Największe przejęcia w branży gier komputerowych i video
Przykre jak od czasów gdzie studio sprzedawało swoją grę wydawcom przeszlismy do czasów kiedy korporacje kupują sobie studia na własność.
Chore czasy gdzie korporacje robią co chcą.
Wiesz, że gdyby nie było takich przejęć, Blizzard nigdy nie zrobiłby pierwszego WarCrafta?
Jakim cudem pisząc nt. największych przejęć w branży gier komputerowych i video i poświęcając osobną stronę EA można nie napisać o BioWare, które EA w 2007 r. kupiło za 800 mln $? 800 mln $ - więcej niż EA dało za PopCap oraz dużo więcej niż w sumie dało za Westwood i Maxis.
Albo to zwykłe przeoczenie albo niektórzy chyba nadal żyją w błogim przeświadczeniu, że BioWare to wciąż niezależne studio, które tylko sprzedaje swoje projekty/produkty wybranym wydawcom. Dla tych drugich mam niemiłą wiadomość - od końca 2007 r. BioWare to jest wewnętrzne studio Electronic Arts, które tylko i wyłącznie z przyczyn marketingowych oficjalnie nie nazywa się "EA BioWare".
@Irek22,
BioWare to jest wewnętrzne studio Electronic Arts, które tylko i wyłącznie z przyczyn marketingowych oficjalnie nie nazywa się EA BioWare.
^^ Może dlatego, że nazywa się BioWare A Division of EA (dawniej BioWare Corp.) ? Wystarczy Irku zerknąć na ich stronę, zamiast toczyć pianę ;-).
Generalnie jednak, czy się to studio lubi czy nie, to (chyba po raz pierwszy) się z Tobą zgadzam. Choć raz nie napisałeś głupoty, tylko coś co ma "ręce i nogi" - gość, który pisał artykuł ewidentnie zaspał, no wstyd po prostu :/ To było jedno z większych przejęć (uzupełnię tylko, że EA razem z BioWare kupiło nieistniejące już Pandemic Studios) w branży, absolutny fail, że w tekście nie ma o tym słowa...
A gdzie studio DICE którego większość udziałów wykupiło EA? Myślicie, że skąd niedopracowany BF4, masa DLC i cała ta polityka odgrzewania kotleta wzorująca się na Activision i ich COD?
Ogolnie nie wiadomo co przejał GEARBOX bo jak pamiętam kiedy przejeli prawa to mówiono iż przejeli je tylko do DNF aby go ukończyć. A teraz kiedy APOGGE chciało wydac tą popierdółke DN MASS DESTRUCTION czy jakoś tak to GEARBOX zablokował bo on ma prawado całego uniwersum DUKE NUKEM i się sądzą. Oby się GEARBOX przeliczył to ostatnio przeginają a tak BTW co się stało z HOMEWORLD HD premiera miała być w tym roku nawet kolekcjonerki pokazywali a tu cisza.
Oddałbym cztery (identyczne) assassin creedy, dwa far cry, 8 call of duty, 2 simsy, Kilkadziesiąt fif, nba i czego tam jeszcze za kontynuacje Dawn of War oraz oczywiście Darksiders.
Gdy duży wydawca przejmuje małego czy średniego producenta to z reguły ów producent robi coraz to gorsze gry aż w końcu znika ze sceny. Tak było z Westwood Studios, Rare, Bullfrog, Criterion Games itd. Jedynie studia przejęte przez Sony trzymają poziom.
"A to, warto pamiętać, dało nam przecież takie klasyki, jak Half-Life."
Gearbox nie zrobił Half-Life. Zrobił jedynie port na PS2 i trzy dodatki.
Krecik1218 bf4 był niedopracowany ale teraz pyka sie całkiem przyzwoicie
dzięki temu że sega ma relic to może kiedyś doczekamy się warhammer 40k total war.
Rare - czy to nie ci od Battletoads na NESa? :D ile ja nerwów straciłem i padów natłukłem przy tej serii, która moim zdaniem wyciskała wszystkie soki z 8 bitów. Haha jak to piszę, słyszę muzykę z menu - mogliby stworzyć jakąś nową odsłonę na podstawie tej marki jak i Double Dragon.
wcogram -> O ile mi wiadomo to Marvel jest własnością Disneya, a nie na odwrót. Radzę zaktualizować informacje i nie pisać głupot.
@Nikser
Grało się przyzwoicie nawet zaraz po premierze (przynajmniej mi) ale między tym jak gra się w BF4 a jak grało się w BF2 jest ogromna różnica. BF4 to taka zwykła gra która daje frajdę ale łatwo ci się może znudzić i nie będzie ci się chciało do niej wracać. BF2 miał to "coś", własną duszę, od tej gry nie można było się oderwać. Była czymś całkowicie oryginalnym na rynku a każda runda dostarczała niesamowitych wrażeń i poczucia, że uczestniczymy w wielkiej operacji, będąc częścią zgranej drużyny (mimo, iż grało się na publiku). A dzisiejsze BF'y to zwykłe strzelanki, zrób sobie chwile przerwy a nie wrócisz do tej gry bo na rynku jest masa innych które dadzą ci podobne doznania. To już nawet krytykowany za brak nawiązań do klasyki Bad Company 2 był ciekawszy.
Blizzard mocno stracił na swojej inwencji twórczej po fuzji z Activision. Ciągle to samo i to nie na poziomie, na którym nas zamieć przyzwyczajała. Przykład na to jak zmiany korporacyjne wpływają negatywnie na działanie niektórych firm. Oczywiście nie zawsze to się dzieje.
Pamiętam jeszcze, jak przy fuzji Blizzardu z Activision obiecywali, że nie będzie to miało żadnego wpływu na gry. Poziom kolejnych dodatków do WoW'a, wydawanie popierdółek i ogólne płynięcie z prądem rynku raczej świadczą przeciwnie. Przykro patrzeć, jak taka firma przystosowuje się jak tylko może do branży, w której sama jeszcze kilka lat temu wyznaczała standardy.
Jak już cały czas mówicie o cenie Minecrafcie , to najciekawszą rzeczą jest to , że to chyba jedyna gra która drożeje
"Przykład Minecrafta jest tego najlepszym przykładem"
...brawo Panie redaktorze :)
Aż się człowiekowi smutno robi, jak pomyśli ile niesamowitych firm już nie istnieje. :(
Ja bym dodał jeszcze Ubisoft który przejął studio 3DO to od Herosów no i jak również fuzję Namco i Bandai oraz fuzję Square Enix z Eidos :)