Zmierzch zwiastunów - o tym jak twórcy mydlą nam oczy
Miło wiedzieć że redakcja stoi twardo na ziemi i doskonale znają zagrania deweloperów. Zawsze odnosiłem takie wrażenie, że dziennikarze są na końcu tej całej marketingowej machiny, jakby końcówką grota włóczni, którzy się niezwykle jarają każdą wzmianką o nowej grze, jakby nieco zaślepieni, z jeszcze większą siłą przekazują ją na łamach portalu, przekłamując już realny wygląd gry. Teraz będę Was widział raczej jako pierwszą ścianę, proszę też nie bójcie się pisać w newsach o niepokojących elementach nowych gier. Zawsze możecie pomóc graczowi zaoszczędzić parę groszy z preorderów, bo recenzja i kupno gry po premierze to oczywiście już inny temat:)
Wszystko szajs - tylko Wiesiek 3 rządzi ... tia ...
A to jest ktoś kto uważa, że gra będzie wyglądać tak jak cinematic?
Blizzard jest najlepszy w CGI zwiastunach. Uwielbiam je oglądać.
Mnie osobiście w ostatnich latach strasznie podobał się trailer Deus Ex'a: HR z nieśmiertelnym "I never asked for this". Ciary na plecach za każdym razem :) Później zagrałem w grę i strasznie się zawiodłem, bo gra chociaż fajna, to nie była tak oszałamiająca jak to wyglądało na filmiku. I nie chodzi mi nawet o grafikę czy gameplay, ale o fabułę. Na trailerze było po prostu sporo scen, które nie znalazły się w grze. Straszna niekonsekwencja. Miało się przez to wrażenie, że twórcy zmienili koncepcję gry już po wypuszczeniu trailera, albo zrobili gigantyczne cięcia w scenariuszu.
Z drugiej strony zaskakująca była niedawna wypowiedź twórców Hitmana: "hej robimy nowego hitmana i postaramy się żeby był dobry". Bez trailerów, teaserów i srania w banie. Za to wielki plus dla nich.
Od siebie dodał bym zwiastun CyberPunka :)
Ja osobiście nie mam nic do samych zwiastunów (oprócz tych zapowiedzi zwiastunów). Najbardziej co mnie irytuje to gameplay z gry ukazany z przepiękną grafiką lub ogólnie dobrą a później otrzymujemy coś na innym poziomie. Takie oszustwa najbardziej mnie irytują lub też wciskanie ludziom medialnej papki która później okazuje się fikcją, nie chodzi mi o zwiastuny tylko wywiady z twórcami .
Ja lubie renderowane zwiastuny i mam świadomość, że gra tak nie bedzie wyglądać. Taki po prostu filmik wprowadzająy i tyle. Miło się to oglada, ale trzeba wiedziec, że wtedy to nie gra. pozdro
Proponuje zając się renderami udającymi gamplaye tak jak w Watch Dogs.
Sprezentujcie Kacprowi maszynke do golenia. Nie mozna patrzec na tego chlopaka z ty jego pseudo zarostem... Co do materialu, swietnie ujety problem mydlenia oczu. Nie... co ja gadam... sa gracze, ktorzy mysla, ze to co pokazuje trailer, to faktyczna rozgrywka z gry? planet killer podsunal bardzo fajny pomysl na zdecydowanie ciekawszy material video...
Tasery nie są kierowane do graczy tylko do branży, jest to nic innego jak krótka reklama silnika graficznego. Problem w tym, że marketingowcy tego nie rozumieją.
Widzę, że afera z Watch_Dogs wywołała spore zamieszanie wśród graczy, ale i niektórych dziennikarzy. Bardzo dobrze. Renderowane trailery nakręcają nas na grę i stanowią fajną zajawkę, ale nie można od razu myśleć, że to jest faktyczny gameplay.
Kiedys intra do gier pokazywaly przepaść pomiędzy wprowadzeniem a grą, ale miały za zadanie budować klimat
Teraz kiedy intra są na engine gry-zwiastuny przejely ta rolę, wczesnego intra, budującego atmosferę
Zaraz po premierze zwiastuna do Wiedźmina 3, poruszony reakcją tłuszczy napisałem wściekły artykuł na temat debili myślących, że trailere CGI prezentują gameplay gry, pozwolę sobie zalinkować [link]
Muszę się w jednej kwestii nie zgodzić z redakcją. Otóż akurat CGI do Assassinów prezentowały nowe elementy gameplayu - np. w trailerze do dwójki zaprezentowano pistolet i podwójne ostrza. Tak samo jak w najnowszym trailerze Gacka skupiono się na tym, żeby dać do zrozumienia, że batmobil stanie się integralnym elementem rozgrywki :)
Nie rozumiem ludzi, którzy myślą, że CGI przedstawiają właściwą grę/rozgrywkę/walkę w grze itd. CGI mają być przede wszystkim zajawką do danej produkcji. A tak wspominając CGI z Assassin's Creed Revelations to ja też go uwielbiam i czasem go sobie oglądam od tak.
@edit
Swoja drogą nie mogę przekonać cię do Blizzardowskich CGI(moje ulubione to chyba Diablo, Diablo 2 reszta mnie jakoś nie zachwyciła). Są niezłe, ale dla mnie szału nie robią. Wolę nasze rodzime z Wiedźminów od Platige Image.
