Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Fallout 4 – modyfikacje graficzne – PCMR

09.11.2015 22:26
A.l.e.X
1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Fallout 4 – modyfikacje graficzne – PCMR

Jak w przypadku każdej wielkiej gry swoją przygodę zaczynam zawsze od możliwości sprawdzenia czy nie da się uzyskać obrazu lepszego niż przewidzieli to twórcy względem ustawień najwyższych bazowych. W tym wypadku mamy jedną z najgłośniejszych premier końca tego roku w tym przy użyciu tego samego silnika (zapewne w wersji zmodyfikowanej) względem TES: SKYRIM

Oczywiście tak samo jak w przypadku Wiedźmina III, ten temat nie będzie stał w miejscu, będę się starał w miarę aktualizować profil + zachęcam innych do umieszczania fajnych linków z nexusa + własnych modyfikacji ini / SFX / mastereffect

Aktualizacja Nr I

Modyfikacja Fallout 4 wersja PC
Modyfikację rozpoczynamy od odszukania pliku konfiguracji
(pamiętajcie zawsze utwórzcie sobie katalog np. oznaczony jako old gdzie wgrajcie backup plików które podajecie zmianą)

Plik odpowiadający za ustawienia gry znajduje się tutaj:

C:\Users\USERNAME\Dokumenty\my games\Fallout4\
Interesuje nas plik Fallout4prefs i Fallout4

