Doom – czwarta część kultowej serii zaprezentowana na QuakeConie
Hm muzyka z tego trailera przypomina trochę tą z Terminatora (oczywiście nie temat przewodni) :D
Zgodnie z przypuszczeniami, akcja po raz kolejny rozegra się w placówce badawczej na Marsie
Brzmi jak doom 3 w nowej otoczce! Liczę na jak najwięcej ciasnych pomieszczeń.
Oldskulowość zabawy objawi się również w konieczności zbierania apteczek – nie uświadczymy tu automatycznej regeneracji zdrowia.
Już mi się podoba.
Chcialbym zobaczyc, bo ID tech 6 ma miec mix z raycastowaniem, voxelami itd
Przed wszystkim nie żadnych korzeni, to błędne tłumaczenie angielskiego "roots", bardziej u nas wypada powiedzieć, że produkcja wraca do początków czy też założeń pierwowzoru.
Po za tym, że wróci to naciągane, bo przecież doom 3 to też był mars i potwory, a więc nie tylko pierwowzór na tym bazował.
Tak samo oldschool, to na nasze już bardziej klasyczna/kultowa, niż "staroszkolna" produkcja.
A tak szczerze trochę śmieszne, że jak dana produkcja ma apteczki i noszenie wszystkich broni na raz to już jest "oldschool".
Przy okazji apteczek to rozumiem zapis też w dowolnym miejscu, bo bez tego nieregenerujące się zdrowie nie ma sensu.
Ja mam nadzieję, że żadne zdjęcia czy filmy nie "wypłyną", jeśli Bethesda nie chciała tego teraz pokazać to znaczy że powinniśmy zobaczyć je później.
kaszanka9 - Zarówno "powrót do korzeni", jak i "oldskul" to wyrażenia, które mają już ugruntowaną pozycję w praktyce języka polskiego (nawet jeśli tego drugiego sformułowania nie ma w słownikach). Poza tym żadne zagraniczne źródło, z którego korzystałem, nie użyło słowa "roots", więc i o błędnym tłumaczeniu nie ma tu mowy ;]
czyli wielkie zapowiedzi by czekać na quakecon i kompletnie nic nie powiedzieli ani pokazali co nie było wiadome z teasera z czerwca... :/
Draugnimir [8]
to wyrażenia, które mają już ugruntowaną pozycję w praktyce języka polskiego
Znaczy tyle, że są używanymi, bardzo popularnymi i powielanymi ciągle błędami, ja wiem, że tak się przyjęło, ale to jest wybacz "gównomowa".
Poza tym żadne zagraniczne źródło, z którego korzystałem, nie użyło słowa "roots", więc i o błędnym tłumaczeniu nie ma tu mowy ;]
Oczywiście, że jest mowa, bo stwierdzenie powrót do korzeni właśnie wzięło się od błędnie przyjętego tłumaczenia z angielskiego np. "has its roots" "back to its roots" i także jest u nas równie popularne co nadal błędne.
Także popularności tych wyrażeń u nas ja nie neguję, ale gry nie mają korzeni, te mają rośliny, gry mają swoje początki, można wrócić do początków, do pierwowzoru, wrócenie do korzeni brzmi abstrakcyjnie.
Restart umarlaka nie wypali jak wiele innych restartów znanych kultowych serii gier. Rynek gier i nastawienie ludzi do nich się zmienia, ciekawe kiedy twórcy gier to pojmą.
" Oldskulowość zabawy objawi się również w konieczności zbierania apteczek – nie uświadczymy tu automatycznej regeneracji zdrowia."
TAK,TAK!!!!
Balem się,że skopiują COD-a.
Cody, bfy, killzone'y, Destiny, odsuńcie się i zróbcie miejsce, król gatunku powraca, i zapowiada się na to, że powraca w wielkim stylu.
Dobrze, że id trzyma się mocno korzeni, nie idą z falą i nowymi (beznadziejnymi) trendami w gatunku, tylko kroczą swoją własną ścieżką.
