Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych
Jakby EA nie podnosiło ceny z każdym rokiem za swoje gry to było by lepiej. Fifa rok do roku stała się o 12zł droższa, ten sam kotlet co roku i droższy.
zawsze mnie zastanawia jak to możliwe, że setki osób wyzywa Call of Duty od gier które się nie zmieniają a fifa z roku na rok nawet jak zmiany można by wypisać w 2 punktach przyjmowana i oceniana bardzo dobrze
Ja mam wrażenie, że to po prostu siła przyzwyczajenia. Nie chce się ludziom szukać nowych tytułów, co w konsekwencji daje to, że kupują cały czas np. te nudne CoD'y. Wiedzą co to jest, czego się można spodziewać, a boją się zaryzykować nowy tytuł.
Tak jak z żarciem, ludzie jadą gdzieś na drugi koniec świata np. do Japonii i zamiast spróbować czegoś miejscowego, oryginalnego, czegoś czego u siebie w kraju nigdy nie dostaną, to i tak idą do McDonalds'a i żrą te buły.
Przyzwyczajenie drugą naturą człowieka.
@eglume - FIFA przyjmowana dobrze? Tylko przez recenzentow grajacych w te gre przez 4 dni w roku z okazji premiery i niedzielnych graczy, nie wazne czy grajacych z piwkiem czy bez. Pozostali, wlaczajac q to oficjalne fora EA, nie pozostawiaja na tej produkcji suchej nitki, jak najbardziej konstruktywnie ja krytykujac.
FIFA 16, czyli aktualna wersja? Zwiekszony procent randomowych podan nad ktorymi nie mamy kontroli, co przyznaja nawet pro gracze wspolpracujacy z EA na swoich streamach, gdy klient zapodaje np. zagrania po skosie, a pilka leci w kierunku odmiennym o 45 stopni. Odbijanki i rozne ping-pongi (nie mylic z ew. rykoszetami przy strzalach) - tego jest coraz wiecej od FIFA 13, na co gracz nie ma kompletnie wplywu. Kazda FIFA ma swoje firmowe zagranie "in minus". W tym roku jest to Siergiej Piputkin, ktory jest symbolem wirtualnych sedziow. Po prostu skrypt EA generuje 2-3 razy(!) wiecej karnych niz rok temu, gdy pilka jest odbierana czysto lub nie ma jakiegokolwiek kontaktu miedzy zawodnikami! Zenada ze strony EA, bo od groma stykowych meczow w multiplayerze (tak jest, po sieci!), ma wypaczony wynik przez ten skrypt (jak to przeszlo beta testy i znalazlo sie w "zlotej" wersji?!)
Tak wiec podsumowujac: FIFA jest przyjmowana dobrze przez recenzentow, fatalnie przez graczy grajacych w nia w miare regularnie, ktorzy kupuja ja, bo lubia pilke nozna (plus ew. do tego dochodzi sentyment to starych serii FIFA, gdzie bylo mniej randomu i nie zrozumialych decyzji skryptu).
@Cziczaki: patrząc na rynek gier AAA, to PC już dawno umarł i dostaje porty po konsolach. Na PC ten rynek, w którym działa EA przestał się liczyć już dawno. Teraz na PC to MMO, MOBAsy, indie i ewentualnie platformy do modów vide Skyrim.
I strategie, i ambitne RPG, które na konsole zawsze trafiają później, i realistyczne FPS sieciowe bez wspomagaczy celowania jak CSS i CSSowe klony.
Po prostu EA robił głównie gry zręcznościowe, akcji i sportowe a te są domena konsol. Rynek RPG można powiedzieć, że jest podzielony, a PC to strategie, klasyczne RPG i realistyczne FPS sieciowe.
więc to nie jest tak, że rynek PC jest martwy, po prostu EA produkuje gry na inny segment. A takie CSy, MOBA, MMO czy Starcraft mają i tak więcej graczy niż jakiekolwiek produkcje konsolowe.
Haha. Uwielbiam jak dzieciaki z PCMR sobie słodzą dodając do gatunków gier takie przymiotniki jak ambitne czy realistyczne. Sorry dzieci, ale to że jakiś tytuł jest archaiczny nie czyni go ambitnym. Tak samo nazwanie CS realistycznym to niezły dowcip xD
Brak gier na PC to i brak sprzedaży.
Coś się sprzedażą HardCrapu nie chwalą jak to miało miejsce w przypadku BF4.
Uciekli ze Steama, to i sprzedaży na PC nie ma:)
Inna sprawa, że na PC ciężko im dotrzymać kroku konkurencji. Ostatnią grą jaką od nich kupiłem w pełnej cenie był Mass Effect 3. Później nie wydali niczego co by mnie zainteresowało. Kusiło jeszcze SimCity, ale po ograniu bety darowałem ją sobie.
Sprzedaż może i spada, ale i tak jest na tyle dobra, że nadal gry wydają. W przypadku Wii U zwinęli się po roku, gdy ich "hity" miały problem z przekroczeniem 10-100 tys. sprzedanych kopii gry.
Specyfika rynku, po Wii U sięgnęli głównie konsolowi hardcore'owcy wychowani na NESie i SNESie, a ta grupa wręcz nienawidzi gier AAA.
kolejne wojenki ? przypominam, że IQ konsolowca to przedział 5-10 (patrz sceen)
eglume to raczej twoje IQ jest w tym przedziale, skoro nie umiesz rozpoznać trolla. PC to nie rynek na wielkie gry AAA. Tu tylko online i E-sport.
akurat rynek gier AAA na PC ma się wyjątkowo dobrze, najlepiej od wielu lat co pokazują dziesiątki producentów przerzucających czysto konsolowe serie na PC, ale to już tłumaczyłem tutaj wielu osobom więc nie chce mi się codziennie przedstawiać w kółko tego samego dlaczego gry AAA na konsoli sprzedają się lepiej niż na PC ale będę miłosierny dla ciebie bo widać, ze jesteś tutaj nowy. Otóż przy masakrycznej ilości tytułów na PC, gry AAA będą mieć mniejszą sprzedaż ze względu na to, że konsole oferują ułamek tego co umożliwia PC więc największe konsolowe tytuły będą mięć ogromne ilości sprzedanych kopii, co i tak nie zawsze jest prawdą gdyż Dark Souls sprzedało się lepiej na PC niż na PS'ie lub Xbox'ie