Fallout4prefs
Tak jak poprzednio opisy będą z boku w klamrach do wykasowania

[Display]
flocalShadowMapHalveEveryXUnit=750.0000
focusShadowMapDoubleEveryXUnit=450.0000
fShadowBiasScale=1.0000
fDirShadowDistance=20000.0000
fShadowDistance=20000.0000 [zasięg rysowania cieni, niestety zwiększanie tej wielkości powoduje przesuniecie cieni w dystansie tym samym wartość najlepsza mieści się w polu 18000-23000.0000 - sami wybierzcie jak wam najbardziej pasuje]
uiOrthoShadowFilter=3
uiShadowFilter=3
iShadowMapResolution=8192 [zmiana z wartości ultra rozdzielczości cieni domyślne 4096 dla ultra]
uPipboyTargetHeight=700
uPipboyTargetWidth=876
iVolumetricLightingQuality=3 [jakość oświetlenia 0/1/2/3 - 0 najmniej, 3 - najwyżej
bVolumetricLightingEnable=1
bSAOEnable=1
iDirShadowSplits=3
bVolumetricLightingForceCasters=0
iTiledLightingMinLights=40
bComputeShaderDeferredTiledLighting=1
iMaxFocusShadowsDialogue=4
iMaxFocusShadows=4
bForceIgnoreSmoothness=0
fBlendSplitDirShadow=48.0000
bSinglePassDirShadow=1
bEnableWetnessMaterials=1
fTessFactorMaxDistanceScale=100.0000
sAntiAliasing=TAA [ustawione TAA – wartość najwyższa dla ultra, nie ma wyższej]
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODFadeScalar=1.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=4096.0000 2048.0000 dla wartości ultra
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=4096.0000 2844.0000 dla wartości ultra
fInteriorMeshLODLevel2FadeDist=4096.0000 1950.0000 dla wartości ultra
fInteriorMeshLODLevel1FadeDist=4096.0000 2600.0000 dla wartości ultra
fMeshLODLevel2FadeDist=999999.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=999999.0000
iMaxAnisotropy=16
iPresentInterval=1
bTopMostWindow=0
bMaximizeWindow=0
bBorderless=1
bFull Screen=1
iSize H=2160 [ustawiacie własną rozdzielczość – wysokość]
iSize W=3840 [ustawiacie własną rozdzielczość – szerokość]
bAllowShadowcasterNPCLights=1 domyślnie wartość 0
iScreenShotIndex=0
fMaxFocusShadowMapDistance=650.0000 450.0000 dla wartości ultra
bPrecipitationOcclusion=1
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=100
sD3DDevice="NVIDIA GeForce GTX TITAN X" tutaj będziecie mieli własny opis karty
iTexMipMapSkip=0
bEnableRainOcclusion=1
iAdapter=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
bScreenSpaceBokeh=1
bMBEnable=1
bLensFlare=1
[Pipboy]
fPipboyEffectColorB=0.0900
fPipboyEffectColorG=1.0000
fPipboyEffectColorR=0.0800
[VATS]
fModMenuEffectHighlightPAColorB=0.4100
fModMenuEffectHighlightPAColorG=0.8200
fModMenuEffectHighlightPAColorR=1.0000
fModMenuEffectPAColorB=0.4100
fModMenuEffectPAColorG=0.8200
fModMenuEffectPAColorR=1.0000
fModMenuEffectHighlightColorB=0.0824
fModMenuEffectHighlightColorG=1.0000
fModMenuEffectHighlightColorR=0.0706
fModMenuEffectColorB=0.4200
fModMenuEffectColorG=0.9900
fModMenuEffectColorR=0.4900
[MAIN]
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
bCrosshairEnabled=1 wyłączenie 0, włączeni 1 - celownika
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
[LightingShader]
bScreenSpaceSubsurfaceScattering=1
bScreenSpaceReflections=1
[General]
bGamepadEnable=1
bPipboyCompanionEnabled=1
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
uGridsToLoad=13 [ogólna wartość dopuszczenia zasięgu LOD detali maksymalna stabilna wartość przy które nie wybucha karta to 13, proponuje wybrać względem własnych możliwości pomiędzy 7-13]
[Interface]
bDialogueSubtitles=1 1 – włączone napisy, 0 – wyłączone
bGeneralSubtitles=1 1- włączone napisy dla całości, 0 – wyłączone
iHUDColorB=21
iHUDColorG=255
iHUDColorR=18
bDialogueCameraEnable=1
bShowCompass=1 1- włączony kompas, 0 – wyłączony dla hardcorowców
[Controls]
fMouseHeadingSensitivity=0.0300
fGamepadHeadingSensitivity=0.6667
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
[GamePlay]
iDifficulty=5 [ poziom trudności 5- najwyższy przetrwanie, musicie sobie zmienić 0/1/2/3/4/5]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=10.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=0
fVal6=1.0000
uID6=0
fVal5=1.0000
uID5=0
fVal4=0.6500
uID4=138006
fVal3=0.6500
uID3=1007612
fVal2=1.0000
uID2=94881
fVal1=0.6500
uID1=466532
fVal0=0.7429
uID0=554685
[Water]
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
[TerrainManager] odległości dla LOD terenu znakomicie działa na 2x
fTreeLoadDistance=150000.0000 domyślna wartość dla ultra 75000.0000
fBlockMaximumDistance=500000.0000 domyślna wartość dla ultra 250000.0000
fBlockLevel2Distance=220000.0000 domyślna wartość dla ultra 110000.0000
fBlockLevel1Distance=180000.0000 domyślna wartość dla ultra 90000.0000
fBlockLevel0Distance=120000.0000 domyślna wartość dla ultra 60000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
[Grass] zasięgi rysowania trawy jeśli ugrid nie będzie większy niż 9, nie ma sensu wstawiać powyżej 14000
fGrassStartFadeDistance=28000.0000 domyśla wartość dla ultra to 7000
fGrassMaxStartFadeDistance=28000.0000 domyślna wartość dla ultra to 7000
fGrassMinStartFadeDistance=200.0000 domyśla wartość dla ultra to 400
[Decals]
uMaxDecals=1500 elementy, domyśla wartość dla ultra to 1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=200 domyślna dla ultra 100
uMaxSkinDecalsPerActor=80 ubrania /domyślna wartość dla ultra to 40
[LOD]
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
fLODFadeOutMultObjects=60.0000domyśla ilość występujących przedmiotów jednocześnie domyślnie dla ultra 30
fLODFadeOutMultItems=30.0000 domyśla ilość występujących przedmiotów jednocześnie domyślnie dla ultra 10
fLODFadeOutMultActors=30.0000 domyślna ilość występujących postaci jednocześnie na ekranie dla ultra 15
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=0
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Launcher]
uLastAspectRatio=1

dla fallout4 - w pliku ustawiamy takie samo ugrid jakie ustawiliśmy w prefs

edycja pliku fallout4

[General]
sLanguage=pl
uGridsToLoad=13
uExterior Cell Buffer=196
bDisableAllGore=0 - jeśli ktoś nie chce krwi i przemocy może wybrać 1

(przy wyborze Ugrid - parametr uExterior)
Ugrids=5 uExterior=36
Ugrids=7 uExterior=64
Ugrids=9 uExterior=100
Ugrids=11 uExterior=144
Ugrids=13 uExterior=196

