Jak w przypadku każdej wielkiej gry swoją przygodę zaczynam zawsze od możliwości sprawdzenia czy nie da się uzyskać obrazu lepszego niż przewidzieli to twórcy względem ustawień najwyższych bazowych. W tym wypadku mamy jedną z najgłośniejszych premier końca tego roku w tym przy użyciu tego samego silnika (zapewne w wersji zmodyfikowanej) względem TES: SKYRIM
Oczywiście tak samo jak w przypadku Wiedźmina III, ten temat nie będzie stał w miejscu, będę się starał w miarę aktualizować profil + zachęcam innych do umieszczania fajnych linków z nexusa + własnych modyfikacji ini / SFX / mastereffect
Aktualizacja Nr I
Modyfikacja Fallout 4 wersja PC
Modyfikację rozpoczynamy od odszukania pliku konfiguracji
(pamiętajcie zawsze utwórzcie sobie katalog np. oznaczony jako old gdzie wgrajcie backup plików które podajecie zmianą)
Plik odpowiadający za ustawienia gry znajduje się tutaj:
C:\Users\USERNAME\Dokumenty\my games\Fallout4\
Interesuje nas plik Fallout4prefs i Fallout4
Fallout4prefs
Tak jak poprzednio opisy będą z boku w klamrach do wykasowania
[Display]
flocalShadowMapHalveEveryXUnit=750.0000
focusShadowMapDoubleEveryXUnit=450.0000
fShadowBiasScale=1.0000
fDirShadowDistance=20000.0000
fShadowDistance=20000.0000 [zasięg rysowania cieni, niestety zwiększanie tej wielkości powoduje przesuniecie cieni w dystansie tym samym wartość najlepsza mieści się w polu 18000-23000.0000 - sami wybierzcie jak wam najbardziej pasuje]
uiOrthoShadowFilter=3
uiShadowFilter=3
iShadowMapResolution=8192 [zmiana z wartości ultra rozdzielczości cieni domyślne 4096 dla ultra]
uPipboyTargetHeight=700
uPipboyTargetWidth=876
iVolumetricLightingQuality=3 [jakość oświetlenia 0/1/2/3 - 0 najmniej, 3 - najwyżej
bVolumetricLightingEnable=1
bSAOEnable=1
iDirShadowSplits=3
bVolumetricLightingForceCasters=0
iTiledLightingMinLights=40
bComputeShaderDeferredTiledLighting=1
iMaxFocusShadowsDialogue=4
iMaxFocusShadows=4
bForceIgnoreSmoothness=0
fBlendSplitDirShadow=48.0000
bSinglePassDirShadow=1
bEnableWetnessMaterials=1
fTessFactorMaxDistanceScale=100.0000
sAntiAliasing=TAA [ustawione TAA – wartość najwyższa dla ultra, nie ma wyższej]
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODFadeScalar=1.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=4096.0000 2048.0000 dla wartości ultra
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=4096.0000 2844.0000 dla wartości ultra
fInteriorMeshLODLevel2FadeDist=4096.0000 1950.0000 dla wartości ultra
fInteriorMeshLODLevel1FadeDist=4096.0000 2600.0000 dla wartości ultra
fMeshLODLevel2FadeDist=999999.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=999999.0000
iMaxAnisotropy=16
iPresentInterval=1
bTopMostWindow=0
bMaximizeWindow=0
bBorderless=1
bFull Screen=1
iSize H=2160 [ustawiacie własną rozdzielczość – wysokość]
iSize W=3840 [ustawiacie własną rozdzielczość – szerokość]
bAllowShadowcasterNPCLights=1 domyślnie wartość 0
iScreenShotIndex=0
fMaxFocusShadowMapDistance=650.0000 450.0000 dla wartości ultra
bPrecipitationOcclusion=1
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=100
sD3DDevice="NVIDIA GeForce GTX TITAN X" tutaj będziecie mieli własny opis karty
iTexMipMapSkip=0
bEnableRainOcclusion=1
iAdapter=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
bScreenSpaceBokeh=1
bMBEnable=1
bLensFlare=1
[Pipboy]
fPipboyEffectColorB=0.0900
fPipboyEffectColorG=1.0000
fPipboyEffectColorR=0.0800
[VATS]
fModMenuEffectHighlightPAColorB=0.4100
fModMenuEffectHighlightPAColorG=0.8200
fModMenuEffectHighlightPAColorR=1.0000
fModMenuEffectPAColorB=0.4100
