Elite: Dangerous - David Braben tłumaczy brak trybu offline
Cytat:
"Jego brak nie oznacza oczywiście, że czwarta odsłona cyklu Elite zostanie pozbawiona kampanii dla pojedynczego gracza – po prostu nie będzie można w nią zagrać bez połączenia z Internetem. "
Proponowałbym zmienić wpis o kampanii bo w ED nie ma czegoś takiego.
Jest tryb gry dla pojedynczego gracza nazywa się SOLO czyli nie spotkamy tam innych graczy w odróżnieniu od trybu OPEN PLAY. Gra nie będzie zawierała żadnej kampanii fabularnej typu "gracz zbawca galaktyki" lub szeregu powiązanych fabularnie misji. Na początku dostajemy darmowy statek określoną kwotę i to gracz decyduje co będzie dalej robił.
Zamiast kampania użyć lepiej tryb dla pojedynczego gracza lub SOLO (jak to jest określone w grze)
I tak oto zapowiada się, że na premierę zobaczymy grę online, w której nie ma nawet porządnego systemu grupowania się z przyjaciółmi/innymi graczami. Braben plzzz, przecież nie chce chodzić już po planetach, wystarczy mi latanie w hyperspace z kolegami i wchodzenie w tej samej instancji nawet jak nie ma nic w okolicy.
@T_bone...z wczorajszego QA
Will I be able to find my friends more easily in the final release?
Quote Originally Posted by David Braben View Post
It should be much better in Beta 3.9.
smc77---> No i? To, że znajdę kolegę przy Nav Beacon częściej niż obecnie to kropla w morzu potrzeb. Trochę mało konkretów jak na tak ważną rzecz.
Domyślam się że nie ma żadnego dema do sprawdzenia jak by gra chodziła na moim sprzęcie? Bo kupować w ciemno to jednak trochę nie bardzo :(
A może ktoś dobry by się znalazł i udostępniłby konto na jeden wieczór (lub poranek) abym mógł sprawdzić?
@T_bone...Jeśli netcode w 3.9 faktycznie zacznie miec ręce i nogi.To myśle, że slave napędów w hiperskoku jest realny na premiere.
T_bone a Ty z całym szacunkiem zagrałeś choć chwilę w ED ?
Ci co chcą to od czerwca/lipca grają razem. I spokojnie dają radę ...
A Szanowny Pan Redaktor/Autor tego tekstu może poprawi swój błędny wpis (czyli bzdury które wypisuje) ...
Bo za chwilę multum Szanownych Uczestników Forum którzy się "interesują i wszystko wiedzą " ale w ED nigdy nie zagrali zacznie płakać gdzie moja kampania bo przecież miała być ( w GoL tak napisali ) :)
Nie ma wystarczy grać w grupie.
A dziś to BETA.
Gra wychodzi 16.12.14 i wówczas możemy Wszyscy płakać i jojczeć :)
Dziś to zwykłe marudzenie ...
Są - aby się znaleźć w grze w grupie: nie raz nie dwa trzeba kilka restartów (nawet klienta)
dwrob---> Z całym szacunkiem latanie przy porcie/nav beacon/conflict zone/extraction site i "widzenie się" w hyperspace to nie jest w pełni funkcjonalne granie razem. Jak zobaczę możliwość grupowego "Interdiction", badania unidentified signal source i skakania po systemach bez obawy, że każdy wyląduje w innej instancji serwera to będzie "granie razem". W skrócie - chce przechwycić Twojego Haulera trzema Viperami, zabrać cargo i może rozwalić ;p Licząc, że inni gracze też to widzą i mogą wskoczyć Ci pomóc.
"Dziś to zwykłe marudzenie ..."
Uzasadnione obawy bo premiera tuż, tuż.
No ale po co dziś się ciskać ?
Gra wyjdzie w połowie grudnia ...
Pomyślcie Panowie jak wtedy będziecie mogli udowodnić lub opisać swoje problemy ...
To jeszcze miesiąc na przemyślenia i zbieranie żali.
Na Tym forum Uczestnicy robią to zwykle po premierze gry a nie jakiś czas przed.
Nikt nie napisał, że ED to gra ideał ale może warto dać jej szanse ...
A nie skreślać przed premierą ?
Na miesiac przed premiera to produkt sie dopiesza i usuwa bugi, a nie pracuje nad nowymi funkcjami.
Kolego nagtyow
O jakich Nowych funkcjach piszesz?
Doprecyzuj proszę.
Ps.
Bardzo dziękuję Autorowi Panu Jakubowi z Gry-online.pl za doprecyzowanie tekstu na GoL :D
dwrob---> Elite tyle rzeczy robi dobrze jak nie lepiej, że brak elementów online, o których wspominałem... Hmm powiedzmy "frustruje" a afera z trybem offline nie pomaga :P Chciałbym żeby gra 16-tego "miała co trzeba" i wymiatała :)
T_bone
Ja też na to liczę :)
Marketing w FD niestety leży a afera to duży "minus" ale osobiście mam nadzieję, że tylko problem "marketingu" a nie końcowego produktu czyli ED :)
Przekonamy się w grudniu a dziś pozostaje Nam czekać cierpliwie lub bawić się (jeśli ktoś ma dostęp) ...