[Display]
iPresentInterval=1
bDeferredCommands=1
fShadowLODMaxStartFade=10000.0
fSpecularLODMaxStartFade=10000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=8192
bAllowScreenshot=1
fMeshLODLevel1FadeDist=6000.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=6000.0000
fMeshLODFadePercentDefault=1.0000
bNvGodraysEnable=1
bDynamicObjectQueryManager=1
bMultiThreadedAccumulation=1
bMultiThreadedRenderingUNP=1
fDecalLifetime=800.000 dłużej pozostawione elementy np. krew

[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1

[Grass]
iMinGrassSize=20 20 dla ultra, czym mniejsza wartość tym niższa trawa, czym większa tym wyższa 20 jest jakby wartością optymalną
bAllowCreateGrass=1

Po dokonaniu zmian wybieramy oba pliki i ustawiamy parametr tylko do odczytu

Impakt wydajności jest dość duży niemniej w 4930K 4.9GHz + SLI TX 1500+ gra chodzi w przedziale 50-60fps w 4K

Jak włączyć profil SLI
Na chwilę obecną Nvidia nie udostępniła profilu SLI, w związku z powyższym należy pobrać Nvidia Inspector a następnie wybrać Fallout4 i w zakładce SLI wybrać ustawienia SLI dla wielu GPU.

Oczywiście to nie jest wszystko można zawsze podnieść jakość obrazu dodatkowo dzięki DSR z panelu sterowania Nvidii, jeśli ktoś ma zapas mocy nie gra w 4K, to może sobie „zsymulować” obraz z 1080p do 4K (efekty są przyzwoite)

paczka SFX - OH
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/224/?

Przykłady przed i po

Przykład Nr 1

ultra z gry wszystko maksymalne
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/9158/Fn5gCo.jpg

po modowaniu ini
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/73/ybMCYF.jpg

Przykład Nr 2

ultra z gry wszystko maksymalne
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/438/WcT8UD.jpg

po modyfikacjach
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/8537/5KA8pe.jpg

inne przykładowe screeny
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/5817/pdB4b7.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/3892/y37IqQ.jpg

ugrid=13 panorama zasięgi LOD
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/820/k5J22F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1756/rCuWvK.jpg

Nie zapomnicie o aplikacjach dla PipBoya, nawet jeśli nie macie uchwytu z edycji EK to i tak jest super mieć telefon, a szczególnie z dużym wyświetlaczem pod ręką

google
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bethsoft.falloutcompanionapp&hl=en

itunes
https://itunes.apple.com/us/app/fallout-pip-boy/id1049061806?mt=8

screeny full mod

http://imagizer.imageshack.us/a/img633/1117/spQdeL.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/2131/f0JwC8.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/522/R5PsqI.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/3260/xwhFoo.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/4348/2eJLFv.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/527/rHBG7Z.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/6757/LaC8x6.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/1526/02gOdA.jpg

09.11.2015 22:28
2
odpowiedz
karvimaga
160
Generał

Da się wyłączyć cienie całkowicie?

09.11.2015 22:29
A.l.e.X
3
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->karvinmaga - tak można wstawić ich dystans na 0.0000
fShadowDistance=20000.0000 [0.0000]

09.11.2015 23:27
Tal_Rascha
4
odpowiedz
Tal_Rascha
209
Never Fade Away

Premium VIP

Jak udało wam sie odpalić grę? Ja wciąż mam ją zablokowana na Steam

09.11.2015 23:53
A.l.e.X
5
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->Tal_Rascha - za 5 min sam odpalisz, wcześniej VPN na Nową Zelandie.

10.11.2015 00:12
NewGravedigger
6
odpowiedz
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

no cóż, grafika dupy nie urywa

ale gratz za kontynuowanie wątku :)

w ogóle te zielone wskaźniki pasują do takiej kolorystyki jak kij do garba

10.11.2015 00:54
A.l.e.X
7
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->NewGravedigger - grafika wygląda bardzo solidnie po modyfikacji, poza oczywiście częścią tekstur, ale to już naprawi nexus za jakiś czas ta gra będzie niedopoznania :). Jeśli chodzi o kolor HUDa to możesz ustawić dowolny, nie musi być zielony.

10.11.2015 02:42
8
odpowiedz
oskar6454
86
Konsul

Będziesz się bawił z ENB ?