fModMenuEffectPAColorG=0.8200
fModMenuEffectPAColorR=1.0000
fModMenuEffectHighlightColorB=0.0824
fModMenuEffectHighlightColorG=1.0000
fModMenuEffectHighlightColorR=0.0706
fModMenuEffectColorB=0.4200
fModMenuEffectColorG=0.9900
fModMenuEffectColorR=0.4900
[MAIN]
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
bCrosshairEnabled=1 wyłączenie 0, włączeni 1 - celownika
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
[LightingShader]
bScreenSpaceSubsurfaceScattering=1
bScreenSpaceReflections=1
[General]
bGamepadEnable=1
bPipboyCompanionEnabled=1
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
uGridsToLoad=13 [ogólna wartość dopuszczenia zasięgu LOD detali maksymalna stabilna wartość przy które nie wybucha karta to 13, proponuje wybrać względem własnych możliwości pomiędzy 7-13]
[Interface]
bDialogueSubtitles=1 1 – włączone napisy, 0 – wyłączone
bGeneralSubtitles=1 1- włączone napisy dla całości, 0 – wyłączone
iHUDColorB=21
iHUDColorG=255
iHUDColorR=18
bDialogueCameraEnable=1
bShowCompass=1 1- włączony kompas, 0 – wyłączony dla hardcorowców
[Controls]
fMouseHeadingSensitivity=0.0300
fGamepadHeadingSensitivity=0.6667
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
[GamePlay]
iDifficulty=5 [ poziom trudności 5- najwyższy przetrwanie, musicie sobie zmienić 0/1/2/3/4/5]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=10.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=0
fVal6=1.0000
uID6=0
fVal5=1.0000
uID5=0
fVal4=0.6500
uID4=138006
fVal3=0.6500
uID3=1007612
fVal2=1.0000
uID2=94881
fVal1=0.6500
uID1=466532
fVal0=0.7429
uID0=554685
[Water]
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
[TerrainManager] odległości dla LOD terenu znakomicie działa na 2x
fTreeLoadDistance=150000.0000 domyślna wartość dla ultra 75000.0000
fBlockMaximumDistance=500000.0000 domyślna wartość dla ultra 250000.0000
fBlockLevel2Distance=220000.0000 domyślna wartość dla ultra 110000.0000
fBlockLevel1Distance=180000.0000 domyślna wartość dla ultra 90000.0000
fBlockLevel0Distance=120000.0000 domyślna wartość dla ultra 60000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
[Grass] zasięgi rysowania trawy jeśli ugrid nie będzie większy niż 9, nie ma sensu wstawiać powyżej 14000
fGrassStartFadeDistance=28000.0000 domyśla wartość dla ultra to 7000
fGrassMaxStartFadeDistance=28000.0000 domyślna wartość dla ultra to 7000
fGrassMinStartFadeDistance=200.0000 domyśla wartość dla ultra to 400
[Decals]
uMaxDecals=1500 elementy, domyśla wartość dla ultra to 1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=200 domyślna dla ultra 100
uMaxSkinDecalsPerActor=80 ubrania /domyślna wartość dla ultra to 40
[LOD]
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
fLODFadeOutMultObjects=60.0000domyśla ilość występujących przedmiotów jednocześnie domyślnie dla ultra 30
fLODFadeOutMultItems=30.0000 domyśla ilość występujących przedmiotów jednocześnie domyślnie dla ultra 10
fLODFadeOutMultActors=30.0000 domyślna ilość występujących postaci jednocześnie na ekranie dla ultra 15
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=0
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Launcher]
uLastAspectRatio=1
dla fallout4 - w pliku ustawiamy takie samo ugrid jakie ustawiliśmy w prefs
edycja pliku fallout4
[General]
sLanguage=pl
uGridsToLoad=13
uExterior Cell Buffer=196
bDisableAllGore=0 - jeśli ktoś nie chce krwi i przemocy może wybrać 1
(przy wyborze Ugrid - parametr uExterior)
Ugrids=5 uExterior=36
Ugrids=7 uExterior=64
Ugrids=9 uExterior=100
Ugrids=11 uExterior=144
