Karty grafiki firmy NVIDIA mają spory problem z istotną funkcją DirectX 12
„nie wspierają asynchronicznego cieniowania, a przynajmniej nie natywnie” Ja tam akurat tej funkcji nie potrzebuję jak dla mnie to zbędne męczenie karty graficznej i całego komputera podczas gry. Sam używam kary zielonych i to właśnie z powodu DirectX 12 przesiadłem się na 10.
Tylko karta zielonych, pan z AMD może mówić co tam mu się podoba, ale rynek szybko weryfikuje, które karty lepiej schodzą.
BTW: Widocznie na gry oparte na DX12 jeszcze poczekamy.
W sumie zabawne jest to ze co poniektórzy cieszą się jak dzieci z tych wykresów i pokazują na prawo i lewo jako sukces, ale IMHO pokazują one jak AMD jest wolne w OBECNYCH grach względem zielonych. Za 2-3 lata jak wyjdą gry po prostu kupi się nowego GeForce i tyla :D
^ Te wykresy porownuja 980Ti do 290x co jest kompletnie pozbawione sensu w DX11, chocby z czysto finansowego punktu widzenia. Jesli cokolwiek one pokazuja, to jak slabe karty GF sa w porownaniu ze starymi Radeonami.
Co wiecej, juz pokazaly sie inne testy i opinie, ze GFy jednak tak wolne nie sa i cos z tym benchmarkiem moze byc nie tak.
Problem z testami syntetycznymi polega na tym, że nie wiadomo kto wspiera twórców benchmarku.
Dopóki nie będzie gier w pełni korzystających z funkcji DX12 nie zobaczymy, która karta i firma jest lepsza.
nagytow - prawdę powiedzą pierwsze realne gry. Czyli pewnie za 2 lata będzie można ocenić co i jak. Tymczasem lepiej po prostu kupić kartę z którą jest mniej problemu w grach.
Role się odwróciły, co?
Ale jako posiadacz karta GTX nie muszę się martwić o tym, gdyż spadki FPS są naprawdę niewielkie, żeby był odczuwalny. Za to AMD dużo na tym zyskuje.
Tyle hałasu ze strony NVIDIA z powodu kilku FPS i Benchmark. :P
[6] [7] Dokładnie. Benchmark nie jest wart uwagi. Interesuje mnie tylko testy prawdziwe gry. To zależy od silniku gry i umiejętności twórcy.
Ktoś tu próbuje ratować rynek kart graficznych i konkurencyjność AMD w stosunku do Nvidii, ale mu nie wychodzi.
Przecież to wspaniale. Takie nokauty dobrze działają na rynek i portfele graczy. Czekamy na kontratak Nvidii. :P
Zabawne jest to, że redaktor portalu o grach cieszy się z monopolu jednej firmy produkującej karty graficznej. Ale w sumie co go to obchodzi, ważne że są doritosy mountajdewy i wypady helikopterem.
Zabawne jest to, że redaktor portalu o grach cieszy się z monopolu jednej firmy produkującej karty graficznej
Jakby jeszcze konkurencja chciała podejmować walkę, bo na chwilę obecną coś nie mogą :)
DanuelX - a redaktor to już nie człowiek i nie może mieć swoich upodobań? Tak kupuje CPU Intela i karty grafiki oparte na układach Nvidii. Aha i jeszcze płyty Asusa. Coś nie halo?
"„nie wspierają asynchronicznego cieniowania, a przynajmniej nie natywnie” Ja tam akurat tej funkcji nie potrzebuję jak dla mnie to zbędne męczenie karty graficznej i całego komputera podczas gry. Sam używam kary zielonych i to właśnie z powodu DirectX 12 przesiadłem się na 10."
Ale zdajesz sobie ogólnie sprawę, że asynchroniczne shadery to jest właśnie podstawowa rzecz jaka odpowiada za wzrost wydajności? Wiesz w ogóle jak to działa czy napisałeś to z czystego fanatyzmu dla sprzętu zielonych?
Zresztą, cytat z PurePC: "Jak działa wspomniana technologia? Generalnie chodzi o kolejkowanie rozkazów w odpowiedni (asynchroniczny) sposób za pomocą trzech potoków. Pierwszy jest przeznaczony do zadań, które muszą zostać wykonane we właściwej kolejności, natomiast drugi i trzeci pozwala na swobodne aranżowanie ich pracy w przypadku poleceń, jakie nie wymagają określonej chronologii np.: postprocessing lub obliczenia fizyki obiektów. Dzięki temu możliwe jest maksymalne obciążenie układu graficznego, zredukowanie przestojów w oczekiwaniu na wykonanie poprzedniej operacji i poprawienie ogólnej wydajności."
Jakkolwiek rozumiem, że tempo postępu jest przytłaczające, nie usprawiedliwia to jednak ignorancji w zakresie tego jak funkcjonuje dzisiejszy sprzęt...
