Średniowieczny sandbox totalny powraca! Czego spodziewać się po Mount & Blade II: Bannerlord?
Piękne to zaprawdę wygląda ale przez to brak daty premiery będzie doskwierał bardziej ... hmmm a potem jeszcze będzie trzeba poczekać na deser w postaci moda Gry o Tron ... szkoda że posiadacze licencji do tej marki nie umieją jej dobrze wykorzystać :(
Ahhh w końcu, już najwyższa pora na kontynuację. Miejmy nadzieję że premiera wypadnie chociaż w przyszłym roku... trzymajmy kciuki :)
Zmiany w systemie walki :( wprowadzenie kombosów :( :( Przecież najlepsze co było w M&B to właśnie to że każdy wyprowadzony cios wyprowadzałeś ty a nie komputer. To ty musiałeś się zastanowić jaki i kiedy cios wyprowadzić i nic nie było robione za ciebie, teraz zaczynam się martwić o tą produkcję.
Z dotychczasowych materiałów, jakie nam zaprezentowali twórcy, wynika, że pod każdym względem będzie to produkcja lepsza od poprzedniczki i to bez stosowania niepotrzebnych zmian. Jednak najbardziej mnie interesuje to, czy zdecydują się na wprowadzenie kampanii multiplayer, o której marzę już od jakiegoś czasu. Ta gra wiele by zyskała na możliwości budowania i niszczenia imperiów ze znajomymi. Oczywiście liczę też na ulepszenie oblężeń, które w M&B były dosyć odległe od realizmu.
@ozaru
Spokojnie, tym autorom należy się trochę zaufania. Kombosy można zrobić tak, aby zachowywał sens systemu z pierwszej części. Może po prostu będzie tak, że dana kombinacja podstawowych ciosów będzie w jakiś sposób wyróżniona, np. cios lewa - prawa będzie szybszy, niż góra - lewa. Tak było w Gothicu, gdzie były tylko trzy ciosy, ale ich dobór miał znaczenia właśnie w ten sam sposób, że poprzedni cios wpływał na następny.
Grałem sporo w pierwsze M&B i muszę stwierdzić, że najbardziej mi się podobała jej wczesna wersja - 0.751, tam nie było lordów i tak dużych armii, przez co nie było tak długich walk, gra nie miała tak rozbudowanej ekonomii i w ogóle była mniej "przekombinowana", dzięki czemu tak szybko się nie nudziła.
@mateo91g
No to wiedz, że dwójka będzie jeszcze bardziej rozbudowana. Zapowiedziano bardzo ciekawy system symulujący to jak faktycznie człowiek dokonuje ekonomizacji dóbr, mianowicie wszystko co wartościowe dla człowieka ma nadaną jakąś subiektywną wartość, nie ważne czy to przedmiot, wykonanie zadania, uwolnienie jeńca, itd. Potem można tymi wartościami "handlować" w ramach jednego procesu handlu, np. zaoferować wykonanie zadania za uwolnienie kogoś. Cena zależy od tych nadanych właśnie subiektywnych wartości charakterystycznych dla danego człowieka, więc nie będzie tak, że jakiś miecz jest wart w całym świecie tyle samo. Czekałem na taki system od lat i tak jak rzadko wzrusza mnie jakakolwiek gra, i to jeszcze przed premierą, tak tej wyczekuję niesamowicie podjarany.
Nie znałem pierwszego Mount & Blade - gra wyglądała strasznie topornie i nie chciało mi się jej testować. Ale nowa odsłona wygląda fantastycznie. Tyle możliwości, tyle opcji. Na pewno będę śledził tą grę.