Ugrids=13 uExterior=196
[Display]
iPresentInterval=1
bDeferredCommands=1
fShadowLODMaxStartFade=10000.0
fSpecularLODMaxStartFade=10000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=8192
bAllowScreenshot=1
fMeshLODLevel1FadeDist=6000.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=6000.0000
fMeshLODFadePercentDefault=1.0000
bNvGodraysEnable=1
bDynamicObjectQueryManager=1
bMultiThreadedAccumulation=1
bMultiThreadedRenderingUNP=1
fDecalLifetime=800.000 dłużej pozostawione elementy np. krew
[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1
[Grass]
iMinGrassSize=20 20 dla ultra, czym mniejsza wartość tym niższa trawa, czym większa tym wyższa 20 jest jakby wartością optymalną
bAllowCreateGrass=1
Po dokonaniu zmian wybieramy oba pliki i ustawiamy parametr tylko do odczytu
Impakt wydajności jest dość duży niemniej w 4930K 4.9GHz + SLI TX 1500+ gra chodzi w przedziale 50-60fps w 4K
Jak włączyć profil SLI
Na chwilę obecną Nvidia nie udostępniła profilu SLI, w związku z powyższym należy pobrać Nvidia Inspector a następnie wybrać Fallout4 i w zakładce SLI wybrać ustawienia SLI dla wielu GPU.
Oczywiście to nie jest wszystko można zawsze podnieść jakość obrazu dodatkowo dzięki DSR z panelu sterowania Nvidii, jeśli ktoś ma zapas mocy nie gra w 4K, to może sobie „zsymulować” obraz z 1080p do 4K (efekty są przyzwoite)
paczka SFX - OH
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/224/?
Przykłady przed i po
Przykład Nr 1
ultra z gry wszystko maksymalne
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/9158/Fn5gCo.jpg
po modowaniu ini
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/73/ybMCYF.jpg
Przykład Nr 2
ultra z gry wszystko maksymalne
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/438/WcT8UD.jpg
po modyfikacjach
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/8537/5KA8pe.jpg
inne przykładowe screeny
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/5817/pdB4b7.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/3892/y37IqQ.jpg
ugrid=13 panorama zasięgi LOD
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/820/k5J22F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1756/rCuWvK.jpg
Nie zapomnicie o aplikacjach dla PipBoya, nawet jeśli nie macie uchwytu z edycji EK to i tak jest super mieć telefon, a szczególnie z dużym wyświetlaczem pod ręką
google
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bethsoft.falloutcompanionapp&hl=en
itunes
https://itunes.apple.com/us/app/fallout-pip-boy/id1049061806?mt=8
screeny full mod
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/1117/spQdeL.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/2131/f0JwC8.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/522/R5PsqI.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/3260/xwhFoo.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/4348/2eJLFv.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/527/rHBG7Z.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/6757/LaC8x6.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/1526/02gOdA.jpg
--->karvinmaga - tak można wstawić ich dystans na 0.0000
fShadowDistance=20000.0000 [0.0000]
no cóż, grafika dupy nie urywa
ale gratz za kontynuowanie wątku :)
w ogóle te zielone wskaźniki pasują do takiej kolorystyki jak kij do garba
--->NewGravedigger - grafika wygląda bardzo solidnie po modyfikacji, poza oczywiście częścią tekstur, ale to już naprawi nexus za jakiś czas ta gra będzie niedopoznania :). Jeśli chodzi o kolor HUDa to możesz ustawić dowolny, nie musi być zielony.
