Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach?
Ja do gier From Software podszedłem zupełnie inaczej niż większość miłośników tych produkcji, bo od końca. Skusiłem się na Bloodborne - gra okazała się fantastyczna, początkowo piekielnie trudna dla osób, które nie wiedziały jak w to grać (mam na myśli głównie system skrótów), klimat mnie rozwalił wprost na łopatki.
Później przyszło Dark Souls 2 SOTFS, które nauczyło mnie blokować i w ogólnym rozrachunku było raczej trudniejsze niż Bloodborne. Klimat oczywiście fantastyczny, ale jednak następca wygrywał tutaj zdecydowanie. Na plus zaliczyć mogę zróżnicowanie lokacji. Co do poziomu trudności jak dla mnie momentami był źle zbalansowany. Wielokrotnie odnosiłem wrażenie, że przeciwników nawalili tyle, ile tylko lokacja mogła pomieścić.
Aktualnie męczę DS1. Pominę kwestie techniczne, bo z DSFixem jakoś tam w miarę przyjemnie można pograć, a sama grafika dzięki niemu zyskuje całkiem dużo. Ogólnie gra wydaje się wolniejsza niż DS2, z gorzej moim zdaniem rozmieszczonymi ogniskami i jak do tej pory bez możliwości teleportacji między nimi, co skutkuje okropnym backtrackingiem, od którego odechciewa mi się grać. Grę kupiłem jeszcze jakoś pół roku po premierze na PC, ale nie dałem rady zaskoczyć i jej się nauczyć, wróciłem dopiero teraz i wrażenia są wyraźnie lepsze, choć w moim rankingu im nowsza gra From Software tym lepsza od poprzednika.
Dark Souls 3 według mnie zapowiada się rewelacyjnie. Łączy wszystkie najważniejsze zalety poprzednich części w jedną całość. Klimat wylewa się wprost z ekranu. Nie mogę się doczekać.
Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a bo bardzo spodobał mi się klimat zaprezentowany w tamtej pozycji.
Ja do gier From Software podszedłem zupełnie inaczej niż większość miłośników tych produkcji, bo od końca. Skusiłem się na Bloodborne - gra okazała się fantastyczna, początkowo piekielnie trudna dla osób, które nie wiedziały jak w to grać (mam na myśli głównie system skrótów), klimat mnie rozwalił wprost na łopatki.
Później przyszło Dark Souls 2 SOTFS, które nauczyło mnie blokować i w ogólnym rozrachunku było raczej trudniejsze niż Bloodborne. Klimat oczywiście fantastyczny, ale jednak następca wygrywał tutaj zdecydowanie. Na plus zaliczyć mogę zróżnicowanie lokacji. Co do poziomu trudności jak dla mnie momentami był źle zbalansowany. Wielokrotnie odnosiłem wrażenie, że przeciwników nawalili tyle, ile tylko lokacja mogła pomieścić.
Aktualnie męczę DS1. Pominę kwestie techniczne, bo z DSFixem jakoś tam w miarę przyjemnie można pograć, a sama grafika dzięki niemu zyskuje całkiem dużo. Ogólnie gra wydaje się wolniejsza niż DS2, z gorzej moim zdaniem rozmieszczonymi ogniskami i jak do tej pory bez możliwości teleportacji między nimi, co skutkuje okropnym backtrackingiem, od którego odechciewa mi się grać. Grę kupiłem jeszcze jakoś pół roku po premierze na PC, ale nie dałem rady zaskoczyć i jej się nauczyć, wróciłem dopiero teraz i wrażenia są wyraźnie lepsze, choć w moim rankingu im nowsza gra From Software tym lepsza od poprzednika.
Dark Souls 3 według mnie zapowiada się rewelacyjnie. Łączy wszystkie najważniejsze zalety poprzednich części w jedną całość. Klimat wylewa się wprost z ekranu. Nie mogę się doczekać.
