Facepalm - jak będą wyglądały gry za 20 lat?
linki do filmów:
gry za 15 lat
https://www.youtube.com/watch?v=sYX9I3ONHc4
samolot
https://www.youtube.com/watch?v=SyM2zpmHT4g
guardians of the galaxy
https://www.youtube.com/watch?v=aAYGSBOO-6E
minecraft
https://www.youtube.com/watch?v=6l9PuQl3kQ0
kaczki
https://www.youtube.com/watch?v=txj6ROnIUIo
Moim skromnym zdaniem gry nigdy nie osiągną fotorealizmu i zawsze nawet za 40 lat będzie się dało odróżnić grafikę od foto :) smutne jest tylko to że gry które miały kiepską grafikę, kanciaste modele postaci dawały wiele wiele więcej frajdy niż większość dzisiejszych produkcji a producenci dziś idą niekiedy wyłącznie w wysoką jakość oprawy audio-video a cała reszta leży ...
Gry nie będą wyglądały. Będziemy nimi.
/ Oczywiście, to tylko żart. Nie uda nam się zrobić nic więcej poza pustą grafiką. Kolega wyżej doskonale wszystko podsumował.
Kaczki wymiatają. Naprawdę fajnie zrealizowany filmik.
Moim zdaniem gry będą wyglądały jak film ale nie będą po prostu ładne graficznie. Wszystko będzie wirtualną rzeczywistością lub w rzeczywistości rozszerzonej :) 20 lat to nawet za dużo, gry z rozpoznawaniem smaku i dotyku powinny być już do 2020, a przynajmniej taka technologia która będzie dostępna dla każdego :)
genialne :) grafika za 15 lat będzie lepsza ale wtedy nikt tego nie zauważy bo to będzie norma. A z innej beczki zobaczcie ile wychodzi gier w stylu retro.
Ten materiał jest gorszy niż zły. Nie da się słuchać co Del pier... mówi.
ok, dobra lata 90 to tragedia, gry totalna pikseloza, dzisiejszy majcraft to samo, a zarobił 2,5mld. I po co wam fotorealizm zastanówcie się (nie tykam się tego)... Co do grafiki hmm, obecne gry mają fotorealizm patrz przygodówki, co chcecie więcej!!! W mojej kwestii grafiki gry mogły by wyglądać-zachowywać się jak filmy Pixara, i to już będzie szczyt grafiki, lub cinematic render, i wasz foto realizm się chowa.
Szczerze to sam się nabrałem, myślałem, że ktoś po prostu nakręcił filmik z tym robocikiem, ale jak usłyszałem, że to render to mi zdarło papę z dachu :D swoją drogą ciekawie będą musiały wyglądać glitche w takiej grze...
Grafika faktycznie poczyniła olbrzymi skok jakościowy i akurat żyjemy w ciekawych czasach kiedy za młodu ( i to nie 40 lat temu :P ) graliśmy w pikselozę a aktualnie mamy takiego Wiedźmina 2 ( przykład, bo akurat dla mnie ta gra odstaje od całej reszty oprawą graficzną ). Mnie to zawsze w pewien sposób zaskakiwało.
biomedyk34 - no widzisz, a mi dziś gry dostarczają tyle samo przyjemności co kiedyś a dodatkowo nie muszę się męczyć z kasetami i masą innych problemów technicznych :P. Wspomnienia są fajne o ile nimi pozostają.
Realizm jest potrzebny (odwzorowanie cieni, fauny i flory) w polaczeniu z ladnym stylem artystycznym mamy male dziela sztuki. Kto powiedzial ze realizm nie idzie z artystycznoscia? No wlasnie.
Filmik z Minecrafta został zrobiony w całości w Blenderze. Czyli Programie do tworzenia animacji 3d (i nie tylko). Wiem bo sam zacząłem się nim bawić parę miesięcy temu. Budowanie świata w Minecraftcie jest fajne, ale budowanie świata w programach 3D jest przekozackie. I mówię to, mimo że moje prace są cieniutkie ;)
Gdyby gry miały tak wyglądać jak w pierwszym filmiku musiały by kosztować nie 60$ a 200$. No i sprzedawać się w nakładach co najmniej 10 000 000. Za naprawdę dobra grę 800 zł bym dał :)
Wymagania będą do przyjęcia:
CPU i 1500.100.900 - 20,5 GHz - chłodzony ciekłym azotem
RAM 100 GB
HD 5 TB
Grafika Super Hiper Olaboga, Radek XXXC-X100 or better
+ darmowe konto Steam lub Origin
To minimalne ma się rozumieć.
W "Składamy komputer" cz. MMXXXIV doradzą co ulepszyć.
Oczywiście nadal będą błędy i konieczne DLC +łaty ale za to w jakiej jakości ?!!
Odnośnie grafiki (fotorealistycznej) w grach, to wiadomym jest, że ona się tak szybko nie pojawi. Po prostu zależy od koncepcji gry co ma w niej być. Taki Crysis postawił na niszczenie otoczenia - wielkie wow! a czy w każdej grze to mamy? Half-Life 2 pokazał że w FPS'ie można się bawić fizyką i postawił na zagadki - czy każda to zawiera? Portal ukazał, że strzelanie można przedstawić w inny sposób. Tak więc jak widać po tych przykładach, to nie grafika gra pierwsze skrzypce, a wszelkie innowacje, które i tak na krótko się przyjmują i na które się zwraca uwagę.
Osobiście jestem jak najbardziej za postępem i "fotorealistycznością", ale takie gry nie będą "wejściem do rzeczywistości", a raczej czymś jak interaktywny film, którego się przecież nie traktuje jak "prawdziwą rzeczywistość". A jeśli już osiągnie się wspomnianą fotorealistyczność, to wtedy trzeba będzie przyciągnąć czymś więcej i być może nastaną złote czasy gier - kombinowanie z fabułą, gameplayem itd.
Ducktales wymiatają :)
To kiedy taka grafika będzie miała prawo bytu na rynku, dostanie uwarunkowane właśnie nim. Bo teraz ile czekaliśmy na nową generację.