Wszystkie bronie na raz? Nie podoba mi się, niby fajnie ale to psuje nieco wrażenie.
I w porównaniu do zrozumiałego faktu z reboteem Dooma tak liczę że Quake (jako reboot ale nie uniwersum a nowej fabuły która nie odrzuci poprzednich wydarzen z wojny ze Stroggami, ale po prostu akcja będzie mięc miejsce później nieco pozniej ) nie będzie miał reboota, a sequel uniwersum i że Doom też zacznie uniwersum.
Wszystko tak jak być powinno. Reboot serii, apteczki, bardzo brutalna rozgrywka (czego ewidentnie w trójce zabrakło) i co najważniejsze - na nowym silniku ID Tech 6. Słowem - Nie zawiedli mnie! (jak na razie :)). Nowy Doom jak już nie jeden i nie dwa razy pisałem w innych postach/tematach ma wgniatać w fotel i "urywać d*pę" poziomem oprawy graficznej. Szkoda jedynie, że coś takiego wyjdzie dopiero (najprawdopodobniej) w 2016. Czekam.
Z opisu wynika, że tak jak twórcy Wolfenstein: New Order, id Software idzie w stronę zasugerowaną przez Brutal Doom. Bardzo dobrze, choć mam nadzieję, że będzie również strach i napięcie jak w najlepszych horrorach/thrillerach a nie samo strzelanie i makabra. Chciałbym również by zapisać grę można było w dowolnym momencie ale żeby była ograniczona ilość zapisów na poziom oraz by apteczki zabierało się ze sobą i można je było użyć w dowolnym momencie, ale by ich użycie trochę trwało (mogłyby być w formie zastrzyków) a postać była w tym czasie bezbronna.
Irek22 [17]
Nic nie wymyślę, jak zwykle opiszę fakty, zmyślasz to jak już tylko ty, a jak nie rozumiesz różnic pomiędzy odszkodowaniem, a zwrotem kasy to weź już lepiej idź, bo się ponownie ośmieszasz.
Łosiu [13]
Draugnimir [16]
Tak oczywiście, poradnia typu, skoro wszyscy używają bo popularne i rozumieją to czemu nie, zawsze tak było i będzie i generalnie ja nie jestem na nie, tylko zauważyłem, że jednak są lepsze polskie odpowiedniki.
Jak pisałem, korzenie to mają rośliny, a staroszkolna nic nie znaczy nowego, to przenoszenie słów i niepotrzebne zastępowanie polskiego słownictwa.
kaszanka9 -> Człowieku nie pogrążaj się. Takie bzdury piszesz, że powinni bana wstawić Ci. Internet dał Ci wolność słowa i swojej opinii ale nie szerzenia głupot. Wyjdź z tego forum, wróć do korzeni i zajmij się zbieractwem. Gdzieś Twoja linia ewolucji rozrzedziła się po drodze. Ja uwielbiam to forum za luźne podejście młodzieży i dorosłych do tematu gier. Ty natomiast na dzieciaka nie wyglądasz a z zachowania przypominasz mi jakbyś gdzieś jednak lekko nie do końca wykreowany był przez Stwórcę. Jakby o Tobie zapomniał..
Pan Dzikus - Ci, którzy mieli okazję zobaczyć grę w akcji na QuakeConie, relacjonują, że w zaprezentowanych lokacjach w pewnym stopniu czuć było atmosferę grozy ;]
@Kaszanka.
Twoje zdanie przeciwko zdaniu innych. Według mnie "powrót do korzeni" brzmi doskonale i co więcej jest poprawne językowo. Możesz sprzeczać się z nami i z profesorem UW, ale Twoje zaparcie i pretensje ("Przed wszystkim nie żadnych korzeni, to błędne tłumaczenie angielskiego") są przesadzone i dlatego narażasz się na śmieszność.
