Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Komentarz – po co Facebook kupił Oculusa?

30.03.2014 15:40
1
@_pamietasz#jak#
17
Legionista

Materiał łatwiej byłoby wysłuchać gdyby nie ten cały dźwięk raz ciszej raz głośniej- daje się to odczuć od 5:58 :(

30.03.2014 16:05
2
odpowiedz
Mifal_PL
13
Legionista

zgadzam się z tobą ta melodyjka nagle staje się tak głośna że prawie nie słychać heda :(

30.03.2014 16:08
bad_santa
3
odpowiedz
bad_santa
27
Legionista

Tym oburzonym chodzi raczej o to ze dali kase na cos czego niema.

30.03.2014 16:11
Cobrasss
4
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator
Image

I can see perfectly! :D

30.03.2014 16:37
5
odpowiedz
Gerro87
12
Legionista

To jest właśnie pułapka Kick startera. Kick starter dał ludziom wrażenie, że to, co jest robione przez mniejsze firmy, które potrzebują wsparcia finansowego jest lepsze od tego, co robią duże firmy. A druga sprawa to błędna świadomość, że wpłacenie jakiejś kwoty jest równe z dyktowaniem warunków twórcom. Wygląda to tak: Wpłaciłem ileś tam kasy, aby pomóc coś stworzyć, więc jestem gość teraz coś zostaje sprzedane gigantowi i jestem nikim. Sądzę, że cała niechęć ma podłoże psychologiczne a nie jest związana z realnymi obawami, że projekt zostanie zepsuty.

30.03.2014 18:07
😜
6
odpowiedz
zanonimizowany976654
3
Chorąży

Na pewno z wydania Oculusa zadowoleni będą okuliści...

30.03.2014 18:10
Vroo
👎
7
odpowiedz
Vroo
150
Generał

Patrzę na to urządzenie i zastanawiam się po ilu minutach głowa odpadnie mi od szyji. Gadżet sprawia wrażenie przyciężkawego. Szczerze mam już dosyć tym podobnych pierdół. W latach 90-tych jarałem się takimi nowinkami, naiwnie licząc, że faktycznie odmienią sposób "wejścia" w wirtualny świat. Teraz już nie mogę patrzeć na te wszystkie sensacje 3D, movy, kinecty i cały ten mało precyzyjny chłam od którego tylko dostaje się bólu głowy czy mięśni, a porządnych gier na to jak nie było, tak nadal nie ma.

30.03.2014 18:18
8
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Michael Abrash (mózg całego projektu VR w VALVe i człowiek, który spowodował, że Valve tematem w ogóle się zainteresowało) właśnie przeniósł się do Oculusa i polecam wszystkim przeczytać, co napisał na blogu: http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/

Jest to już 3-cia osoba z działu VR, która odeszła z Valve, aby dołączyć do Oculusa. Dwie z nich to osoby odpowiedzialne za prowadzenie całego projektu VR w Valve. VR Demo z Valve było na tyle silne, że większość uważała to za jedno z największych przeżyć jakich doznali w życiu, a u niektórych powodowało to kryzys egzystencjalny. Valve przygotowało Oculusowi te ich słynne specjalne pomieszczenie z QR kodami i potem umieszczali w nim inwestorów (efekt: 100 milionów) a potem Zuckerberga (efekt: 2 miliardy).
W pewnym stopniu to Valve może być odpowiedzialne za to całe zamieszanie ;p
Co prawda projekt gogli od Valve opierał się na prototypie Oculusa (który powstał w garażu z rąk nastolatka), ale Oculus nie osiągnąłby takich postępów technologicznych w tak krótkim czasie, gdyby nie Valve - do czego przyznają się przy każdej okazji.

30.03.2014 19:07
9
odpowiedz
Marek86am1
18
Legionista

Ta forma materiałów na Tv Gry bardzo mi się podoba, ciekawe, odrobinę żartobliwe opinie na tematy okołogrowe :)

30.03.2014 19:47
😐
10
odpowiedz
zanonimizowany699497
105
Konsul

Poprawcie ten dźwięk, zagłusza rozmowę.

30.03.2014 20:22
11
odpowiedz
czopor
124
Konsul

@Vroo

Devkit 2 - 440 gram...

30.03.2014 20:25
hedasw
12
odpowiedz
hedasw
107
Generał

Przepraszam za problem z dźwiękiem w połowie filmu - nie zauważyłem tego, że program zmienił ustawienia głośności podkładu.

