Sword Coast Legends | PC
Co tu dużo mówić.... Popieram słowa poprzednika. Niewątpliwie kolejny must have.
Swietnie na takie gry czekam tylko b.dobrze wykonane. Np. Original Sin byla wprawdzie troche zabugowana na niektorych wersjach patchy ale sama gra naprawde super i licze ze ta nie bedzie gorsza.
Jeszcze kilka dni temu ta gra - choć mnie zainteresowała - ni ziębiła mnie ni grzała. Jednak teraz - po przeczytaniu większej ilości informacji - jeżeli okaże się grą przynajmniej dobrą i trafi na GOG.com, to kupię ją bez dwóch zdań.
Cieszę się, że wychodzą takie gry... bo naprawdę brakowało mi starych dobrych RPG :)
Ludzie, zluzujcie majty. To że gra jest w universum FR, jeszcze nie oznacza że będzie dobra ;d
Ja jestem trochę sceptycznie nastawiony, ale mam nadzieję że gra będzie bardzo dobra :)
boy3 [6]
To że gra jest w universum FR, jeszcze nie oznacza że będzie dobra
Pewnie, że nie oznacza. Ba, dla mnie wręcz nie ma znaczenia, w jakim uniwersum ma się rozgrywać ta gra. Najważniejsze, że w produkcji jest kolejny RPG robiony przez w miarę doświadczonych ludzi i że najprawdopodobniej nie podąży on ścieżką Dragon Age: Inquisition ani innego Mass Effecta.
Gra wygląda rewelacyjnie tak samo te dialogi i w ogóle mam nadzieje że będzie po polsku jak będzie pl to czuje ze 9 dam bo po prostu mmm :) Dla mnie jak na razie wydaje się lepsze od pilarsa .
Fajnie jakby gra wyszła z PL dubbingiem. Brakuje mi rodzimego języka w cRPG-ach ostatnio.
Irek
,, Najważniejsze, że w produkcji jest kolejny RPG robiony przez w miarę doświadczonych ludzi i że najprawdopodobniej nie podąży on ścieżką Dragon Age: Inquisition ani innego Mass Effecta.''
Tu masz rację :)
Witajcie, od razu bez ogródek - zapraszamy do Polskiego Portalu Sword Coast Legends :). Jest jeszcze w trakcie budowy, więc wybaczcie niedociągnięcia, ale już w pełni funkcjonuje.
U nas znajdziecie najbardziej szczegółowe info dotyczące tej gry w całym polskim Necie: www.swordcoast.pl
Zajrzyjcie co można przeczytać już teraz. Będzie wszystko, od ogółu do najdrobniejszego szczegółu. Przy tym masa klimatu, humoru, przecieków i dobrej zabawy w przyjaznym i doświadczonym gronie. Rejestrujcie się zwłaszcza na forum, niebawem integrujemy konta i prócz poprawek graficznych damy możliwość rejestracji 1 klikiem.
(zasubskrybujcie nas też na /swordcoastpl na facebooku, na twitterze i w google+, aby być na bieżąco)
W razie chęci do pomocy piśmiennej, graficznej, lub nawet koderskiej, zachęcamy do aplikowania do Redakcji. Mamy silny trzon, ale im więcej osób do pomocy, tym lepiej dla wszystkich!
Gra szykuje się naprawdę świetna i jest to przełomowa produkcja w cRPG. Pod tym względem dużo ważniejsza od Pillars of Eternity, bo nie dość że to prawdziwe D&D (w delikatnym uproszczeniu), to jeszcze wprowadza innowacje.
Współtwórzmy tę grę wspólnie - zapraszamy Was już dziś!
To są crpgi które uwielbiam dungeon dragons :) Mam nadzieję serio że gra będzie udana choć ten pasek do umjejętności mogliby zmienić bo wygląda strasznie słabo :)
Zawsze miło powrócić do świata Forgotten Realms, niestety z gameplaya wynika że reguły D&D wprowadzono powierzchownie (wojownik na 7 poziomie z 406 punktami życia, kleryk z czarami druida) jeszcze brakuje drzewek rozwoju i będziemy mieli klona Dragon Age z logiem Lochów i Smoków ;)
No tak, oficjalnie jest to D&D 5e chociaż z wywiadów z projektantami gry wynika że gra powstaje od jakichś dwóch lat - kiedy to 5e była jeszcze w powijakach, pozostaje trzymać kciuki za sukces tego tytułu :)
Świetne wieści - chyba ostatnią grą z Forgotten Realms był NWN2 (Neverwintera Online nie liczę), tęsknię za latami 1999 - 2002 kiedy to trwała złota era D&D w świecie FR...
No proszę, gra na Windowsa XP. Jak widać da się robić jeszcze gry na tę platformę
Może wyjść z tego fajny RPG w starej stylistyce rzutu izometrycznego, jeśli tak się stanie to fajny kąsek dostaniemy przed Torment Tides of Nummenera, wymagania ma nawet niskiem, trzymam kciuki.
@up będzie po angielsku to miesiąc i będzie fanowskie spolszczenie xD nie ma co robić problemu :)
Jasne jak będzie dużo tekstu to ani w dwa lata nie doczekamy się fanowskiego spolszczenia. Także brak PL w tego typu produkcjach trochą razi ... ale Polska to Polska i rządzi się własnym regułami :)
Gra jest podobna do starych Dungeon Siege, więc damy radę bez PL ;).
Skąd PRODUCENCI biorą te wymagania ? Czy im się po prostu tyłka nie chce się ruszyć ? Do takiej grafiki 8GB RAMU ? To co tam będą wielorasowe bitwy ??Czekam na grę,ale chyba najpierw poczekam na polską wersję.
Polskiej wersji się nie doczekasz przed świętami :(. Poczytaj na necie, najlepiej oficjalne strony i fora i zdecyduj. Jeśli chcesz typowego cRPG single player i chcesz genialnej złożoności, nieliniowości, nie kupuj. Pod tym względem to Baldur's Gate. A ono było liniowe. Ale jak chcesz innowacji, zintegrowanej kooperacji, tworzenia kampanii w prosty, szybki sposób, nie straszne Ci bugi w pierwszych miesiącach, dodawanie nowych funkcji z każdym miesiącem - bierz bez zastanowienia, bo w pre-order dostaniesz DLC z Drizzt'em do'Urden za friko... Wiem że gra droga, ale to dobrze. Jak na brak abonamentu to tak naprawdę jest tania, bo to się będzie rozwijać jak MMO, przez ciągłe update'y.
Jakie oceny, a jeszcze gry nie ma:D
Zapewne następna "gra roku" się szykuje:D
@vito74m
I co z tego, że nie ma. Ci, co zakupili grę mają dostęp do tzw. headstartu. Na weekend udostępniają grę. Teraz trwa właśnie 5 headstart.
BETA słabiutka, czyli jednak genialne "Pillars of Eternity" grą roku jeśli chodzi o RPG. "Fallout" Bethesdy to FPS co zresztą potwierdził Todd Howard, a "Wiedźmin 3" to genialny i najlepszy Action Casual RPG ostatnich lat.
@up
Beta słabiutka? Gdzie? Bo story mode okazało się jednym z fajniejszych (wszyscy obawiali się, że będzie źle a jest bardzo dobrze). Z tymi Pillarsami to nie przesadzaj.
Kupiłem HSA na steamie trochę 'po obczajałem' i czekam na finał jutro. Biorąc pod uwagę 2015 to jak na razie moim mocno subiektywnym zdaniem Divinity: OS jest najlepszym rpg. Potem PoE i być może właśnie SCL. Zobaczymy.
Dla mnie Divinity OS to dobra gra, ale przy "Pillars of Eternity" słabiutka i prosta jak budowa cepa.
O 18.30 na tvgry.pl pojawi się film z naszymi pierwszymi wrażeniami z kampanii single.
