzie kryt, to leczy mi postać do pełna. Pomijając już fakt, iż Vestal z odpowiednimi trinketami leczy mi po 7-10 punktów całej drużynie (obszarowy heal).
Powtarzam raz jeszcze - wszystko rozbija się o to, czy chcemy mieć postać leczącą, na której możemy polegać (Vestal / Arbalest), czy chcemy mieć postać z potężnym leczeniem, ale które może zawieść w najgorszym momencie.
Ze swoich doświadczeń z grą mogę powiedzieć tyle, że Vestal nadaje się do drużyny, gdzie brakuje innego healera (bądź klasy nie bardzo mają jak się leczyć - a gdy takowa jest, to jeszcze lepiej), a Arbalest / Okultysta dobrze sprawują się w drużynach, gdzie to leczenie jest (jak Houndmaster, Lepper, Hellion, czy inny Arbalest / Okultysta), z tym że w pojedynkę (szczególnie na trudniejszych podziemiach) sobie nie poradzą. Chyba, że ktoś ciśnie w jak największy dmg i chce wybić wrogów zanim ci zdążą cokolwiek zrobić.
p.s. opis okultysty (jak i innych klas, które są na stronie) zostanie zmodyfikowany na dniach (prawdopodobnie jutro) - są to opisy stare, sprzed roku, więc nieaktualne.
Wyłowiłem parę kolejnych błędów.
Klasa Abomination nie jest w stanie wyruszać na wyprawy z kapłanką, krzyżowcem i trędowatym, o którym zapomniałeś.
W poradach dla trędowatego piszesz o umiejętności "Focus" która została usunięta z gry parę łatek temu. Obecnie zwiększenie celności (ACC) znajduje się w umiejętności Revenge.
Polskie nazwy to oficjalne tłumaczenie? Niektóre nazwy są dosyć specyficzne i osobiście inaczej bym to przełożył, ale jeśli tak jest w grze to się nie czepiam (ja gram po angielsku, więc nie mam jak porównać).
Edit: W rozdziale "misje" dwa rodzaje misji się powtarzają + autor używa nazw questów obowiązujących dla Ruin. Jak rozumiem to pozostałość po poprzednim poradniku, ale warto poprawić.
Dzięki za uwagi. Wszystko jeszcze w trakcie aktualizacji, ale twój post na pewno ułatwi nam zadanie :)
Dzięki za info. :)
Co do pierwszego "zarzutu" (:P) (o niemożliwości wyruszania z niektórymi klasami) to w opisie Abomination jest o tym wzmianka (choć, przyznam, podane są polskie nazwy klas):
"Jest jednak jeden minus - nie może on być w drużynie razem z religijnymi postaciami (a więc Leperem, Vestalem i Crusaderem), przez co jego użycie jest dość ograniczone."
Co do reszty błędów to tak, są to pozostałości po starej wersji poradnika - zarówno umiejętność Lepera / Trędowatego, jak i odnośnie misji. Zostanie to poprawione, jednak najpierw chcieliśmy dodać nowe rozdziały (przede wszystkim klasy i bossów).
A polskie nazwy to, niestety, oficjalne tłumaczenie - mistrzem świata jest Jester przetłumaczony na Arlekin, którego w życiu bym tak nie przetłumaczył, ale cóż. Polskie nazwy staram się dawać z uwagi na fakt, iż niektórzy będą grać po polsku - wersja ta jest kulawa, pełna błędów i nieścisłości, ale dla niektórych to bez dwóch zdań jedyna szansa na połapanie się w grze.
I naturalnie - jeśli ktoś zauważy błędy, nieścisłości to proszę o tym pisać w komentarzach - nikt się o to nie obrazi (najwyżej trochę :P), a błąd można szybko poprawić.
W pierwszym jak to ująłeś "zarzucie" chodziło mi o fragment "porady dla klasy", ale tam chyba chodziło ci o postacie z możliwością leczenia, więc tu nie było błędu.
