Proszę czekać, Twoja gra jest naprawiana – najdłużej łatane tytuły w historii
Fallout, Gothic, Vampire, KoTOR- mimo że miały tak wiele błędów to i tak grało się w nie wyśmienicie
te gry które obecnie wychodzą, nie mają wcale mniej błędów, a poziomem znacznie odstają od tych starszych tytułów
chciałbym żeby obecnie powstawały takie gry, nieważne z jaką ilością bugów :D
Fallout New Vegas wciśnięty na siłę, żeby podtrzymać stereotyp Obsidiana który robi zabugowane gry. Zapomnieliście wspomnieć, że Bethesda dała im na stworzenie owej gry zaledwie półtora roku (Fallout 3 powstawał 4 lata) Półtora roku na rozbudowanego erpega z wieloma kombinacjami zakończeń, czy chocażby rekordową wówczas ilością nagranych linii dialogowych. Na ilość bugów złożyło się kilka czynników, nieznajomość archaicznego i zbugowanego samego w sobie silnika Gamebryo, nałożone ramy czasowe i przede wszystkim ograniczona moc konsol.
co najmniej cztery lata
Po kilku stronach zabrakło wam pomysłów i jednak postanowiliście dać gry najdłużej wspierane z problemami na początku. Sugerowanie jakoby dopiero po 4 latach FNV nadawało się do komfortowego grania jest nie na miejscu. Owszem znajdą się jeszcze jakieś bugi, ale jaka gra ich nie ma? Nawet po wielu latach wsparcia moderów/developerów coś się znajdzie. Brak gier Bethesdy w artykule to kolejny żart z waszej strony
Jak się nazywa ten nieoficjalny pach do Knights of the Old Republic II i gdzie go można pobrać ?
Powaznie, Diablo 3 na liscie, a jako argument to balansowanie i dodawanie nowej zawartosci? Jedyny faktyczny wspomniany blad to 37, ktorego nie bylo tydzien po premierze jak ustabilizowaly sie serwery.
Twórcy wydali pierwszą łatkę już w dzień premiery (!)
Teraz to sukces producenta, ze juz na starcie da latke...wtedy to byl zarzut/
Bzdurna lista. Skoro znajduje się na niej Fallout NV to gdzie są poprzednie gry Bethesdy?
A Gdzie The Elder Scrolls II Daggerfall? Gra wyszła w czerwcu 1997 i otrzymała finalnego, oficjalnego patcha który naprawił większość błędów w październiku 1998, czyli została z grubsza załatana po półtorej roku od premiery, a i tak nigdy nie została w pełni naprawiona i otrzymała jeszcze sporo fanowskich patchy (ostatni w 2012 roku). Gra nawet otrzymała przydomek Buggerfall w związku z przerażającą ilością błędów.
@Mitsukai - autor felietonu ma rację, Diablo III zostało naprawione dopiero z łatką poprzedzającą dodatek Reaper of Souls, wcześniej gra była totalnie zepsuta przez Dom Aukcyjny. Cały balans gry i cała grywalność poszła się grzać przez ten DA (Dom Aukcyjny). Niestety ja kupiłem grę przed tym patchem i nie mam z niej pozytywnych wspomnień, grę sprzedałem wraz z kontem, bo nie czułem potrzeby grania dłużej w ten wtedy gniot. W grze sensu nie miało: lutowanie i kompletowanie ekwipunku, zbieranie klejnotów, zabawa w crafting, czyli jedne z podstawowych zalet Diablo 2, przez DA; nawet nie opłacało się podnosić przedmiotów z ziemi bo były one śmieciami w porównaniu z tymi z DA, które zresztą można było kupić za grosze, "dzięki" chińskim farmerom. Klejnoty kupowane w DA były tak potężne, że łączenie słabszych w lepsze było bardziej kosztowne niż kupienie nowych w DA! Powiesz - po co korzystałeś z DA? Cały balans gry wręcz wymuszał korzystanie z niego.
@Kamook
Zasadniczo to mod - TSLRCM 1.8.3 http://www.moddb.com/mods/the-sith-lords-restored-content-mod-tslrcm/downloads
Możesz pobrać jeszcze M4-78EP (Patched), jednak jest to dość uboga przygoda (z całym szacunkiem dla twórców).
TSLRCM 1.8.3 najlepiej zainstalować na angielską wersję Kotora, w dodatku po patchach - patch v.1.0a UK, a później dograć trzeba patch v.1.0a – v.1.0b UK. Oba tu https://www.gry-online.pl/gry/star-wars-knights-of-the-old-republic-ii-the-sith-lords/mody-trainery/z6231
Mam tylko nadzieję, że Wiedźmin 3 (bo jest zbyt wielki i ambitny projekt), Pillars of Eternity i nowy Torment nie trafią do tego listu. :/
jampa pieprzenie. Dostaliby i 10 lat to i tak byłaby kupa błędów. W końcu to Bugsidian. A nowy PoE wcale nie będzie lepszy...
@TobiAlex -> Cytat: "A nowy PoE wcale nie będzie lepszy..." -> Radzę Ci powstrzymać takiej pochopne opinie, bo PoE jeszcze nie ukazał się w dniu premiery.