A.l.e.X---> Które wartości odpowiadają za lepsze nasycenie kolorów?
EDIT: Dzięki, nie zauważyłem nawet ;D
Też zrobiłem małe porównanie. Jak grałem raz tak raz tak to nie mogłem dostrzec żadnej różnicy. Poważnie. Jak zrobiłem 2 screenshoty to szczęka mi opadła :)
[Rodzielczość FULLHD, ugrid 9, grass jest x2 w porównaniu do ultra, LOD nie ruszałem jeszcze.]
screenshotcomparison.com/comparison/150017
screenshotcomparison.com/comparison/150016
PS: Proponuje te porównania dorzucić do 1 postu.
PS2: Nie mogę wrzucać pełnych linków, bo zamienia mi je na "[LINK]", więc daję bez [link] :)
i5 4690k @ 4,4 ghz + GTX 970 @ +190 mhz core clock, +500 mhz memory clock - trzyma stabilne 60 fps choć mam wrażenie, że czasem minimalnie coś chrupnie (na wykresie z MSI Afterburner gdzieniegdzie widać spadki do 58-59 fps) czyli generalnie jest dobrze :)
--->NewGravedigger - ugrid pozwala na pokazywanie elementów dalszego planu, domyślnie na ultra to wartość 5, maksymalna dość dobrze grywalna to 13 czyli prawie 3x więcej niż dla ultra z gry
parametry dla fallout4 pod ugrid i dla pref
Ugrids=5 uExterior=36
Ugrids=7 uExterior=64
Ugrids=9 uExterior=100
Ugrids=11 uExterior=144
Ugrids=13 uExterior=196
---> A.l.e.X wybolduj ugrida ("ogólna wartość dopuszczenia zasięgu LOD detali maksymalna stabilna wartość przy które nie wybucha karta to 13, proponuje wybrać względem własnych możliwości pomiędzy 7-13]") w pierwszym poście, bo faktycznie go nie widać i też za pierwszym razem go pominąłem. Dopiero komentarz przy trawie mnie na niego naprowadził, a później ctrl + f :)
A.l.e.X - mógłbyś rozwiać moje wątpliwości odnośnie dwóch rzeczy wymienionych na oficjalnym blogu Bethesdy:
https://bethesda.net/#pl/events/game/the-graphics-technology-of-fallout-4/2015/11/04/45
Czy w grze są zaimplementowane:
- "nowe metody symulacji zachowania ubrań sprawiają, że powiewa ono na wietrze. Podobnie ma się rzecz z włosami i roślinnością."
- "Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów"
Dobra robota z tym poprawianiem grafiki :)
--->Ryszawy - co do koloru skóry i włosów to nie mam zdania, jeśli chodzi o fizykę ubrań to wydaje się że jest ale nie trafiłem jeszcze na porządną burzę.
--->22Tomaszz - zedytuje potem pierwszy post i dodam twój porównanie
Parę screenów jeszcze:
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/1575/1fVZo9.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/5729/8VsutU.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/4195/Xrd1Wn.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/8049/v04Eoc.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/4596/ALK3ls.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/2198/5ekdrg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/7500/iQQiq3.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/2793/ellMGm.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/3413/xY0yGA.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/5479/NP9AQ2.jpg
ugrid=13 panorama zasięgi LOD
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/820/k5J22F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1756/rCuWvK.jpg
w końcu jakaś gra w które można sensownie pociągnąć widok dalekich elementów.
Dzięki Alex za porady. Faktycznie różnica jest ogromna, a mimo tego spadek wydajności raczej mało zauważalny. Sam Fallout to natomiast same sprzeczności: w niektórych miejscach graficznie krajobrazy są przepiękne ale wystarczy minąć zakręt by trafić w lokacje praktycznie żywcem wycięte z F3.