Nie traktujcie moich narzekań jako czegoś nacechowanego negatywnie, staram się tylko pomóc.
Może mój pierwszy post zabrzmiał negatywnie, bo trochę mnie poniosło. :p
Jak jeszcze coś wychwycę to dam znać.
A, ok, teraz widzę błąd - wspomniałem o Krzyżowcu i Kapłanie, nie ma tam Trędowatego (nie jakbyś to napisał... :P). Jutro, tj. dziś się poprawi. :)
Nikt nie traktuje twoich postów jako coś negatywnego - stąd słowo "zarzut" w cudzysłowiu. :P Jak wspomniałem wcześniej i w każdym innym poradniku, krytyka mile widziana - zawsze uda się w ten sposób wyłapać jakiś błąd, bądź wpaść na jakiś nowy pomysł. Czekamy na kolejne. :P
@leedss
Za pomoc w znalezieniu błędów i przydatne uwagi powinieneś niedługo dostać drobny upominek (tydzień abonamentu premium). Jeszcze raz dzięki i zachęcam do dalszej dyskusji :)
Sam muszę się wreszcie zabrać za to Darkest Dungeon, bo gra wygląda na prawdę zacnie. Gdyby jeszcze doba była trochę dłuższa :>
Poradnik przydatny, ciekawy i pomocny. Jedna rzecz utrudnia mi korzystanie w pełni z niego, a mianowicie brak polskich nazw np w dziale Curio (Ciekawostki). Grając w polską wersję mam problem z znalezieniem w tabelkach poszukiwanej rzeczy. Dobra robota!
Dzięki za info. :) Pracuję nad tym, ale jak zostało zauważone kilka komentarzy wyżej, polska wersja językowa jest dość specyficzna i sporo nazw jest przetłumaczonych inaczej, niż by się można było spodziewać - dlatego też nie mogłem ich dać "na oślep", a listy polskich curio nigdzie chyba nie ma. Więc trzeba to robić ręcznie, po znalezieniu każdej z nich.
Podobnie ma się sprawa z nawykami i błyskotkami - wszystko pojawi się w polskiej wersji, jak tylko się z tym uporam. :)
W Stage Coach nie zgadzają się ilości składu możliwych bohaterów(Hero Barrack). Idą kolejno 12, 15, 18, 21, następnego nie widzę bo jeszcze nie odblokowałem :).
Następny to 25. :) Dzięki za info - przejrzę zaraz resztę budynków i się poprawi. :)
W rozdziale z Curio dodane zostały polskie nazwy i zdjęcia - teraz powinno być już łatwiej się zorientować. :)
Tak u oculta nie opłaca się rozwijać tego leczenia, bo jest gorsze (coraz wyższe bleed/turn). Lepiej zostawić na 1lvl bo jest najlepsze. No chyba że mamy teama z itemami +odp na bleeda.
Bardzo fajny poradnik. Dla początkującego praktycznie wszystkie niezbędne informacje. Dla kogoś kto już pograł ale jeszcze nie skończył gry, znajdzie się kilka cennych rad. Ze swojej strony mam kilka uwag:
Część Eksploracja
Cyt: "Warto również wspomnieć, że raz zbadane korytarze i pokoje nie ulegają dalszym zmianom. Oznacza to tyle, że wracając do nich nie natrafisz na nowy oddział przeciwników, skarbów czy pułapek."
Niejednokrotnie przechodząc przez odkryte korytarze wpadałem w pułapkę, spotkałem również przeciwników (zdecydowanie rzadziej ale jednak). Nie dotyczy to komnat. Wszystkie curio po drodze są puste.
Część Walka
Cyt: "Podczas tury jednego z Twoich bohaterów możesz zazwyczaj wykonać jedną z trzech dostępnych akcji: atak, zmiana pozycji lub użycie przedmiotu z ekwipunku."