Trochę bez sensu ten artykuł. KOTOR 2, Fallout New Vegas, Vampire to genialne gry, które nie miały farta. Kotor 2 był pod presją czasu (11 miesięcy), Fallout i Vampire również. Zgodzić mogę się z Battlefieldem 4 Uważam również że Diablo 3 już było wyśmienite w lutym 2012, a kolejne Patche i Reaper Of Souls pokazały wielkość Blizzarda.
Zawsze się dziwiłem legendom o błędach w Gothicu 3, bo przeszedłem zaraz po premierze i to na słabym kompie i jakoś ich nie uświadczyłem, a jeśli faktycznie były, to nie utrudniały rozgrywki. Widocznie niektórzy mieli pecha, co do Fallouta, to w porównaniu do dzisiejszych gier to był prawie bezbłędny.
Do najdłużej naprawianych gier należą gry spolszczane przez Cenegę (często NIGDY nie doczekują się patcha). I tak żle naprawiona (i nigdy do końca) była gra Might andMagic VII. Dopiero przejecie gry przez CDP spowodowało poprawne działanie (chyba z 4 lata po wydaniu). Ostatnią "perełką" jest DLC do Kings Bounty - warriors of the North, które spolszczone nie działa z polską wersją. A to już rok uleciał i nie widać nawet zapowiedzi prac nad UDOSTĘPNIENIEM POLSKIEJ WERSJI. Inne gry Cenegi jak np. Sacred wydane pod 98 nie działało z tym systemem operacyjnym etc.
A gdzie Skyrim? Gra jest łatana od premiery do 13.12.2014r. (ostatnia aktualizacja Unofficial Skyrim Patch). Gdy się przegląda changelog tej fanowskiej poprawki można ujrzeć jak bardzo ta gra była "niedorobiona". Oczywiście nie przeszkodziło mi to spędzić w grze nieprawdopodobną ilość czasu :)
Trudno mi się zgodzić z tym słynnym zabugowaniem gier Obsidianu. Wiem, że tak jest, ale mnie nigdy nie przeszkadzało (W KotORa i New Vegas grałem w zupełnie gołe wersje i jakoś przeżyłem, ba, Sith Lords przeszedłem bez patchy wielokrotnie, a z nimi może raz). To nie wina studia, tylko wydawców, którzy naciskają na nie z terminami. PoE błędów mieć nie powinno z racji tego, że to gra Obsidianu, a nie żadnego wydawcy, więc to od studia zależy, kiedy wyjdzie ;)
A gdzie Skyrim?
Nie ma. W takich zestawieniach nigdy nie wspomina się o Bethesdzie. Podobnie jak w recenzjach nie wypomina im się bugów. Waniliowy Fallout 3 to jeden wielki bugfest z koszmarną mechaniką i obrzydliwą oprawą "artystyczną", ale dopiero Obsidianowi dostało się za to przy okazji New Vegas, mimo że większość wad została odziedziczona po F3. Zresztą to ciągłe ujadanie na błędy Obsidianu, było od zawsze mocno przesadzone. Ale ponieważ są tylko wykonawcami, a nie wydawcami, to można sobie z nich robić chłopca do bicia.
Brakuje Rome II: Total War i innych gier CA.
Naprawienie kampanii co-op w Shogunie 2, żeby nie ulegała ciągłej desynchronizacji zajęło im ponad półtora roku.
@Mephistopheles
Zgadzam się.
Słowem w tekście nie jest wspomniane o tym, że Obsidian był zawsze popędzany przez wydawców. Kotor 2? 14 miesięcy na grę, a na początku pracowało przy niej zaledwie siedem osób.
Z Fallout: NV jest już lepiej, bo o ile dobrze pamiętam to Obsidian dostał 18 miesięcy, a miał już zdecydowanie liczniejszą drużynę.
Mógłbym, oczywiście, uprościć sprawę i napisać, że to zawsze wina wydawcy, który popędza, któremu zależy wyłącznie na pieniądzach, ale to byłoby przekłamanie w drugą stronę. Mniejsze, ale jednak. O ile w przypadku Obsidian sprawa jest prosta - winny jest wydawca a nie niezależny producent, to zastanowiłbym się, co przytrafiło się Unity, czy BF4, tworzonym przez studia wewnętrzne. Mieli mnóstwo czasu na te gry, wpompowano w niej dziesiątki milionów, pracowały przy nich setki osób (często po kilkanaście godziny na dobę), a jednak są niedopracowane, są półproduktami. Więcej, więcej, więcej. No przecież chcemy większych światów, lepszej grafiki, wszystkiego więcej. Co się dzieje z Wiedźminem 3? Czemu nie został jeszcze wydany? Konkurencja daje więcej, to i my musimy? No tak, bo inaczej się nie sprzeda... Pętla funkcji debilizmu i pieniądza.
Nic to - takie dziś są media growe. Zamiast krytykować, ostrzegać i zwalczać, stały się częścią marketingowej machiny.
Tak to jest jak deweloperzy chcą w szybki sposób zarobić kasę na produkcji nie zważając na wszystko a potem muszą przepraszać graczy i łatać całą grę
Najbardziej podobała mi się mapa - "Kanały Nouszahr" - Czekam na kluczyk ^^