Walka w Dark Souls III sprawia wrażenie bardziej dynamicznej niż w poprzednich odsłonach, co znów zawdzięczamy Bloodborne’owi. Wyraźnie przyspieszono postać, którą sterujemy, dzięki czemu nie jesteśmy już skazani na mozolne wyczekiwanie pod osłoną tarczy na wrogi ruch, skutkujący wyprowadzeniem kontruderzenia. Bohater wydaje się być bardziej mobilny, zupełnie jak w Bloodbornie
Bzdura. Wciąż czytam pierdolenie o tym jak to walka jest zainspirowana Bloodborne, a tak naprawdę jest to powrót do korzeni, czyli do Demon's Souls w których dynamika walki, rolle, etc. wyglądały niemal tak jak na obecnych gameplayach z DS3. Autorowi tekstu polecam zapoznać się z tematem zanim bezmyślnie będzie przepisywał wszystkie pierdoły z internetu.
Czy ja wiem, mnie przejście z DeS na DkS1 w zasadzie nie sprawiło żadnego problemu, jedynie feeling postaci był gorszy, ale z czasem się przyzwyczaiłem i jedynie powroty do DeS uświadamiały mnie, że można to zrobić lepiej. Jeśli DkS3 będzie pod względem feelingu postaci czymś pomiędzy DeS i BB, albo kopią którejkolwiek z tych gier, to mi to wystarczy, bo obie te gry pod tym względem są genialne :)
Jak dla mnie, to skojarzenie z Demon's Souls jest jak najbardziej trafne.
Już pisałem o tym wszędzie od razu po obejrzeniu gameplay'u to czysty Demon's Souls zarówno w kwestii używania broni, poprzez rolki jak i poruszanie się... wiem co mówię bo jednak DS znam na wskroś - podejrzewam, że ponad 1000h spędziłem w tej grze a grywam nadal :D
Uściślijmy dla tych, którzy nie wiedzą: to bardzo dobrze rokuje tej grze :).
Mój Boże jak ja bardzo nie mogę doczekać się tej gry. Jako fan serii oczekuje jej od dawna.
Cyniczny Rewolwerowiec czy możesz obejrzeć film DS3 z 2-5 razy i to co napisałeś porownac z tym? Albo nie grales dosc dlugo w serie i starasz byc fajny... Ja gralem w kazda czesc. Ilosc godzin juz nie jest znana, ale do cholery widac jak byk zmiany DS3 do poprzednich oslon... Widac plynniejsze walki niz w poprzednich czesciach, klimat z Bloodborna( graficznie i szegolowe lokacje), bardziej mroczno-takie powinno byc DS. Bardzo bym chcial aby tworcy dali bossa w stylu Maiden Astraea. To byl jeden z tych bossow co niektorzy poczuli lekka pograde do siebie(przynajmniej ja tak odczulem) i moze znow wprowadza bossa stylu dragon god... A nieee( na trailerku istnialo cos wielkiego wiec cofam) :-d . Mam nadzieje ,ze nie wpowadza bossow jak z DS2 (klonowanie bossow z DS lub marnych rycerzy). Licze na cos wielkiego z najciemniejszych japonskich koszmarow aby na sam widok bossa juz gesil sie na skorze i nie mogl zasnac od tych porazek.
@kain_pl
Gram w każdą grę serii cały czas. Obejrzałem gameplay Dark Souls 3 wiele razy i jeśli ci mówię, że walka to czyste Demon's Souls (z pewnymi elementami Dark Souls 1), a nie Bloodborne to tak jest.
Albo mi się wydawało, albo w trailerze gamescomowym widać, że postać wykonuje unik z bloodborne'a, zamiast się turlać.
Ja tam mogę zagrać i w jeszcze w 10 następnych soulsów z kosmetycznymi zmianami!