Co do "oldschool" to wyrażenie doskonale znane graczom. Prasa growa jak każda inna ma swój styl i używanie słów typu "oldschool", "customizacja", "event", "lan-party" itp. nikogo nie powinno razić. Swoje słownictwo mają portale ekonomiczne, modowe, motoryzacyjne, czy audiofilskie, więc Twoje uwagi można traktować jedynie jako niepotrzebny nikomu "hejt".
Kaszanka, jak nie masz nic ciekawego do napisania o danym tytule to lepiej pogódź się z faktem i nie pisz nic, zamiast tworzenia takich bzdur. Branża używa takich określeń od lat, są to określenia poprawne językowo ale biedny kaszanka, obrońca swojego słownika nie może się z tym pogodzić. I lepiej już nic nie mów o "poprawnym tłumaczeniu", bo widać, że nie masz o tym pojęcia. Nie bierz sobie wszystkiego tak do serca. Ostatnio widziałem jak ktoś przeżywał, że GTA to nie sandbox i nawet nie można tej gry nazywać sandboxem.
Co do gry, bardzo fajnie. Ostatnie lata pokazują, że takie powroty słynnych marek są w większości przypadków udane a już sam Wolf New Order pokazał, że graczom podoba się taki powrót do oldschoola.
Po prostu ludziom brakuje tradycyjnych metod regeneracji zdrowia w postaci apteczek (Lub podobnych sposobów) A nie bezsensownych regeneracji zdrowia. Za dużo ułatwień wprowadzono. Jaka to jest radość jak z jednym punktem życia szukasz apteczki i nie ma zapisu.
Plus oczywiście tradycyjną nawalankę, mroczny klimat Doom no i dobrą zabawę.
kaszanka9=> znowu się wymądrzasz nie mając racji? Nie można przeczytać jednego wątku bez twojego rzucania się po kątach i obrażania wszystkich?
Kiedy ty dostaniesz bana?
Tak jak się spodziewałem , gra powstaje na ID Tech 6.Tylko platformy nowej generacji (X1,PS4,PC) , ID Tech 5 jest przestarzały już (nie wspominając o jego problemach z lagami i artefaktami w grafice na Radeonach) , ID Tech 6 skończony (jak ktoś nie wie o co chodzi czytać tu na gry-online.pl oficjalne oświadczenie w sprawie odejścia Carmacka na temat skończenia prac nad ID Tech 5 i obecnie tworzonej techologii = ID Tech 6).
Dodatkowo należy dodać, że do prac nad Id Tech 6 "włączono" bardzo doświadczonego programistę współodpowiedzialnego powstaniu wszystkich Cry-Engine-ów ze studia Crytek który pracował tam 11 (sic!) lat. To dużo jak na tę branżę nie tylko stażu ale też doświadczenia. Id Software wydaje mi się, że przy nowym DOOMie chce wreszcie "pójść na całość". Tu temat:
Szkoda tylko Cryteka....
Straaaaaaaasznie im to wolno idzie. Tyle lat od D.3 ! Może uda im się ukończyć nim twórcy /albo my/ skończą na OIOMie - dział geriatrii.
W newsie nie ma wzmianki jak tworcy byli laskawi dla tysiecy graczy ktorzy mieli nadzieje ze obejrza te 20min gameplay w streamingu.
http://www.youtube.com/watch?v=2HBi1g6tVTU
Na szczescie IGN obejrzalo ten 20 min i zdalo relacje wiec zainteresowanych zapraszam tam, a filmiku z tego pokazu nie ma co liczyc, mieli chyba jakies zaguszacze.
Z mojego punktu widzenia nowy DOOM jest poniekąd "ofiarą" dzisiejszej growej komercji. Na youtube masa filmików o reakcjach ludzi na trailer (co mnie inni obchodzą do cholery?) albo omawianie tego co w grze ma się ukazać wg tego co pokazał Quakecon (a gdzie gameplay? Jest jakiś postęp? Poza trailerem jakoś go uświadczyć nie można) Ehhhh... I to dopiero w 2016 mimo 6 już lat czekania... Przynajmniej po długim upływie czasu nowy DOOM powinien się okazać hitem.