Dalej niestety nie jest już tak kolorowo na GTX 970 :)
W lokacji "Chata leśniczego" miałem spadki do 45 FPS, a może nawet i więcej.
Screen z lokacji tutaj (różnica jest praktycznie niewidoczna, jedynie można poznać po kilku koronach drzew w oddali po lewej stronie):
screenshotcomparison.com/comparison/150086
Tutaj zdecydowanie bardziej widać różnicę (a mimo to nie spadków FPS):
screenshotcomparison.com/comparison/150087
screenshotcomparison.com/comparison/150088
pierwsze dwa modyfikacje tekstur
poprawiony wygląd oczu:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/133/?
majtkowy mod:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/96/?
Dodana została świetna tekstura krwi, polecam zmienić, poza tym wpisem fDecalLifetime=800.000 w Fallout4.ini możemy wydłużyć pozostawienie np. krwi w dłuższym czasie.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/212/?
Alex - świetna robota. Gra nie do poznania.
Ps. Jaki masz drop po tych ustawieniach?
Na stornie nvidii pokazane jest ze ugrid 13 jest niegrywalny na 980ti - jakies 10fps z modami...
jakim cudem u ciebie jest 60 - nawet jesli masz SLI :D
--->SviRu - ponieważ oni ruszyli także GodRays mocno zmieniając ich nasilenie, jednak ustawienia z ultra GR są moim zdaniem na dość dobrym poziomie i ja ich nie zmieniałem.
Możesz wypróbować dowolne ustawienia i sobie wybrać jak najlepiej pasuje, dla mnie testem wydajności są okolice miasta DC, z widokiem z góry na całość.
Niestety ja na tym setupie w 1920x1080 na r9 290x mam spoglądając na miasto na początku 14fps.... :) wtf.
Różnica w jakości antyaliasingu po kilku zmianach w NVIDIA Inspectorze:
przed:
http://i.imgur.com/DS6Zw4Q.jpg
po:
http://i.imgur.com/JDZkehN.jpg
NVIDIA Inspector:
http://i.imgur.com/g8tYlFM.jpg
Minusem tego zabiegu jest to, że niektóre przezroczyste tekstury migają w oddali. Może komuś uda się to wyeliminować bo skok jakościowy jest znaczny przy praktycznie zerowym spadku FPS.
@A.l.e.X
Hej, nie wiem jak w innych przypadkach ale u mnie na 2x gtx 980 w nvidia inspectorze musialem jako tryb SLI wybrac AFR2. Przy autoselect dzialala tylko jedna karta (trzymala jakies 50kl/s). Przy AFR1 dzialaly dwie karty obciazane za kazdym razem po 100% ale nie uzyskiwalem wiecej jak 35kl/s. Przy AFR2 pracuja obydwie karty a gra trzyma wzglednie stabilne 60kl/s przy vsyncu w rozdzielczosci 2K.
--->Em_SS - niestety na chwilę obecną metoda naprzemienna 2 jest jedyną która działa, ale to nie znaczy że nie będzie działać też inna. W weekend sprawdzę symulację SLi z innych gier, to coś więcej napisze. Jutro lub pojutrze także postaram się zupdatować temat o ciekawe modyfikacje i uzupełnie też pierwszy post o kolejne wpisy.
A.l.e.X - dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanko, czy wypróbowywałeś tą zmianę AA zaproponowaną przez z0ltana? I co do SFX - używasz tej najnowszej wersji? Jak dla mnie ta z ziarnem ma go trochę za dużo, a ta bez ziarna jest zbyt czerwona i ma za mocno przerysowane światła. Próbowałeś innych presetów, które możesz ewentualnie polecić?
z0ltan -> tam masz to nie do końca ustawione jak trzeba, jak chcesz się bawić w SGSSAA to polecam zerknąć to
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3048874
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956
generalnie jakość tego typu wygładzania jest bardzo dobra, ale swoje z fps zabiera, mówię ogólnie bo w fallouta 4 nie gram. Nie wiem czy poprawne ustawienie coś da w kwestii migających tekstur bo testuję to wygładzanie przy każdej grze i różnie bywa, w większości wszystko fajnie działa, ale zdarzają się tytuły gdzie widać pewne błędy w grafice.
