Komentarz – po co Facebook kupił Oculusa?
Materiał łatwiej byłoby wysłuchać gdyby nie ten cały dźwięk raz ciszej raz głośniej- daje się to odczuć od 5:58 :(
zgadzam się z tobą ta melodyjka nagle staje się tak głośna że prawie nie słychać heda :(
To jest właśnie pułapka Kick startera. Kick starter dał ludziom wrażenie, że to, co jest robione przez mniejsze firmy, które potrzebują wsparcia finansowego jest lepsze od tego, co robią duże firmy. A druga sprawa to błędna świadomość, że wpłacenie jakiejś kwoty jest równe z dyktowaniem warunków twórcom. Wygląda to tak: Wpłaciłem ileś tam kasy, aby pomóc coś stworzyć, więc jestem gość teraz coś zostaje sprzedane gigantowi i jestem nikim. Sądzę, że cała niechęć ma podłoże psychologiczne a nie jest związana z realnymi obawami, że projekt zostanie zepsuty.
Na pewno z wydania Oculusa zadowoleni będą okuliści...
Patrzę na to urządzenie i zastanawiam się po ilu minutach głowa odpadnie mi od szyji. Gadżet sprawia wrażenie przyciężkawego. Szczerze mam już dosyć tym podobnych pierdół. W latach 90-tych jarałem się takimi nowinkami, naiwnie licząc, że faktycznie odmienią sposób "wejścia" w wirtualny świat. Teraz już nie mogę patrzeć na te wszystkie sensacje 3D, movy, kinecty i cały ten mało precyzyjny chłam od którego tylko dostaje się bólu głowy czy mięśni, a porządnych gier na to jak nie było, tak nadal nie ma.
Michael Abrash (mózg całego projektu VR w VALVe i człowiek, który spowodował, że Valve tematem w ogóle się zainteresowało) właśnie przeniósł się do Oculusa i polecam wszystkim przeczytać, co napisał na blogu: http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/
Jest to już 3-cia osoba z działu VR, która odeszła z Valve, aby dołączyć do Oculusa. Dwie z nich to osoby odpowiedzialne za prowadzenie całego projektu VR w Valve. VR Demo z Valve było na tyle silne, że większość uważała to za jedno z największych przeżyć jakich doznali w życiu, a u niektórych powodowało to kryzys egzystencjalny. Valve przygotowało Oculusowi te ich słynne specjalne pomieszczenie z QR kodami i potem umieszczali w nim inwestorów (efekt: 100 milionów) a potem Zuckerberga (efekt: 2 miliardy).
W pewnym stopniu to Valve może być odpowiedzialne za to całe zamieszanie ;p
Co prawda projekt gogli od Valve opierał się na prototypie Oculusa (który powstał w garażu z rąk nastolatka), ale Oculus nie osiągnąłby takich postępów technologicznych w tak krótkim czasie, gdyby nie Valve - do czego przyznają się przy każdej okazji.
Ta forma materiałów na Tv Gry bardzo mi się podoba, ciekawe, odrobinę żartobliwe opinie na tematy okołogrowe :)
Poprawcie ten dźwięk, zagłusza rozmowę.
Przepraszam za problem z dźwiękiem w połowie filmu - nie zauważyłem tego, że program zmienił ustawienia głośności podkładu.
Okulus jest dla gier, dla wszystkiego co wymaga interaktywnej prezentacji np. dla nauki języków, filmów instruktażowych typu "zrób to sam", mógłby być narzędziem analizy wizualnej obiektów 3d np. widocznych uszkodzeń maszyn lub domów ( gdyby dodać kamerę i programowalny procesor ), ale jeśli najpierw nie wynajdą na to gier, zanim przejdą do stremowania życia sportowców eXtremalnych itp. to im tego nie wybaczę :)
a przynajmniej jeśli nie rozwiną tego w kierunku gier, to o ile przez okulusa nie zobaczę lądowania na marsie/księżycu to nie będzie to godne wykorzystanie sprzętu.
Koniec z mała firmą, witajcie koneksje i ludzie którzy sami pchają się z projektami i prośbami o udostępnienie licencji.
@Vroo Na taką skalę i tak poważnie jeszcze nikt nie myślał o okularach VR. Jeśli na rynku pojawi się zapotrzebowanie, a wszystko na to wskazuje (fb przecież szuka zarobku), to kolejne wersje hełmów będą lżejsze i mocniejsze technologicznie.
Warto byłoby wspomnieć w materiale o True Player Gear albo Sony Morpheus.
Osobiście zakup firmy uważam za sytuacje win win. Trzeba przecież wpompować w pomysł sporo kasy i pchnąć go w stronę graczy (oprogramowanie musi być ku temu przychylne, patrz developerzy).
Dlaczego facebook kupil Oculusa? Bo facebook w obecnej formie nie generuje wystarczajacej wartosci dla akcjonariuszy. Jak opublikuje sprawozdanie, to okaze sie, ze tak jak w przypadku Twittera i wielu innych firm internetowych, maja wielka marke, miliardy uzytkownikow, ale nie maja pojecia jak to przelozyc na przeplywy pieniezne do przedsiebiorstwa i wartosci, ktora nie opiera sie tylko na abstrakcyjnych pojeciach pokroju liczba uzytkownikow, ilosc klikniec, ale na pieknej, zywej, twardej gotowce.. Facebook jak na cos, co zna kazdy, korzysta prawie kazdy, ma smieszne wrecz przychody.
Dlatego tez takie firmy beda stopniowo skupiac sie na tworzeniu produktow, inwestowanie w portfel roznych projektow, ktore mozna sprzedac. Marketing facebooka i mozliwosci stworzenia dobrego trendu za jego pomoca plus bardzo dobra technologia tworcow Oculusa Rift moze rownac sie produktowi, ktory osiagnie bardzo wysoka sprzedaz i bedzie licencjonowal swoja technologie do innych tworcow.
Świetny materiał z wyjątkiem dźwięku.
Wcześniej nie myślałem o tym, ale Łukasz właśnie wypowiedział się o ogromnej wadzie całego systemu : wpływu na zdrowie. Przeczytałem parę artykułów w internecie od użytkowników grających wiele godzin pod rząd na Oculusie. Nudności, ból głowy, oczu, pojawiają się zawsze. Dodajmy do tego wagę urządzenia : prawie 400 g! i pomyślmy o tym jaki ma wpływ na kręgosłup w odcinku szyjnym. Wiem, że pewnie moje wywody brzmią jak starej babci, ale jak dla mnie Oculus z tych właśnie powodów absolutnie odpada. Moje sesje komputerowe to zazwyczaj 3-4 h+, a dobrze wiem, jak męczy oczy mój telewizor 3D , gdy oglądam jakiś film w aktywnych okularkach( wytrzymuję max 1,5h).
Ktoś już napisał to wcześniej a ja powtórzę: skończcie z tą okropną muzyką. Jest dupna i za głośna. Słyszałem ją już w kilku materiałach. Poza tym spoko
Następnym razem może po prostu włączcie muzykę , bez jakieś dodatkowej treści ? :)