Witam w wątku poświęconym grom z gatunku RTS. Możecie tutaj wyrażać swoje opinię, wypowiadać się, pytać na temat gier RTS. Zapoznajcie się z regulaminem (poniżej)
Regulamin
1. Nie wolno używać wulgarnego słownictwa.
2. Nie obrażamy innych użytkowników.
3. W postach nie zamieszczamy reklam.
4. Nowa część jest tworzona po 500 postach.
5. Użytkownicy mający problem z grą RTS mogą zadać pytanie i poprosić o pomoc w poście.
6. Każdy użytkownik ma prawo wyrazić własne zdanie na temat dowolnej gry lub serii z gatunku RTS.
Prowadzący:
Hobbit Bilbo
Wiecie gdzie kupić Company of Heroes : Kompania Braci w wersji pudełkowej?
TO ja bym chciał zapytać jak budować szkoły w EMpire Total War? :) BO Rosją na początku mam tylko jedną :(
Czy protosi maja baby i zony?
Halo? Jest tu kto? Przecie pytam?
Padaka ten watek, wez go synek zamkni bo wioche robisz.
Chcesz odpowiedź w 4min? ^
Edit: @marcin0218 z czasem powstają nowe miasta i wybierasz co chcesz tam zbudować :)
:)
Pędzę!
Edit: a nie mógłbyś po polsku, albo po japońsku?
@siara000
Moim, skromnym zdaniem nie
BloodPrince
Po prostu warpują jedzenie wprost do brzucha.
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Warpgate
Skoro mają taką technologię.
Jak nie to, to pozostaje jeszcze fotosynteza :P
No to fotosynteza, bo zgaduję, że w przeszłości jak się jeszcze okładali patykami to nie mieli takiej technologii.
将軍
Co jest nie tak z GOLem, napisałem po japońsku siogun i wyszło to ^ O_O
Hallo allo! Jest tam kto?
Artyleria w Empire i w Napoleon Total War
Specjalnie dla użytkownika Sinic, chciałbym podyskutować z wami na temat artylerii, w wspomnianych wyżej grach.
@Sinic
W Empire artyleria wygrywa bitwy
Ale czy jest niezbędna?
Nie jest, bo Total War (jak i większość strategii, może nawet wszystkie - z wyjątkiem szachów) mają ułomne AI, które daje się wymanewrowywać jak małe dziecko.
Poza tym, artyleria jest niezwykle OP wobec kawalerii. Jedna salwa potrafi cały oddział wykosić. Jest absurdalnie niezbalansowana.
Moim zdaniem w Empire bez problemu da się przejść kampanie na najwyższym poziomie trudności bez użycia artylerii i kawalerii
Inna sprawa, że ten najwyższy poziom trudności to sztuczne bonusy dla AI na mapie kampanii i boosty do statystyk w bitwach. Osobiście nie przepadam za innym, niż normalny poziomem trudności.
Gra potrafi dojść do absurdu, gdzie Stara Gwardia ma problemy z pokonaniem zwykłej piechoty liniowej. Gdzie tu logika?! Panowie z CA powinni się przynajmniej postarać, żeby AI nie było tak perfidnie idiotyczne. W czym problem zrobić odpowiednie skrypty. Nawet moderzy z TWCenter.com mają lepsze osiągnięcia w tej kwestii, niż koderzy Creative Assembly (chyba Increative...).
Ja lubię wyzwania, zabieram się teraz do najwyższych poziomów trudności w TW
Widzę Bilbo, że zależy Ci na tym wątku. Okej postaram się Ci pomóc go rozwinąć :D
Artyleria mówicie... jak na razie szału nie ma (mówię oczywiście o Empire). Taktykę mam taką, że w armii mam generała, 12 jednostek zwykłej piechoty liniowej, 4 kawalerii (z reguły biorę mniej ale mam husarię a ją trzeba wypróbować :D no i 3 jednostki jakiś lepszych dział) Jak na razie nie zadają zbyt dużych strat wrogiej piechocie używam ich głównie do zrobienia 2 wyłomów w murach, nie czekam aż przeciwnik wyjdzie bo uwielbiam te oblężenia w empire, AI moich ludzi w mieście trochę czasami głupieje ale i tak są epickie.
[edit] BeFree255- no mi jeszcze daleko do takiego poziomu trudności ale zgadzam się, że trudność powinna być widoczna w AI komputera a nie w bonusach, niech za przykład będzie tu 5 Cywilizacja. Mam tam lekko ponad 200 godzin i gram na 4 poziomie trudności. Spokojnie mógłbym wbić na 5 ale komp dostaje bonusy a ja minusy do zadowolenia. Sens? Żaden.
A w ogóle ukończyłem krótką kampanię Polską na najniższym poziomie trudności (no jakoś trzeba się nauczyć grać) Zaraz wbijam na normalny i się zastanawiam nad Turcją. Polecacie nimi grać? Wiecie chodzi mi o to czy mają takie jednostki jak Europejczycy?
No tak, da się grac bez artylerii. Da się tez grac bez piechoty, można tez bez jazdy. Tyle ze jaki ma to sens?
Podstawa jest zbalansowana armia zlozona ze wszystkich jednostek z sila glowna w postaci artylerii, piechota do jej oslony i jazda do dobijania uciekających.
No tak artyleria jest bardzo silna a AI nie potrafi jej tak dobrze uzyc. No coz za tragedia, nie można wiec uzywac artylerii ^^
Ludzie, to jest gra i ma dawac zadowolenie. Ja akurat w bitwach wlasnie uwielbiam patrzeć jak moja artyleria masakruje wroga.