A wyniki jednego benchmarka o niczym nie przesądzają - obsługa DirectX 12 przez współczesne karty jest czysto teoretyczna, specyfikacja podlega nieustannym zmianom i o czymś takim jak przewaga jednego producenta nad drugim będzie można mówić dopiero w momencie premiery pierwszych gier DX 12 wspierających czyli za dobre kilka miesięcy.
Redaktor powinien w swoich wypowiedziach najpierw mieć na myśli dobro ludzi dla których pisze newsy - czyli graczy. Ale to bardzo ważna informacja z pana strony - doskonale prezentuje jakość treści zawartych na GoLu.
@Night Prowler
"A wyniki jednego benchmarka o niczym nie przesądzają - obsługa DirectX 12 przez współczesne karty jest czysto teoretyczna, specyfikacja podlega nieustannym zmianom i o czymś takim jak przewaga jednego producenta nad drugim będzie można mówić dopiero w momencie premiery pierwszych gier DX 12 wspierających czyli za dobre kilka miesięcy."
Prawda, ale trzeba się zastanowić, czy w kontekście 80% rynku zajmowanego przez Nvidia, gry nie będą tworzone pod DX11 (który, oczywiście ze względów marketingowych, będzie nazywany DX12, jednak nie będzie wykorzystywał swojego potencjału). Więc nie do końca gry na bibliotekach DX 12 pokażą, bo mogą być ciosane pod Nvidia, a stąd bierze się kolejny wniosek - albo Nvidia wstrzymuje rozwój gier, albo AMD go wyprzedza (bo wzrost wydajności w oparciu Mantle, na którym bazuje DX12, nie ulega wątpliwości).
W testach Radeony z przewaga pierdyliarda gigaflopów przekroczyły już barierę światła i pędzą ku Nowej Zemi, w praktyce - niestety - nVidia to najlepszy obecnie zakup. Praktycznie w każdym przedziale cenowym.
Teraz się śmiejecie z nieporadności AMD (szydźcie póki możecie), niedługo będziecie płakać z powodu całkowitego monopolu Zielonych.
DanuelX - moja wypowiedź a treść newsa to 2 różne bajki - przeczytaj newsa to może zobaczysz. Porównujesz neutralny i rzeczowy tekst wiadomości do mojego osobistego zdania i predyspozycji zakupowych. To dwie różne bajki. I daj se spokój z poprawnością polityczną na forum. Każdy ma prawo do własnego zdania.
A mając na myśli dobro ludzi na razie odradzam im kupowanie produktów AMD. Może za jakiś czas karta się odwróci i AMD zaskoczy nas dobrymi procesorami, jak niegdyś, i bardziej konkurencyjnymi grafikami. Na razie moim zdaniem to produkty gorsze dla graczy.
czy i jak bardzo poprawi sytuację wprowadzenie poprawek w sterownikach do kart firmy NVIDIA, a także jak sytuacja będzie wyglądała w innych nadchodzących grach korzystających z DirectX 12.
Nie poprawi. Problem Nvidii wynika z ograniczeń architektury a nie z problemu wydajności sterowników (swoją drogą, ostatnio po wydaniu Win10 i WDDM2.0 sterowniki Nvidii lubią się sypać). Tego sterownik nie załatwi, Maxwelle i starsze karty po prostu nie są przystosowane do asynchronicznych obliczeń. To może zmienić tylko i wyłącznie Pascal.
Z kolei AMD z DX12 nie wspiera innych rzeczy. Karty w pełni zgodne z DX12 pojawią się najwcześniej pewnie w przyszłym roku.
Nie łapie.
[7] Łosiu
prawdę powiedzą pierwsze realne gry. Czyli pewnie za 2 lata będzie można ocenić co i jak.
2 lata to optymistycznie, pewnie wiecej. Ale to i tak bardzo krotki okres czasu, wiec w pelni rozumiem rozzalenie posiadaczy 980Ti. Nie po to kupujesz taka karte, zeby za 2 lata byla do wymiany.
Tymczasem lepiej po prostu kupić kartę z którą jest mniej problemu w grach.
Sugerujesz, ze z kartami AMD sa jakies problemy? Co takiego dzieje sie z np. Fury X [oprocz faktu, ze zapotrzebowanie jest tak duze, ze nigdzie nie mozna ich dostac :)]?
Grę czy benchmark można bez problemu zmanipulować fakt faktem jest jednak niepodważalny w tym zieloni nie są na górze i to się wielu może nie spodobać ale takie są fakty. Nie oszukujmy się na DX12 to czerwoni mają wiele zyskać zieloni mają względną optymalizacje już na DX11 to aż tyle nie zyskają. Wyłączanie funkcji na prośbę producenta sprzętu na którym on działa gorzej jednak ten benchmark stawia moim zdaniem w złym świetle. AMD nikt gameworksa nie wyłączał jak działało słabo w wielu grach.