Wasteland 2 jest genialny! Poprawili dużo i obok "Pillars of Eternity" to najlepszy crpg od czasu "Baldur's Gate 2".
PoE jest porządną grą ale mnie osobiście w niej razi dokładnie to co urzekało mnie w BG. 17 lat temu wizualizacja BG była nieziemska ale dziś na siłę trzymanie się tej opcji jest dla mnie archaizmem. Gdyby PoE został technologicznie zrobiony w formie zbliżonej choćby do DOS to byłby zdecydowanie lepszy -> moim zdaniem.
A mi brak Polskiego akurat tutaj nie przeszkadza. Jak choćby w małym stopniu znasz ENG to z małą pomocą słownika jak kiedyś się zawsze używało możesz zrozumieć wszystko. Grę mam zamówioną patrząc na gameplay od strony redakcji zapowiada się ciekawy tytuł
Zgadzam sie z Trygławem, ale i z antygimpem:)
PoE z inną technologią bylo by dla mnie dobre, a Wasteland 2 faktycznie uwielbiam, nie tak jak DoS, ale jest to mocna produkcja:)
A w drodze DoS II !!! :)
Dla mnie najfajniejszym CRPG był w tym roku Shadowrun: Hongkong
--->Trygław - ja mam akurat inne zdanie PoE jest świetnie wykonane, pięknie przygotowane malowane tła i szkice. Oprawa PoE podobała mi się bardziej niż DoS, czy W2.
--->Naczelnyk - S:HK był niezły, ale dla mnie daleko słabszy od PoE
Czemu nie ma polskiej wersji, hm ? prawdopodobnie dlatego że Polacy znają doskonale angielski ;) - tak się bronią przed polskimi wersjami, a tak na poważnie to staram się nie kupować gier bez PL, jak nas nie chcecie to nie ma potrzeby kupię na wyprzedaży za 1 euro.
Jak patrzę na recenzje na Steam to kiepskie wrażenia. Sprawdzę demko i zobaczymy, choć tak czy siak- będzie dłuugo za D:OS EE w kolejce.
Gra odpalona. I szczerze nie wiem na co ludzie narzekają. Może to nie jest bite i wyryte D&D ale bardzo dobrze jak dla mnie odwzorowane zasady. Grafika naprawdę zajebista tak to ująć mogę. Optymalizacja ok. Tworzenie postaci bardzo przyjemne i proste a mój ukochany Krasnolud kapłan stworzony ;] do oceny poczekam ale jak na 2h gry dałbym teraz minimum 8,5 a jak to się rozwinie się okaże. Fakt że będę mógł ze znajomymi odgrywać tak jak kiedyś na papierze sesje tylko podnosi krążenie krwi w organizmie. Osobiście polecam!! i te negatywne komenty na steamie chyba dają dzieci co nie wiadomo jakiej gry oczekiwały. Tak samo ktoś napisał że gra będzie się rozwijała. Ludzie scenariusze będą zamieszczali. Szykuje się dobra gra walcząca z najlepszymi tytułami rpg
No tak ALEX rozumiem, ze h7 przeszedłeś, a teraz kolejna "gra roku" w UK Londyn otworzyli klinikę w której leczą takich -uzależnienia od grania:D Polecam:D
Masz czas na jedzienie, czy już mięśnie zanikły i mało trzeba Ci kalorii ?:)
Matko, we wszystko gra, 3 dni i po grze, :D mama ma z Tobą masakrę :D
Po 1h nie można oceniać całości. Chyba najmocniejszą stroną tej produkcji jest edytor za pomocą którego fani będą mogli tworzyć własne moduły i wrzucać do sieci. Zobaczymy.
@Adexx
A wiesz czemu tak jest? Bo ludzie nie rozumieją słowa ADAPTACJA! Kupi to taki Irek i płacze, że to nie D&D5. I tyle.
Edytor faktycznie wnosi wiele do gry:)
Pamiętam jak do NWN1 zrobiłem modół większy od oryginalnej kampanii:)
I zzacne jest też to, że gra jest stosunkowo łatwa do modowania:)
Już widzę, (jak w W2) że nie obejdzie się bez zmian w samym choćby interfejsie :D
Wszystko zależy jaka to jest adaptacja. Jako fan klasycznych gier RPG nie przepadam za cooldownami - to za bardzo przypomina mi MMO. To bardzo dalekie odejście od podstaw D&D.
Jestem pod koniec kampanii. Ma swoje momenty, ale Divinity podobało mi się bardziej - lepiej tam wychodziła walka (choć to porównywanie turówki vs czas rzeczywisty...) i eksploracja świata. Do Pillarsów nie da się nawet porównać - nie ta klasa.
Zastanawiające są długie loadingi, szczególnie że lokacje są dość zwarte i niezbyt szczegółowe.
Gambrinus84 [56]
Zastanawiające są długie loadingi, szczególnie że lokacje są dość zwarte i niezbyt szczegółowe.
A grasz na zalecanych dla tej gry 8 GB RAM?
Edit:
Moje pytanie miało zabarwienie ironiczne i w pewnym sensie było retoryczne, bo 8 GB RAM w zalecanych (a nawet 4 GB w minimalnych) dla tej gry uważam za absurd. Tym bardziej po tym, co mówiliście z Araszem w materiale filmowym i tym, co napisałeś tutaj.
@Irek22 -> Yup. 8 GB, GTX 970, i5 4460, nie instalowałem na SSD (zawsze tam mało miejsca:D), ale i tak dość długo w porównaniu do innych gier.
Ha, ha nie wyczułem ironii :D
--->vito74m - chyba ci się nicki pomylił, ale widzę że i tak trzeba ci wytłumaczyć na przyszłość. Jak byś się tyle uczył ile ja kiedyś to teraz też mógłbyś grać, nauka to potęgi klucz :), jeśli chodzi zaś o moją mamę to uwierz mi na słowo raczej ciężko jej wyobrazić sobie lepszego syna :] A twoja jak o tobie sądzi ?!
@Alex
Jak byś też ożenił się z bogatą kobietą jak ja kiedyś to teraz też mógłbyś grać
Fixed.
Alex, nie pomyliłem ników :) I ja gram :) ba nawet w latach 80tych grałem :)
-------------------------------
Co do gry, Podoa mi się, coś jak NWN 1.5, bo 2 była za dobra do tej gry:) Ale i tak jest Fajnie.
Tylko mdła grafika:)
Dla zainteresowanych.
Podaje link do mojejgo konfigu ReShade.
Po rozpakowaniu uruchamiamy plik "ReShade Setup.exe) i wybieramy ściażkę do .exe w folderze gry. Potem zamykamy program i cieszymy się lepszą grafiką :)
Główne zmiany?
Poprawa kolorystyki, poprawa cieniowania (HDR) ZALECAM WYŁĄCZYĆ w opcjach gry BLOOM < to przestażała funkcja rozjaśniania wszystkiego co emituje światło lub poblask, potem świat wymyślił HDR :)
Poprawa jakości samych cieni, zwłaszcza uwydatnienie, różnicy między zacienionymi, a jaśniejszymi terenami...
***LINK - www49.zippyshare.com/v/Ds0Rjj9k/file.html
Nie wklejać programu do folderu gry, po prostu instalować z pulpitu.
Zalety to możliwość włączenia i wyłączenia modyfikacji przyciskiem "Scrool Lock" - domyślnie na starcie bry modyfikacja zawsze włączona. Ale do zobaczenia różnicy można sobie poklikać :)
CZy ja czegoś nie qmam, czy w edytorze NIE da się kreować własnego świata a jedynie edytować istniejące lokacje?? :(
a co z fabułą,czy daje rade
--->Cyniczny Rewolwerowiec - niestety pudło, a bym powiedział wręcz odwrotnie, od razu trzeba było zasuwać, aby stan życia się nie pogorszył, zupełnie inną kwestią jest rozdzielność majątkowa. Na chwilę obecną powiedziałbym nawet że mamy porównywalne stany posiadania = morał, ostatecznie każdy musi sobie radzić sam :]
--->vito74m - lata 80 to był okres ZX Spectrum :] Jeśli chodzi o SCL to nie razie się nie wypowiadam jak dobra, czy zła jest ta gra, skończę to się wypowiem, co do H7 to super !
