World of Warcraft traci 800 tysięcy subskrybentów – w MMO Blizzarda gra 6,8 milionów osób
Nic dziwnego - ile razy moża raidować Siege? Wyszedł w marcu, więc to już pół roku tego samego contentu i trochę jeszcze zostało do WoD. Wyjdzie dodatek, ludzie wrócą (wliczając mnie :D).
@TrójpalczastaRękaZCiasta - tak tylko ze zanim wyjdzie dodatek, WoW straci jeszcze z 500k subskrybentow. Wroci pewnie polowa z tego.
Lata swietnosci ta gra ma juz za soba i schematycznosc ja zabija. Nowy dodatek=nowy raid i tier itemow, a stare mozna wyrzucic do kosza. To jest tragiczna polityka.
Ta z Lineage 2 byla lepsza, gdzie nowy tier itemow NIE ZABIJAL starego, tylko byl odrobine lepszy i nie czulo sie co dodatek ze zaczynamy od 0.
Wow leży bez nowego contentu dużo dłużej niż od marca - za dokładnie miesiąc i 4 dni będzie równy rok od ostatniego dużego patcha (5.4 - 10 września). To cud, że ktokolwiek jeszcze gra :P
7 milionów subskrybentów opłacających regularnie abonament = porażka i upadek.
Mmmmkay...
Cóż, ciężko tu już dodawać coś nowego. Zresztą, ponad 10 lat bycia królem MMO i posiadania kilku milionów płatnych subskrybentów co coś, co dla innych MMO nie jest nawet najskrytszym marzeniem. Po prostu - swoje zarobili, czas na F2P :)
Jak już kiedyś mówiłem, Blizzard się kończy.
Gra która ma 10 lat i dalej najwięcej subskrybentów na świecie - totalne dno, śmierć i pożoga, totalnie.
PS. to prawda.
EDIT: Blizz już wiele razy mówił, że WoW nie będzie f2p.
Siedem milionów subskrybentów to niby dużo, ale porównajcie do tych dwunastu milionów, który utrzymywał się przez prawie całego WotLK.
To znaczy, że ich MMO miało żyć dłużej niż 10 lat? To cud i ewenement, że tak długo to funkcjonuje. Ta gra zarobiła najwięcej w historii.
Warto skojarzyć ten spadek w premierami Elder Scrolls Online i Wildstar - może to one przejęły część graczy.
-> berial - ale co z tego? Czy ktokolwiek myślał, że ta gra będzie trwać wiecznie? To naturalne, że liczba abonentów się kurczy. Wzrośnie przy premierze dodatku a potem będzie się kurczyć dalej a za kilka lat pewnie ten biznes zamkną (o ile nie przejdą na free-to-play wcześniej).
[6] ból dupki mocno bo na konsolkach możesz sobie pomarzyć o takim MMO z taką ilością graczy
Jak już kiedyś mówiłem, Blizzard się kończy.
Racja, ja daję im jeszcze rok, a tak to już bankrut z jedną nogą w grobie.
[6] ból dupki mocno bo na konsolkach możesz sobie pomarzyć o takim MMO z taką ilością graczy
Sir, marzyć o MMO ? daj spokój :) ja marze ale o innych rzeczach.
Mogę pomarzyć o tym, żeby dostać złotówkę za każdym razem jak ktoś wyrokuje, że koniec Wowa już się zbliża i w sumie to ostatnie kroki giganta. Przez rok nie musiałbym pracować :p
[15] kazdy kto ma konsole juz dawno gral, badz gra dalej w wow'a. Tak wiec nie napinaj sie trolu.
Najniższy poziom od 8 lat, czyli jeszcze przed pierwszym dodatkiem. Na pewno jak wakacje się skończą + wyjdzie WoD wróci ok. miliona, natomiast to czy to się utrzyma zależy już tylko od Blizza, trzeba szybciej dodawać nowy content, grę się coraz szybciej przechodzi i jeżeli na wiosnę nie będzie nic nowego, to znowu ten milion stracą. Ale biorąc pod uwagę, że już praktycznie rok MoP nie dostał żadnego patcha, nie wróży dobrze na przyszłość. W każdym razie i tak po tym będą jeszcze przynajmniej 2 dodatki.
Nie no ludzie nie osłabiajcie mnie, widzę zleciało się tu stadko hejterków, przecież ponad 6 mln subskrypcji to nadal rewelacyjny wynik, oni już tyle kasy na tym zarobili, że przez lata mogliby na tym nie mieć żadnego zysku, a i tak by wyszli na swoje.
Utrzymanie obsługi tej gry kosztuje znikomy procent przy takim zysku.