@up Być może nie do końca jest tam wszystko poprawnie ustawione aczkolwiek w spadku wydajności nie zauważyłem różnicy. Jedynie w Diamond City to normalka, że fpsy spadają do okolicy 30fps a tak poza tym stałe 60fps. Polecam też zaznajomić się z ENB dla F4 http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/42/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D42%26preview%3D&pUp=1
@z0ltan
wow - ten ENB wygląda na prawdę zacnie. Ja póki co u siebie korzystałem z Enchanced Wasteland Preset plus tweaków .ini i gra wyglądała naprawdę nieźle, ale widzę, że jest jeszcze spory potencjał. Jestem ciekaw jak wersja max będzie się sprawdzać na moim setupie. A co do różnicy między tym co pisał kolega @fenfir odnośnie AA, to jedyna różnica jest taka, że Twoje ustawienie (z którego korzystam) zawiera 8x Sparse Grid Supersampling, a w tych poradnikach jest informacja o tym, że powinno być tyle samo, co multisamplingu (czyli jak 4x Multisampling to i 4X SGS)
Inne modyfikacje wyglądu gry:
1. re-tekstura wygląda paczek naboi
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/751/?
2. opuszczenie broni jak w fpsach
https://www.youtube.com/watch?v=zI5iiCOCM4M
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/522/?
3. lepszy wygląd wody
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/244/?
4. lepszy wygląd zachmurzenia
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/735/?
5. lepszy wygląd pipboya
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/449/?
6. lepiej wyglądający deszcz
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/267/?
7. nowe tekstury mebli
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/318/?
8. nowe tekstury kamieni
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/680/?
9. nowe tekstury przedwojennej waluty
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/309/?
Zmiany dotyczące mechaniki gry
1. Realne obrażenia z broni (świetna modyfikacja zmieniająca immersje z gry)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/217/?
2. Prawdziwe radiacyjne sztormy (świetny mod nadający inny wymiar radiacji)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/829/?
3. Większe zasięgi dotyczące pozostawionych otworach po nabojach
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1075/?
4. Prawdziwa ilość pozostawianych łusek
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1097/?
5. Wyłączenie skalowania przeciwników w grze
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/261/?
6. Realny poziom trudności (świetny mod poprawiający balans)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/653/?
Alex, jest jakiś pre-set, sweet FX, albo ENB zmieniający kolory w grze na bardziej mroczne, szare i brudne w stylu F3? Tu jest zbyt kolorowo jak dla mnie...
--->AIDIDPI - niestety autor zdjął preset z postu I - moim zdaniem znakomity, trochę go poprawiłem. Nieźle też wypada ten:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/108/?
- zmianę kolorów możesz sobie sam zrobić na presecie, jak weźmiesz ściągniesz sobie reshade to masz nawet pogram który bez grzebania w plikach pozwala na wybór własnych ustawień i opcji. Jak trochę popracuje nad tym co mam to udostępnię go tutaj też.