Alex zapomniałeś o Atari i Commodore :)
To taka "zdałniona" wersja NWN 2 :(
Marnie rozbudowana pod względem różnorodności umiejętności a nawet samej taktyki walki:(
Następny średniak, na szczęście troche lepsze od PoE - jak dla mnie...
Do NWN 2 nie umywa się w żadnym stopniu, ilość skilli jest bardzo mała, wymagania z kosmosu i pełno bugów co ostatnimi czasy zdaje się być nieodłącznym dodatkiem do nowych gier.
I kolejna gra po "hirołsach" czy Age of wonders która przypomina świetnego klasyka, ale jest upoga i uproszczona.
Jak dla mnie bomba. Skili może i mało jak pakujesz umiejętności w 1 drzewko. Spokojnie można zrobić pół fightera pół kleryka czy tym podobny misz masz. Nie będę się spierał z innymi mi osobiście się podoba. Gra się miodnie. Grafika ładna. Aż ciężko wybrać jaką postacią grać na początek. Dwarf rogue spoko. Dwarf kleryk spoko. Dwarf fihter jako tank też spoko. xD Teraz będę poszukiwał chętnych do wspólnej gry. Vito lub inni chętni piszcie. W ekipie dużo lepiej się gra gdy każdy odpowiada za swoją postać
Dodam że gry tworzone przez graczy są dość ciekawe. Nie moge się doczekać aż sam zrobię jakiś dungeon xD story powoli przechodzę. Angielski u mnie kulawy ale misje są zrozumiałe nawet dla mnie a słowa nieznane spokojnie znajduje w słowniku. Jeszcze raz zachęcam do wspólnej gry.
Gra jest niezła, ale na chwilę obecną nie będę się wypowiadał o całości. Na pewno PoE z miejsca zrobił na mnie dużo większe wrażenie. SCL jest toporny, ale ma całkiem nieźle poprowadzoną fabułę, ale tak jak wyżej za mało grałem aby się wypowiadać. Do weekendu na pewno sobie wyrobie zdanie.
Witajcie. Widzę że szukacie graczy do wspólnej gry, dyskutujecie o scenariuszach, kampanii itd. Wpadajcie więc do nas na forum: http://forum.swordcoast.pl/
Wszystko to łatwiej zrobić w jednym miejscu, co więcej, mamy od twórców Sword Coast Legends pełne błogosławieństwo bycia Oficjalną Polską Społecznością.
Będą też do wygrania kody dla Steam, co jakiś czas unikatowe przedmioty. Co do oceny gry i dyskusji o rozwoju SCL to temat rzeka. Zapraszamy tym bardziej, że wiedzieć będziemy najwięcej - spodziewajcie się ekskluzywnych wywiadów z twórcami, a więc i ciekawych informacji.
Ja jako admin Polskiej Społeczności postaram się nie wypowiadać za wiele w kwestii ocen - jedynie coś czasem zasugerować, zwrócić na coś uwagę. Widzę tu jednak kilka naprawdę rozsądnie myślących osób, co mnie bardzo cieszy : ).
Czasem się jeszcze tu przypomnimy.
[69]
Czyli nie dasz kolejnego 9+/10 tylko tym razem skromnie, osemeczke?:)
@Kiss
Że A.l.e.X daje wysokie oceny?... Spokojnie można dać tej grze i 9+/10 ;). To są oceny subiektywne. Odczucia, wrażenia całościowe, a nie ocena techniczna. Nikt nie trąbił że będzie to NwN 3.
Ja ze swojej strony subiektywnie wlepiłem 10kę - na tyle kocham D&D i podoba mi się co jest tu możliwe, zwłaszcza przy takim podejściu twórców, że zdania nie zmieniam. Ale zamiast tu ględzić wolę przygotowywać przygody ;). Gustów ludziom nie zmienisz, niech grają w co lubią. Trzymcie się, dobrej nocy.
W sumie patrząc po recenzjach i samej grze poważnym błędem było danie informacji, że gra opiera się na D&D5. Jak ktoś widzi taką informację spodziewa się w miarę wiernej, na ile to możliwe na PC, adaptacji systemu (jak BG II dla D&D2 czy ICWD II dla D&D3 albo NWN II itd.). Natomiast to co dostajemy tutaj jest tylko inspirowane D&D. Zwłaszcza coldowny są denerwujące. Co ciekawe nie denerwowały mnie w DoS. Po prostu jak widzę znaczek D&D to się nastawiam do gry w pewien sposób, podobnie jak i większość innych graczy patrząc po komentarzach.
Ktoś może mi wyjaśnić działanie tego edytora?. Bo jak dotąd to widzę, że można edytować tylko to co już jest bez możliwości tworzenia własnych 'światów'?
@Trygław -> Edytor w tym momencie jest po prostu bardzo prymitywny - w tym nie ma drugiego dna :)
@Gambrinus84
Kiedy można się spodziewać Waszej recenzji?
Liczę, że nie zrobicie jej po łebkach i tekst będzie dość obszerny i (na tyle, na ile to możliwe w recenzji) wyczerpujący.
Jak dla mnie wielkie rozczarowanie. Gra niestety bardziej przypomina mi Dungeon Siege niż gry z gatunku D&D... No cóż pozostają oczekiwania na jakiegoś D&D z krwi i kości.
@Gambrinys84 -> zwrot "w tym momencie" nie powinien mieć miejsca w 2015 r. 13 lat temu edytor do TES 3 od razu dawał radę. Nawet GoMan był sprawniejszy.
@Irek22 -> Miała być dzisiaj, ale potrzebuję jeszcze trochę czasu ;) Wczoraj robiłem swój żałosny scenariusz w edytorze hehe i dobrnąłem do końca kampanii.
Im dłużej się gra w SCL tym mocniej widać, że odejście od podstaw D&D nie jest dobrze przemyślane. Bardzo małe znaczenie mają ostatecznie atrybuty - zerwano pewne "nici" spajające system. Jakie ma znaczenie 18 siły (+4 obrażeń), gdy bardzo szybko możemy dobić umiejętności zadającej dmg w zakresie 30-130 (w przypadku Rangera). Znacznie lepszy byłby tu system, gdzie siła umiejętności zależy procentowo od naszego podstawowego DMG albo atrybutów. Z czasem pewne umiejętności stają się niemal nieprzydatne, gdy w D&D skalowanie czarów do siły czarodzieja (magiczny pocisk!) i wyczerpujące się zasoby (mało slotów na zaawansowane czary) sprawiało, że musieliśmy wykorzystywać w pełni potencjał dostępnych czarów.
Niestety, w kampanii bardzo mało jest też fabularnych testów atrybutów.
Projekt questów prezentuje bardzo zmienny poziom - obok pomysłowych zabaw z konwencją i nietypowych zadań (czarodziej, który utknął w portalu był naprawdę zabawny) są męczące "zbierz 6 kawałków mchu".
Nestety to kolejny gniot (jak dla mnie) W kanałach przed Luskan, zagotowałem wchodząc w 2 różne miejsca które wyglądają identycznie,ba nawet wyposażenie mają identyczne, Dokladnie te same beczki, sakwy - w tych samych miejscach, te same opisy = ctrl+c / ctrl+v.
