Dragon Age: Inkwizycja – kolejne patche i dodatkowa zawartość w drodze
Szykuje sie coś większego widzę i dobrze :)
jednocześnie wyszedł patch do DA:Ii nowe sterowniki AMD. jak poprawili rwanie przy dialogach to jestem zadowolony :)
Szkoda, że nie udało im się w tym patchu zmieścić zwiększenia częstotliwości rozmów pomiędzy członkami drużyny. Odpalają się zdecydowanie za rzadko.
Dla mnie multi ma za mało lokacji. Powinni przerobić część z kampanii single i dodać te wszystkie piękne lokacje do multi. Zdecydowanie nie postarali się nad multi. Potrzebne są większe zmiany.
Ten nowy patch to będzię aktualizacja gry w originie ? bo nie wiem gdzie pobrać.
Czy patch będzie wymagał grania od nowa ? czy będą działać ze starymi savemi ? Chodzi o wersje na PS4
no to wieści z frontu: patche poinstalowane. Gra się uruchamia za piątym razem (tak to siada przy połączeniu z DA server). Od godziny morduję się z przywróceniem angielskich napisów na polskiej wersji...
czekam jak na zbawienie , no gdzie ten patch, gdzie można jakieś info o nim zasięgnąć?
Kompletnie chaotyczny news! Może w końcu ktoś napisze jaka jest sytuacja z patchem i jak to wygląda?
Patch już jest, a przynajmniej coś mi się ściąga - kliknąłem prawym przyciskiem myszy na grę w Origin i wybrałem "Sprawdź aktualizację gry". Patch zajmuje 274,79 MB.
No świetnie, teraz jak próbuję na broń w multi założyć runę to ona po prostu wyparowuje...
A mi wyświetla że nie może zainstalować bo mam starsza wersję windowsa niż vista 6.0 a ja mam 7 jakies pomysły?
Na razie jest spoko. Od pobrania patcha ani jednego crasha a gram już kilka godzin.
Kampania
Usunięto błąd, którego efektem było błędna identyfikacja rasy/klasy/płci postaci gracza
Usunięto błąd powodujący zmianę głosu postaci gracza na domyślny podczas modyfikacji ustawień Hawke’a
Zwiększono czas podświetlenia elementów otoczenia po użyciu przeszukiwania i dodano funkcję ich oznaczania na minimapie
Poprawiono kwestie dialogowe, które znacząco wydłużały czas przejścia do kolejnej części rozmowy, chyba że zostały ręcznie pominięte
Usunięto błąd powodujący unoszenie się postaci nad ziemią po dłuższej rozgrywce
[PC] Poprawiono płynność gry podczas rozmów
[PC] Naciśnięcie klawisza interakcji (domyślnie „F”) będzie powodować zabranie całej zawartości skrzyni bądź innego pojemnika
[PC] Włosy powinny być mniej lśniące na niższych ustawieniach graficznych
[PC] Poprawiono działanie funkcji „naciśnij, aby mówić” w przypadku korzystania z klawiatury i myszki
[PC] Dodano możliwość obracania modeli postaci przy pomocy myszy w menu, gdzie takie modele są wyświetlane
[PC] Dodano możliwość włączenia / wyłączenia opcji aktywacji widoku taktycznego przy pomocy kółka myszy
[PC] Ukrycie interfejsu ekranowego na PC będzie teraz powodować jego całkowite zniknięcie
[PC] Wprowadzono możliwość przeciągania na pasek szybkiego dostępu zdolności z niewybranego drzewka
[PC] Usunięto błąd związany z dostępną na pasku szybkiego wyboru funkcją zmiany stanu interfejsu dla widoku taktycznego, pojawiający się w sytuacji, gdy widok taktyczny nie był używany
[PC] Usunięto błąd powodujący aktywację ataków po kliknięciu elementów na pasku szybkiego dostępu podczas korzystania z technologii Eyefinity
[PC] Usunięto błąd powodujący samoczynną aktywację przycisków myszki w menu
[PC] Usunięto błąd mogący uniemożliwić „upuszczanie” elementów przeciąganych myszką w obrębie menu
[PC] Usunięto błąd powodujący brak animacji ikony podczas tworzenia shaderów przez Mantle na ekranach wczytywania
[PC] Usunięto błąd powodujący migotanie kursora podczas wskazywania celów ataków obszarowych
[PC] Usunięto błąd mogący powodować zawieszanie się gry w menu startowym
[PC] Usunięto błąd powodujący brak reakcji ze strony gry przy stole narad, wymagający kliknięcia prawym przyciskiem myszy
[PC] Usunięto błąd mogący powodować przeskakiwanie widoku podczas rozglądania się za pomocą myszy
[PC] Przytrzymanie prawego przycisku myszy i naciskanie klawiszy odpowiadających za obrót kamery w widoku taktycznym będzie powodować przesunięcie kursora w ten sam sposób, co poza widokiem taktycznym