10.11.2015 11:25
DarthRadeX
9
odpowiedz
DarthRadeX
112
Zagłębie Lubin

A.l.e.X---> Które wartości odpowiadają za lepsze nasycenie kolorów?

EDIT: Dzięki, nie zauważyłem nawet ;D

10.11.2015 12:02
A.l.e.X
10
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->DarthRadeX - na dole w 1 poście masz link do paczki SFX

10.11.2015 12:04
11
odpowiedz
22Tomaszz
1
Junior

Też zrobiłem małe porównanie. Jak grałem raz tak raz tak to nie mogłem dostrzec żadnej różnicy. Poważnie. Jak zrobiłem 2 screenshoty to szczęka mi opadła :)
[Rodzielczość FULLHD, ugrid 9, grass jest x2 w porównaniu do ultra, LOD nie ruszałem jeszcze.]

screenshotcomparison.com/comparison/150017
screenshotcomparison.com/comparison/150016

PS: Proponuje te porównania dorzucić do 1 postu.
PS2: Nie mogę wrzucać pełnych linków, bo zamienia mi je na "[LINK]", więc daję bez [link] :)

10.11.2015 12:27
12
odpowiedz
rpasiek
40
Chorąży

Na jakim sprzęcie i ile fps?

10.11.2015 12:53
13
odpowiedz
22Tomaszz
1
Junior

i5 4690k @ 4,4 ghz + GTX 970 @ +190 mhz core clock, +500 mhz memory clock - trzyma stabilne 60 fps choć mam wrażenie, że czasem minimalnie coś chrupnie (na wykresie z MSI Afterburner gdzieniegdzie widać spadki do 58-59 fps) czyli generalnie jest dobrze :)

10.11.2015 14:11
NewGravedigger
14
odpowiedz
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

co to jest ugrid?

10.11.2015 16:19
A.l.e.X
15
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->NewGravedigger - ugrid pozwala na pokazywanie elementów dalszego planu, domyślnie na ultra to wartość 5, maksymalna dość dobrze grywalna to 13 czyli prawie 3x więcej niż dla ultra z gry

parametry dla fallout4 pod ugrid i dla pref
Ugrids=5 uExterior=36
Ugrids=7 uExterior=64
Ugrids=9 uExterior=100
Ugrids=11 uExterior=144
Ugrids=13 uExterior=196

10.11.2015 16:45
16
odpowiedz
22Tomaszz
1
Junior

---> A.l.e.X wybolduj ugrida ("ogólna wartość dopuszczenia zasięgu LOD detali maksymalna stabilna wartość przy które nie wybucha karta to 13, proponuje wybrać względem własnych możliwości pomiędzy 7-13]") w pierwszym poście, bo faktycznie go nie widać i też za pierwszym razem go pominąłem. Dopiero komentarz przy trawie mnie na niego naprowadził, a później ctrl + f :)

10.11.2015 17:51
17
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał

A.l.e.X - mógłbyś rozwiać moje wątpliwości odnośnie dwóch rzeczy wymienionych na oficjalnym blogu Bethesdy:

https://bethesda.net/#pl/events/game/the-graphics-technology-of-fallout-4/2015/11/04/45

Czy w grze są zaimplementowane:

- "nowe metody symulacji zachowania ubrań sprawiają, że powiewa ono na wietrze. Podobnie ma się rzecz z włosami i roślinnością."

- "Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów"

Dobra robota z tym poprawianiem grafiki :)

10.11.2015 20:42
A.l.e.X
18
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

11.11.2015 02:05
A.l.e.X
19
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

ugrid=13 panorama zasięgi LOD

http://imagizer.imageshack.us/a/img903/820/k5J22F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1756/rCuWvK.jpg

w końcu jakaś gra w które można sensownie pociągnąć widok dalekich elementów.

11.11.2015 10:53
dasintra
20
odpowiedz
dasintra
203
Zdradziecka morda

Dzięki Alex za porady. Faktycznie różnica jest ogromna, a mimo tego spadek wydajności raczej mało zauważalny. Sam Fallout to natomiast same sprzeczności: w niektórych miejscach graficznie krajobrazy są przepiękne ale wystarczy minąć zakręt by trafić w lokacje praktycznie żywcem wycięte z F3.

11.11.2015 11:22
21
odpowiedz
22Tomaszz
1
Junior

Dalej niestety nie jest już tak kolorowo na GTX 970 :)
W lokacji "Chata leśniczego" miałem spadki do 45 FPS, a może nawet i więcej.

