Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wywiad-rzeka, w którym Peter Molyneux mocno popłynął...

16.02.2015 11:29
1
dzzzyt
40
Chorąży

"chęć wydania tytułu własnym asumptem, co miało gwarantować swobodę w tworzeniu produkcji"

miało być chyba "własnym sumptem", a nie "asumptem"? To dwa kompletnie różne pojęcia.

16.02.2015 11:54
2
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Polecam przeczytac wywiad w oryginale. Dawno sie tak nie smialem jak przy nim.

16.02.2015 12:43
JaspeR90k
3
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Ten człowiek już dawno wypalił się zawodowo, i najlepiej dla wszystkich będzie jak raz na zawsze znikne z branży elektronicznej rozrywki.

16.02.2015 12:46
.:Jj:.
4
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Niech zamieszka razem z Notchem w jego willi, będą mogli uskuteczniać filozoficzne alternatywne pogawędki, gracze niech mają już spokój.

16.02.2015 12:49
kaszanka9
5
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Czyli jednak stary oszust, ten gość się pogrąża jeszcze bardziej takimi wywiadami.

Co obieca w następnym tygodniu? On sam tego nie wie...

16.02.2015 12:51
r_ADM
6
odpowiedz
r_ADM
255
Legend

Fajny wywiad bo rzadko sie zdarza, zeby dziennikarze wyszli z ram i listy dozwolonych pytan ustawionych przez dzial PR.

Ale i tak najciekawsze z tego wywiadu sa reperkusje jakie rzekomo maja dotknac RPS. Podobniez branza miala sie juz obrazic bo ktos w koncu smial rozliczyc producenta z zapowiedzi, zadawac trudne pytania i co najwazniejsze nie reagowac na slodkie pierdzenie Molyenux i drazyc temat.

16.02.2015 14:12
makmakpl
7
odpowiedz
makmakpl
46
Maczek

Miało już nie być wywiadów :P

16.02.2015 14:39
wert
8
odpowiedz
wert
204
Kondotier

Pytanie czy pierwotnie to też on był głównym twórcą, pomysłodawcą takiego Populusa albo Dungeon Keepera.
Może tylko zebrał czyjeś pomysły, miał ekipę co je realizowała i potrafiła mu coś wybić z głowy a coś innego wbić. On potrafił się sprzedać z pomysłami - brakło odpowiednich współpracowników i przestało wychodzić.
Wiecie, dajcie mi ludzi a zrobię wszystko.
Taki Walter Keane z "Wielkich oczu" :)

Albo po prostu na stare lata odbiło mu - wypalił się a myśli, że jest bogiem gier i wszyscy są przeciw niemu :)

16.02.2015 15:49
9
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

@wert - Taki Fable nie jest jego: http://www.grynieznane.pl/2014/02/peter-molyneux-ze-studia-lionhead-nie.html

Ten cały Peter to taki Piotruś Żyła w branży gier komputerowych. Coś tam gada, ale g. z tego wynika. :D

16.02.2015 15:49
10
odpowiedz
zanonimizowany721965
78
Centurion

Carmageddon Reincarnation na kiksie chciał 400 000 $ zebral 600 000 $ i gra już śmiga z małymi probemami.A pan młynek mieli ozorem i nic z tego nie ma.

16.02.2015 15:58
Dzienciou
11
odpowiedz
Dzienciou
164
Generał

świetna lekturka w orginale :)
RPS: No, but you just told me that he started working for you before the alpha came out so that wasn’t possible.
Peter Molyneux: I think he had had a temporary– He certainly came to the studio– Let me ask. [shouting in background] Konrad!
[in distance] Konrad: Yeah?
Peter Molyneux: When did you first come to 22cans?
Konrad: [inaudible]

16.02.2015 16:32
12
odpowiedz
Invader01
96
Konsul

Ten stary pajac utrzymuje się jeszcze na fali tylko dzięki temu przygłupiemu gadaniu. Po tylu latach czytania o tym bachorze już mnie to nawet nie śmieszy.

16.02.2015 17:27
Dariusxq
13
odpowiedz
Dariusxq
52
Forumowy Prowokator

Ten godus to taki syf że powinni to w kosmos wypieprzyć a nie dalej nad tym siedzieć..

16.02.2015 18:29
ollbrzym
14
odpowiedz
ollbrzym
39
Pretorianin

Nie lubię takiego modelu finansowania społecznościowego jaki się przyjął obecnie i Molyneux od kiedy pamiętam wydawał mi się hochsztaplerem. Przecież on przy każdym projekcie obiecywali niestworzone rzeczy i dopiero zwierzchnicy go uświadamiali, ze tego nie da się zrobić. Jakoś obsidian który również wyłudził/zebral kasę od ludzi potrafił wszystko policzyć.
Poprostu jest on człowiekiem,każdy takiego zna, który potrafi więcej obiecać niż ktokolwiek dać.