@berial
Zle ci sie wydawalo, na gameplayu z DS3 sa klasyczne rolle. Ich szybkosc i animacja wyglada jak zywcem przeniesiona z Demon's Souls.
Widak jak byk ,ze gra jest plynniejsza i uniki byly dosc szybkie.Jeszcze jest malo by oceniac gre. Nie wiemy ile bedzie klas postaci i rodzaje broni jakie zostana wprowadzone do gry. Mam nadzieje,ze zastosuja drop jak w DS2 ,poniewaz mozna bylo wydropic fajne czesci zbroi z roznych wrogow oraz bronie. Szczerze ten motyw z Deamon Souls z szukaniem broni i strojow bylo dosc wkurzajace (mowie o Bloodborne). System dzwonka byl super(zwlaszcza jak przywolal mnie ktos w miejsce gdzie stal jakis stwor ,ktory przywital mnie kosa w czaszke:-)
Cyniczny Rewolwerowiec ---> Bloodborne, a właściwie doświadczenie wyniesione z jego produkcji, miały duży wpływ na to, że walka w DS jest teraz taka, a nie inna. Powiedział to na pokazie sam deweloper, więc przestań przepisywać wszystkie pierdoły z internetu.
@UV
Nie masz pojęcia o czym piszesz, zresztą nie pierwszy raz, więc nie wtrącaj się. Nie musze wiedzieć co mówił developer żeby wiedzieć co WIDZĘ. A na gameplayach WIDZĘ powrót do korzeni, do Demon's Souls i po trochu Dark Souls 1.
Poza tym sam piszesz
Bloodborne, a właściwie doświadczenie wyniesione z jego produkcji
Doświadczenie wyniesione z produkcji to zupełnie inna kwestia. Na udostępnionych gameplayach walka nie ma nic wspólnego z Bloodborne i jest to oczywiste dla każdego kto ma choć minimalne pojęcie o serii i o tym co pisze.
Grafika, silnik, nieco klimatu - ok. Ale walka ni chuja.
Czyli dalej turlamy się jak ostatnie zjeby...a taki fajny unik w Bloodbornie dodali ech..
Cyniczny Rewolwerowiec ---> W zacytowanym fragmencie nie ma żadnego błędu, napisałem to, co zostało powiedziane. Oczywiście w niczym nie zmienia to faktu, że jest to powrót do korzeni, ale przyczyną zmian był Bloodborne. Tylko tyle i aż tyle. Daruj sobie te personalne wycieczki.
@Cyniczny Rewolwerowiec - Chyba Ty jednak nie masz pojęcia o czym piszesz. Odnoszę wrażenie, że chcesz się po prostu pochwalić faktem, że grałeś w Demon's Souls. Ale chyba niestety za mało grałeś, bo tam mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls. Walka na pewno nie była tam bardziej dynamiczna. Demon's Souls miało może inny klimat, projekt świata, ale nie było większych zmian w mechanice gry. Walka nie tak dynamiczna, jak na zaprezentowanym trailerze z Dark Souls III. I nie chodzi już o same przewroty czy odskoki, a po prostu o samą szybkość poruszania się postaci.
@JustMikael
bo tam mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls. Walka na pewno nie była tam bardziej dynamiczna. (...) ale nie było większych zmian w mechanice gry
Stężenie bzdur przekracza w tym cytacie poziom krytyczny.
Walka w Demon's Souls w porównaniu do Dark Souls 1 była szybsza, a i sama mechanika różniła się w kilku ważnych aspektach. Jesteś kolejną osobą która nie ma pojęcia o czym pisze, ale pisać musi.
Grałem w Demon's Souls na sprowadzonej z azji kopii nim ta gra w ogóle ukazała się na zachodzie i gram po dziś dzień. Mam w niej przegrane ponad 1500 godzin i ponad 1000 godzin w pozostałych grach serii. Więc jeśli wypowiadam się tych grach, to wiem co mówię. W przeciwieństwie do ludzi takich jak ty, UVI czy ten jego pismak który przepisał... wróć, napisał tą zapowiedź, a którzy zobaczyli trochę Dark Souls 2 i Bloodborne i myślą że cokolwiek wiedzą.