Screen z lokacji tutaj (różnica jest praktycznie niewidoczna, jedynie można poznać po kilku koronach drzew w oddali po lewej stronie):
screenshotcomparison.com/comparison/150086

Tutaj zdecydowanie bardziej widać różnicę (a mimo to nie spadków FPS):
screenshotcomparison.com/comparison/150087
screenshotcomparison.com/comparison/150088

11.11.2015 12:33
A.l.e.X
22
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

pierwsze dwa modyfikacje tekstur

poprawiony wygląd oczu:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/133/?

majtkowy mod:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/96/?

11.11.2015 21:13
A.l.e.X
23
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

mod dodający 4K tekstury gwiazd na niebie
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/145/?

12.11.2015 18:06
A.l.e.X
24
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Dodana została świetna tekstura krwi, polecam zmienić, poza tym wpisem fDecalLifetime=800.000 w Fallout4.ini możemy wydłużyć pozostawienie np. krwi w dłuższym czasie.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/212/?

14.11.2015 10:59
25
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

Alex - świetna robota. Gra nie do poznania.

Ps. Jaki masz drop po tych ustawieniach?

Na stornie nvidii pokazane jest ze ugrid 13 jest niegrywalny na 980ti - jakies 10fps z modami...

jakim cudem u ciebie jest 60 - nawet jesli masz SLI :D

14.11.2015 12:26
A.l.e.X
26
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->SviRu - ponieważ oni ruszyli także GodRays mocno zmieniając ich nasilenie, jednak ustawienia z ultra GR są moim zdaniem na dość dobrym poziomie i ja ich nie zmieniałem.

Możesz wypróbować dowolne ustawienia i sobie wybrać jak najlepiej pasuje, dla mnie testem wydajności są okolice miasta DC, z widokiem z góry na całość.

14.11.2015 14:57
27
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

Niestety ja na tym setupie w 1920x1080 na r9 290x mam spoglądając na miasto na początku 14fps.... :) wtf.

15.11.2015 10:34
28
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

Różnica w jakości antyaliasingu po kilku zmianach w NVIDIA Inspectorze:
przed:
http://i.imgur.com/DS6Zw4Q.jpg
po:
http://i.imgur.com/JDZkehN.jpg

NVIDIA Inspector:
http://i.imgur.com/g8tYlFM.jpg

Minusem tego zabiegu jest to, że niektóre przezroczyste tekstury migają w oddali. Może komuś uda się to wyeliminować bo skok jakościowy jest znaczny przy praktycznie zerowym spadku FPS.

15.11.2015 10:42
AIDIDPl
29
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

A ten AA po zmianach dużo bierze fps?

15.11.2015 10:51
30
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

Tak jak napisałem, u mnie praktycznie bez zmian w spadku FPS.

16.11.2015 21:39
31
odpowiedz
Em_SS
4
Legionista

@A.l.e.X

Hej, nie wiem jak w innych przypadkach ale u mnie na 2x gtx 980 w nvidia inspectorze musialem jako tryb SLI wybrac AFR2. Przy autoselect dzialala tylko jedna karta (trzymala jakies 50kl/s). Przy AFR1 dzialaly dwie karty obciazane za kazdym razem po 100% ale nie uzyskiwalem wiecej jak 35kl/s. Przy AFR2 pracuja obydwie karty a gra trzyma wzglednie stabilne 60kl/s przy vsyncu w rozdzielczosci 2K.

16.11.2015 22:10
A.l.e.X
32
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->Em_SS - niestety na chwilę obecną metoda naprzemienna 2 jest jedyną która działa, ale to nie znaczy że nie będzie działać też inna. W weekend sprawdzę symulację SLi z innych gier, to coś więcej napisze. Jutro lub pojutrze także postaram się zupdatować temat o ciekawe modyfikacje i uzupełnie też pierwszy post o kolejne wpisy.

16.11.2015 22:18
33
odpowiedz
Em_SS
4
Legionista

A.l.e.X - dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanko, czy wypróbowywałeś tą zmianę AA zaproponowaną przez z0ltana? I co do SFX - używasz tej najnowszej wersji? Jak dla mnie ta z ziarnem ma go trochę za dużo, a ta bez ziarna jest zbyt czerwona i ma za mocno przerysowane światła. Próbowałeś innych presetów, które możesz ewentualnie polecić?

