The Last of Us: Remastered - przenoszenie gry na PS4 to prawdziwe „piekło”
Ten artykuł to dobry przykład dla graczy, co czekają GTA V na PC. :) Niech będzie to jasno, że przenoszenie gry na innych platformach nie jest takie proste, jak się wydawało. Tym bardziej, kiedy chodzi o gry, co nie są przygotowane z myślą o multiplatformowe tak jak Watch Dogs, Dark Souls i Wiedźmin 3. Taka jest cena za przewyższający jakość Last of Us na PS3.
Możemy już zapomnieć o Last of Us na PC (jeśli ktoś tak oczekuje), bo wątpię, by twórcy mają ochotę przechodzić przez "piekło" drugi raz. :P Tym bardziej, że Sony nie chce dopuścić do takiej stanu dla lepszej reklamy Playstation. Kolejny powód, by zamiast czekać na wersje PC, lepiej jest kupić PS3 z wiele fajnych gier.
Zdążyłem przerzucić się już z PS3 na PS4. Tak się składa, że The Last of Us mnie ominęło, więc mam nadzieję, że tym razem pogram sobie na konsoli nowej generacji bez żadnego problemu.
@A$AP_GEEK -> Ale proszę nie spodziewaj się po nim 100% poprawności techniczne.
^Tego spodziewam się bardziej po patchach.
Jak znam życie, to "master konsolowcy" będą wykorzystać ten argument, by wyśmiewać się z "master" pecetowcy. :P
Sir Xan --> Przecież GTA V jest robione od początku na PC i na nowym silniku.
Przecież portowanie PC/XBOX One/PS4 ma być proste ze względu na zbliżoną architekturę. The Last of Us nie będzie na PC ze względów marketingowych, ale jak już zrobią porta na PS4 to będzie z górki. To jest cena przygotowania gry tak by wycisnęła 110% z PS3.
Ale czekamy, dla mnie póki co argumentami za PS4 jest właśnie remake TLOU, Wiedźmin 3 i GTA 5 next-gen :) Kusi mnie ponowne przejście GTA na xboxie, ale może warto poczekać na nową wersję, może wypuszczą od razu z dodatkami.
LOL, gość opisuje jakby to robił za darmo i uśmiech, pff...
Też mi news, że trzeba się zmęczyć, aby napisać taką grę, you dont't say?
[6] Taa, nowy silnik, jeszcze czego.
Czekam teraz na te osoby, które pisały, że TLoU to pożegnalny ex na PS3.
The Last of Us - screen z wersji na PlayStation 3 Render raczej. Grałem w tą grę przeszedłem całą 2 razy na różnych poziomach trudności i ta gra nie wygląda tak jak na tym obrazku. Tej grze brakuje jakiegokolwiek wygładzania krawędzi przez co nie raz wygląda brzydko. Ale sama gra miodna, tylko konsola ledwo daje rade.
A co do portu to niech nie pieprzą jak ciężko, bo nie robią tego za darmo. Co innego jakby rozdawali tą grę za darmo do PS4 dla wszystkich posiadaczy tej gry na PS3. A niestety chcą gruby hajs za to samo...
^To powiększ ten screen i jest tak jak napisałeś.
No, no, no! Szykuje się powrót prawdziwego arcydzieła z potrójną mocą na next-gen'a. Ale to będzie wyglądać zniewalająco. :) Dawać Naughty Dog!
Btw. jak ta gra wyglądała na PS3, a co dopiero na PS4.
To niech nie robią na PS4, nie zwykle trudne, tak, raz że pochłonie czas, a dwa pieniądze, po co to robią skoro od początku to na PS3, a studio boryka się z problemami, bo ludzie odchodzą, bo mają mało czasu. Wygląda to jakby się sprzedali i z dosyć przyjemnego studia stali się niewolnikami korporacji!!!!
dj_sasek [11]
A niestety chcą gruby hajs za to samo...
Dlaczego niestety, przerobienie kosztuje, a za pracę należy się wypłata.
kaszanka9 - sportowanie gry na inna platforme ma z 10x mniejszy koszt niz stworzenie takiej duzej gry od zera.
Hola! Hola! Fakt, że przenoszenie gier na inna platforma ma 10x mniejszy koszt nie znaczy, że pójdzie łatwo. Każda gra, co nie został przygotowany z myślą o wielu platformy, to twórcy później zawsze napotykają trudności. Skoro nie jesteście twórcy gier, to nie krytykujcie i nie piszcie, że da się i będzie łatwo!
Przenoszenie gier miedzy X1, PS4 i PC jest banalnie proste co potwierdzilo kilku wiekszych developerow. Nawet samo API jest podobne. W koncu ta sama architektura to po co kombinowac.
Natomiast przeniesienie czegos z PS3 co ma calkowicie inny kod, to juz sa miliony dolarow na sam port, bo trzeba wszystko na nowo przepisac, wiec nie dziwie sie ze sa z tym problemy.
Nie byłbym taki pewien czy przeniesienie gry z PS3 na PS4 jest takie proste. Nie znam się dokładnie na sprawach technicznych, ale PS3 miało "to coś" co powodowało, że ciężko się na nie gry robi. Z tego powodu między innymi Wiedźmin 2 nie pojawił się na PS3 i początkowo seria Mass Effect.
@UbaBuba -> Dzięki! :) Zapomniałem o tym wspomnieć! Przenoszenie gier między PS3, PS4 to nie samo co XBOXOne, PS4 i PC. :) PS3 ma własny architektur i własny silnik graficzny (RSX), który został stworzony dzięki współpracy Sony i NVIDIA. Nowy PS4 jest zbudowany od nową i jest zbliżoną do architektura PC, a wspierał go AMD, a nie NVIDIA. To tylko istotne przykłady. Stąd te różnica i utrudnienia. Gdyby nie to, to już dawno PS4 miałby wsteczna kompatybilności z wszystkie gry PS3.
@Bezi2598 -> Bo XBOX360 jest zbliżoną do PC ze względu na to, że został zrobiony przez Microsoft od Windows dla PC. ;) Stąd te istnienie Wiedźmin 2 na obu platform. :)
"Na obecnym etapie prac zespołowi udało się osiągnąć rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę w filmach przerywnikowych. Twórcy celują w ten sam poziom podczas właściwej rozgrywki, ale na razie im się to nie udało". Co to znaczy? Że gra jest w powijakach i nie sądzę, aby udało się to do jesieni. Jeśli w ogóle się uda. Zapomniano kompletnie, że PS4 to inne środowisko graficzne, jak PS3. 60 klatek na sekundę, to dla mnie rozwiązanie optymalne. Jeśli Naughty Dog tego nie przeskoczy, mogą sobie podarować. Na razie działają im filmy. Nieźle.
A ludzie się jarają, że to będzie niedługo hit.