Użycie bandaża (lub innych elementów zaopatrzenia - to założenie ponieważ akurat tego nie sprawdzałem) nie zużywa tury bohatera.
Można dodać dwie informacje, których nie znalazłem (nie wiem czy ich poradniku nie ma ponieważ jego cześć była dla mnie niedostępna).
Mówię o tym że, poruszając się w korytarzach można się cofać jednak wtedy mamy zwiększoną szansę na otrzymanie stresu oraz o tym że, po odpoczynku zawsze mamy pochodnię na full.
Niesforeq
Hej, dzięki za info, spieszę z wyjaśnieniami. :)
Wymienione przez ciebie rzeczy to w głównej mierze relikty przeszłości - pozostałości po starej wersji poradnika. Poprawki są już w drodze (walka już poprawiona), lecz dzięki za zwrócenie na to uwagi, zapomniałem o tym na śmierć.
Info o stresie w czasie poruszania się w korytarzu do tyłu jest w dziale "Stres" (na liście rzeczy zwiększających stres), choć przyznam, być może mało widoczne.
Uzupełnianie się pochodni jest z kolei w rozdziale "Poziom światła i jego wpływ na rozgrywkę". ;)
Dzięki raz jeszcze za informacje, błędy zostaną poprawione. :)
W rozdziałach "Eksploracja", "Walka" i "Obozowanie" pojawiły się nowe / zmienione informacje - teraz już powinny być zgodne z tym, co jest w grze. ;)
W sekcji Nawyki jest opis, że w Lazarecie mozna zablokować do 3 nawyków, żeby nie były zastępowane - jak to się robi bo nie widzę takiej możliwości?
Należy wrzucić bohatera do Skrzydła Medycznego, a później wybrać z listy na dole (żółte nawyki, nie czerwone), ten, który chcesz "zablokować". Jak klikniesz na "ptaszku" by potwierdzić kurację (co normalnie usuwało zawsze tylko negatywne nawyki) to bohater po tygodniu wróci do ciebie z już zablokowanym nawykiem - będzie przy nim charakterystyczna żółta kłódka.
Gdy grałem w knieji napotkałem dziwny wygięty patyk na którym była fioletowa kula wszedłem na waszą stronę i tego nie było kilknołem pod nazwą było napisane: Zapisane jest że kto chce by jego dusza krążyła w pustce niech umieści tu pochodnie dałem tam pochodnie i nagle pojawiła się dziwna Bestia miała określenie Nadrealne Plugawa nie pamiętam niestety nazwy, zabiła mi badaczkę zarazy i Rogera Łowce :( , a potem uciekłem z walki i wróciłem do osady. Przepraszam za błędy itd. ale chciałem jak najszybciej kogoś o tym poinformować że coś takiego znajduję się w grze.
Hej. W poradniku są informacji tak o "wygiętym patyku" (Shambler's Altar / Ołtarz Włóczęgi), jak i o samym bossie (Shambler) - pierwsze znajdziesz w rozdziale "Curio - Ogólnodostępne", a drugie w rozdziale "Bossowie - Shambler".
Tak informacyjnie - jest 1 % szansy spotkania Shamblera bez aktywowania ołtarza - tylko w całkowitej ciemności. Niestety ten jeden procent mnie spotkał - nie ma możliwości wycofania się z bitwy przy takim przypadkowym spotkaniu :-(
Uzupełnienie - 1% na poziomie apprentice, 8% veteran, 12% champion /chyba chodzi o poziom lochów?/
Sluchajcie jestem Typowym Januszem (Gra mi sie podoba ,fajna ,warto zakupic) ale mam problem dopiero zaczelem gre jestem na 3 Tygodniu i mam Pienciu Bohaterow ,Oprych,Luczniczka,Kaplanka,Krzyzowiec i Badacz Zarazy. Nieliczac misji wstepnej, to po DWOCH misjach oni maja WSZYSCY blisko 100 pkt STRESU i co robic? czy mam ich wysylac na leczenie i placic po 1000-1,5 sztuk zlota czy werbowac nowych? bo niewiem czy w tak wczesnej fazie gry jest sens ich leczyc jak niesa jakimis weteranami...prosze po podpowiedz... dziekuje
Jeśli posiadają tak dużo stresu, a nie zainwestowałeś w nich złota (ulepszenia oręża, umiejętności), wywal ich i weź nowych. Zawsze do wyboru jest kilka misji łatwych, krótkich, gdzie możesz bardzo szybko nabić doświadczenie.