Cieszę się, że redakcja "Mówi jak jest". Odczuwam podobne wrażenia co do niektórych materiałów przedstawiających produkt w celu marketingu. Może niektóre nie tyle co mydlą oczy, ale pokazują co ludzie by chcieli widzieć (pokazując możliwości danej gry w danym zwiastunie) , wtedy człowiek który wie, że nie zobaczy takiej jakości ma gwarancje, że zasiądzie w takiej tematyce. Nazwałbym to tak jak tutaj w materiale "sztuczne dmuchanie na odbiorce".Do tych co są w temacie gry Ubisoft - "Watch_Dogs" zrozumieją szczególnie ten materiał. Pozdrawiam.
Czyj jest kawałek muzyczny kończący ten materiał?
Dzięki z góry.
"War. War Never Changes" muzyka i ten słynny dialog wypowiadany przez Ron Perlmana według mnie świetnie oddaje klimat gry. Dochodzi do tego jeszcze stara amerykańska muzyka lecąca z radia która cichnie wraz z oddalającą się kamera i ukazującą rzeczywistość świata.
Woodkid - Iron
Kawałek na oficjalnym kanale YT:
http://www.youtube.com/watch?v=vSkb0kDacjs
Ciekawostka przyrodnicza, inny kawałek Woodkida - Run Boy Run, został wykorzystany w zwiastunie Dying Light od Techlandu :)
https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=24115
Przeciez chyba nikt nie traktuje zwiastunow MMO jako zapowiedzi realnej rozgrywki... a te krotkie teasery tez najchetniej bym pozegnal...
Blizzard jest najlepszy w CGI zwiastunach. Uwielbiam je oglądać.
Dokladnie! Nie ma lepszych :)
Jak dla mnie jedne z najlepszych trailerów robi Rockstar. Z każdą kolejną odsłoną coraz lepiej im to wychodzi, świetnie kinowo ukazane, idealnie dobrana ścieżka muzyczna i do tego wszystko na silniku gry, bez zamydlania oczu. :) Np zwiastun GTA V "Michael" - ujęcia kamery, szybka akcja Radio Gaga w tle - mistrzostwo.
Prawda jest taka, że co byśmy robili bez tych teaserów, cinematiców i "tanich chwytów". Takie "pierdółki" tworzą niesamowity hype na grę. Wyobrażacie sobie premierę na przykład Assasyna bez żadnego zwiastuna? Masakra :D
Pozdrawiam!
Pewnie Watch_Dogs był inspiracją do stworzenia tego materiału. Tyle, że z tą grą sprawa była zupełnie inna, bo twórcy pokazali nie jakiś trailer CGI, tylko gameplay (inna sprawa czy był on prawdziwy i odpalany na mocnym PC czy to był render), więc gracze tym bardziej mieli prawo spodziewać się takiej jakości gry.
Z trailerami CGI jest inaczej. Chyba nikt nie sądzi, że tak gra będzie wyglądać, choć kilka razy natknąłem się na takich ludków. One mają za zadanie podkręcić hype, wprowadzić gracza w zarys fabularny i przyklimacić tak, że każdy złoży preordera. Akurat trailery CGI są świetne i często sobie powracam do takiego Wiedźmina 2: Zabójcy królów czy Assassin's Creed: Revelations. Genialnie się to ogląda i oby pojawiały się dalej.
Dobry materiał, widać teraz że tego typu trailery mają jednak więcej pozytywnych cech o ile nie idzie się na łatwiznę, a Chmielarz jak zwykle przesadza. Osobiście chciałbym przypomnieć o świetnych (story?) trailerach do Bioshocka Infinite, które wyglądały jak filmy paradokumentalne z dawnych czasów, naprawdę można było złapać wtedy hype na dzieło Irrational Games.
Ale zdajecie sobie sprawę, że CGI to również gameplay z gry? Chyba mylicie to z pre-renderingiem... zapoznajcie się co oznacza ten skrót, którego tak nadużywacie. ;)
Z jakiej gry albo filmu ta muzyka w ostatnich sekundach materiału ? Wiem, że to znam ale nie pamiętam skąd.
Edit: Już się doczytałem w komentarzach.
Sam materiał ciekawy ale temat jest dla mnie osobiście nieco rozdmuchany. Żaden trailer mnie do kupna gry nie zmusi - miło mi się je ogląda ( Wiedźmin albo wszystko od Blizza to rewelacja ) a i tak jak będzie wyglądać gra wiem lub też się domyślam.
Ciekawy materiał. Ja sie już tak nie jaram trailerami,zapowiedziami. Dobrze, że niektórzy zdają sobie sprawę z problemów dzisiejszych gier.
Dla nie ktorych niedoceniana czesc marketingu jakie sa trailery-zapowiedzi gier a dla niektorych np mnie albo wiekszosci rzecz ktora sie jaraja ogladajc je o ile sa swietne zrealizowane jak do Dead Island czy Deux Ex bunt Ludzkosci i wielu innych produkcji ale jedna rzecz mnie wnerwia intra z gier pokazywane przed premiera sa w wysokiej rozdzielczosci az milo zawiesic oko a kiedy w koncu gram na max detalach a tu sie wyswietla intro w niskiej HD rozdzielczosci pikseloza jakas mam na mysli PC nie rozumiem czasami o co tu chodzi czemu tak jest .
[4] mirra893 - to prawda. trailer Human Revolution, o którym piszesz także wielokrotnie oglądałem, i uważałem za genialny. Problem był taki, że zbudował wokół gry tak świetną atmosferę, której nie umiała zbudować sama - skądinąd bardzo dobra - gra. I ta muzyka w trailerze...
Bardzo interesujący materiał. Ja zdecydowanie nie lubię trailerów a właściwie teaserów , jak chociażby ten z battlefronta nowego , co był na E3 od EA. 2 razy strzelił laser i koniec , logo... no czegoś takiego się nie robi :)