Najnowsza beta klienta Steam oferuje licznik FPS
Jeszcze tylko możliwość monitorowania temperatur podzespołów "in-game" i jestem mega zadowolony. ;)
I nagle okaże się że większość nie gra w 60 klatkach na sekundę :D
djbacu - a czyja to wina? Dead Rising 3 ma ograniczenie do 30, the Evil Within rowniez ale zdjeto je w patchu.
Raistand - podoba mi sie czarna skrzynka w PS4 (czy XO), takie cos by sie tez przydalo na pc ale to sa tylko marzenia
Kaszanka, świetna ironia ;)
Od dłuższego czasu, wyczuwam downgrade w oprogramowaniu i samych grach. To co kiedyś było standardem jest teraz czymś ekskluzywnym.
@Toxicator
Raczej prostacka.
@Koktajl
dibajcowi chyba chodziło o co innego. Gdy gra ma ograniczenie, wiadomo, ale gdyby wszyscy to sobie włączyli, nagle przekonaliby się, że ich super płynne granie tak naprawdę odbywało się w mniejszej ilości klatek niż myśleli/mieli nadzieję (z przyczyn słabego sprzętu lub złej optymalizacji), tylko że nawet niego nie zauważali.
Mi tam pasuje, nie muszę mieć dodatkowych programów odpalonych w tle. Funkcja niezwykle prosta, ale bez wątpienia przydatna.
No nic, jeszcze trochę i Steam przejmie sporo ludzi z Twicza - jak tylko dadzą zarobić i pozwolą na archiwizację streamów :) Bo wątpię, że pozostawią ten temat na obecnym etapie, a licznik klateczek fajna rzecz, wreszcie się człowiek przestanie łudzić, że gra hasa mu w tysiącu klatek :D
Ciekawe co tam jeszcze Gaben z chłopakami knuje ;
Wreszcie ! Wszyscy będą mogli się przekonać czy ich pecety dają to niby stałe 60 klatek na sekundę :) A jak już wyjdzie GTA V to na pewno wszyscy będą zachwyceni, jak to możliwe, że konsola bije większość pecetów, tak, jak to było z GTA IV, gdy ktoś miał 30fps i grafikę na poziomie x360, czy też ps3, to miał powody do dumy :)
Steam otworzy oczy wszystkim użytkownikom, a może kiedyś zrobią wykres ile procent gra w tych 60 fps :) Już kiedyś kolega ze mną się spierał, że gra mu chodzi w 60 fps'ach ( to był BF4 ) ja powiedziałem, że pie*p*y głupoty, doszło do małej sprzeczki, wtedy ja zainstalowałem mu fraps i zrobiliśmy zakład, nagle okazało się, że w większości momentów gra nie przekroczyła 40 klatek, a dzień wcześniej śmiał się, gdy frame rate na ps4 potrafił trochę spaść poniżej tych 60fps :)
Tak z ciekawości, a po co to komu?
Jeśli się nie mylę to 25-30 FPS wystarcza spokojnie do płynnej gry więc o co chodzi z tymi 60 fps? Może stary i durny jestem ale nie potrzebuje jakiegoś tam licznika by stwierdzić czy gra mi tnie czy nie...
Wredniak2003 - nie myl gry z filmem. Za płynny odbiór gry nie odpowiada wyłącznie wzrok. Dlatego 25 fps to nie jest wystarczająca wartość.
@Łysy Samson
Przyznaje, że w temacie nie jestem więc 25 FPS faktycznie może być mało, z tego co pamiętam 30 fps jest graniczną wartością kiedy gra dostaje "zielone światło" w serwisach recenzujących karty graficzne, wiec sceptycznie podchodzę do informacji, że poniżej 60 jest źle.
Natomiast dalej nie do końca widzę potrzebę wbudowania licznika fps w steam. IMO większość graczy powinna sama widzieć czy gra działa płynnie czy nie. Stąd moje pytanie na co to komu...
EDIT: Tj. Nie kwestionuje potrzeby licznika w steamie jako takiego, bo wielu graczy wydaje się potrzebować takiego narzędzia, a raczej samą potrzebę... tylko jakoś mętnie to wszystko piszę ^^"
W 30 FPSach spokojnie da się grać w większość gier, ale np. w szybkich bijatykach gdzie każda setna sekundy jest ważna 30 to jednak za mało, z klasycznymi PCtowymi FPSami takimi jak Quake czy CS jest podobnie, jednak teraz sprawa wygląda trochę inaczej.. Ja wolę ładnie wyglądającą grę działającą w 30 klatkach niż 60 klatek i cięcia graficzne.
@Wredniak2003
Jest wiele zastosowań. Wiesz jakie konkretnie ustawienia wpływają na wydajność i to w konkretnych wartościach, wiesz, kiedy możesz zablokować licznik na 60-120 fps bo powyżej i tak nie zobaczysz różnicy a sprzęt się "poci". Jakby nie patrzeć, nic nie zaszkodzi, że wprowadzą taką zmianę. Prawda?
^ każda okazja, gdy dają coś więcej do tego co już było i tak za darmo, jest dobra do narzekania.
Żeby hrabia nie poczuł się urażony to powinni co najmniej dawać ludziom darmowe licencje na Windowsa albo kopię Photoshopa.
Licznik FPS? przecież mogę mieć oddzielny program do tego! :^)
@OsK[ar]
@maciek.ittech
No właśnie o czymś takim mówię, ludzie jarają się że mają w każdej grze na PC 60 klatek na sekundę przy maks detalach i full HD. I to wszystko na sprzęcie za śmieszne pieniądze a jak by sobie taki licznik włączyli to by się skończyła wojna na klatki na sekundę. Bo jak patrze na testy w popularnych portalach branżowych to okazuję się żeby grać w wyżej wymiennych parametrach trzeba mieć naprawdę solidnego PC-ta za kilka tyś. A co dopiero jak się komuś 4K marzy...
Oczywiście nie twierdze że to wina samej platformy, tylko procesu optymalizacji w czasie produkcji gier który zazwyczaj jest olewany i łatany po premierze....
@Wredniak2003
Dodają po prostu nową funkcjonalność. Przecież nikt Ci nie karze włączać wszystkich funkcji, jakie oferuje dana aplikacja.
Nareszcie :D Bardzo się przyda zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu gry, podczas dopasowywania ustawień
Oczywiście powinienem był napisać: "nikt Ci nie każe", bo tak to wyszło, że nikt cię nie ukarze.
Wielki błąd i przepraszam wszystkich za to. Z kazać zrobiłem karać ;-/