17.11.2015 01:47
34
odpowiedz
fenfir
179
Generał

z0ltan -> tam masz to nie do końca ustawione jak trzeba, jak chcesz się bawić w SGSSAA to polecam zerknąć to

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3048874
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956

generalnie jakość tego typu wygładzania jest bardzo dobra, ale swoje z fps zabiera, mówię ogólnie bo w fallouta 4 nie gram. Nie wiem czy poprawne ustawienie coś da w kwestii migających tekstur bo testuję to wygładzanie przy każdej grze i różnie bywa, w większości wszystko fajnie działa, ale zdarzają się tytuły gdzie widać pewne błędy w grafice.

17.11.2015 09:42
35
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

@up Być może nie do końca jest tam wszystko poprawnie ustawione aczkolwiek w spadku wydajności nie zauważyłem różnicy. Jedynie w Diamond City to normalka, że fpsy spadają do okolicy 30fps a tak poza tym stałe 60fps. Polecam też zaznajomić się z ENB dla F4 http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/42/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D42%26preview%3D&pUp=1

17.11.2015 14:54
36
odpowiedz
Em_SS
4
Legionista

@z0ltan

wow - ten ENB wygląda na prawdę zacnie. Ja póki co u siebie korzystałem z Enchanced Wasteland Preset plus tweaków .ini i gra wyglądała naprawdę nieźle, ale widzę, że jest jeszcze spory potencjał. Jestem ciekaw jak wersja max będzie się sprawdzać na moim setupie. A co do różnicy między tym co pisał kolega @fenfir odnośnie AA, to jedyna różnica jest taka, że Twoje ustawienie (z którego korzystam) zawiera 8x Sparse Grid Supersampling, a w tych poradnikach jest informacja o tym, że powinno być tyle samo, co multisamplingu (czyli jak 4x Multisampling to i 4X SGS)

18.11.2015 20:37
A.l.e.X
37
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Wideo

Inne modyfikacje wyglądu gry:

1. re-tekstura wygląda paczek naboi
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/751/?

2. opuszczenie broni jak w fpsach
https://www.youtube.com/watch?v=zI5iiCOCM4M
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/522/?

3. lepszy wygląd wody
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/244/?

4. lepszy wygląd zachmurzenia
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/735/?

5. lepszy wygląd pipboya
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/449/?

6. lepiej wyglądający deszcz
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/267/?

7. nowe tekstury mebli
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/318/?

8. nowe tekstury kamieni
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/680/?

9. nowe tekstury przedwojennej waluty
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/309/?

Zmiany dotyczące mechaniki gry

1. Realne obrażenia z broni (świetna modyfikacja zmieniająca immersje z gry)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/217/?

2. Prawdziwe radiacyjne sztormy (świetny mod nadający inny wymiar radiacji)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/829/?

3. Większe zasięgi dotyczące pozostawionych otworach po nabojach
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1075/?

4. Prawdziwa ilość pozostawianych łusek
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1097/?

5. Wyłączenie skalowania przeciwników w grze
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/261/?

6. Realny poziom trudności (świetny mod poprawiający balans)
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/653/?

19.11.2015 00:01
AIDIDPl
38
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

Alex, jest jakiś pre-set, sweet FX, albo ENB zmieniający kolory w grze na bardziej mroczne, szare i brudne w stylu F3? Tu jest zbyt kolorowo jak dla mnie...

19.11.2015 00:07
A.l.e.X
39
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->AIDIDPI - niestety autor zdjął preset z postu I - moim zdaniem znakomity, trochę go poprawiłem. Nieźle też wypada ten:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/108/?

- zmianę kolorów możesz sobie sam zrobić na presecie, jak weźmiesz ściągniesz sobie reshade to masz nawet pogram który bez grzebania w plikach pozwala na wybór własnych ustawień i opcji. Jak trochę popracuje nad tym co mam to udostępnię go tutaj też.

22.11.2015 22:42
A.l.e.X
40
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

23.11.2015 15:24
41
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

Czekałem na polską wersję modyfikacji napisów... ale mi nie działa. Wgrałem dziesiątki modów ale akurat ten nie chce zaskoczyć :-/

23.11.2015 16:00
A.l.e.X
42
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->z0ltan - musisz dodać ten wpis w fallout4.ini

sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERFX

w takiej całkowitej formie to wpuszcza wszystkie modyfikacje wszystkich rzeczy, poza tym Strings muszą być nadpisane / jeśli nie zadziała to znaczy że coś źle zrobiłeś.

