Graliśmy w grę Anno 2205 – nowa gra, ale stare pomysły
Wiem, że się czepiam, ale średniowiecze skończyło się w połowie XV wieku, najczęściej przyjmuje się data 1453. Co więcej nawet w Anno 1404 z racji na szerokie zastosowanie artylerii widać, że nie mamy do czynienia z średniowieczem. Gry z tej serii są osadzone w renesansie i później!
A co do samej gry, liczę, że kolejna część to będzie powrót do korzeni. Nad Anno 1602 spędziłem sporo czasu, ale czuć było, że to dopiero zalążek idei. Anno 1503 było super, 1701 mnie trochę zawiodło, anno 1404 miało kilka denerwujących mnie elementów ale uważam je za świetną część serii. Natomiast anno 2070 jakoś mi do gustu nie przypadło. Robiło wrażenie za ograniczonego. Nie wiem czemu, na papierze wszystko wyglądało fajnie, ale jakoś nie miałem frajdy z gry. Tak więc liczę, że kolejna cześć będzie powrotem do czasów kolonializmu!
@ElMundo
Jak rozumiem mieliście embargo na info o nowym anno, bo nawet nie było jakiejś zapowiedzi, że nowa część powstaje, a pokaz był w Mainz a nie LA gdzie są targi E3?
A jeśli chodzi o samą grę to wbrew temu co napisałeś wydaje mi się, że będzie super. Te niby zatrzymanie się na ósmej dekadzie XXIw. jest na wyrost, bo technologia rozwija się dosyć szybko, ale nie aż tak (osobiście nie sądzę by nawet w 2070r. były powszechne latające samochody), dlatego też przyszłość odległa o dwa wieki nie musi różnić się aż tak od naszej teraźniejszości, a więc i sama gra nie musi się dużo różnić od Anno 2070.
Jeśli są nowe surowe, technologie, pojazdy, mapy (i wyspy!) są większe, to nie martwię się o grywalność. Co do powierzchni na księżycu to pewnie powiększy się wraz z dodatkiem, bo już wiadomo, że będzie SezonPass, więc będą dodatki.
Oby nie zabrakło epickich monumentów i mimo wszystko warstwy militarnej, choć niekoniecznie w skali makro.
Czekam z nie cierpilowścią :D
Co do powierzchni na księżycu to pewnie powiększy się wraz z dodatkiem
Tak samo uważam. Anno 2070 kusiło wizją eksploracji podwodnej (coś, co wydawało sie oczywiste od samego początku), ale było mocno ograniczone i dopiero w Deep Ocean to rozwinęli. Tu pewnie to samo: 2205 da podstawę zabawy na Księżycu, a potem wyjdzie dodatek specjalnie pod to i rozbuduje. A już czekam.
Zapowiada się bardzo ciekawie. Uwielbiam takie gry. Stawiam,że w dodatku będzie do skolonizowania pewnie Mars. Trzymam kciuki. BTW: akweny są zawsze wodne ;)
Eh, trochę liczyłem na bardziej globalne podejście do tematu.
Miałem nadzieję, że tak jak w klasycznych Anno osiedlaliśmy wyspy (z różnymi surowcami) tak będzie zasiedlać całe planety. Nie musiały by być jakieś gigantyczne.
Trochę jeszcze chyba poczekam.
Mam kilka pytań do kolegi grającego w alfe. Na screenach połączone mostami wyspy wyglądają na całe lokacje. Czy jest to kierunek podobny do SimCity 2013 gdzie na mapie mamy kilka lokacji do budowy miast? W poprzednich odsłonach Anno budowaliśmy miasta, produkcję na wielu wyspach, transportowaliśmy towary drogą morską, czy lokacja z kilkoma wyspami połączonymi mostami da podobny efekt?
Pisałeś że nie ma dyplomacji i armii a co z handlem? Czy nadal produkujemy prąd, dbamy o środowisko, walczymy z żywiołami natury? W Anno 2070 mocno zanieczyszczona wyspa powodowała powstawanie huraganów, elektrownie atomowe wzniecały bunt wśród mieszkańców wyspy czy w tej odsłonie też mamy podobne elementy?
W poprzednich odsłonach Anno mieliśmy do wyboru sporo przedmiotów ulepszających statki, wyspy, technologię. Czy przedmioty w tej części będą? Jak wygląda opracowywanie technologii?
@ElMundo
W zasadzie przyłączam się do pytań subzero, ale domyślam się, że wiele ne możesz powiedzieć. Jednak mam pytanie co do tej symultaniczności - to ma być ogólna idea tej gry, czy jedna z opcji (chodzi mi o singiel)? Bo dla mnie Anno to ileś tam wysp (terenów) pod zabudowę i szlaki handlowe.
I jeszcze jedno - wiadomo kiedy m/w ma być ta beta?
Georgiev na tym screenie widać, że będzie transport morski.