Dobierając nowych bohaterów zwróć uwagę na ich skille - jak masz do wyboru kilku bohaterów jednej klasy, wybierz sobie takiego (takich), których zdolności ci pasują. Oszczędzisz złota, bo nie będzie trzeba ich odblokowywać. :)
Resztę rzeczy znajdziesz w poradniku, ale zawsze można dalej pytać. :)
Jezeli mozna zapytac to jeszcze zapytam. Zrobilem nastepna misje KROTKA ponownie wyczyszczenie ruin (raz juz zrobilem i bylo ok) niewiem teraz chyba Kosciotrupy mialy lepsze chyba HP chodz jak zaczelem misje To wzielem
Lowczego plus trzech bohaterow ktorzy mieli kolo 100 stres , niestety pierwszy raz mi zgineli( wiem wiem niebrac po wyzej 70 stresu do lochu ale myslalem ze do ciogna moze do 180 stresu i ukoncze misje a ty zgineli) a Lowczy ledwo przezyl i nie ukonczylem misji, Czy niema tu problemu ze na poczatku moge ryzykowac i ciognac z karety nowych bochaterow i jezeli zgina i tak wkolko? Dobrze ze karete rozbudowalem do 3/3 a po nie udanej misi mam juz 4/4 rozbudowane wiec juz nastepnym razem jak pujda do piachu to bede mogl czterech pociognac. I jeszcze jedno ja siedze czytam te poradniki i podpowiedzi i koncentruje sie na postaciach aby zapamientac ich umniejetnoscia a do Lochu wejde jeden raz na 5 godzin... czy nie robic tak ze raz przeczytac a lepiej wiecej wlazic do lochu mimo nie powodzen i uczyc sie na bledach po przez praktykowanie ?
dzieki zbyszek
Mam jeszcze jedno pytanie bo chyba zablokowalem sobie gre i niewiem co mam zrobic, Po ukonczonej misji(przerwanej niewiem) rekrutowalem 3 postacie dwoch Wstret i Tredowatego , najlepsze jest to ze zaraz potym wyrzucilem Lowczy z duzym stresem , a w druzynie mam jeszcze dwie postacie oprocz rekrutowanych ,kaplanke i Oprych .I teraz majac te pienc postaci ,one sie scieraja nie moge wystawic druzyny cztero osobowej ,Bo ze Wstretem niechce mi wejsc do druzyny ani Kaplanka ani Tredowaty i niemoge zbudowac druzyny ani wyruszyc z trzema postaciami , zle zrobilem ze wyrzocilem lowczego ale dopiero teraz przeczytalem ze niektore postacie niechca byc w jednej druzynie, CO MAM ZROBIC? , czy musze zaczac odnowa gre? pozdrawiam
Napiszę w punktach, będzie łatwiej. :)
1. Łowczy to dupa do Lochu - krwawienie nie działa na trupy, a 90% jego obrażeń pochodzi właśnie stąd. W rozdziale "lokacje" masz napisane którą klasę warto brać do jakiego rodzaju podziemia - warto zajrzeć. :)
2. Wejście do podziemi postacią która ma sporo stresu ma sens, pod warunkiem, że masz w drużynie kogoś, kto ten stres może zredukować - np. Arlekin, czy Łowczy. W ten sposób ukończysz podziemie albo z tym samym poziomem, albo (najczęściej) ze znacznie niższym, szczególnie w ruinach, gdzie jest niewielu wrogów mogących go nałożyć.