23.11.2015 18:59
43
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

Nie mogłem nic źle zrobić, modów mam dziesiątki i wszystko działa ok. Ten wpis w .ini mam już od dawna :-) No nic, zatrybiło gdy zainstalowałem poprzez nexusmod managera. Do tej pory wszystko instalowałem manualnie.

23.11.2015 20:51
44
odpowiedz
woojas
2
Junior

Alek, wszystko to pięknie wyglada, ale nie podales zadnej informacji jakich modow i tekstur uzyles. Przekopywanie sie przez nexusa w poszukiwaniu tych wartych uwagi zajmuje duzo czasu. A podanie jakiegos spisu bardzo ulatwi przygode z modowaniem dla niektorych osob.

23.11.2015 20:53
A.l.e.X
45
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->woojas - część jest podanych, w 37 poście, w weekend dokonam updatu tematu właśnie o dodatkowe modyfikacje, będzie to w pierwszym poście.

24.11.2015 03:53
Ragn'or
46
odpowiedz
Ragn'or
231
MuremZaPolskimMundurem

Załadowałem paczkę modów Woroncowa i gra wygląda 2 razy lepiej niż vanilla na ultra

24.11.2015 20:15
47
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

Co to jest paczka Wornocowa haha?

25.11.2015 11:47
48
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

z0ltan > mam ustawione jak ty SGS w inspektorze + wylaczone aa w luncherze F4 i niestety brak mi wygladzania w grze?

Jakiś pomysł?

25.11.2015 15:53
AIDIDPl
49
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

Alex a nie wiesz czy gdzies w tych plikach jest jakaś opcja odnośnie zużycia karty graficznej?

Chodzi o Fallouta 3, ale między 4 a 3 nie ma wielkiej różnicy w tym, bo wszystko jest niemal takie samo. Rozchodzi mi się o to że w F3 zwiększając ugrid z 5 na 6 mam spadki fps (ale da się grać) a wyżej idąc są jeszcze większe...i tak na 13 nie mogę grać, a karta grafiki w ogóle nie pracuje w 100%, w ogóle się nie grzeje. Nie ma jakiejś opcji na to?

25.11.2015 20:14
50
odpowiedz
z0ltan
16
Centurion

@SviRu - ja AA nie wyłączałem w launcherze.

28.11.2015 09:25
51
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

hmmmm musze sprobowac w takim razie nie wylaczac.

ps z0ltan te poprawione tekstury na tych blachach daszków to wynik SGSAA czy jakis mod czy cos innego?

28.11.2015 09:55
52
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

nie wazne - juz dziala. roznica jest duza polecam :)

29.11.2015 02:22
A.l.e.X
53
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Pierwsza modyfikacja ENB - można pobrać z tego linku:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/176/?

przykładowe screeny jakie zrobiłem na ENB (oczywiście wgrane wszystkie mody na tekstury itc.)

http://imagizer.imageshack.us/a/img905/8858/FOVMku.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/3623/8uHCJ3.jpg

Nie zwracajcie uwagi na ziarnistość na screenach poniżej, specjalnie mam to włączone aby nadawało efektu filmowości i postapo

Bardzo fajna nowa tekstura wody w dużej rozdzielczości.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/3281/?

http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1456/wASW6k.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/2154/5E62fG.jpg

Bardzo fajny mod nadający bardziej realistyczny efekt oświetlenia

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2139/?

http://imagizer.imageshack.us/a/img907/364/JCyiJg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/4003/aIgnC0.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/4237/wqas65.jpg

29.11.2015 12:06
54
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

mod wody bardoz fajny duza zamiana, paczka tesktur vivid fallout tez na duzy plus, nie wiem czemu u mnie zmiana fshadowdistance nic nie zmienia nawet jak dam 1000 - potem 14000 - nic sie nie dzieje. Robię porównawcze sszoty itp.

Jakiś pomysł? Reszta zmian działa. Czy są jeszcze jakieś ustawienia cieni?

29.11.2015 12:10
55
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

ps. czy wiecie co robi Display]
iPresentInterval=1
bDeferredCommands=1
fShadowLODMaxStartFade=10000.0
fSpecularLODMaxStartFade=10000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=8192
bAllowScreenshot=1
fMeshLODLevel1FadeDist=6000.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=6000.0000

fMeshLODFadePercentDefault=1.0000
bNvGodraysEnable=1
bDynamicObjectQueryManager=1
bMultiThreadedAccumulation=1
bMultiThreadedRenderingUNP=1
fDecalLifetime=800.000

ale w pliku fallout4.ini ??? Ten sam wpis mamy w prefs.ini...
jak one mają się do siebie?