Mod na polską modyfikację podpisów / teraz jest zdecydowanie lepiej
ostatnie modyfikacje
całość
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/7941/iu3bxB.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/6692/sp6zbM.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/2412/QON4qr.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/2259/72y9k1.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/8131/kM9vUa.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/6725/F6zYNN.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/3954/ZgfaLu.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/222/FxwC4S.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/8569/VYTnw7.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/3606/OZmsEP.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/9260/WVTi5W.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/261/Dszm9J.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/8251/QfzodE.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/3198/fGujAM.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/351/noJm5F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/9745/n7cfLZ.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/4954/UyCInV.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/5721/3W52x1.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/7333/b745Nt.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/8778/wf9Bf4.jpg
tekstury z bliska
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/2441/7R7POp.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/7536/g0mZF4.jpg
Czekałem na polską wersję modyfikacji napisów... ale mi nie działa. Wgrałem dziesiątki modów ale akurat ten nie chce zaskoczyć :-/
--->z0ltan - musisz dodać ten wpis w fallout4.ini
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERFX
w takiej całkowitej formie to wpuszcza wszystkie modyfikacje wszystkich rzeczy, poza tym Strings muszą być nadpisane / jeśli nie zadziała to znaczy że coś źle zrobiłeś.
Nie mogłem nic źle zrobić, modów mam dziesiątki i wszystko działa ok. Ten wpis w .ini mam już od dawna :-) No nic, zatrybiło gdy zainstalowałem poprzez nexusmod managera. Do tej pory wszystko instalowałem manualnie.
Alek, wszystko to pięknie wyglada, ale nie podales zadnej informacji jakich modow i tekstur uzyles. Przekopywanie sie przez nexusa w poszukiwaniu tych wartych uwagi zajmuje duzo czasu. A podanie jakiegos spisu bardzo ulatwi przygode z modowaniem dla niektorych osob.
--->woojas - część jest podanych, w 37 poście, w weekend dokonam updatu tematu właśnie o dodatkowe modyfikacje, będzie to w pierwszym poście.
Załadowałem paczkę modów Woroncowa i gra wygląda 2 razy lepiej niż vanilla na ultra
z0ltan > mam ustawione jak ty SGS w inspektorze + wylaczone aa w luncherze F4 i niestety brak mi wygladzania w grze?
Jakiś pomysł?
Alex a nie wiesz czy gdzies w tych plikach jest jakaś opcja odnośnie zużycia karty graficznej?
Chodzi o Fallouta 3, ale między 4 a 3 nie ma wielkiej różnicy w tym, bo wszystko jest niemal takie samo. Rozchodzi mi się o to że w F3 zwiększając ugrid z 5 na 6 mam spadki fps (ale da się grać) a wyżej idąc są jeszcze większe...i tak na 13 nie mogę grać, a karta grafiki w ogóle nie pracuje w 100%, w ogóle się nie grzeje. Nie ma jakiejś opcji na to?
hmmmm musze sprobowac w takim razie nie wylaczac.
ps z0ltan te poprawione tekstury na tych blachach daszków to wynik SGSAA czy jakis mod czy cos innego?
Pierwsza modyfikacja ENB - można pobrać z tego linku:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/176/?
przykładowe screeny jakie zrobiłem na ENB (oczywiście wgrane wszystkie mody na tekstury itc.)
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/8858/FOVMku.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/3623/8uHCJ3.jpg
Nie zwracajcie uwagi na ziarnistość na screenach poniżej, specjalnie mam to włączone aby nadawało efektu filmowości i postapo
Bardzo fajna nowa tekstura wody w dużej rozdzielczości.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/3281/?
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1456/wASW6k.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/2154/5E62fG.jpg
Bardzo fajny mod nadający bardziej realistyczny efekt oświetlenia
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2139/?
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/364/JCyiJg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/4003/aIgnC0.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/4237/wqas65.jpg
mod wody bardoz fajny duza zamiana, paczka tesktur vivid fallout tez na duzy plus, nie wiem czemu u mnie zmiana fshadowdistance nic nie zmienia nawet jak dam 1000 - potem 14000 - nic sie nie dzieje. Robię porównawcze sszoty itp.