JA naprawde liczyłem na skromną kontynuacje ukochanego NWN a dostałem coś w stylu Dungeon siege lub Loki lub inne Diablo - czyli H&S dla bezmuzgich, o jeszcze wanhelsit mi przychodzi do glowy.
Grafika hmm,ostrość tekstur jest ok, ale ich jakość estetyczna to kpina, wszystko blado zielono sraczkowate :D
kanały tylko sraczkowato sraczkowate.
Zastanawiam sie, czy przypadkiem graficy nie mieli saturacji w monitorach ustawionej na 200%...
Ogulnie gra chce imirować D&D widzę podobieństwa do NWN, ale właśnie przez te 2 fakty jak dla mnie to jest bardzo słaba gra i D7D powinno jak najszybciej zniknąć z ekranu ładowania.
Uproszczenia na maxa, dobra pozycja na konsole... powinni ogarnąć...
z łżą w oku wzpominam NWN i Drakenshang - To 2 mniej popularne, ale do dzoś ma fanów, bo warto zagrać...
A to jest pozycja dla lubiących w/w gry a nie prawdziwe RPG D&D...
@vito74m -> swoją drogą nigdy nie korciło Cię zrobić jakiś retusz do Drakensang RoT?
Nie myślałem o tym nigdy Trygław:)
Ale do tego czegoś już zrobiłem, masz kilka postów wyżej:)
Staram si e rozgrzebać pliki tej gry:D
------------------------------
Ale ilość rzeczy denerwujących mnie przerosła moje czarne scenariusze :D
W ekwipunku mam niebieskie rękawice, zakładam na postać a one są brązowe :D Innym razem jest ok.
Poza tym gram wojownikiem, z wielkim mieczem, ale po walce nie jest on odkładany na plecy tylko latam z nim jak ze zniczem olimpijskim :D, normalna tragedia :D, po bitwie broń powinna otrzymać animację ekwipowania na plecy, a nie takie coś. Szkoda słów. Powstaje nowa jakość gier RPG, czyli w nazwie jak najwięcej tego co było i jest dobre + nic z tych rzeczy w samej grze:) Młode pokolenie i tak będzie myśleć, że jest tak jak ma być :D
---------------------------------------
Dla zainteresowanych.
Podaje link do mojejgo konfigu ReShade.
Po rozpakowaniu uruchamiamy plik "ReShade Setup.exe) i wybieramy ściażkę do .exe w folderze gry. Potem zamykamy program i cieszymy się lepszą grafiką :)
Główne zmiany?
Poprawa kolorystyki, poprawa cieniowania (HDR) ZALECAM WYŁĄCZYĆ w opcjach gry BLOOM < to przestażała funkcja rozjaśniania wszystkiego co emituje światło lub poblask, potem świat wymyślił HDR :)
Poprawa jakości samych cieni, zwłaszcza uwydatnienie, różnicy między zacienionymi, a jaśniejszymi terenami...
******LINK - www49.zippyshare.com/v/Ds0Rjj9k/file.html
Nie wklejać programu do folderu gry, po prostu instalować z pulpitu.
Zalety to możliwość włączenia i wyłączenia modyfikacji przyciskiem "Scrool Lock" - domyślnie na starcie gry modyfikacja zawsze włączona. Ale do zobaczenia różnicy można sobie poklikać :)
--->Gambrinus84 - wypróbuj poziom trudny, na nim jest naprawdę ciężko, w sumie jest dość znaczna różnica. Na normalnym możesz grać bez pauzy, na trudnym bez pauzy praktycznie się nie da. Oczywiście dużo lepsze było użycie DD2/3/3.5 maksymalnie, ale cóż jest jak jest, na razie bawię się całkiem dobrze.
@elathir
I widzisz, sam mylisz pojęcia. Właśnie jest informacja, że to ADAPTACJA. Natomiast gry, które wymieniłeś, to były gry D&D a nie żadne adaptacje. Cooldowny są denerwujące? Denerwujące to jest w D&D losowość a nie cooldowny. Bo te cooldowny mają określony czas i wiem, że "zaraz" się skończą, natomiast mam praktycznie mały wpływ na to, żeby nie mieć w pecha w losowaniu kości i robić "miss" przy uderzenie (nieźle mnie to wkurwiało w NWN - 6-8 missów jeden za drugim, co dawało ponad 40 sekund marnowania czasu).
Popieram kolegę wyżej losowość w nwn była bardzo denerwujaca ale taka zaleta lub też wada rzutu kośćmi. Poprawią pewne niedociągnięcia w scl, do tego ulepszać będą mam nadzieje kreator i wyjdzie barfzo dobra gra. Zagrajcie tak jak ktos wyrzej wspomniał na trudnm poziomie wraz ze znajomyli najlepiej gdzie każdy z was kieruje jedną postacią wtedy robi się ciekawie. Gra ma raptem kilka dni więc nie ma co hejtowac niedorobek. Spokojnie sprawdzam możliwości postaci i czekam na jakas dobra kampanie zrobioną przez polaka. Oceny nie zmieniam dla mnie gra z ogromnym potencjałem.
Po prologu stwierdzam że podoba mi się przede wszystkim postacie są fajnie nakreślone, krasnolud jak zawsze w grach rpg trzyma poziom :) Ogólnie gra ma potencjał, jak jeszcze będą dochodzić kampanie nowe to w ogóle będzie wspaniale.
Graficznie też wygląda całkiem w porządku, nawet bez sfx, poza tym klimat jest fajny jakbym czytał książkę z serii dragon lance. W końcu gra w której nie znikają ciała.
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/4554/vRMlYe.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/6452/asiydE.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img911/4987/zmA2yB.jpg
Doszedł też dzisiaj nowy patch 1.2GB.
Cooldownami bym się nie przejmował. Prowadzę D&D od ponad 15 lat i powiem szczerze, i drzewka i cooldowny mnie początkowo mega zaniepokoiły... Ale ten system tu działa. Chyba najlepsze cooldowny jakie widziałem, odczuwa się to realistycznie - odzyskiwanie mocy. Bo są dość długie w przypadku potężniejszych zaklęć.
To prawie takie same odczucie jak uczenie się czarów i restowanie, tylko bez w sumie denerwującego restowania, które musiałoby tu być co chwila.
No cóż by mógł zrobić Wizard w takiej grze w pełnych zasadach D&D. Raczej niewiele. Zresztą, jak tu sobie wyobrazić proszenie grupy losowych wojowników/barbarzyńców, aby co potyczkę na Ciebie czekali?... Nawet odgrywając postać, ba, szczególnie wtedy, nie dali by Ci tego zrobić.
Prawdziwe D&D ma inne założenia, w nim masz grupę kilku znajomych, a odpoczywanie nie trwa w ogóle, bo odbywa się w wyobraźni. A gdyby nawet odpoczywać indywidualnie i można by to robić w środku walki (co jest bez sensu i sprzeczne z zasadami D&D), Czarodziej/Kleryk musiałby przysiadać tak często, że byłoby to pewnie nużące i 'trochę' śmieszne.
Z tego co wiem N-Space testowali tę grę na pełnych zasadach D&D. Wyszło że to po prostu nie ma sensu. Ale w przeciwieństwie do Neverwinter Online, tutaj naprawdę czuję D&D. Nie wiem czemu, ale chyba nie mniej niż Baldurze i NwN. Może dzięki mistrzowi gry, może dzięki wcielaniu się w jedną postać, nie wiem. Zresztą sprawdźcie combat log, podświetlcie różne statystyki - w tle są prawdziwe rzuty. Niestety inflacja HP jest ogromna, ale to z jednej strony zrozumiałe, z drugiej może to jeszcze poprawią (skalowanie do poziomu gracza "pompuje" nawet szczury). :)
@TobiAlex
Przepraszam, ale co mają cooldowny do losowości?
