Unreal Engine 4 debiutuje na rynku
Bardzo przystępna cena na pewno skusi wielu niezależnych deweloperów, byle tylko sama technologia nie okazała się ciężka w obsłudze (bardziej o optymalizację mi chodzi). UE4 wygląda co prawda bardziej jak ewolucja, niż rewolucja, ale naprawdę fajnie to wygląda na ten moment.
Warto dodać iż za cenę 20$ mamy pełen silnik, i prawo do wydawania gry na nim za jedyne 20$ +5% bo nie trzeba przedłużać subskrypcji, a pomimo jej anulowania nadal mamy pełen dostęp do silnika i pełne prawo do wydania gry za jedyne 20$. Subskrypcja w tym przypadku jest tylko potrzebna do aktualizacji UE4 bądź też pobrania łatek.
Bardzo dobrze, że cena jest jaka jest :) Skusi to wielu nowych deweloperów do wydawania gier na UE4 :) Zresztą zobaczymy jak będzie się prezentować silnik w akcji :)
I dobrze, że taka cena. Mam nadzieję, że niezależne studia pokażą jak się robi innowacyjne gry. Bo te kotlety od wielkich branż już mnie irytują od dłuższego czasu.
Naprawdę oferta idealna. Może on spowodować, że nawet niezależne gry będą ładnie wyglądać.
Wsparcie natywne dla Oculus Rift jest - swietnie. Jeszcze tylko wsparcie Mantle i bedzie prawdziwy przelom.
Widzę, że wymagania są bardziej niż ludzkie... Jak się okazuje mój komputer powinien sobie poradzić z całą generacją gier na UE4, czyli tym samym z całą generacją PS4 i XONE. Zupełnie inaczej niż to było z moim poprzednim sprzętem, który jakieś 3 lata po zakupie nadawał się już do konkretnego upgrade'u. Jak twórcy nic nie spieprzą z optymalizacją to powinno być gut. Dziwi mnie tylko 8GB RAMu jeśli do tej pory nawet tak świetnie wyglądające gry jak BF4 biorą z tego zaledwie ćwiartkę możliwości - no ale może tu coś w tej kwestii się zmieni, wprawdzie RAM jest tani, a 16GB to żaden wyczyn mieć.
TRX: Programy graficzne zawsze wymagają więcej pamięci od samych gier. Po prostu więcej danych musi być zapisanych a to kosztuje miejsce.
Widocznie tak jest. Ale nadal nie rozumiem dla przykładu wymagań co do pamięci w CoD: Ghosts czy w ogóle w obecnej, nowej, generacji. Rozumiem iż to na zapas, ale jakoś X360 dawał sobie radę z 512 MB a tymczasem jego następca takiego Titanfalla to ledwo wlecze w 792p, nie wspominając o innych grach. W każdym razie na PC i tak pamięć w nowych systemach się nie marnuje, bo Windowsy (Vista, 7, 8 - co następny, to lepiej) buforują dane w tle przez co wszelkie aplikacje odpalają się coraz szybciej i inteligentniej - u mnie np. z 8GB RAMu wolnej pamięci zostaje około 1.5GB jak w nic nie gram a system jest pozostawiony sam sobie.
Bardzo fajna informacja. Świetna oferta dla studiów niezależnych. Jeszcze trochę i będziemy mieć gry "indie" z grafiką z Crysisa :).
up: sporo gier niezaleznych tworzy sie na wlasnych silnikach, poniewaz juz gotowe rozwiazania takie jak wlasnie UE czy Unity narzucaja zbyt duzo ograniczen i nie daja takiej swobody jak wlasny silnik. Wyjatkiem jest sytuacja, gdy studio ma wykupiona licencje umozliwiajaca pelny dostep do kodu zrodlowego a to juz jest poza zasiegiem wiekszosci z powodu zbyt duzych kosztow licencji.
Epic Games potwierdzilo takze wsparcie DirectX 12 w tej wersji UE.
cruiser - też prawda, jestem laikiem w kwestiach tak czysto technicznych więc się nie znam. Ale wciąż to może pomóc gdy nie ma jakiś konkretnych wymagań ze strony twórców i chcieliby po prostu zaimplikować swój pomysł w grafikę "na poziomie" ( nie żebym coś miał przeciw grafice jak np. w Hotline Miami itp. w żadnym razie - bardzo często właśnie ona nadaje artystyczny klimat tego typu grom ), tym bardziej biorąc pod uwagę cenę i możliwości jakie da w zamian.
Najlepszy silnik w historii to właśnie Unreal. Moim zdaniem oczywiście. Jest najstabilniejszy.
"u mnie np. z 8GB RAMu wolnej pamięci zostaje około 1.5GB jak w nic nie gram a system jest pozostawiony sam sobie" To ja radzę zoptymalizować system. Za dużo śmieci ci działa w tle i dlatego zostaje tak mało pamięci. Ja np w tym momencie mając odpaloną przeglądarkę z różnymi zakładkami, gg, pocztę live i antywirusa w tle zużywam 30% ramu (z 8GB). Zaśmiecacie swoje systemy a potem wydaje się wam że tak już ma być.
dawaj screen z task manager'a.RAM powinien byc prawie w pelni zaplniony, tak jest windows skonstruowany. Zwiekszanie ram'u wcale nie robi roznicy. Inaczej by sie marnowal. Po to jest, zeby byl zapelniony. Stad jakos mi sie nie chce wierzyc ze masz tyle wolnego... chyba ze cos nakaszaniles w systemie, ze ma go nie uzywac (tylko po co?)
Darien pewnie nie zna różnicy między pamięcią a pamięcią buforowaną. To ta druga jest zajmowana przez system i w większości przypadków rozkłada się na prawie całą szerokość wskaźnika zużycia RAMu.
"u mnie np. z 8GB RAMu wolnej pamięci zostaje około 1.5GB jak w nic nie gram a system jest pozostawiony sam sobie" To ja radzę zoptymalizować system. Za dużo śmieci ci działa w tle i dlatego zostaje tak mało pamięci. Ja np w tym momencie mając odpaloną przeglądarkę z różnymi zakładkami, gg, pocztę live i antywirusa w tle zużywam 30% ramu (z 8GB). Zaśmiecacie swoje systemy a potem wydaje się wam że tak już ma być.
Albo ma wyciek zasobow, stad takie uzycie pamieci.
Epic udostepnil dlugo oczekiwane techdema oparte na UE4, warto przetestowac:
http://www.techpowerup.com/downloads/2369/unreal-engine-4-five-tech-demos/
http://www.techpowerup.com/downloads/2368/unreal-engine-4-elemental-tech-demo/