Siege of Orgrimmar wyszedł 20 marca, więc trochę przesada z tym rokiem ;p
Eee... Co? Skąd ci się wziął ten marzec? Ta data nawet nie jest blisko prawdziwej: http://wowpedia.org/Patch_5.4
Nikt nie zwraca uwagi na fakt, że baza graczy się starzeje.
Dla młodego gracza, WoW nie jest aż tak atrakcyjny jak dla kogoś w tym samym wieku, ale 6-10 lat temu.
Wielu ludzi, którzy jeszcze kilka lat temu grali w WoWa bez opamiętania teraz po prostu nie ma na to czasu, bo ma inne obowiązki na głowie.
Odpływ graczy jest nieunikniony i będzie systematycznie postępował, chyba że Blizzard w jakiś magiczny sposób zachęci do tej gry dzisiejszych nastolatków, w co ja osobiście wątpię.
Jakby jednak nie patrzeć prawie 7mln to jest ciągle ogromna ilość subskrybentów i podejrzewam, że jeszcze kilka ładnych lat i dodatków ta gra ma przed sobą.
Dla mnie jedno jest pewne, ja już swoje w życiu wyraidowałem :)
Geralt23 - Gra posiadająca tyle samo subów co WoW ? Proszę bardzo. Po odjęciu Chinczyków WSZYTYSKIE MMO :p
Do WoD subskrypcje sukcesywnie będą spadać, ale po premierze absolutnie wystrzelą w górę - wystarczy popatrzeć na sytuację na serwerze - połowa gildii (wliczając mnie) nieaktywna od kilku miesięcy, wszyscy planujemy wrócić.
Mists of Pandaria było hate'owane (wystarczy popatrzeć na ilość dislike trailerów) a i tak wróciła masa graczy, Warlordsami ludzie są z reguły bardzo zadowoleni, więc podejrzewam że ilość graczy ostro podskoczy.
Źródło ? Blizzard :). A co do zysków to większość zabierało Vivendi
Amadeusz- Co roku takie podejrzenia były, że podskoczy. Jak się spełniło to widać.
Oczywiście że podskoczy, nie mówię że będzie grało 20 milionów graczy, ale mogę się założyć że wrócą przynajmniej 2 miliony ludzi. Z samej gildii ~15-20 osób planuje powrót, a takich gildii są setki tysięcy.
A ten tekst o ilości graczy to bzdura swoją drogą, wystarczy poszukać trochę informacji i widać jasno że gracze azjatyccy to około 45-55% bazy - co daje około 3,5 miliona graczy spoza tego rejonu - chciałbym widzieć jak to 3,5 miliona ludzi gra w taki Wildstar czy TES:O.
Blizzard z całą świadomością podjął decyzje o braku żadnego contentu do WoWa póki Draenor nie wyjdzie na rzecz corocznego wydawania rozszerzeń. Ludzie masowo odchodzą a i tak pierwszą pozycję Warcraft trzyma. Jeśli już Blizz ma mieć jakiś kryzys to za co najmniej 3 lata, rok po wyjściu drugiego dodatku do Diablo 3, kiedy to kończy im się plan wydawniczy.
I tu sie zgadzam. Poprzednio też wracały miliony :/. A Wildstar ma dopiero 2 miesiące i 5 mil aktywnych graczy :D... no albo coś koło tego :p.
Co mają dochody Blizzarda do WoWa ? Co maja dochody z Diablo III do WoWa ? Czy my gramy w Blizzarda ... ?
Nazgrel - Tak, Blizzard to żadne źródło. Przyznaje :D
Wildstar ma 5 milionów aktywnych? Źródło poproszę, bo aż mi się wierzyć nie chce. To by było coś :)
Tak mi się wydaje :p. A nawet jeśli jeszcze nie ma to będzie miał za następne 2 miesiące. Bo w końcu gdzieś odchodzący od WoWa się podziewają :)
Niedźwiedziołak- Zero w tą, zero w tamtą. Jakie to ma znaczenie :)
Obecnie nikt z moich znajomych nie gra. Wylamal się nawet koles co napieral bez przerwy od premiery podstawki. Zreszta jak tu się dziwic skoro od roku jest ten sam content?
Na dodatek wracają wszyscy i pewnie pogramy ze 3-6 miesięcy (na ile to już zależy od Blizza)
No i nie zgadzam się z haslami, ze wow traci bo się znudzil i zestarzał. Wow traci bo Blizz olal nowy content, no i dlatego ze same Pandy ssaly niemiłosiernie. Pod względem klimatu jak i zalozen rozgrywki (np. wymagaly nieustannej farmy)
A Wildstar ma dopiero 2 miesiące i 5 mil aktywnych graczy :D... no albo coś koło tego :p.
cos kolo tego czy jakies 0.5 miliona? jedno zero w ta czy w tamta...