[PC] Wprowadzono zmiany poprawiające działanie technologii Mantle
[PC] Wskaźnik pauzy na pasku szybkiego dostępu nie powinien być już podświetlony, gdy gra nie jest wstrzymana
[PS3] Liczbę miejsc na zapisy stanu gry zwiększono do 30
[PS4] Poprawiono płynność rozmów, gdy w tle trwa dalsza instalacja gry
[PS4] Liczbę miejsc na zapisy stanu gry zwiększono do 50
[360] Usunięto błąd mogący powodować nieprawidłowe dekodowanie wstawek filmowych
[360] Usunięto błąd powodujący wyłączanie się gry po wybraniu urządzenia magazynującego, gdy wyświetlane było ostrzeżenie o konieczności wyboru urządzenia
[360] Usunięto błąd połączenia wyświetlany dwukrotnie przy próbie logowania do Origin na konsoli bez połączenia z Xbox Live
Różne poprawki stabilności działania gry
Usunięto błąd powodujący wyłączanie się gry po niektórych rozmowach
Pewni mocniejsi przeciwnicy będą teraz odporni na działanie Pola Zakłócającego
Stworzenia znajdujące się w trybie „rag doll” znieruchomieją, gdy zostanie włączona pauza
Duchowe Ostrze nie aktywuje już ataków kombinacyjnych
Pewne zdolności wykorzystujące skupienie będą działać niezależnie od używanej broni
Poprawiono kilka błędów związanych z importem stanu świata z DA Keep
Usunięto błędy mogące powodować zniknięcie wskaźnika wyboru kwestii dialogowych podczas rozmów
Usunięto błąd związany ze zmianą postaci podczas wyboru celu dla zdolności obszarowej
Usunięto błąd powodujący wyłączanie się dźwięku podczas korzystania ze zdolności obszarowych przy otwartym menu kołowym
Usunięto błąd uniemożliwiający ukończenia zadania „Przechowanie”, jeśli gracz umieścił części klucza w urządzeniu, a następnie opuścił lokację bez gotowego klucza
Usunięto drżenie kamery przy jej nieznacznym przemieszczaniu podczas tworzenia postaci
Usunięto błąd powodujący automatyczne zatrzymywanie gry po zakończeniu działania zdolności Zamieć
Usunięto błąd powodujący wyłączenie funkcji wibracji kontrolera
Usunięto błąd, którego efektem mogło być przeniesienie się Imshaela w miejsce, gdzie gracz nie mógł z nim walczyć
Usunięto błąd powodujący brak aktualizacji tekstu interakcji w widoku taktycznym
Usunięto błąd powodujący niewłaściwe wyświetlanie many lub wytrzymałości na portretach postaci podróżujących na wierzchowcach
Usunięto błąd powodujący zawieszanie się gry podczas wczytywania zapisu w jednej z lokacji, gdzie odbywa się walka ze smokiem
Usunięto błąd powodujący zawieszanie się gry podczas łączenia z serwerami Dragon Age
Okaleczające Ciosy dają teraz premię do obrażeń w wysokości 15%, a nie .15%
Poprawiono cienie na włosach Cullena podczas niektórych wstawek filmowych
Usunięto błąd umożliwiający w pewnych okolicznościach pomijanie czasu odnowienia zdolności
Usunięto błąd umożliwiający graczom całkowite unikanie obrażeń
Usunięto błąd powodujący niemożność anulowania rozkazów interakcji z trebuszami w widoku taktycznym
Usunięto błąd powodujący utratę kontroli nad drużyną po przejściu do widoku taktycznego w chwili włączenia się wstawki filmowej
Usunięto błąd powodujący reset liczby mikstur po zmianie składu drużyny
Usunięto błąd powodujący zawieszanie się gry podczas łączenia z serwerami Dragon Age w menu głównym
Usunięto błąd powodujący samoczynne zamykanie się menu kołowego
Usunięto błąd uniemożliwiający użycie funkcji zmiany rozmiaru ekranu, wymagający wyjścia i ponownej aktywacji tej funkcji
Usunięto skryptowany autozapis na Zachodnim Podejściu, mogący powodować zniknięcie pewnych bohaterów niezależnych, wymagający opuszczenia lokacji i następnie powrotu do niej
Usunięto błąd powodujący blokowanie się w terenie członków drużyny idących za graczem
Usunięto błąd powodujący niemożność interakcji z pewnymi księgami w Podniebnej Twierdzy
Poprawiono typ pola, do którego przynależą pewne przedmioty rzemieślnicze
Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niepełnych nazw przedmiotów w sklepach
Poprawiono informację o typie broni dla pewnych jej elementów stworzonych z użyciem funkcji rzemiosła
Pierścienie wyświetlane na podłożu wokół smoków skalują się w widoku taktycznym
Radar będzie widoczny podczas samouczka, nawet jeśli gracz ukrył interfejs ekranowy