I co, mam się umartwiać i utrudniać sobie gre bo AI jest słabsze? Jak chcesz tworzyć "realizm" to sobie tworz, nic mi do tego. Dla mnie gra, jak sama nazwa wskazuje, sluzy rozrywce a nie katowaniu siebie samego.
We wszystkich grach w ten sposób probuje się rekompensowasc slabosc AI. Nie ma i nie będzie długo, jeśli w ogole, komputera który dorowna człowiekowi. W szachach, wbrew pozorom, jest to latwe ponieważ istnieje skonczona, nawet jeśli ogromna, liczba możliwych ruchow. W grach, nawet jeśli w teorii sa mniej skomplikowane niż szachy, wystepuje duza losowość i AI ma tylko ogolne skrypty. Oczywiście istotna tez jest sprawa możliwości komputerow domowych. Zbyt rozbudowane AI zwyczajnie będzie zbyt dużym obciążeniem.
A na ironie zakrawają pouczenia od kogos kto tak narzeka na bonusy AI i utrudnienia tym powodowane. To bonus AI jest zly bo tworcy gry go dali ale już jak sam sobie utrudnie bitwy grając bez artylerii to wszystko w porządku? Jeśli będę gral na najwyższych z bonusami AI i wezme artylerie to nadal zle czy już dobrze? Możesz mi dokładniej opisac proces decyzyjny który mam zastosować? Bo się trochę pogubiłem...^^
MichałPolak -->
Tak jak pisałem chodzi o haubice nie armaty. Armaty maks 2 sztuki (nawet 1 starczy) sa glownie na mury a kartaczami tak naprawdę wiele nie postrzelają. Dlatego trzeba jak najszybciej haubice opracować i wyprodukować. To wlasnie ten rodzaj artylerii daje przewagę w bitwie.
Turcja jest dość silnym krajem. Zaczyna z niby slaba armia ale ma techy artylerii najlepiej rozwiniete i duza ilość prowincji w których można szkoły postawić. Jej artyleria jest tez najlepsza w grze. Maja natomiast slabsza piechotę nieco niż reszta krajów.
Sinic- ja zawsze bardzo lubiłem artylerie w grach. Tak jak napisałeś nie chodzi o jakąś większą taktykę ale o frajdę bo używanie jej jest po prostu super.
W sumie to teraz chyba mniej się przekonuję do Turcji. Wiesz mnie strasznie jarają te czasy z Empire a zwłaszcza walki piechoty z muszkietami a jak Turcja ma ją słabszą to sam nie wiem. Rzeczywiście Polska jest naprawdę świetnym krajem w tej grze. Ukończyłem krótką kampanię Polską i powiem rewelacja chociaż husarii mało używałem ale jak już pisałem chcę się głównie skupić na walce piechotą.
Piechota tureccka to trochę dluzsza opowieść. Podstawowa piechota liniowa jest slaba. Natomiast maja szybko do dyspozycji lepsza jednostke która z kolei jest zdecydowanie najlepsza piechota do czasu opracowania strzelania szeregami którego Turcja nie ma z kolei dla podstawowej piechoty. Dokladniej może opracować później europeizm, tak to chyba się nazywa, i piechotę na wzor zachodni. Wiec w sumie na początku slabsza, później lepsza a na końcu porownywalna.
A z husaria to bym tak nie przesadzal. Z uporem godnym maniaka forsujemy ta nasza legendę i nawet twórcom gier ja wmówiliśmy.;) Tymczasem husaria triumfy swiecila w XVII wieku a gra się toczy w XVIII...
W tym okresie to była tylko jednostka reprezentacyjna, droga w utrzymaniu i bez większej wartości bojowej.
Tak naporawde w Empire jest silniejsza niż powinna być ale sa od niej lepsze jednostki konne. Uzywac dla "szpanu" można ale bez przesadyzmu ;p
Możecie mi jakiś kraj polecić w Empire, taki, którym się najtrudniej gra
Sinic- No to może jednak zagram tą Turcją. Jeżeli chodzi o husarię to rzeczywiście ona w tych czasach nie była już używana ale co tam i tak się nią fajnie gra :D
Hobbit Bilbo- nie gram długo ale może Rosja? Ma duże prowincje przez co trudno tam zaprowadzić porządek i do tego z tego co się orientuję jest strasznie biedna na początku.
@MichałPolak
Jeżeli chodzi o husarię to rzeczywiście ona w tych czasach nie była już używana ale co tam i tak się nią fajnie gra :D
A dokładniej, w jakich czasach?
Bilbo- No w XVIII w. husaria rządziła w XVII a w XVIII była już przestarzała ale w Empire dobrze się nią gra.
Była przestarzała, ale rozwiązano ją dopiero w 1776r. za sprawą uchwały sejmu :)
Ukończyłem długą kampanię Polski. Chciałem zagrać Indiami ale ciężko się nimi trochę gra więc gram Francją. Ciekawie się nimi gra trzeba ogarnąć 2 kontynenty.
@MichałPolak
Indie są dosyć proste w "obsłudze", ja grając polską ogarniałem wszystkie kontynenty i walczyłem na każdym z nich (nie tylko polską, ale najbardziej grę nią zapamiętałem). Francja jest jednym z tych krajów, którymi gra się łatwo od początku do końca. Powody: Ma dobrze ulokowane prowincje. Nie jest (na początku) tylko na jednym kontynencie. Ma wiele możliwości ekspansji terytorialnej, raczej nie jest biednym krajem :)