Jeśli chodzi o Wildstara to sprzedali co najmniej kilkaset tysięcy sztuk beta. Wg ich ostatniej inf mają pięć razy więcej aktywnych graczy niż w becie. Niestety nie palą się do ujawniania konkretnych danych liczbowych, co mnie nie dziwi przy tak krótkiej perspektywie czasowej funkcjonowania gry na rynku. Poczekamy, zobaczymy :).
Ja ostrożnie uznałbym, że mają ponad milion aktywnych graczy z tendencja wzrostową.
Beta dodatku do WoW wygląda nie najgorzej puki co zwiedzam z przyjemnością, ale na powrót 10 mil bym nie liczył. Zmiany wyglądają atrakcyjnie, ale na krótką metę. Dodatek niegotowy. Nie będę oceniał. Może być jeszcze sporo zmian : )
Sam Blizzard twierdzi, że sprzedał w przed sprzedaży 1,5 mil egzemplarzy a nie 5 mil... Jak widać nie tylko możesz walić, ale i walisz. Daj dowód, że się źle dzieje w WS. Ty słyszałeś... Ja czytałem inf z tej strony https://www.gry-online.pl/newsroom/raport-na-temat-dystrybucji-cyfrowej-i-gier-mmo-opartych-na-platnej-subskrypcji/zb1521b . Żądasz źródeł to też je podawaj.
Na tej stronie nie ma żadnych dokładnych informacji dotyczących bzdur które opowiadasz.
Niedzwiedziołak - Nie żebym chciał z tobą dyskutować, ale dla jasności. Mój tekst na który się powołujesz jest zwykłym pytaniem o logikę wypowiedzi kogoś, kto po rozdaniu triali ocenia kondycje rozdającego. Żebyś łatwiej dotarł do sensu istoty zdania to powiem tak: Rozdawał JEDEN i DRUGI, ale wniosek dotyczył tylko jednego, z tąd moje pytanie.
"Na temat Wildstar brak konkretnych numerków, ale MMORPG od Carbine Studios może pochwalić się od 4 do 5 razy większą ilością aktywnych graczy, niż w okresie Open Bety." - to jest cytat ze strony mmovault, a równocześnie potwierdzenie tego co pisałem. Czy to idiotyzm czy nie, nie należy do twojej oceny, szczególnie, że powołujesz się na rzekome opinie, rzekomych graczy znanych oczywiście tylko tobie. A żeby zakończyć dam ci rade Niedźwiadku. Stań z tego na czym siedzisz, to może skojarzenia z bolącym tyłkiem ci przeminą
[3]
7 milionów subskrybentów opłacających regularnie abonament = porażka i upadek.
Mmmmkay...
Nieprawda, WoW nie ma 7 milionow subow. W Chinach ludzie placa za godziny nie miesiace, stawki sa zupelnie inne a oplatami i serwerami zajmuje sie chinska firma, Blizzard nie ma nic do gadania w tej sprawie. Pomimo tego w tego typu statystykach pewnie wyglada to tak, ze 1 Chinczyk ktory kupil jedna godzine to jeden Europejczyk lub Amerykanin ktory ma oplacony minimum miesiac. Nie bez powodu Blizzard przestal podawac oficjalnie liczbe subskrybcji kiedy WoW zostal tymczasowo niedostepny w Chinach.
Pheh... Troche rozbawila mnie ta wasza dyskusja. Bolu du*y widze dostaja gimby ale zastanawia mnie czemu i po co o tym pisza w tym temacie? Zboczylismy na zly tor panowie. Spadek o 800 tys. subow dla Blizzarda moze i nie jest "niczym szczegolnym" ale to nadal jest 7 mln. ludzi, ktorzy oplacaja abonament (lub tak jak napisal dziecko bolu Chinczykow oplacajacych godziny grania). Tak czy inaczej nadal czerpia spore zyski ze swojej produkcji i nawet nie wiem jak bardzo staralibyscie sie cisnac WoW'owi lub pisac jakie to super jest WD lub TESO i tak kazdy ma swoje zdanie :)
Jaki fanboy-kłamca. HAH! Dawno takiego tu nie widziałem. Do tego kompletnie nieudolny XD.
Ja na dodatek nie wracam. Nie mam powodu, chyba że jakaś ogarnięta ekipa z RL się skleci :)
Nic sie nie dzieje wiec spadek nie dziwi. Wyjdzie dodatek to znow bedzie wzrost. Sam zamierzam wrocic po 2.letniej przerwie, a takich ludzi jest pewnie sporo. WoW ma swoje lata i juz nigdy nie osiagnie tych 12mln, ale nawet po spadku to nadal najlepszy wynik.
Wątpię czy WOW jeszcze kiedykolwiek przekroczy 12 milionów. Ja obstawiam coś około dziesięciu, podobnie jak przy Pandarii.