Kiedy będzie materiał z Dark Souls 3 ?!?!
super super zostało wszystko jak jak było tylko lepszy silnik ciesze się ze z tom markom nie stało się jak z gothikiem pirania mogła zrobić to samo z markom gothic wszytko to samo jak w 2 tylko lepszy silnik:)
2:22 Janusz Korwin-Mikke znany jako Ozjasz Goldberg w kręgach masońskich do których należy
Wygląda naprawdę zacnie :) mam nadzieje że będzie było walczyć tym czymś
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ki%C5%9Bcie%C5%84
Fajnie by się nadawał :D to ogłuszania wrogów
Ile GOL płaci za tym autorom ? :D
gralem w m&b przeszło 2 lata... świetne wspomnienia... ale moim zadaniem system walki jest już przestarzały tam... uwierzcie mi że horda ludzi rzuci się na ten tytuł z tym że 80% tych graczy szybko się znudzi bo to wszsytko już było...
teraz mamy wiele gier z lepszymi systemami jak np. chivalry medieval warfare... moim zdaniemm&b nie dorasta do pięt tej grze w kwesti mechaniki walki
@maciokoki - M&B to nie tylko walka, wg mnie główną zaletą tego tytułu jest to, że ta gra to czysty sandbox, idź gdzie chcesz, rób co chcesz, świat wokół Ciebie ciągle się zmienia w losowy sposób :) Gra może mała, ale jednak jest w niej zawarty cały ogrom elementów, na który mamy wpływ, no i do tego mnóstwo miodnych modów. Mnie na przykład dużo bardziej pochłaniają takie sandboxy jak M&B czy np Starpoint Gemini, niż gry z otwartym światem, w którym mimo otwartości nie ma gdzie pójść, bo wszędzie jest to samo (np TES, AC, GTA). Więcej przyjemności sprawia gdy świat się zmienia na podstawie naszych działań zgodnie z naszą wolą, a nie zgodnie z napisaną wcześniej już fabułą. Także walka to tylko jeden z elementów tej gry, ważny, ale nie najważniejszy :)
Świetny materiał, niecierpliwie czekam na drugą odsłonę tytułu :)
Hit to na pewno będzie. Już po zapowiedziach zainstalowałem sobie Warband, bo co z tego że słaba grafika jak wciąga. A Ci co patrzą na grafikę, to powodzenia w grach. Dostaną realistyczną grafikę, ale nawet nie zaświadczą tego wsiąknięcia w świat. Tak btw. Wiedźmin 3 mnie wciągnął, ale nie przesiąkał już tak tym słowiańskim klimatem jak pierwsza część.
Skomplikowany system walki? Bardzo to topornie wygląda. Bardzo.
I właśnie tak powinny wyglądać kontynuacje gier. Zamiast zmiany systemów rozwoju postaci (Diablo 3), zamiast dodawania mnóstwa nowości, kosztem dobrych sprawdzonych rozwiązań (Arcania), zamiast zmiany podstaw i załorzeń serii (Sacred 3), powinno się ulepszać aspekty już istniejące. Doskonałość można osiągnąć przez poznanie swoich wad i zalet, eliminację tych pierwszych i rozwój tych drugich. Ten tytół zmierza w tym właśnie kierunku. Nowy silnik graficzny poprawi brzydotę świata, pozostawienie systemu walki i starć sprawi, że gracz będzie pewien, że gra w Mount&Blade, a dodanie mini gierek i aspektów rozwojowych (np. kowalstwo) sprawi, że będzie można jeszcze bardziej wczuć się w średniowieczne realia. Dobra robota, tak trzymać.
Graficznie wygląda bardzo przyzwoicie. Cała reszta na pewno zostanie znacznie usprawniona względem pierwowzoru, więc zapowiada się bardzo dobrze! :)
"marwoj135" jeżeli system walki wydaje ci się prosty to zagraj i ustaw sobie ciosy i bloki względem ruchów myszy (spróbuj zablokować najlepiej pchnięcie) zresztą jeżeli nie jesteś opancerzony jak czołg na chłopów to wyrównana walka i z automatycznym blokiem jest trudna.
No swoją drogą to czekam niecierpliwie na dwójeczkę. ;]