Więc po raz kolejny, jeśli mówię że walka na gameplayach z DS3 wygląda jak z Demon's Souls, to tak jest.
Tia, pisałem zresztą w wątku Soulsowym. Niestety bardzo mnie rozczarował jako Soulsy.
Grałem w Demon's Souls na sprowadzonej z azji kopii nim ta gra w ogóle ukazała się na zachodzie i gram po dziś dzień. Mam w niej przegrane ponad 1500 godzin i ponad 1000 godzin w pozostałych grach serii.
Nie mogłeś napisać tego od razu, że chciałeś się pochwalić, jaki to ty światowy nie jesteś?
Jak napisał UVI- sami twórcy przyznali, że pomogło im 'doświadczenie wyniesione z bb'.
Dodatkowo... czy to turlanie jest AŻ TAK różne w DkS, DS i bb? Czy po kilku klatkach animacji jesteś w stanie stwierdzić, że ta gra, uchowaj Boże, jest tworzona na modłę DS?
P.S. faktycznie, pomyliłem się- nie ma tam stepowania. Co nie zmienia faktu, że twórcy raczej idą do przodu niż wracają do kompletnych korzeni.
@berial6
Nie mogłeś napisać tego od razu, że chciałeś się pochwalić, jaki to ty światowy nie jesteś?
Sprowadzenie gry spoza granic Polski to "światowość"? Bitch please.
Jak napisał UVI- sami twórcy przyznali, że pomogło im 'doświadczenie wyniesione z bb'.
UVI ma zerową wiarygodność na którą solidnie zapracował, równie dobrze mógłby napisać że były tam różowe słonie. Co nie zmienia faktu że "doświadczenie wyniesione z produkcji bb", a "walka wygląda jak w bb" to dwie kompletnie różne rzeczy co jest jasne nawet dla wpół inteligentnego szympansa.
Dodatkowo... czy to turlanie jest AŻ TAK różne w DkS, DS i bb?
Tak jest bardzo różne. I nie chodzi tylko o turlanie - szybkość, dynamika, wygląd animacji. Każdą część Souls da się poznać po tym jak porusza się postać.
Co nie zmienia faktu, że twórcy raczej idą do przodu niż wracają do kompletnych korzeni.
Gameplay z gamescomu temu przeczy. Jest to wyraźny powrót do korzeni zarówno w kwestii tego jak się postać porusza/walczy, dynamiki, klimatu, level designu. Zresztą nic dziwnego - Dark Souls 2 od "B-Team" zebrał sporo cięgów, więc powrót do Demon's/Dark Souls 1 jest tym czego większość fanów oczekuje.
@Cyniczny Rewolwerowiec - Ok, chciałem wejść z Tobą w dyskusję, ale widzę że szkoda mojego czasu na dziwne spory z Tobą. Czuję się jakbym próbował przekonać dziecko, które krytykuje każdego kto się z nim nie zgadza, nie przedstawiając przy tym dosłownie żadnych sensownych argumentów. Więc podsumuję po raz ostatni: Nie chwal się tutaj ile grałeś w gry z tej serii, bo mało mnie to interesuje, skoro wypisujesz takie bzdury. Ja również jestem z ta serią praktycznie od początku. Nie wiem czy wiesz, ale wiele osób grało na sprowadzonej z Azji kopii Demon's Souls, ale mało kto twierdzi tak jak Ty. Zgodnie więc z Twoim tokiem rozumowania powinienem znać te gry równie dobrze. A zauważ, że nigdy nie podałem tego jako argument w dyskusji, bo to śmieszny argument. Ale ok, skoro Ty piszesz że tak jest, to choćby wszyscy twierdzili inaczej - tak być musi. Przecież nikt nie ma takiej wiedzy na temat serii Souls jak Ty.