3. Nie ma żadnego problemu z ryzykowaniem, traceniem bohaterów i ciągnięciem nowych - taki jest zamysł tej gry i obstawiam że każdy przez pierwsze godziny z grą traci bohaterów na potęgę, bo nie wiadomo za bardzo co robić. Bohaterów możesz wyciągnąć niezliczone ilości - jedyny problem to to, że odnawiają się po tygodniu, więc musisz kogoś wysłać na misję i ją ukończyć.
4. Poradnik jest do posiłkowania się - nie musisz dawać się prowadzić za rękę. Ma ci on pomóc, jeśli na czymś utkniesz, albo nie chcesz mieć niespodzianki. Cała magia gry polega na odkrywaniu wszystkiego na własną rękę. Jeśli chcesz szybkich porad, zajrzyj do rozdziałów o postaciach, o lokacjach i o bossach - nie zaszkodzi przelecieć też przez porady. :)
5. Jak nie masz wystarczająco bohaterów (4), żeby wysłać ich na misję, to kaplica.:P Możesz w tym wypadku posiłkować się bohaterami z listy z tego linka:
http://darkestdungeon.gamepedia.com/Backer_heroes
Żeby kogoś z nich dodać, wchodzisz do karety, wciskasz enter, a w polu które się pojawia wpisujesz imię bohatera, który cię interesuje, a następnie potwierdzasz enterem. Po tym bohater pojawi się na liście do wrzucenia do drużyny. Pamiętaj tylko, że każdego bohatera możesz wrzucić tylko raz.
Dzieki kuba za podpowiedzi, przydaly sie a poradnik caly czas czytam , a bohaterow to po kilka razy aby zapamietac ich umniejetnosci , nawet nie wiedzialem ze zadane posuniecie typu Ogluszenie jest to tkz opuszczenie/pominiecie kolejki przez przeciwnika/wroga.
dzieki za podpowiedzi.
Witam!
Dopiero zaczynam i mam podstawowe pytanie - w lochach bardzo szybko zapełniłem plecak. W jaki sposób można sprzedać łup w mieście? Nie udało mi się znaleźć sklepu/kupca a szkoda wywalać drogie przedmioty. Czy jest sposób na powiększenie plecaka? - jak kupię żywność/lekarstwa/klucze/łopatę to w sumie zostaje parę miejsc.
Hej.
Sprawa z łupami wygląda tak - po zakończeniu wypadu do lochu wszystko po za trinketami (błyskotki) zostaje sprzedane. O ile żywność, pochodnie i inne rzeczy zaliczające się do prowiantu dają niewielką kasę (kilka-kilkanaście sztuk złota), tak reszta (kryształy i tym podobne) dają od 250 do 1000 złota za sztukę.
Mała rada - jak ukończysz misję (wykonasz dane zadanie w lochu), a masz jeszcze sporo prowiantu (żywności i pochodni przede wszystkim), warto pokręcić się jeszcze po lochu (chodząc od pomieszczenia do pomieszczenia), by wywołać kilka losowych walk. Doświadczenia twoi wojacy nie dostaną, ale każda wygrana walka to szansa na zebranie łupów. Lepiej jest więc wywalić pochodnie / żywność (jak to zrobić dowiesz się najeżdżając na przedmiot w ekwipunku) i wziąć za to jakieś skarby.
Dodatkowo:
1. Nie da się powiększyć plecaka - to jest jego maksymalny rozmiar. Zajrzyj do rozdziału "Lokacje" który pomoże ci dobrać odpowiednią ilość prowiantu do lokacji, by nie marnować przestrzeni.
2. Można sprzedawać trinkety (błyskotki) w mieście. Wystarczy wejść do skrzynki z przedmiotami i kliknąć na nie przytrzymując lewy shift.
Postaram się dodać te informacje do poradnika jak tylko znajdę czas.