Radar będzie pokazywać punkty nawigacyjne natychmiast po wyjściu z menu, bez konieczności uprzedniego wykonania ruchu postacią
Namierzanie celów będzie anulowane w chwili przejścia do widoku taktycznego
Poprawiono sortowanie w menu modyfikacji przedmiotów
Gra wieloosobowa
Usunięto błąd powodujący przyznawanie ujemnego doświadczenia w niektórych meczach rozgrywanych przez sieć
Usunięto błąd powodujący wyłączanie się gry podczas zmiany postaci w niektórych menu trybu sieciowego
Przeklęte skrzynie w trybie sieciowym nie różnią się już wyglądem od skrzyń zwyczajnych
Usunięto błąd powodujący brak pewnych informacji na ekranie podsumowania meczu w trybie sieciowym, gdy połączenie z serwerami jest utrudnione
Usunięto błąd powodujący utratę przez gracza możliwości celowania, jeśli zginął podnosząc przedmiot w trybie sieciowym
Usunięto błąd, w wyniku którego w przypadku migracji gospodarza po zakończeniu meczu w trybie sieciowym pozostali gracze nie mogli zobaczyć ekranu podsumowania meczu
Usunięto błąd powodujący zakłócanie interakcji gracza z obiektami w trybie sieciowym
Usunięto błąd, w wyniku którego po wyjściu z meczu zakończonego niepowodzeniem gospodarz wracał do pustej poczekalni
Poprawiono wygląd zejść z półek w trybie sieciowym
Usunięto błąd powodujący niemożność zdobycia kluczy w trybie sieciowym
Usunięto błąd umożliwiający graczom korzystanie ze zdolności po śmierci w trybie sieciowym
Niech nawet nie żartuja ze w tym patchu nie zaimplementowali trybu "chodzenia"..
Jeden pieprzony klawisz i Ci amatorzy nawet tego nie zdążyli zrobić?!
Może ktoś sprawdzić na Pc czy jest dostępna tak opcja o którą pytałem w poprzednim poście? albo ktoś wie jak bioware ustosunkowuje się do tego?
Jest coraz lepiej ;)
..ale właśnie chciałem sprawdzić jak to z tym klawiszem chodzenia.. ;) Jako że używam pada zobaczyłem że oznaczenia myszy i klawiszy są po prostu zamknięte ;) W ogóle jeszcze nie widziałem gry która tak prymitywnie reagowała na obecność pada. Trzeba go włączać wiele wcześniej przed uruchomieniem gry bo z automatu wywala błąd i sterowanie zwykłe. Nie reaguje na pada jak większość gier nawet w trakcie gry..
Jest jednak znacznie lepiej z grafiką - jest naprawdę ładna i chodzi płynnie - zostały jeszcze tylko przycięcia na planszy wychodzenia z gry, i na początkach niektórych lokacji czy filmików ;) Pewnie aby zarazem pozbyć się koszmarnie długiego ładowania ( przypomniał mi się pierwszy Wiedźmin ;)) powinienem mieć 18 (mam 8) G RAM lub kartę graficzną z dodatkową pamięcią ;)
Nie szkodzi - tak naprawdę to gra dopiero zaczyna mnie wciągać ;)
Flyby mógłbyś pada wypiac i sprawdzić jak z tymi ustawieniami jest? Byłbym wdzięczny :)
Pamiętajcie tylko że patch jest zwalony na chwilę obecną i że nie ważne co ustawicie gra działa po nim na medium aby zmienić to na inne trzeba dodać komendę np. przy atrybucie uruchomienia na origin.
Więcej tutaj
http://forum.bioware.com/topic/532511-dragon-age-inquisition-patch-2/page-69#entry18031083
"Zwalony patch" ?! Wiecie co, poczekam sobie dalej - niech autorzy zapanują ździebko więcej nad "materią gry" ;)
Już się dosyć natrudziłem nad graficznymi kombinacjami - dopóki mogę jakoś grać nie spiesząc się dalej, to będę grał bo warto.. Chyba że się "pogorszy" ;)
..zaraz Love&Pain ..te ładowanie
Dzięki Alex za cynka! Tym bardziej prosiłbym kogoś kto już ma patch na Pc o sprawdzenie czy są ustawienia zmiany chodu /biegu? Jak już pisałem zdecydowanie zwiększa immersje gry
Love&Pain - "w-s", "q-e" to tradycyjne klawisze ruchu. Pewnie ma dalej znaczenie "g" jako "Wł/Wył" t.zw. "biegu automatycznego" oraz "Shift" jako "Sprint" ;) Niezła kombinacja ;) Zostaje jeszcze "Skok" ale oznaczenia zapomniałem ;) Zdaje się wedle zmian nowego patcha, także kółko myszy zyskało na znaczeniu ;)
Z wiadomości A.l.e.X -a wynika że ponieważ grę znowu przestawiłem na ustawienia "auto", to mam wszystko na "medium" .. a "kichał ich Michał". Gra chodzi i wygląda miejscami ślicznie a włochy się nie świecą jak po pomadzie ;)
Czyli brak Klawisza chodu :/
Czekam cierpliwe dalej aż wpadną ze takie rozwiązanie jest potrzebne...