@JustMikael
Twój własny cytat:
Odnoszę wrażenie, że chcesz się po prostu pochwalić faktem, że grałeś w Demon's Souls. Ale chyba niestety za mało grałeś
Wywołałeś mnie do tablicy więc odpowiadam. Teraz ty wyjeżdżasz z tekstem:
Nie chwal się tutaj ile grałeś w gry z tej serii, bo mało mnie to interesuje
Zdecyduj się.
Ja również jestem z ta serią praktycznie od początku.
A mimo to piszesz takie kwiatki: "bo tam (w Deamon's Souls, przyp. mój) mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls."
Jak ktokolwiek kto sporo grał w obie te części może stwierdzić że mechanika była praktycznie identyczna? To już nawet gołym okiem widać różnice, a co dopiero po zagłębieniu się w szczegóły.
Zgodnie więc z Twoim tokiem rozumowania powinienem znać te gry równie dobrze.
Przykro mi że tak nie jest. Może wtedy dostrzegłbyś swój błąd.
@Cyniczny
Muszę cię zasmucić- SunLightBlade grał w alfę na gamescomie i dla niego to jest dark souls, nie demon souls.
Przyznał nawet, że po trailerze gra dla niego wyglądał jak DS, nie DkS.
ROTFL, czemu ma mi być smutno?
Przecież gość potwierdza wszystko co ja tutaj pisałem a czemu wy próbujecie zaprzeczać, nawet wyraźnie zaznacza że walka nie ma nic wspólnego z szybkością Bloodborne i że jest to powrót do korzeni. Kilka razy podkreśla to co ja pisałem o animacjach, rollach, backstabach, etc. Tylko on porównuje do Dark Souls, a ja do Demon's Souls.
Dziękuję za link, samemu nie chciałoby mi się szukać argumentów więc miło że zrobiłeś to za mnie. :D
My piszemy, że bliżej temu do bloodborne, ty, że do demon souls, a prawda jest taka, że dark souls 3 to dark souls. Więc wszyscy jesteśmy w tym samym położeniu...
No i przecież 'wszystkie soulsy można poznać po ruchu postaci', więc nawet mi nie mów, że 'poruszanie się z DkS to bardziej DS niż bb' :p
Po prostu wszyscy zaczęliśmy się wymądrzać po 20 sekundach trailera w jednej lokacji z min. gammą.
BTW. Ten boss wygląda (i ma ataki) jak 1st Guardian z lords of the fallen.
Na końcu tego filmiku gość mówi coś mniej więcej takiego:
"Po obejrzeniu gameplayu wszystko wyglądało jak w Demon's Souls, dopiero po zagraniu zobaczyłem ile jest z Dark Souls 1".
Tak czy inaczej, strasznie rzucaliście się że nie mam racji, a jak się okazuje jednak ja mam. Jeszcze raz dzięki za link, bez złośliwości, sporo informacji w nim jest.
Na filmikach widać, że walka jest bardziej dynamiczna tak jakby nasz hero był mniej ociężały. Większa mobilność jest zauważalna. To dobrze mam tylko nadzieję, że nie wykorzystają tego faktu by jeszcze podnieść poziom trudności i przeciwnicy będą 10x szybsi od nas. Heh pewnie tak zrobią.
Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a bo bardzo spodobał mi się klimat zaprezentowany w tamtej pozycji.
Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a
Nie idą, to tylko pismak UVIego przepisuje jak leci wszystkie bzdury z netu bez weryfikacji (bo wiedzy nie ma żadnej).
Cyniczny Rewolwerowiec -> tak z ciekawości to co jest z tobą nie tak, że jesteś takim sfrustrowanym dupkiem?
Wkurwia mnie bezmyślne "dziennikarstwo" bez nawet najmniejszej chęci weryfikacji tego o czym się pisze.