Pozdrawiam
Wiec rozumiem ze w jednym momencie gosc mówi ze nie ma offline bo nie daliby rady zapewnic satysfakcjonującej rozgrywki dla gracza offline(czyli grającego samemu bo nie online).
Ale po chwili dodaje że tryb SOLO(rozumiem ze to znaczy tryb dla pojedynczego gracza) nie bedzie wymagał mocnego łącza. Zapewne dlatego ze bedziemy grać sami nie spotykajac innych graczy.
Więc mamy tryb solo, ale nie mozna go zrobić Offline?
Pokręcona logika:d
Niestety wg koncepcji Twórców to co się dzieje w grze online ma mieć odbicie w grze solo i odwrotnie.
Czyli ceny i popyt/podaż towarów na stacjach kształtowane są w dużym stopniu przez graczy (braki i nadmiar towarów, zmiany cen w ciągu dnia to już dzisiaj działa - nie zależnie czy gra się SOLO czy OPEN jest aktualizowane na bieżąco ) wydarzenia w świecie ED typu wojny, bitwy, blokady systemów i odkrycia itp gry będą widoczne równocześnie w obu trybach rozgrywki.
To funkcjonuje oraz ma razem funkcjonować i to nie jest żadna nowość bo o tym fakcie wszyscy wiedzieli od dawna.
W kwestii wyboru Gracza pozostaje czy chce mieć kontakt z innymi graczami (np piratami, handlarzami i innymi) czy woli tego uniknąć (grając Solo czyli PvE) natomiast sam świat gry ED jest dla Wszystkich wspólny i decyzje/działania Społeczności mniej lub bardziej na niego wpływają czy to się jednostkom podoba czy nie ...
@dwrob
Czyli Jedyne co by musieli zmienić to zamiast zmieniać te dane dynamicznie ustawic jakis losowy rozwój swiata i wg niego zmieniać te dane.
Wg mnie to żaden problem dla nich. I daliby opcje grania offline, w podrózy, w miejscach gdzie nie ma neta, albo gdy nie chcemy np tracic transferu mobilnego neta na grę.
Czyli jak zwykle skok na kasę.
Bo grając solo nie obchodzi mnie czy to co sie dzieje w swiecie, ceny, wojny itd jest generowane przez graczy czy przez jakis algorytm. Bo na bank nie dadza możliwosci dynamicznego przełączania się z solo do multi(za dużo nadużyć w stylu: rozwine sie w solo i wejde w multi mocny).
Tryb offline zawsze jest ułomniejszy, mniej roznorodny niż online gdzie żywi gracze są czynnikami. Ale to nie powód by pozbawiać graczy możliwości grania Offline.
No wiedzę, że nie jestem w stanie (nie potrafię) Wam wyjaśnić jak to wygląda :)
Nie mam już zamiaru Was przekonywać bo i po co :)
Może to i skok na kasę ? Choć Frontier całkiem nieźle sobie radził produkując dotychczas różne Tycoony i inne Kinecty :) (wystarczy spojrzeć na wyniki finansowe).
Zobaczymy.
Ja trochę się już bawię i pewnie nadal się będę bawił przez kilka kolejnych lat wbrew temu co Większość czyli Ci którzy ED nie mieli okazji przetestować napiszą ...
Z mojej strony to koniec bo cóż mogę dodać oprócz tego, że obie strony mają rację.
I Ci którym brak offline ( chodzi mi tylko o termin i sposób przedstawienia tego faktu przez Fronitera ) aktualnie wkurza i Ci którym to z różnych względów w zabawie nie przeszkadza. W końcu podobno to tylko gra ...
BARDZO DOBRZE.
Zaraz by gre zalalo cziterami
Wystarczy zobaczyc jak jest w D3 - nie ma ani jednego zczitowanego itemu an PC
Na konsolach w kazdej grze na opoziomie T6 masz 1-2 osoby z czitowanymi iteammi po milion dmg
nie dzieki, ja chce aby kazda gra tego typu wymagala online LUB aby byly 2 niezalezne konta - offline i osobne online i po sprawie.
realsolo -> "nie dzieki, ja chce aby kazda gra tego typu wymagala online LUB aby byly 2 niezalezne konta - offline i osobne online i po sprawie."
to ja jeszcze dodam, ze prawdę mówiąc wolałbym aby tryby gry solo i online też były od siebie niezależne. Brak offline zupełnie mi nie przeszkadza. Wspierając ten projekt nawet nie zwróciłem uwagi, że takie coś ma być dostępne. Wręcz przeciwnie, z uwagą obserwuje jak postępują prace nad trybem multi - bo tylko ten tryb mnie interesuje.