W ScL też możesz nie trafić, bo w tle są robione rzuty kośćmi (możesz sprawdzić w combat logu), tak samo jak w czystym D&D są umiejętności które zawsze trafiają.
Piszecia tak jak by Losowości np. przy próbie trafienia we wroga nie było w RPGach bez D&D, Dla mnie NWM I i II to najlepsze gry w tym gatunku, tak tak wiem BG :)
Ale na dzisiejsze czasy BG jest parszywie prostacki i brzydki, a NWN 2 cały czas łądne:)
Nie ma co wspominać czasów z epoki dinozaurów, stare gry sa paskudne zwłaszcza jakość textur przy dizsiejszych monitorach (rozdziałka) a tu mamy średniaka uproszczonego i to poważnie.
Liczę tak jak wielu z was na edytor, bo to coś to śmiech na sali a nie edytor.
W NWN można było kreować caly świat od podstaw, a tu jest chujnia :)
--->vito74m - BG1EE/2EE nieźle wyglądają nawet w 4K, główną zaletą są pięknie rysowane tła. Jeśli chodzi o NVN2 to Maska Zdrajcy - do dzisiaj dla mnie jeden z najlepszych scenariusz w grach heroic.
--->Sarr77 - całkowita zgoda, na trudnym każdy skill ma znaczenie i faktycznie się czeka na awans i się je używa, obserwując CD skilla.
A graliście już z dobrym Mistrzem Podziemi? ;) Szczególnie roleplayując? Polecam.
Dziś już nie mam siły po robocie, ale za moment będziemy działać nad polskimi kampaniami dalej :). Będzie po polsku, więc nawet jak ktoś słabo zna eng., niech się nie zniechęca.
Dzięki za zgłoszenie Adexx. Jeszcze raz zapraszam na forum, Adexx już jest i widzę że szuka grupy. Zajdziecie tam też więcej szczegółów co do dalszych planów polskiej społeczności - ale piszcie, socjalizujcie się :). Wszystkiego sam nie zrobię.
ps. w grze do testów atrybutów (przydatne w rozgrywce z Mistrzem Podziemi) używamy komendy /roll 1d20, /roll 1d6, /roll 1d10, /roll 2d10, /roll 2d6 itd. Zwykle /roll 1d20 ze względu na mechanikę.
@vito74m wiesz ile osób korzystało z tworzenia przygód w NwN? :) Nikły ułamek procenta. Tutaj będzie wiele lepiej, szczególnie jak rozbudują narzędzia. Ale to inna gra, tu się liczy Dungeon Master. Po to on jest. Jednym klikiem wcielasz się w postać, więc kwestie dialogowe nadrobisz mówiąc przez postacie (komenda /s lub /say), lub mówiąc do mikrofonu/kamerki naciskając po prostu CTRL. Tak samo łatwo się nimi poruszać i np. zwabić graczy w zasadzkę. Mistrzowanie to tutaj ważna opcja...
Sarr77 - Skąd masz informacje o ilości graczy na świecie którzy działali w edytorach NWN ?:D
A Ty jak tam? nie budowałeś kampani w NWN ? Tu dasz rade :)
Podnieta z SoC przejdzie Ci z czasem, to normalne:)
Nie pierwszy raz widze edytor w grze tego typu:) ale pierwszy raz tak mało rozbudowany, co jest zapewne wielkim + dla tych co od razu chcą coś "pozmieniać" bez wiedzy czy nauki samego edytowania np. skryptów:)
Zrobisz kampanie w 4 lokacjach lasu w tym 2 klaustrofobiczne itd :D
Powodzenia :D
By mówić o robieniu czegoś konkretnego musisz budować nowy świat od podstaw, a nie dostosowywać to co masz do własnych fantazji, w dodatku tylko po to by dostać + czy pochwałe od innego dzieciaka co się podnieca uproszczoną gierką :D
Z edytorem bez żadnych konkretnych możliwości budowy lokacji :D
TobiAlex - Nowe zadania będą po polsku, edytując w edytorze dodadzą do tego świata co jest własny scenariusz :)
W story już troszkę dalej. 5 lvl krasnal Rogue. Dziśweszła jakaś spora łatka co dokładnie daje nie czytałem zajmę się tym rano ale gra się coraz lepiej i szczerze jak wypali grupowanie się w społeczności scl to gra będzie miodna. Walki z trudniejszymi przeciwnikami bez kleryka to pewna śmierć. Dobry tank także podstawą ekipy. Cóż jeszcze raz nie mogę się doczekać wspólnej gry i także zapraszam do społeczności.
@Vito74m
Brałem w tym udział, bawiłem się trochę z tworzeniem modów do NwN ;). Nic nie wypuściłem publicznie, nie miałem wtedy dobrego netu. Ale i nie uważam by to był dobry edytor, bo wiele kreatywnych osób nie ma ochoty uczyć się całego toolsetu i skryptowania. Są to humaniści piszący dobre scenariusze. Ogółem spokojnie, myślę że trochę nie wiesz z kim rozmawiasz. Od dawna tworzę kampanie, jestem doświadczony w tym też jako wyga gier fabularnych ;). Wiele da się zrobić nawet teraz, mimo obecnych możliwości i to nawet bez Mistrza Podziemi. Chętnie Ci to pokażę. Tak naprawdę masa dobrych questów w cRPG wcale nie była skomplikowana. Liczy się historia i to jak ją opowiesz.
Pozwolę sobie zabrać głos w dyskusji o Neverwinter Nights i jego edytora.
Jakkolwiek kampanię pierwszego Neverwinter Nights uważam za słabego RPGa (i słabą grę w ogóle), tak edytor do tej gry - jako laik i amator - uważam za świetny. Swego czasu dużo więcej czasu spędziłem właśnie w nim niż w samej grze.
I zgadzam się tu z vito74m - tworzenie wszystkiego od podstaw potrafi dostarczyć megafrajdy i megasatysfakcji. I jakkolwiek mógłbym olać Sword Coast Legends samo w sobie (bo nie widzi mi się to, co słyszałem, czytałem i widziałem nt. tej gry) i - wzorem Neverwinter Nights - bawić się głównie w edytorze, to jednak jeśli edytor do tej gry jest faktycznie tak ograniczony, jak niektórzy w tym wątku pisali, to za taki edytor ja podziękuję. Równie dobrze mogłoby go nie być, a tak to pozostaje niesmak i niedosyt. Oraz chwyt marketingowy.
Nie no edytora z NWN to nawet nie ma co porównywać, bo jest on do dziś niedościgniony jeżeli idzie o możliwości połączone z łatwością tworzenia.
Sarr77 - wiem z kim piszę, z człowiekiem :)
Poza tym ja modyfikacjami zajmuję się już 16 lat:)
Wejdz na strone nexus.com i poszukaj mojego contentu dla SKYRIMa czy dla Divinity Original Sin:)
W tym 2 jestem autorem najpopularniejszych 2 modyfikacji graficznych i najlepiej ocenionych (modyfikacja miesiąca/najlepsza modyfikacja) mój nick tam to vito740 :)
Poza tym modyfikacje no do Wasteland 2... Czy nawet Train fever:)
Mam też włąsny server w trackmania canion - naprawdę, wiem o czym piszę i z czym to sie je:) Dlatego wiem, ze szkoda czasu na ten edytor. Historie opowiesz tak jak Ci na to pozwoli edytor, bo masz związane ręce :) A sama gra to nie film gdzie liczy się fabuła tylko:)
Nic nie wykreujesz wielkiego, same wypociny:) Nie wymyślisz miasta aniołów w chmurach, bo nie masz możliwości wyedytować takiego świata:) i tak by można mnożyć przykłady :)
Wiem o czym piszę bo do NWN zrobiłem większą kampanię niż miała gra w oryginale:)
Co do jakości NWN 1 to sie nie zgadzam, do dziś nie widzę gry grze blokowanie bronią konczy sie uderzeniem w nią i widać to oraz słychać:)
a w dzisiejszych grach mieczami sie macha jak by ważyły po 20 deko i do tego śmigają w powietrzu - 0 efektu uderzenia w przeszkody...