[link] [link] [/link]
Dojdą budynki zajmujące większy obszar niż do tej pory, co przełoży się na większa różnorodność.
[link] [/link]
Stelaż do nieba działający podobnie do windy podwodnej w anno 2070? Może to mieć związek z szybkim przełączaniem się pomiędzy lokacjami tak jak pisał ElMundo.
[link] [/link]
Dworzec kolejowy do przewozu pasażerów, do tej pory mieliśmy tylko transport towarowy. Na tej stacji widać aż 4 perony i 5 torów do tego mamy 3 przystanki autobusowe. Być może będziemy budowali podziemne tory albo obiekt ma tylko charakter "dekoracyjny" wymagany do zaspokojenia potrzeb mieszkańców i podniesienia ich standardu życia.
[link] [/link]
Pierwsze Anno w którym ludzie chodzą po wydzielonych chodnikach.
niestety moje linki ze zdjęciami nie zostały dodane więc powtarzam post
Transport morki
Stelaż stacji kosmicznej, być może pozwoli na szybkie przełączanie sie pomiędzy lokacjami o czym pisał ElMundo.
Być może będziemy budowali podziemne tory albo obiekt ma tylko charakter "dekoracyjny" wymagany do zaspokojenia potrzeb mieszkańców i podniesienia ich standardu życia.
@Subzero - spoko, tyle że mi chodzi o to że do tej pory wszystko było na jednej mapie bez konieczności przełączania się pomiędzy lokacjami. W Anno 2070 było ok 30 wysp na największej mapie, zawsze szukałem 2 lub 3 gdzie mógłbym budować miasta dla każdej z frakcji, na reszcie produkcja, a przechodziłem między nimi klikając na mapę. A ten system z SimCity mi się nie podoba. Dlatego pytam ElMundo czy jest on narzucony, czy to tylko jedna z opcji (np. do wyboru przy ustawianiu gry wolnej)?!
fakt mogliby dodać generator map jak ma to miejsce w cywilizacji: archipelag, rój wysp itd Do tej pory mogliśmy budować kilka frakcji na jednej wyspie, w tej części kolonia księżycowa na ziemi nie ma sensu. Zastanawiające jest jak rozwiążą planowanie łańcuchów produkcyjnych, oby nie okazało się że do 3 lev cywilizacyjnego wymagany są tylko 2 archipelagi a księżyc potrzebny tylko do 4 lev. Właśnie to mi się nie podobało w anno 2070, głębiny były eksplorowane po dłuższym czasie gry a nie jak to miało miejsce w anno 1404 gdzie od 2 lev potrzebne były zasoby orientu.
@ElMundo bądź kogoś kto jest na targach - będzie materiał "gramy" z Anno 2205? Bo na targach jest stanowisko z grą (widziałem już malutki fragment - jakiś koleś grał)!
Autor pisze: "Nie uświadczymy tu jakichkolwiek konfliktów zbrojnych czy zagrywek dyplomatycznych – to zdecydowanie nie ten adres." Czy to jest 100% info, na screenie widać, że są działka obronne w porcie.
Ciekawe, czy kolejne części będą dalej kontynuować idąc coraz dalej, czy może kolejna odsłona, to będzie powrót do średniowiecza albo i nawet wcześniej. :)
Wiem, że się czepiam, ale średniowiecze skończyło się w połowie XV wieku, najczęściej przyjmuje się data 1453. Co więcej nawet w Anno 1404 z racji na szerokie zastosowanie artylerii widać, że nie mamy do czynienia z średniowieczem. Gry z tej serii są osadzone w renesansie i później!
A co do samej gry, liczę, że kolejna część to będzie powrót do korzeni. Nad Anno 1602 spędziłem sporo czasu, ale czuć było, że to dopiero zalążek idei. Anno 1503 było super, 1701 mnie trochę zawiodło, anno 1404 miało kilka denerwujących mnie elementów ale uważam je za świetną część serii. Natomiast anno 2070 jakoś mi do gustu nie przypadło. Robiło wrażenie za ograniczonego. Nie wiem czemu, na papierze wszystko wyglądało fajnie, ale jakoś nie miałem frajdy z gry. Tak więc liczę, że kolejna cześć będzie powrotem do czasów kolonializmu!
Jakas porażka dla recenzji której nie widzę bo nie mam abonamentu. GRY-ONLINE schodzi na skurwysyńskie psy za przeproszeniem skoro by poczytać nawet głupoty wypisywane przez recenzenta muszę płacić. Wielkie ZERO dla redakcji...
Adexx - Wyluzuj :D Po co chcesz płacić za "głupoty wypisywane przez recenzenta"? Po prostu nie płać. I nie narzekaj ;)
subzero83 -> W grze SĄ instalacje militarne. Przyjdzie nam stoczyć kilka bitew z użyciem naszej niewielkiej floty, którą z upływem czasu ulepszamy. Aspekt militarny na pewno nie zadowoli fanów TOTAL WAR ;), ale jest fajnym urozmaiceniem.