29.11.2015 13:01
56
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał

A.l.e.X -- Ładne obrazki, szczególnie pani na sofce :)

Jednak dokładnie mówiąc, ENB do Fallouta 4 jeszcze nie ma. Na razie jest tylko ENBoost, menadżer pamięci. Poprawia stabilność, pozwala na wyłączenie tego światła, które zawsze oświetla postać z boku, ma licznik draw calls-ów, fps limiter itd. Żadnych graficznych efektów nie dodaje.
Na razie, wszystko w rękach ReShade.

29.11.2015 15:08
A.l.e.X
57
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->Ryszawy - faktycznie mój błąd masz rację nie zwróciłem uwagi borys udostępnił 0.283 ENBoost.

--->SviRu - za cienie odpowiada fShadowDistance - 20000 to wartość ultra z gry, jak ustawisz mniejszą wartość zasięgi cieni będzie mniejszy (nie będzie cieni w oddali), jak przesuniesz za dużo w górę to niestety będzie tak że mogą zniknąć cienie najbliższe więc zostawiłem na 20000. Możliwe że wgrałeś jakiś mod na cienie, szczególnie optymalizer cieni z nexusa który usuwa je praktycznie do zera (optymalizuje)

29.11.2015 17:42
58
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał
Wideo

SviRu - To może ja się jeszcze powymądrzam :)
Za cienie od słońca odpowiada parametr "fDirShadowDistance".

Z tymi cieniami w F4 jest lekki kłopot, na ultra ( 20000 ) potrafią nieźle namieszać, jeżeli chodzi o wydajność, szczególnie w terenach miejskich. Na high ( 14000 ) jest niewiele lepiej, za dużo tak zwanych "draw calls" generowanych przez silnik gry.
Co ciekawe ustawienia medium i low mają tą samą wartość - 3000, niestety widać jak się cienie dorysowują. można to edytować w ini, do wartości 5000 - 10000, wtedy jest w miarę o.k.

Boris ( ten od ENB ) i Alexander Blade zrobili modzik, http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1822/? który tą wartość edytuje automatycznie. Jest to powiązane z ilością fps. Wszystko jest w miarę dokładnie wytłumaczone w filmiku Tapioksa ( to ten gość co zrobił najlepszą chyba paczkę tekstur do FNV, Ojo Bueno i Paco Bueno, plus fajne presety ENB ):

https://www.youtube.com/watch?v=9C9ZlB_L00s

Polecam też pooglądać jego inne filmiki o F4 i ENBoost.

29.11.2015 21:30
59
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

Pogubilem się w tych ustawieniach... już za dużo zmiennych - zacząłem też zmieniać te, które w sumie nie wiadomo co robią. RObiłem zrzuty i szukałem zmian.

Mogę powiedzieć, że gra w 2560x1440 ze wszystkim turbo max co się da - ugrid 13 niszczy system jak dla mnie. Mody + bardzo delikatny sweetfx.

Gracze nie odstali oficjalnej opcji zmiany ugridów - a nie ma w tej grze nic bardziej cennego. Dużą różnicę robi jeszcze grassfade i cienie.

Czas kupić 980ti bo 780ti to jednak już trochę za mało do 2560x1440... nie mówię już o DSR z 4k heh

08.12.2015 19:46
60
odpowiedz
SviRu
2
Legionista
Image

Ummmmmmmmm

09.12.2015 10:12
A.l.e.X
61
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Wideo

--->SviRu - widzę że z modyfikacją na zieloną roślinność wygląda naprawdę nieźle, aczkolwiek dla mnie traci klimat postapo. Polecam mod na burze:

https://www.youtube.com/watch?v=wA91j292D9E

14.12.2015 11:54
62
odpowiedz
SviRu
2
Legionista

Mam mam :).

Kupiłem monitor 4K 40 cali. F4 mine zniszczył. Wczoraj odpaliłem 5800x3600 czy cos w ten desen - nie pamiętam dokładnie > downsample do 4K - orgazm oczny.

Forum: Fallout 4 – modyfikacje graficzne – PCMR