--->vito74m - chciałbym zobaczyć tą kampanie którą zrobiłeś większą od oryginału do NVN
Jeśli chodzi o grę, po prologu i pograniu w rozdział pierwszy jestem na WIELKIE TAK ! uwielbiam dobrze napisane historie (mimo że mocno przewidywalne) i mechanikę w grach rpg, a tutaj dobre jest i jedno i drugie !
Ode mnie zasłużone. I tak to kolejna bardzo dobra gra w tym roku.
moja recka za moment na stronie.
Ostatecznie - do tej pory największe rozczarowanie RPG-owe roku.
--->Gambrinus84 - no cóż są gusta i guściki, ale widzę że zdania są podzielone jest sporo osób które dają 8/9 i to w recenzjach jak i są recenzje na 3/4. Najważniejsze że mi się podoba :)
Alex - zgadzam się, nie wyobrażam sobie zeby ktoś nie zagrał, bo przeczytał jak ja nażekam, lub żeby np. mi się spodobała bo Ty zachwalasz :)
Kampanie do nwn 1 mam (tą co zrobiłem) gdzieś na CD leży:) gdy wyszło nwn nie mialem jeszcze netu :)
Do nwn 2 też zrobiłem, i mam :D ale na padniętym starym dysku :( a szkoda :(
Powiem szczeże, ze co do kampani dla nwn 1 wolał by jej nie publikować, z uwagi na mase błędów ortograficznych :D
poza tym jest ok, jest na zasadzie, ze ukonczenie jednej misji otwiera droge do portalu do 2 misji:)
misji jest chyba 11, a niektóre - im dalej skladaja sie z kilku duzych lokacji i zabawa jest przednia, ale ortografia moja wtedy stała na (a wlasciwie leżałą) niskim poziomie :D Nadal tak jest, ale troszke lepiej :D
Zrobilem niedawno fajna mapke do heroes III z fajną fabułą i w minusach jest ortografia :D
oto link :) --- do mapy fabularnej Heroes III --- www.heroes3.eu/download/mapy/391-nie-wszystko-poszlo-zle
Ja właśnie odpaliłem sobie kampanie jakiegoś gracza i jest świetna. Gra zaskakuje. W jednym momencie wszystjko ci wychodzi a za chwile trafiasz na pułapkę jak głupi dzieciak i zaczyna się zabawa. do testów zrobiłem elfa huntera i jest wyśmienitą postacią nawet do gry solo. A drzewek jest tyle że nie sądze by ktoś narzekał na rozwój. Dalej ponawiam prośbę jesli ktoś chce zapraszam do wspólnej gry
Kolejne gry z ludźmi w necie za mną. Najciekawsza postać po story i rozgrywkach wg mnie to kleryk i przy nim zostanę. Ciekawe czary. Leczy ; no i krasnolud :P czego chcieć więcej. Dziś biorę się za tworzenie podstawowych sesji by zobaczyć jak i z czym to się je.
Na MC ten hicior ma srednia w wysokosci 58 z recenzji i 54 od graczy. To chyba mowi samo za siebie.
Ciekawe gdzie jest ten koles ktory w ktoryms topiku pare tygodni temu pisal, ze to bedzie rpgowe objawienie roku. Tak jasne.
Gra ma szansę jeszcze zaświecić jak zostanie porządnie podrasowana przez fanów i devów. Jak dodadzą zmiany, które uczynią z gry mniej action-adventure-strzelanke, a bardziej tactical-heavy rpg to będzie super. Kary za brak snu, rany i czasowe okaleczenia, śmierć to śmierć szukać kapłana!, głęboki rozwój postaci z bardziej rozbudowanymi wyborami przy awansie, kupę fajnych czarów, animacje i wparcie dla cinematic scenek, nowe potworki i zachowanie, przechwycenia kamery, narracja, zbliżenia na postacie i dialogi, więcej wewnętrznych mechanik, tony nowych titles i różnych obszarów, itemów itp ... no jest jeszcze wiele do zrobienia jeśli chcą by gra dawała radę. Wiele zależy od fanów, ale też od samych devów, bo trzeba by przebudować wiele aspektów gry. Także jak będą ją dalej rozwijać razem z fanami, którzy będą tworzyć swoje kampanie, przygódki, ulepszenia itp. to powinno być lepiej. Póki co jest słabiutko.
Żeby nie było, że jestem całkiem na nie, jest w grze też parę rzeczy, które mnie się podobają. Gra jest jakby nie patrzeć trójwymiarowa i wygląda przy tym ładnie. To że jest ładne wsparcie dla mapy głównej też jest plusem. Całkiem dobre jest też podejście przy tworzeniu postaci, użyte rozwiązania takie jak pochodzenie, czym się zajmowaliśmy itp. Zastosowanie testów w dialogach, możliwe wolne rzuty k20 też jest dobre, jednak to wciąż za mało na rpg. Poprzeczka została już wysoko zawieszona przez takich gigantów jak BG, IWD, PoE, DOS - i siłą rzeczy porównujemy do nich - SCL ma potencjał, ale jeśli chce stanąć w szranki muszą jeszcze zrobić o wiele więcej.
Według mnie gra jest dobra i nawet mnie wciągnęła :)
Nie oczekiwał nie wiadomo czego i się nie zawiodłem jeszcze jakby jakieś modziki które rozbudują tą grę bardziej to będzie rewelacyjna a na razie daję 8,5/10
"Mwa Haha Ha ha 2015-10-24 - 00:34
Na MC ten hicior ma srednia w wysokosci 58 z recenzji i 54 od graczy. To chyba mowi samo za siebie. Ciekawe gdzie jest ten koles ktory w ktoryms topiku pare tygodni temu pisal, ze to bedzie rpgowe objawienie roku. Tak jasne."
Nie wiem gdzie jest ten gościu, ale na forum. swordcoast. pl mamy coraz więcej ludzi którym gra się naprawdę podoba i zajętych tworzeniem scenariuszy. W tym wyga Neverwinter Nights 2 z polskiego serwera tej gry (serwer Ashaba). Dziś testowałem jego kampanię, zapowiada się świetnie.
Od początku piszę, że są ograniczenia. Nie uważam, że jeśli coś wychodzi dla D&D, to musi od razu być perfekcyjne. Natomiast tutaj są przełomowe rozwiązania i jeśli ktoś pomija aspekt Dungeon Mastera, nie grał w Sword Coast Legends prawdziwego z nim roleplaying, to nie jest dobrym recenzentem, bo gry nawet nie poznał. Co więcej, wymieniane wady powinny z każdym miesiącem znikać. Developerzy są nastawieni na ciągły rozwój. Oczekiwanie by od razu wydali grę o rozmachu Bioware czy Obsidian, firm z milionami dolarów, to absurd. A więc zrobili całkiem rozsądnie - będą tę grę rozwijać słuchając czego oczekują gracze.
Ps. Nie chcę się bawić w jasnowidzenie, ale myślę że zaobserwujesz jak po jakimś czasie Metacritic Rating rośnie...
Oczekiwanie by od razu wydali grę o rozmachu Bioware czy Obsidian, firm z milionami dolarów, to absurd.
Absurd? To czemu cena jest taka sama jak u konkurencji? 40 i 60 euro na steamie, na allegro po 120zl widzialem.
Absurdem jest zaplacic tyle za nieskonczona w gruncie rzeczy gre, ktora byc moze za pare miesiecy bedzie lepsza, a moze nie bedzie, moze wezma kase i oleja dalsze aktualizacje.
120zl - tyle dalem za Pillarsy z poradnikiem i jakimis duperelami. I gra jest gotowa dzis teraz, a nie za pare miesiecy.
