Raport na temat dystrybucji cyfrowej i gier MMO opartych na płatnej subskrypcji
Ooo proszę... a gdzie się podział rewolucyjny TES Online? Na liście są tytuły, które pierwszy raz widzę na oczy, a TESO ani widu, ani słychu :)
@Kyriet - jakbys czytal uwaznie, to bys wiedzial ze to dotyczylo 2013 roku, kiedy ESO jeszcze nie bylo na rynku.
UbaBuba ---> nie psuj mu zabawy niech się podnieca
Kto ten artykuł pisał...tutaj ewidentnie widać straty i upadający rynek MMO, zarówno na tym, co jest na obrazkach, jak i napisach...Elder Scrolls Online leci na łeb, zaczynają się dużo obniżki tytułu - rzadko kto w to gra. Jak będzie f2p, to może zyskają graczy, jak Star Wars
Zależy co nazwać stratą, bo to, że po prostu mniej osób jest chętnych czy też mniej płaci, nie oznacza straty tylko mniejszy zysk, stracić to można jak coś się ma, a nie że się nie osiągnęło zakładanego wyniku.
Lineage II od 2011 roku jest F2p więc nie wiem dlaczego znalazła się tu ta pozycja.
[10]
Wlasnie to samo mnie zastanawia z SW:TOR, przeciez w 2013 byla ona juz f2p.
Tera,Swotor, Lotr, Aion, Blade and Soul, Lineage 2 i Rft sa f2p. Widocznie policzyli gry f2p ktore maja opcje placenia suba, z tego samego powodu WoW byl na liscie gier f2p, no w teori jest do 20 lvl. Moze nawet lista tej samej firmy/organizacji.
SWTOR przecież ma abonament. LotRO chyba też ma abonament - nie pamiętam bo dawno nie grałem.
Każda firma zakłada zysk większy z roku na rok. Potem mówią, jeżeli zysk na następny rok jest mniejszy, niż zakładany (a zakłada się większy, niż w roku poprzedzającym osiągnięto), ze mają straty (tak mówi większość firm, chociaż zysk jest i to w milionach, że maja straty, bo ten zysk jest mniejszy, niż zakładany w stosunku do zysku roku poprzedniego. Stratą tutaj jest to, że rok do roku jest mniejszy zysk w obrocie kasy na rynku MMO, a dokładniej - apogeum było w 2010 a potem strata w stosunku do 2010 w roku 2011, w 2012 w stosunku do 2011 itd., a widać, że poziom równa się z tym z 2007 w roku ~ 2015 - to nic dobrego nie wróży dla rynku MMO. Przejadło się, albo nie spełnia oczekiwań.
@Draugnimir "wygląda na to, że ani Bethesda Softworks, ani NCsoft nie popełniły błędu, decydując się na wprowadzenie abonamentu" <- no jak niby błędu nie popełnili, jak spoooro mniej osób w to gra, niż zakładano, kręci się marnie, ludziska czekają na model f2p. - i już się zaczęły duże promocje. A na wykresach rynek płacenia aboenamntowego za MMO leci na dół.
Nie ma niestety danych za 2014, bo jestem ciekaw jaki kawałek tortu dostało Elder Scrolls Online, w które gram.
[17]
SWTOR ma abonament. Nie jest obowiązkowy ale jest i jak to w takich przypadkach bywa bardzo ułatwia on granie. Podejrzewam, że większość ludzi co jeszcze gra w TOR'a płaci abonament.
@ Mastyl ESO - 2,7 mln kupilo gre, ale już przed wkacjami gralo 1,25 mln tylko. Czyli liczba spada http://tamrielfoundry.com/topic/elder-scrolls-online-sales-figures/page/2/
para-noir - To jeszcze rzuć okiem na następne zdanie: "Pierwsza z wymienionych produkcji miała w czerwcu 772 tysiące subskrybentów, natomiast druga po premierze odnotowała „cztery do pięciu” razy więcej graczy zalogowanych jednocześnie niż w trakcie otwartych beta testów."
Może i liczba graczy w TESO spada, ale najwyraźniej SuperData i tak poczytuje wynik 0,77 miliona za sukces.