Jeśli będą jeszcze jakieś problemy, pisać. :)
Wie ktoś może, czemu zabrany na wyprawę bohater (raz mi się to w z łowcą nagród przytrafiło, teraz z krzyżowcem) w trakcie walki nie może zrobić nic po za zmianą pozycji? Ot, stoi facet i zbiera ciosy ewentualnie, żeby jeszcze bezczynnością stresu nie zbierać, można go przemieszczać to w jedną, to w drugą stronę. I tyle z niego pożytku. Czy to jest jakiś błąd gry, czy jakaś prawidłowość, której nigdzie nie opisano?
Hejka, dobry poradnik, ale teraz juz jest 14 postaci w grze a tutaj jeszcze 10. Podobno lada dzien maja byc dwie nastepne, gra sie ciagle rozwija. :)
Kolega chyba ma nieodświeżoną od dwóch miesięcy stronę, bo jakbym nie patrzył, postaci na stronie jest 14, a nie 10. Ale co ja tam wiem. :P
Jeśli jest ktoś zainteresowany to na Komputronik można dostać DD za niecałe 30 zł
Czy ten poradnik zostanie zaktualizowany? jest sporo inny od aktualnej wersji gry i prosiłbym o to
Aktualizacja polskiej wersji poradnika pojawi się na dniach, tam też będzie odpowiedź na to pytanie. Póki co piszę tutaj:
spoiler start
Klątwę wyleczyć można tylko w jeden sposób - pokonując jednego z trzech bossów (Baron, Viscount, Countess). Gdy to zrobisz, wszyscy chorzy na Karmazynową Klątwę zostaną z niej wyleczeni - mogą oni jednak złapać ją ponownie. Opis walki z tymi bossami pojawi się na dniach.
spoiler stop
Pomocy! Niech ktoś mi wytłumaczy w jaki sposób odblokować nowe umiejętności. Ulepszyłem gildię, wykupiłem umiejętności, kłódki na ich ikonach w panelu postaci zniknęły,ale są przyciemnione i nie wiem jak sprawić aby pojawiły się w miejscu dostępnym do użycia - nie ma ich nawet kiedy zarówno wróg jak i hero są w odpowiedniej pozycji do użycia danej umiejętności. Nieaktualne -wreszcie do tego doszedłem.
Niby zaktualizowane ale dalej brakuję trochę informacji, jak np najnowsi bohaterowie, curio jak działają z nowymi przedmiotami oraz jak działają po różnych patchach gdyż niektóre się zmieniły, itd. Można liczyć na takie poprawki?
Brakujące rozdziały pojawią się jutro i pojutrze - wśród nich będzie wszystko, co weszło w dodatku (plus mała aktualizacja do podstawki). ;)
Bardzo się cieszę to słysząc, kiedy można się spodziewać iż będzie że się tak wyrażę pełna wersja poradnika?
Taka ostatnia prośba, można prosić o dział z wydarzeniami? mam teraz np. wydażenie Krwawa herezja która brzmi "Fanatyk będzie podążał śladem dróżyn w których są zarażeni bochaterowie" i zastanawiam się co może to oznaczać.
Domyślam się, że chodzi o karmazynową klątwę, ale dalej nie pojmuję co to oznacza :/
Publikacja reszty poradnika do dodatku planowana jest na jutro, rozdział z wydarzeniami, opis walki ze Shriekerem i Vvulfem, a także opis Antykwariuszki pojawi się później.
Co do wydarzenia z Fanatykiem - wydarzenie to rozpoczyna się, gdy poziom Zarazy miasta wzrasta do Średniego. Poziom Zarazy rośnie z każdą wykonaną misją i sprawdzić możesz go przy lewej krawędzi ekranu (na ekranie wysyłania drużyny na misję).