Zgadzam się skoro cena jest taka zaporowa to gra powinna być w miarę kompletna i nie wyglądać jak jakaś wczesna beta.
Hooy mnie obchodzi że będą rozwijać, bo skoro ów twór miał już premierę to powinien być kompletną grą a nie narzędziem dla moderów.
Ciekawe czy frajerstwo [administracja] z Aeris 2 [server NWN 2] będzie też coś modować
bon007 - dla takich frajerów jak ty? Nie wiem czy warto by było, muhaha
vito74m - Tak tylko przypomniał mi się ten srerwer, na którym panuje kolesiostwo i banda lamusów
Kozacz dalej przed klawiaturą bo tylko tyle możesz, zresztą z kim ja rozmawiam [ pisownia w stylu muhaha] - od razu widać że jesteś ci-pa.
Pomijając kulejący edytor i casualowatość to najgorszą cechą tej gry jest po prostu to, że jest nudna i przewidywalna do bólu. Gdyby od samego początku była serwowana jako hack n' slash to była by średniakiem ale jako 'rpg' to .....
Trygław gdybyś czytał teksty ludzi, którzy grali jeszcze w bety czy też head starty, to wiedziałbyś właśnie, że to takie bardziej h&s.
Widzę że większość z was gra na singlu lub z ludźmi po prostu biegacie i naparzacie wszystko co się rusza klikając w misjach dalej, dalej. Tak grając oczywiście gra wydawać może się nudna, przewidywalna itd, itd. My z innymi w grupie testujemy teraz różne aspekty postaci na max lvlach. Przeciwników wszystkich dostępnych a jak zagracie z DM normalną sesję rpg i wczujecie się w postacie wtedy zmienia się punkt widzenia. Wczoraj myślałem że mój tank kleryk jest niezniszczalny, ma super redukcje, leczy kozacko. A jednak natrafiliśmy na przeciwnika co nie dał nam szans. Większość z was ocenia grę a nawet nie stara się zagrać normalnie, ze znajomymi utrzymując klimat. Mając dobrego DM'a który prowadzi sesję tytuł ten daje sporo radości. A gracze tacy hejterzy jak bon007 to ewidentni hejterzy z którymi już dawno przestało się dyskutować. Kupując licząc w tych czasach na perfekcyjny, dopracowany tytuł jest ciężko. To nie firma pokroju Blizzarda co ma w swoim fachu już zespół i doświadczenie nieziemskie więc błędy będą a zamiast biadolić piszcie do nich jakie błędy widzicie i co można było by zmienić a wreszcie to poprawią.
Widzisz, gdyby twórcy tak nie kłamali w obietnicach może przyjęcie tej gry byłoby cieplejsze:
1) obiecywali system D&D5, nie ma go tam prawie wcale
2) obiecywali doskonały edytor do tworzenia własnych historii, to co est to jest jakaś kpina
3) obiecywali doskonałe i rewolucyjne mechanizmy DM, złe nie są, ale czy w stosunku do NWN to aż taka rewolucja? Ja bym powiedział, że drobna ewolucja.
Po prostu twórcy naobiecywali cudów nie z tej ziemi, a prawie nic z nich nie zrealizowali.
Adexx jak cię zadowala bylejakość to twoja sprawa.
Ja od tej słabej gry wolę sobie pograć w NWN 1 na jakimś serwerze niż katować ten półprodukt i jeszcze za traka cenę.
Co do hejterstwa to wyraziłem tylko swoje zdanie na temat serwera Aeris 2 i to nie tylko moje zdanie, a to że jakiś frędzel vito na mnie naskoczył i nie zostawiłem tego bez komentarza to od razu jestem hejter ? Naucz się czytać między wierszami a potem oceniaj innych.
Rozumiem też że jesteś psychofanem tej gry i będziesz ją chwalił nawet po mimo że jest to gówno zapakowane ładnie ze wstążką.
Może i łatki wraz z modami podciągną trochę ten tytuł ale fajerwerków i tak się nie spodziewam.
Dobrych DM też jest jak na lekarstwo bo dziś większość to nastoletnie gówniarze, których ponosi wyobraźnia, a na Aeris to już co drugi DM nie dość że stronniczy to zakręcony jak tampon w piźdz-ie.
Wracając do Sword Coast tp moim zdaniem ta gra nie ma racji bytu, bo sukcesu NWN 1 i 2 na pewno nie powtórzy, za duże uproszczenia, nie te czasy, za bardzo toporna i kierowana jest dla bardzo wąskiego grona odbiorców.
W porównaniu do innych cRPG izometrycznych - takiego Wastelanda 2 Dir Cut, Divinity OS czy Pillars of Eternity ta gra to jest gniot.
Wymieniając przykładowo PoE ( gra zajebista i dla mnie ) Ale Nie ważne jak zajebista jest to jest tylko na raz ( Fabuła super ale raz przejdziesz i za 2gim razem dupę żal ściska jakbyś miał czytać te dialogi ponownie). Nie jestem też jakimś psychofanem jak to napisałeś więc także naucz się czytać, pisałem że gra ma ogromny potencjał by się rozwinąć i to cenię, testuje wszystkie możliwości i wypowiadam się na odpowiednich forach co jest źle a co zrobili genialnie. Pozdrawiam cię i nie spinaj tak pośladków. A co do Vito to poczytaj jego rozmowy w innych wątkach, ciśnie się wszędzie i na jego posty nawet uwagi nie zwracam
Dobra i cieszy mnie to że jednak da się z tobą normalnie pogadać - bo nie mam już 16 lat by ciskać teksty jak niektórzy "a twoja stara" itp.
Areis 2 zawsze będzie miało u mnie antyreklame. bo zasłużyli sobie na to [lata temu] za to jak traktują innych graczy co nie włażą im w dupe. Tak samo serwer Krainy Cienia z NWN 1 i jego admin qessir, który nie liczył się z graczami rozdając bany gdzie popadnie.
Ale ja nie o tym...
W Sword Coast poza ogólną słabą mechaniką gry to rażą mnie strasznie detale jak bohater rozmawiający, który dzierży jednocześnie cały czas miecz gotowy do boju, przy opcji przeszukiwania nie ma nawet animacji bo po co, postacie cały czas biegają wyglądając przy tym jakby panicznie się czegoś bały - czyli nawet nie ma opcji przełączania na chodzenie co w NWN 1 było już standardem. Takich drobnych niedoróbek jest cała masa, do tego sama gra jest dość przeciętna, w żadnym aspekcie nie jest to jakaś produkcja nieszablonowa.
Moim zdaniem pozostaje czekać na dobrych moderów i ci może tchną trochę życia w te grę że będzie chciało się do niej wracać jak do Baldurów czy NWN 1/2
gierka fajna ale jest parę problemów . Jednym z nich jest brak możliwości grania na pełnym ekranie , nie można ustawić tego w ustawieniach a druga sprawa ,że po kilku minutach blokuje się ekran i nie można tylko chodzić postaciami po określonym terenie , nigdzie nie można przejść dalej , ekran się nie przesuwa , ktoś może coś poradzić z tym problemem ?
@swipio
Jest opcja Fullscreen. Po drugie od czego jest kombinacja klawiszy ALT + ENTER?
@tobialex oczywiście ,że korzystam z opcji alt+enter a opcja fullscreen u mnie nie działa , nie można zaznaczyć w kwadraciku , no i to wieczne problemy z przewijaniem świata , nie można dłużej pograć niż 5 min
--->swipio - u mnie dział FS bez problemu, ekran możesz przewijać albo myszką z przyciskiem albo klawiaturą WSAD, co jest bardzo wygodne.