30.03.2014 21:30
13
odpowiedz
Baadco
16
Centurion

Okulus jest dla gier, dla wszystkiego co wymaga interaktywnej prezentacji np. dla nauki języków, filmów instruktażowych typu "zrób to sam", mógłby być narzędziem analizy wizualnej obiektów 3d np. widocznych uszkodzeń maszyn lub domów ( gdyby dodać kamerę i programowalny procesor ), ale jeśli najpierw nie wynajdą na to gier, zanim przejdą do stremowania życia sportowców eXtremalnych itp. to im tego nie wybaczę :)

a przynajmniej jeśli nie rozwiną tego w kierunku gier, to o ile przez okulusa nie zobaczę lądowania na marsie/księżycu to nie będzie to godne wykorzystanie sprzętu.

30.03.2014 21:31
14
odpowiedz
Baadco
16
Centurion

kto nie chciałby zobaczyć lądowania na księżycu w okulusie w HD?

30.03.2014 21:33
15
odpowiedz
Baadco
16
Centurion

Koniec z mała firmą, witajcie koneksje i ludzie którzy sami pchają się z projektami i prośbami o udostępnienie licencji.

30.03.2014 22:21
topyrz
16
odpowiedz
topyrz
77
O_O

@Vroo Na taką skalę i tak poważnie jeszcze nikt nie myślał o okularach VR. Jeśli na rynku pojawi się zapotrzebowanie, a wszystko na to wskazuje (fb przecież szuka zarobku), to kolejne wersje hełmów będą lżejsze i mocniejsze technologicznie.

Warto byłoby wspomnieć w materiale o True Player Gear albo Sony Morpheus.

Osobiście zakup firmy uważam za sytuacje win win. Trzeba przecież wpompować w pomysł sporo kasy i pchnąć go w stronę graczy (oprogramowanie musi być ku temu przychylne, patrz developerzy).

30.03.2014 22:50
17
odpowiedz
zanonimizowany977014
4
Legionista

Dlaczego facebook kupil Oculusa? Bo facebook w obecnej formie nie generuje wystarczajacej wartosci dla akcjonariuszy. Jak opublikuje sprawozdanie, to okaze sie, ze tak jak w przypadku Twittera i wielu innych firm internetowych, maja wielka marke, miliardy uzytkownikow, ale nie maja pojecia jak to przelozyc na przeplywy pieniezne do przedsiebiorstwa i wartosci, ktora nie opiera sie tylko na abstrakcyjnych pojeciach pokroju liczba uzytkownikow, ilosc klikniec, ale na pieknej, zywej, twardej gotowce.. Facebook jak na cos, co zna kazdy, korzysta prawie kazdy, ma smieszne wrecz przychody.
Dlatego tez takie firmy beda stopniowo skupiac sie na tworzeniu produktow, inwestowanie w portfel roznych projektow, ktore mozna sprzedac. Marketing facebooka i mozliwosci stworzenia dobrego trendu za jego pomoca plus bardzo dobra technologia tworcow Oculusa Rift moze rownac sie produktowi, ktory osiagnie bardzo wysoka sprzedaz i bedzie licencjonowal swoja technologie do innych tworcow.

30.03.2014 23:11
18
odpowiedz
avandril
24
Chorąży

Świetny materiał z wyjątkiem dźwięku.

Wcześniej nie myślałem o tym, ale Łukasz właśnie wypowiedział się o ogromnej wadzie całego systemu : wpływu na zdrowie. Przeczytałem parę artykułów w internecie od użytkowników grających wiele godzin pod rząd na Oculusie. Nudności, ból głowy, oczu, pojawiają się zawsze. Dodajmy do tego wagę urządzenia : prawie 400 g! i pomyślmy o tym jaki ma wpływ na kręgosłup w odcinku szyjnym. Wiem, że pewnie moje wywody brzmią jak starej babci, ale jak dla mnie Oculus z tych właśnie powodów absolutnie odpada. Moje sesje komputerowe to zazwyczaj 3-4 h+, a dobrze wiem, jak męczy oczy mój telewizor 3D , gdy oglądam jakiś film w aktywnych okularkach( wytrzymuję max 1,5h).

31.03.2014 16:56
19
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

WYdupczajcie z tą muzyczką

05.04.2014 17:16
20
odpowiedz
m4kit0
9
Legionista

Ktoś już napisał to wcześniej a ja powtórzę: skończcie z tą okropną muzyką. Jest dupna i za głośna. Słyszałem ją już w kilku materiałach. Poza tym spoko

05.04.2014 22:20
Adrianun
21
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Dobry komentarz. :)

25.05.2014 10:29
Nolifer
22
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Następnym razem może po prostu włączcie muzykę , bez jakieś dodatkowej treści ? :)

tvgry.pl Komentarz – po co Facebook kupił Oculusa?