This War of Mine - inne oblicze wojny w grze twórców Anomaly
Obawiam sie w tej grze tego ze zbyt malo w niej bedzie. Zbyt duzy minimalizm, tlumaczony tym ze to wszystko dla uzyskania klimatu, zeby osoba mogla sie wczuc, ze to sie dzieje przy niej, i tak dalej. Boje sie tez ze wiekszosc bedzie oparta na tekstowym opisaniu i blokada na kazdym miejscu ze tam wejsc nie wolno, bo tego nie zrobili dla uzyskania klimatu. Mam nadzieje ze to wyjdzie bardzo dobrze. Ale by nie wyszedl z tego jakas ksiazka interaktywna z ruchomymi obrazkami.
Przepraszam, że tutaj, ale potrzebuję pomocy. Kupiłem sobie ostatnio Far Cry'a w Biedronce. Chciałem się zmierzyć z grą jeszcze raz, bo dawno temu brat miał, ale wtedy zabrakło czasu i umiejętności... No i tu pojawia się problem, ponieważ jak wychodzę z gry i chcę wznowić kampanię, nie mam save'ów, które wcześniej były. Tak za każdym razem... Instalowałem już kilka razy i nic... Dodam, że w dziedzinie komputerów nie jestem znawcą, więc jeśli ktoś mi zechce pomóc, proszę "łopatologicznie"... :-)
Z góry dziękuję i raz jeszcze przepraszam, że wklejam to w kilku miejscach nie na temat...
Pozdrawiam
Na razie to tylko demko szkice i dużo lania wody poczekamy zobaczymy okaże się w praniu.
Będę śledzić informacje o TWoM, lubię gry o trudnej tematyce operujące ciężkim sugestywnym klimatem. Wydaje mi się jednak, że "wybory moralne"™ to czasem zwykła zabawa graczem. Poza tym taki temat to depresja w czystej postaci.
TWD było ciężkie, ale prócz wyborów dawało sporo więcej. A TWoM? To dla mnie taki symulator dawania, odbierania i umierania.... Wiem, że będzie można się fortyfikować, tworzyć pułapki... A co z postaciami? Załóżmy, że przetrwam, czy zapamiętam czyim kosztem? Czy będę pamiętać osoby które umarły? Jakie były, co lubiły, co je cieszyło, co martwiło?
Bo jeżeli będą to obrazki w stylu: "Zenek ucieszył się z kawałka chleba, czuje się lepiej", "albo Brunhilda wpadła w złość po odebraniu jej aspiryny", ewentualnie "Właśnie straciliśmy Cześka" to jakoś słabo to widzę. Te osoby muszą mieć osobowość, inaczej nic się z tej gry po przejściu nie zapamięta. A przecież chodzi o "prawdziwy" ludzki dramat....
Nie wiem czy taka gra w "rozdawanie, odbieranie & umieranie" jest dla mnie. Nie lubię być w grze bezbronny, tak po prostu. Poza tym bez naprawdę dobrych rysów charakterologicznych postacie będą papierowe, beznamiętne i nikt się nie przejmie że właśnie ktoś umarł.
Do takiej gry potrzeba jest naprawdę dobrej ręki, arcyłatwo jest taki temat spieprzyć po całości.
"Na papierze" This War of Mine zapowiada się na projekt niesamowicie ambitny, oryginalny i wyraźnie wyróżniający się z tłumu. Trudne wybory moralne za każdym razem niosące ze sobą dobitne konsekwencje to w grach element spotykany niezmiernie rzadko i z pewnością będzie stanowić siłę nowej gry 11 Bit Studio o ile zostanie dawkowany w odpowiednich proporcjach względem innych elementów gry.
Skoro nawet FTL potrafi wciągnąć, gracz dba o załogę, czasem musi kogoś poświęcić, to co dopiero będzie tutaj. Czekam.
Pomysl na gre oryginalny, ale obawiam się ,czy produkt finalny nie okaze się przekombinowany i plytki.
Jak tak czytam to widzę gameplay zbliżony do Zafehouse Diaries. Ale sam temat ciekawy, więc czekam na jakieś konkretne informacje :)
Trudne moralne wybory, ciężki klimat i nastrojowa muzyka - myślę, że warto przyjrzeć się tej produkcji i bliżej oraz warto czekać na jakieś większe konkrety.