A ja i tak będę kupował AMD, nie interesuje mnie 10, 20% różnicy w wydajności i tak i tak gry są płynne. Powodem jest za duży monopol 82% udziałów to o wiele za dużo, praktycznie NVIDIA teraz może robić co chce i tak będzie miała rynek dla siebie. Powinien wejść jakiś nowy gracz, bo monopol nigdy, a to nigdy nie jest dobry.
W tym przypadku i tak to nic nie znaczy bez prawdziwych testów na grach.
Czyli wygląda na to, że nie ma sensu kupować w tym roku karty graficznej. Chciałem zmienić swojego wysłużonego GTX 460 na coś nowszego, ale widzę że Directx 12 porządnie namieszał i pomimo wcześniejszych zapewnień obu producentów, obecne karty nie obsługują w pełni nowego api.
Nie kupuję już grafiki raz na dwa, trzy lata, ale na minimum cztery, pięć lat. Jeśli bym kupił teraz np Geforce 970, to przez parę lat nie będę mógł w pełni wykorzystać potencjału nadchodzących gier.
Czekam na nową generację kart graficznych i wtedy dopiero wybiorę się na zakupy.
Bez różnicy, bo nikt nie wyda gry dx12 korzystającej z tego na nv jeżeli działa jak kupa, znajdą inny sposób i tyle, niskopoziomowe api daje pole do popisu.
Za to gameworks na pewno jest optymalizowane tylko pod produkty nv, więc każda gra z GW będzie obsługiwana przez karty amd gorzej, nawet nie dlatego, że nv może coś celowo tam robi, ale z prostego faktu, że nv optymalizuje tylko pod swoje produkty i amd nie ma do tego dostępu bo kod jest zamknięty.
Dlatego przyszłość należy do kart AMD z jej 290 i 380 wersjami kart, o ile nie zbankrutuje
@kaszanka9:
Bez różnicy, bo nikt nie wyda gry dx12 korzystającej z tego na nv jeżeli działa jak kupa, znajdą inny sposób i tyle, niskopoziomowe api daje pole do popisu.
Nie znajdą, tego nie da się obejść bez spadku wydajności na obecnych GeForcach. Pascale lub Volta to powinny zmienić.
A już silniki powoli zaczynają mieć wsparcie tej technologii - vide UE4.
Prawda jest taka że wielu kupiło GTX z myślą o świetnej wydajności w odniesieniu do ceny. A to że DX12 ma wyciągnąć jeszcze więcej to tym bardziej produkt wydawał się doskonały.
Mamy kwiatki - nie jest ciekawie - a owce jak zawsze NIC SIĘ NIE STAŁO.
GTX 970 rzekomo z pełną przepustowością dla 4 GB RAMu - co się dzieje? nVidia nabiera wody w usta i mamy ciszę. Za to cały czas grzmi w sieci.... nVidia przygotowuje bzdury aby uspokoić motłoch. Wyznawcy są happy.
Asynchroniczne cieniowanie... - co się dzieje? nVidia nabiera wody.....
Sam korzystam z GTX.
Zdaje sobie sprawę że zostałem wyrolowany bajkami o super FEATURES WSPARCIU
http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/05/NVIDIA-GeForce-GTX-980-Ti-DirectX-12-Support.jpg
aż śmiać mi się chce jak o tym pomyślę. DX12_1 jak oni nawet nie umieli wprowadzić podstaw .
Taki to będzie DX12... szkoda gadać.
Poczekajmy na odpowiedź Nvidii. Poza tym w 2016 roku wprowadzają Pascale. Mają chyba czas, żeby ew. nadrobić braki w architekturze, jeśli takowe nowe Pascale wciąż posiadają.
@reksio
Dziękuję że wytłumaczyłeś wszystkim - poczekajmy na odpowiedz "zielonych" a i tak to nie jest ważne bo za rogiem jest Pascal.
A to że teraz karmiono wszystkich bajkami o wspieraniu DX12...
Brawo a teraz aport, zielony kijek poleciał.
@reksio:
Pascale to będzie raczej poprawiony Maxwell z HBM. Tutaj trzeba chyba czekać na Voltę.
@MarucinS
Nie skłamali tylko nie powiedzieli wszystkich faktów. DX12 karty nVidii wspierają i gra napisana przy pomocy tego API na tych kartach się odpali (z różną wydajnością). Dawniej było tak, że jak wchodizł nowy DX to trzeba było karty wymieniać.
MarucinS-> Słaba ta Twoja wojaczka, oj słaba, pisać jeszcze nie potrafisz, z prowokacją też słabo.
Za kijkami niezależnie od koloru nie biegam. Kupuję raczej to, co w danej chwili prezentuje się najlepiej.
A w danej chwili AMD nie prezentuje się najlepiej nawet pomimo sprawy z DX12. Sorry, to niczego nie zmieniło, czerwoni nadal leżą rozjebani na płaskim.
Pomijając zresztą, że tyleś tu mądrości utoczył, a Nvidia wyda nowy sterownik i wytrąci Ci te Twoje śmieszne argumenciki pieniacza z zaciśniętych piąstek, młokosie.