Wspaniała pozycja, szczerze mówiąc jakby została wydana na starym enginie infinity to dostałaby z same 8 i 9, po prostu ten silnik jest toporny ale można się przyzwyczaić, najważniejsze że fabularnie i grywalnościa gra trzyma wysoki poziom. Ja jestem grą zachwycony.
Alex jest zachwycona zawsze i wszystkim :D
A problemy Swipo wynikają nie z winy gry, ta nie ma problemów ani ze skalowaniem ani z silnikiem. Problem Swipo zapewne rozwiąże PRAWIDŁOWE odinstalowanie sterowników, restet PC, czyszczenie rejestru, instalowanie ponowne sterowników, reset PC i już.
Mało kto wie, ze po instalacji sterownika graficznego powinno się restartować PC, by "sterownik" wpisał odpowiednie polecenia do rejestru win...
A ja chcę przenieść sobie ta grę na starego lapa,którego czasem zabieram w podróż i stąd moje pytanie. CZY SCL DZIAŁA NA WinXP (z SP3)? Bo tylko tu jest napisane,że działa pod WinXP. Gra ktoś w SCL na WinXP ?
Witajcie : ). Ludzi, którzy _na serio_ chcieliby się dowiedzieć czegoś o tej grze, czemu jesteśmy nią zafascynowani i czemu jest ponadprzeciętna - a niebawem będzie jeszcze lepsza - zapraszamy do nas:
www.swordcoast.pl
forum.swordcoast.pl
Polubcie nas też koniecznie na FB aby być na bieżąco: www.facebook.com/SwordCoastPL
W przygotowaniu mamy już Polską Wersję Językową i pierwsze Mody ;).
vito74m jestem zielony w tym co piszesz , mógłbys napisać mi prościej co mam odinstalować , jakie sterowniki i od czego ? dziękuję z góry za pomoc :)
Bardzo dobra gra w systemie Dungeon and Dragons. Owszem niektórzy mocno krytykują tę grę nic dziwnego gra wymaga myślenia. Oby więcej było tego typu gier.
SwordCoastLegendsPL - ooo taaaak, na fotce widać jak wiele już spolszcyliście :D
Powodzenia z tym gniotem:)
@vito74m obawiam się, że nie czytałeś ze zrozumieniem z jakiej fazy tłumaczenia SCL były te screeny ;).
Nasze tłumaczenie, jeśli pozwolą na to techniczne aspekty gry, raczej nie będzie gorsze niż Pilllars of Eternity. Które szczerze mówiąc nie powala, pełne jest powtórzeń, słabego stylu itd.
Co do gniota również się mylisz, grałeś w ogóle w tę grę? :) Zresztą zajrzyj na naszego fanpage'a. Jeśli sugerujesz się opiniami "na necie", to spójrz - jest już ponad 800 osób... Wszyscy fani to Polacy.
Ale przede wszystkim zapraszamy do gry, gdyż w ten weekend będzie można pograć za darmo :). A później spora obniżka. Sword Coast Legends, jak zapowiadaliśmy na www.swordcoast.pl, wyjątkowo prężnie się rozwija...
@Up Skoro jesteś na bieżącą, są już plany wydania porządnego edytora do gry? Bo ten obecny to jakiś dowcip. A tego tej grze, jeżeli ma być symulatorem DM brakuje w pierwszej kolejności.
Byłem szczerze rozczarowany. "Wychowałem" się na Baldurze, Tormencie etc, więc miałem być może zbyt wygórowane oczekiwania, ale nawet biorąc to pod uwagę, oceniam tą grę bardzo nisko. Nie wiem, czego jej brakuje, może to moje subiektywne odczucia, ale jest nudna i bezpłciowa. Wydaje mi się, że czas gier z izometrycznym rzutem przeminął i jedynie gracze, którzy pamiętają nieprzespane noce przy grach spod znaku Forgotten Realms, spojrzą na nie przychylnym okiem. Tu jednak czegoś brak. Za cholere nie wiem czego, ale mnie odrzuciło. Jakiej pół roku temu po raz setny przeszedłem Baldura, tym razem edycję poszerzoną i choć mam czasu tyle co kot napłakał, zajrzałem pod każdy kamień, chociaż znam ją na pamięć.
Sword Cost Legends jest nudna, nie porwie młodych graczy, mam pasierba w gimnazjum i nawet nie chciał na nią spojrzeć, ani tych starszych, bo brak jej uroku Baldurów, Tormentów, czy Icewind Dale.
Fajna gierka ja czekam na coś w stylu świątynia pierwotnego zło tylko tamto bylo turówką choć tez dungeon dragons :D
Jak dla mnie gierka jest spoko czasami są śmieszne bugi ale podoba mi się polecam ^^ 9/10
Nie lubiałem baldura ale uwielbialem ice wind dale i neverwinter oraz dungeon siege .
@krasno takie gry nie są dla młodych oni wolą cs : go , lola itd ^^
Tu chodzi o starych graczy tylko i wyłącznie
Gra z takim potencjalem, a miliony wszedobylskich bugow zabily mi cala przyjemnosc z grania :(
Kto nie zna zasad i uniwersum D&D i nie grał nigdy w papierowego D&D, nie zrozumie zajebistości tej gry :) Fakt, dla mnie (fana) też jest tam parę irytujących rzeczy, lecz gra ogólnie jest okej, ode mnie solidne 7.5. Czekać tylko na fanowskie mody itp. aż będą wychodzić jedna po drugim :P
Odkąd na Steam wprowadzono ceny w złotówkach, ta gra i kilka innych, które mam na liście życzeń, jest widoczna w sklepie ale niemożliwa do zakupienia. Ktoś też tak ma?
Yup, tutaj to samo. Jeżeli wydawca/deweloper nie przestawi czego trzeba w swoim panelu administracyjnym na Steamie, gra będzie nie do kupienia w Polsce... I w przypadku Sword Coast Legends najpewniej tak już zostanie, skoro z końcem grudnia ten tytuł wylatuje ze sprzedaży:
http://steamcommunity.com/games/325600/announcements/detail/1480986325840432235
No cóż spodziewałem się czegoś lepszego. Mimo dobrego początku fabuła nie porywa i pozostawia uczucie lekkiego rozczarowania. Nasuwa się oczywiście porównanie do BG czy też Newerwinter, nie ma co się oszukiwać gra ta odstaje od tych dwóch tytułów i to znacznie. Nic z epickości czy też modnych obecnie rozterek moralnych. Na plus zasługują towarzysze, których autentycznie można polubić i chce im się pomóc (nie wszystkim).
Lepsza niż się spodziewałem, ale jedyne co wybija się ponad przeciętność, to świetnie zarysowani towarzysze z drużyny i sporo fanserwisu dla miłośników Forgotten Realms.
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/10/recenzja-sword-coast-legends.html
Wersja video:
https://youtu.be/bagA1_nj08Q
Oraz recenzja dodatku:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/11/rage-of-demons-dlc-sword-coast-legends-recenzja.html
video:
https://youtu.be/1eSmtvAd-qo
Mimo sporej ilosci negatywnych opinii,gra okazała sie bardzo dobra i wciągająca.Ciekawa fabuła,ładna grafika,klimatyczna muzyka,roznorodne i ładne lokacje,swietni towarzysze i zadania poboczne.Klimat Forgoten Realms jest kapitalny,az chce sie zwiedzac swiat i wykonywac kolejne misje.Masa ekwpiunku,czarow,umiejetnosci. Rozbudowany wachlarz przeciwników.Długa kampania fabularna.Dodatek Rages of Demons tez bardzo fajny(w całosci dzieje sie w Podmroku),tylko szkoda ze jest dosc krótki i konczy sie dosc niespodziewanie.Niestety na kontynuacje gry raczej nie ma co liczyc gdyz producent gry(n-Space) zbankrutował,funkcje multiplayer zostały wyłączone a gra została wycofana ze sprzedazy.