16.02.2015 18:42
😉
15
odpowiedz
jasin
20
Centurion

Ten fragment mnie zainteresował: You do the maths, it’s that simple – you can do this math, we had 22 people here. If you take the average salary for someone in the industry, which must be about £30k, that’s 22 people, multiplied by £30k, divided by 12.

WOW, ciekawe czy inni twórcy z Kickstartera też tyle płacą swoim pracownikom, bo coś mi się wydaje, tak jakby czuje że raczej nie bardzo, choć nie znam się na tym nic a nic.

16.02.2015 19:14
Azerath
16
odpowiedz
Azerath
156
Senator

jasin - Double Fine od Broken Age płaci swojemu statystycznemu pracownikowi około $10 000. Studio mieści się w San Francisco, gdzie koszta utrzymania są duże i płace ustabilizowały się na takim poziomie. Jeśli mówimy o UK, to 2,5k funtów to wcale nie tak znowu dużo. Jak Molyneux mówi, na takim poziomie są płace w branży w UK. Tak swoją drogą mówimy o branży, gdzie kilkunastogodzinne dni pracy czasami z weekendami nie są czymś egzotycznym, ale często wymaganym standardem. Branża gier ma niesamowicie dużą rotację, wielu wytrzymuje kilka lat i się przebranżawia. Jak tych kilku gości, o których mowa w wywiadzie, którzy odeszli z 22 Cans i z produkcją gier nie mają już nic wspólnego.

Jeśli o sam wywiad chodzi, to dobrze widzieć w końcu jakiś prawdziwy wywiad, a nie nieporadnie poskładaną parafrazę FAQ z oficjalnej strony producenta. Peter bezsprzecznie potykał się o swoje słowa i widocznie miał coś za uszami (zwłaszcza w świetle wypowiedzi byłych pracowników studia http://www.kotaku.com.au/2015/02/why-peter-molyneuxs-godus-is-such-a-disaster/ ), ale wywiad naprawdę był brutalny. Żal mi trochę było faceta.

16.02.2015 19:23
zarith
😊
17
odpowiedz
zarith
249

a mi go nie żal. żal mi pieniędzy które wydałem na godusa.

16.02.2015 20:58
HUtH
18
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Smutny ten wywiad... Ten facet po prostu taki jest i choć takie usprawiedliwianie się i tłumaczenie stało się w końcu aż żałosne, to on i tak będzie w tym brnął, widać jaki ma stres, taki gość nie wyłoży po prostu kawy na ławę, taki styl myślenia, z jednej strony to też część jego bycia kreatywnym, z drugiej przeszkadza w realnym zaplanowaniu wszystkiego, ogarnięcia

16.02.2015 21:16
19
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

A już myślałem, że "redaktorzy" z gry-online przeprowadzili wywiad. Widać potrafią tylko streszczać i tłumaczyć inne strony, niezły lol. Czemu dziennikarstwo growe w Polsce jest na tak żałośnie niskim poziomie? Jakoś w innych krajach dosyć często przeprowadzają wywiady z większymi studiami/twórcami gier, nawet jeżeli angielski nie jest ich rodzimym. A u nas to tylko od święta i zazwyczaj tylko z innymi Polakami. Co jest nie tak z tym krajem?

16.02.2015 22:16
20
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Szkoda czasu na tego czlowieka

16.02.2015 22:26
21
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[19]
Nom. Escapist tez strescil ten wywiad :( Co nie tak jest z tamtym krajem? :(

16.02.2015 22:32
HUtH
22
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

[19] czepiasz się branży rozrywkowej i to bez jakichś tradycji, ja wiem, że to sirjius byznes(i afery są), ale bez przesady, zresztą GOL i tak jest jednym z lepszych portali jeśli chodzi o newsy.
Sam wywiad jest przydługawy i trudno się go czyta, bo to po prostu zapis rozmowy, jasne, pięknie byłoby mieć to przetłumaczone, ale to trochę trwa, a więcej za to pewnie nie zapłacą :P

18.02.2015 01:01
23
odpowiedz
jasin
20
Centurion

Azerath - chodzi mi raczej o to że z moich obserwacji Kick Starter i Early Access dają otwarte drzwi przede wszystkim dla małych twórców, którzy tak naprawdę inwestują w swoje projekty własny czas. Wyobrażam ich sobie jak grupy zapaleńców które dopóki nie zaczną sprzedawać swoich gier to raczej co najwyżej utrzymują się z tych pieniędzy, pokrywają koszty pracy etc. Raczej chciałbym porównać te kwoty z pensją przy Pilars'ach albo Shadowrun'ie.

PS. Jak masz jakieś info na ten temat to daj znać, bo wydaje się to cholernie ciekawe porównanie.

Wiadomość Wywiad-rzeka, w którym Peter Molyneux mocno popłynął...