Samo wydarzenie oznacza tyle, iż Fanatyk ma teraz szanse pojawić się w podziemiu. Jeśli w twojej drużynie jest 1 zarażona Karmazynową Klątwą postać to jesteś bezpieczny (nie ma szansy się wtedy pojawić), przy 2-3 szansa wynosi 50%, a przy 4 zarażonych jest praktycznie pewne (99%), że się tam pojawi. Liczone to jest w momencie wejścia do dowolnego podziemia na dowolną misję - jeśli Fanatyk będzie tam czekał (w dowolnym pomieszczeniu i korytarzu), to ekran ładowania zmieni się na jego wkurzoną gębę. :P
Ok dzięki, i sorki że tak pytam, ale nie ma zabardzo miejsc gdzie można o takie rzeczy dopytać, i doszło mi jeszcze jedno pytanie, jak stracimy całą drużynę, to tracimy artefakty, czy Trofea które da zdobyć się tylko raz traci się także? czy tylko te które można zawsze nadrobić?
Oraz widzę przedmiot zwiększający obrażenia przeciwko "kamieniarkom" co to wgl jest? nie spotkałem takich przeciwników
Spoko. :) Jak cała drużyna pójdzie do piachu, to traci się błyskotki. W przypadku błyskotek sprawa wygląda róznie w zależności od ich jakości. Antenackie (Ancestral) można zdobyć jedynie raz, później już nie wypadają. Jeśli którąś jednak stracisz, można je wtedy wydropić ponownie. W przypadku Trofeów jest gorzej - raz utraconych nie da się więcej zdobyć, więc trzeba się pilnować. W dodatku Crimson Court doszły jeszcze błyskotki z zestawu - te też można zdobyć po jednym z każdej, a po utracie można (a przynajmniej takie jest założenie, bo niedawno był z tym bug jeszcze) je zdobyć ponownie.
A przedmiot o który pytasz przydaje się na jednego bossa (Garden Guardian), do którego dostęp odblokujesz sobie po ubiciu Barona, Wicehrabi i Hrabiny - obstawiam, że tam jeszcze nie doszedłeś, więc do tego czasu pojawi się rozdział z opisem walki z tym bossem.
Czy po ubiciu tych 3 bossów z dodatku naprawdę nie będzie możliwości pozbycia się klątwy jak się ją ponownie złapie?
Po ubiciu 3 bossów, Lazaret (Sanitarium - ten budynek do zarządzania nawykami i leczenia chorób) zyska nową funkcję - za niewielką kwotę (~1k złota) można usunąć także Karmazynową Klątwę. :P
Oraz Fanatyk w najnowszym patchu będzie dropił przedmiot by jednemu bohaterowi to usunąć
własnie zakupiłem możliwość pobrania całego poradnika, niestety do pobrania nie aktualizuje się ze stroną, chciałem zapytać czy dostęp jest do pobrania teraz na stałe? oraz kiedy będzie wprowadzony cały poradnik na stronie oraz do pobrania, 2 dni temu mówiłeś, że po 2 dniach, ale nadal nie ma aktualizacji poradnika, oraz kiedy będzie do pobrania on zaktualizowany? nie chciałbym płacić 2 razy za pobranie poradnika dlatego że nie jest zaktualizowany
Większa część poradnika do dodatku pojawi się dziś - niestety przez ostatni(e) patch(e) było trochę rzeczy do zmiany, więc reszta rozdziałów pojawi się w poniedziałek. Gdyby był z czymś problem, pisać. :P
Witam serdecznie :)
wiadomo kiedy będzie już pełny poradnik ? i Czy można go u was kupic ? pozdrawiam
Bardzo mnie to cieszy:p rozumiem ze bedzie to poradnik do podstawki i dlc naraz? Czy sa to osobne poradbiki? I czy jak kupie u was poradnik to czy bede mogl go sciagnac i na komputer i na telefon?
Pozdrawiam
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Przepraszamy za małe opóźnienie. Książki zostaną zaktualizowane zaraz po weekendzie.
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę