Recenzja gry Daylight - survival horror na silniku Unreal Engine 4
"zaczynają swoją przygodę z komputerowi horrorami." Do poprawki.
Wiedziałem, że z tej gry nic nie będzie, z wyjątkiem UE4, który jak widzimy wcale taki piękny nie jest, żeby nie powiedzieć więcej... Już stare silniki prezentują znacznie lepsza grafikę. Twórcy nie okiełznali potęgi nowego narzędzia.
Outlast jak na razie zmiażdżyła calą konkurencje co do nowych survival,i nie wiem czy tak szybko coś przebije Outlasta
Słaba recenzja. Niska ocena jak na tyle zalet.
To jest horror, człowieku. W takich grach wystarczy, że leży klimat i cała gra jest spier****** od początku do końca. Zwykle nie zgadzam się z recenzjami na GOLu, ale ta akurat zawiera prawidłową ocenę. Horror bez klimatu? No litości...
@elosidzej Amnesia straszniejsza. Chyba że się boisz jumpscarow dużej ilości krwi I masz klaustrofobie to Outlast jest czymś dla ciebie. ;p
maciek.ittech nie bardzo wiesz czy tak naprawdę jest Unreal Engine 4. Tak, jest potężnym silnikiem, potężnym narzędziem, ale ze względu na swoją bardzo niską cenę ($19 miesięcznie) będzie też / jest wymarzonym narzędziem dla indie.
Może poprawią tę grę w patchu i będzie lepsza. W sumie niewiele musieliby robić, wystarczyłoby zamknąć japę protagonistce, wyłączyć nietykalność podczas czytania, dodać zmęczenie, rozładowywanie baterii i zwiększyć siłę wiedźm. Pewnie to tylko kilka zmiennych w jakimś pliku konfiguracyjnym.
Wkrótce wychodzi duży dodatek do Outlast, chyba 6 maja z tego co pamiętam więc będzie w co grać, potem The Forest też survival horror ^^
"Wiedziałem, że z tej gry nic nie będzie, z wyjątkiem UE4, który jak widzimy wcale taki piękny nie jest, żeby nie powiedzieć więcej... Już stare silniki prezentują znacznie lepsza grafikę. Twórcy nie okiełznali potęgi nowego narzędzia."
Smutno mi, że nie nauczają logiki w szkołach i ludzie nie potrafią budować zdań które nie przeczą samym sobie...
Najpierw napisałeś, że UE4 wcale nie jest taki piękny, później, że twórcy nie okiełznali potęgi nowego narzędzia. Przeczytaj tak ze 20 razy to zdanie i spróbuj się zorientować co jest tam nie tak :P
UE4 pozwala generować oszałamiającą oprawę graficzną, to czy ktoś będzie posiadał środki i umiejętności żeby ten potencjał wykorzystać to już zupełnie inna sprawa - po małym studiu ciężko oczekiwać sztabu grafików rodem z Ubisoft Montreal.
Wszystko fajnie, ale nikt nie wspomniał ani o Oculusie, ani nawet o 3D, zatem jak możecie w minusach napisać brak imersji, skoro graliście na monitorze ? :/ W dodatku zapewne w dzień, chyba, że dostaliście grę wczoraj w nocy, ale z racji, że dziś ma premierę podejrzewam, że jednak dzisiaj. Jeśli tak to...... nie grając jeszcze jestem zawiedziony Waszą recką. Skoryguję ją jednak jak tylko będę ją miał (czytaj jutro) i powiem jak wykorzystuje ona HMZ'ta i oczywiście Oculusa :) Bez tego wydawanie oceny to imo bezsens
[11]----> wszyscy cieszymy sie, ze posiadasz takie bajery, ale jednak wiekszosc osob ich nie posiada, a oni tez beda grali w te gre.
Bez tego wydawanie oceny to imo bezsens
Dobrze że o niczym nie decydujesz bo póki OR nie będzie wystarczająco rozpowszechniony uwzględnienie bądź nie jego działania nie ma absolutnie żadnego znaczenia.
Jeszcze długo nie będzie to recenzowane więc lepiej przywyknij :)
Ale ta gra byłą pisana właśnie pod te urządzenia i to z nimi tworzy tą całość. Poza tym mi chodzi tylko o ten minus wymieniony w recce. Nawet bym o tym nie wspomniał, gdyby nie on i ta ocena na końcu. Nawet pewnie bym nic nie napisał póki sam bym nie zagrał, ale pisząc jako wadę: BRAK IMERSJI grając w dzień na monitorze (i zapewne z kimś innym w pomieszczeniu, choć tu niekoniecznie) to chyba coś nie tak. Jeśli się mylę (szanowna redakcjo, gdyż głównie do Was kieruję owy post) to mnie poprawcie i wyprowadźcie z błędu. W zasadzie moim głównym powodem czekania na owy tytuł był wsparcie 3D i Oculusa (tak to nr 1 u mnie na pierwsze półrocze to Wolfenstein), a fakt, że to horror to sprawa drugorzędna. Jeśli natomiast połączymy mój ulubiony gatunek gier z Oculusem,...... no nie ma bata, to nie może być tak słabe, a już na pewno nie zasługuje na ocenę 4.5. Niestety póki nie zagram mogę się tylko tak burzyć, ale to nie zmienia faktu tego minusa i będę się go czepiał, chyba, że redakcja mi powie, że grała na którymś z tych urządzeń. Jeśli tak, to przepraszam :) Czekam na odpowiedź :)
@Hydro2 - Do gry mieliśmy dostęp już od 25 kwietnia :) Grałem w nią i w środku nocy, jak i w biały dzień - bez względu na porę, Daylight wciąż wydawał się stosunkowo nudny i mało straszny :) Wzmianka o 3D oraz VR znajduje się na trzeciej, ostatniej stronie w osobnej ramce :)
Silnik ten czy inny jest zbiorem dosyć plastycznych narzędzi, które użytkownik może w granicach licencji używać i modyfikować. Nazywanie silnika gorszym od ... zapewne chodzi tutaj o CryEngine bez argumentów jest nieuzasadnione. Na GDC 2014 pokazano zbiór gier, w których użyto wspomniany CE. Na YT można wpisać sobie frazę "GDC 2014" i przekonać się, jaką rozbieżność prezentuje CE w przetwarzaniu grafiki. Tym samym można się nauczyć jak nie wolno oceniać gier po jednym przypadkowym tytule. Silnik UE może i odbiega w jakimś stopniu wizualnie od konkurencji (w wersji podstawowej) ale pod względem wydajności jest w czołówce. Poza tym chodzi również o sprzęt. Wystarczy pomyśleć ile modów poprawiających oprawę wizualną zostało stworzonych do starych gier. Mody, które nie miały szansy zabłysnąć w swoich czasach chodzą pod banderą macierzystych silników gier! Myślę tym samym, że uzyskanie niektórych efektów silnika UE 4 jest możliwe na UE 3 lecz odbędzie się to zapewne kosztem mniej optymalnym. Nowe silniki pozwalają w bardziej optymalny sposób definiować to co już było wprowadzając również pewne nowinki, które w późniejszych edycjach będą również optymalizowane itd.
"Gra stanowi świetny początek do zabawy z horrarami" WTF ja zaczynałem od outlasta XD
UP@ Ja mam w dupie horrory później po nocach nie śpię :D
Ta gra, to kompletne nieporozumienie - ani straszna, ani porywająca, lokacje nieciekawe i generalnie pozostaje wrażenie bezsensowności działań... Nie polecam...