Dzięki Flyby!
Cóż Love&Pain, powiem Ci szczerze że w spacerkach i biegach w terenie, pad jest niezastąpiony - dopiero używając pada, docenia się doskonałą animację postaci w ruchu - tak dobrze zrobionej animacji, nie ma n.p. w Skyrimie.. Poślizgi na skałach, reakcje wody - tak cudownego wybrzeża morskiego nie widziałem dotąd w grach - ogląd tego wszystkiego, kontakt - najlepiej umożliwia pad..
A kiedy pojawi się patch, który z tego bezmózgiego hack&slash, zrobi zapowiadanego od roku cRPG?
Hehe ten patch jest super. Może usunął parę irytujących bugów, jednak nie zdążyłem tego zauważyć bo przestałem grać. Przed aktualizacją gra mi śmigała bez najmniejszej zawieszki na ultra, teraz nawet na medium się tnie. Nie wiem co jest grane. Odpuszczam sobie póki nie ogarną tej gierki
Rozumiem że teraz ten patch stał się obowiązkowy ? Przy próbie uruchomienia wyskakuje komunikat że "do czasu zainstalowania tej aktualizacji nie będzie można uruchomić gry"
Gdyby ten patch nie był problematyczny dla wielu(a jest) to jeszcze rozumiem obowiązek ale nakaz instalacji czegoś co do końca nie działa? Jakim prawem wadliwy produkt dostaję GOTY..
Witam. Czy ktoś jeszcze ma problem po aktualizacji gry? Mianowicie, po aktualizacji, uruchomieniu, kliknięciu "Kontynuuj grę", gra się ładuje i ZAWIESZA! Pozostaje tylko ctrl+alt+del i wyłączenie gry.
Ktoś ma na to sposób?
Wczoraj i przedwczoraj pobierały się jakieś małe łatki do DA:I - nie zauważyłem w sumie zmian (i tak gra mi działała bez problemu) - no może oprócz stutteringu, przy ustawieniu wygładzania krawędzi 4xMSAA (na GTX 980) - to chyba zmora większości współczesnych gier ....
Natomiast rzecz, która najbardziej mi się spodobała - NARESZCIE NARESZCIE NARESZCIE przedmioty do podniesienia i surowce widać na mini-mapie, jako błyszczące punkty - luuudzie jakie to proste, acz wspaniałe udogodnienie :D
Idę grać dalej - mam 30 godzin na liczniku, a nawet nie odkryłem całego Zaziemia :D
Ja nie miałem żadnych małych łatek, tylko dwie duże - każda po niecałe 300 mega.
Dzisiaj wreszcie pierwszy raz pograłem 1,5 godziny bez żadnych DirectX Errorów podczas cutscenek :)
300 mega x 2 w ciagu dwoch dni to duzo, w czasach kiedy internet 10 Mb to podstawa, a patche nierzadko miewaja po 2 i wiecej GB? No nie sadze ... tym bardziej, ze "znaczacych" zmian zauwazylem przycinki na ekranie startowym, lekkie bugowanie sie questow, punkty wskazujace przedmioty i surowce na mini mapie (jak pisalem dla mnie to najwiekszy plus tych łatek) i kilka fpsow wiecej w cut scenkach ...
Love&Pain,
Zdaje się, że tą komendę możesz już sobie odpuścić - wczoraj wyszedł hot fix na to.
Tyle mogę powiedzieć że grafika gry i jej obsługa, poprawiła się znacznie. Znowu jestem na Wybrzeżu Sztormów i podziwiam bo naprawdę jest co podziwiać ;)
Jest wciąż dużo małych "usterek", jak chodzi o inne warunki grania - "blokowania się" NPC-ów (ich "ruchliwość", wielce wskazana po dość "sztywnych" zachowaniach towarzyszących, choćby w Skyrimie - przechodzi czasem w drugą, zabawną skrajność ;)) i sporo innych, "drobiazgów". Także przeciwnicy (n.p.łucznicy) czasem mnie zadziwiają, kiedy widzę ich błyskawiczne "uskoki na boki", na długich odcinkach (bez "krycia się") ;) Jak z jakiejś starej "gry w piłkarzyki" ;) To wszystko na pewno da się poprawić..