Jakiś pomysł? Reszta zmian działa. Czy są jeszcze jakieś ustawienia cieni?
ps. czy wiecie co robi Display]
iPresentInterval=1
bDeferredCommands=1
fShadowLODMaxStartFade=10000.0
fSpecularLODMaxStartFade=10000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=8192
bAllowScreenshot=1
fMeshLODLevel1FadeDist=6000.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=6000.0000
fMeshLODFadePercentDefault=1.0000
bNvGodraysEnable=1
bDynamicObjectQueryManager=1
bMultiThreadedAccumulation=1
bMultiThreadedRenderingUNP=1
fDecalLifetime=800.000
ale w pliku fallout4.ini ??? Ten sam wpis mamy w prefs.ini...
jak one mają się do siebie?
A.l.e.X -- Ładne obrazki, szczególnie pani na sofce :)
Jednak dokładnie mówiąc, ENB do Fallouta 4 jeszcze nie ma. Na razie jest tylko ENBoost, menadżer pamięci. Poprawia stabilność, pozwala na wyłączenie tego światła, które zawsze oświetla postać z boku, ma licznik draw calls-ów, fps limiter itd. Żadnych graficznych efektów nie dodaje.
Na razie, wszystko w rękach ReShade.
--->Ryszawy - faktycznie mój błąd masz rację nie zwróciłem uwagi borys udostępnił 0.283 ENBoost.
--->SviRu - za cienie odpowiada fShadowDistance - 20000 to wartość ultra z gry, jak ustawisz mniejszą wartość zasięgi cieni będzie mniejszy (nie będzie cieni w oddali), jak przesuniesz za dużo w górę to niestety będzie tak że mogą zniknąć cienie najbliższe więc zostawiłem na 20000. Możliwe że wgrałeś jakiś mod na cienie, szczególnie optymalizer cieni z nexusa który usuwa je praktycznie do zera (optymalizuje)
SviRu - To może ja się jeszcze powymądrzam :)
Za cienie od słońca odpowiada parametr "fDirShadowDistance".
Z tymi cieniami w F4 jest lekki kłopot, na ultra ( 20000 ) potrafią nieźle namieszać, jeżeli chodzi o wydajność, szczególnie w terenach miejskich. Na high ( 14000 ) jest niewiele lepiej, za dużo tak zwanych "draw calls" generowanych przez silnik gry.
Co ciekawe ustawienia medium i low mają tą samą wartość - 3000, niestety widać jak się cienie dorysowują. można to edytować w ini, do wartości 5000 - 10000, wtedy jest w miarę o.k.
Boris ( ten od ENB ) i Alexander Blade zrobili modzik, http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1822/? który tą wartość edytuje automatycznie. Jest to powiązane z ilością fps. Wszystko jest w miarę dokładnie wytłumaczone w filmiku Tapioksa ( to ten gość co zrobił najlepszą chyba paczkę tekstur do FNV, Ojo Bueno i Paco Bueno, plus fajne presety ENB ):
https://www.youtube.com/watch?v=9C9ZlB_L00s
Polecam też pooglądać jego inne filmiki o F4 i ENBoost.
Pogubilem się w tych ustawieniach... już za dużo zmiennych - zacząłem też zmieniać te, które w sumie nie wiadomo co robią. RObiłem zrzuty i szukałem zmian.
Mogę powiedzieć, że gra w 2560x1440 ze wszystkim turbo max co się da - ugrid 13 niszczy system jak dla mnie. Mody + bardzo delikatny sweetfx.
Gracze nie odstali oficjalnej opcji zmiany ugridów - a nie ma w tej grze nic bardziej cennego. Dużą różnicę robi jeszcze grassfade i cienie.
Czas kupić 980ti bo 780ti to jednak już trochę za mało do 2560x1440... nie mówię już o DSR z 4k heh
--->SviRu - widzę że z modyfikacją na zieloną roślinność wygląda naprawdę nieźle, aczkolwiek dla mnie traci klimat postapo. Polecam mod na burze:
https://www.youtube.com/watch?v=wA91j292D9E
Mam mam :).
Kupiłem monitor 4K 40 cali. F4 mine zniszczył. Wczoraj odpaliłem 5800x3600 czy cos w ten desen - nie pamiętam dokładnie > downsample do 4K - orgazm oczny.