Cartoon Games - odc. 107 - To niemożliwe
Po pierwszych dwóch kadrach myślałem, że będzie coś o zaroście. Wybaczcie pytanie, ale nie śledzę jakoś bardzo dokładnie informacji o W3, a to jest w sumie ciekawe zagadnienie: Naprawdę będzie potrafił?
komenty - Ale nie mogłeś sobie iść i swobodnie podskakiwać, nie było opcji "jump" ;)
Skakanie to najbardziej kretyńska opcja w grach, które starają się być w miarę 'realistyczne'.
Jakoś nie widziałem ludzi skaczących jak idioci idąc drogą. W Wiedźminie 2 było to akurat zrobione na tyle sensownie, że można było się wspiąć na niektóre półki skalne i to ma sens.
[5] Jeśli masz grę z otwartym światem (a taką nie jest Wieśniak 1 i 2) to od razu doceniasz umiejętność skakania.
Hopsanie w grach jest śmieszne, ale wolę wskoczyć na skrzynkę z giwerą w łapie, niż oglądać jak mój bohater wspina się na skrzynkę jak zwykły człowiek. Kilka razy taka animacja byłaby fajna, za 15 zaczęłaby nudzić, za setnym bym się wkurzał.
Grałem w różne gry z otwartymi światami i w każdej skakanie jest równie idiotycznym rozwiązaniem.
Często mam tak, że chcę skoczyć z jakiegoś powodu w grze, ale nie mogę, bo nie ma tej opcji. No i takie zastanawianie się: czemu tego skoku nie ma w grze? Z drugiej strony, jest to przeważnie zbędny element. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie konkretnych obiektów i miejsc w grze (tak jak w Wiedźminie 2), w których jest opcja przeskoczenia jakiejś przeszkody klawiszem "użyj", albo LPM.
Co do komiksu, to nie byłem pewien, co będzie tym "przełomowym" rozwiązaniem, ale spodziewałem się, że to będzie coś ambitniejszego :D
... bez komentarza. Już w The Elder Scrolls: Arena główny bohater potrafił skakać a to był rok 1994...
Jakoś nie wyobrażam sobie podskakującego Geralta niczym Czerwony Kapturek więc nie wiem czy to plus nowych generacji a poza tym w Skyrim też można było podskakiwać a był na ps3 i x360
Skakanie musi być !! Bo potem mamy sytuację tego typu że nie da się przejść przez pół metrowy murek i trzeba go obiegać naokoło, poruszanie się w tym mieście nieludzi w Wieśku 2 to jest katorga, nie dość że cały czas się tam gubię to jeszcze nie można sobie skrócić drogi w żaden sposób, trzeba walić po tych ścieżynach. Szlag mnie trafia ;)
jak dla mnie granie bez możliwości skakania ingeruje mocno w swobodę jak i korzystanie z otwartości świata.
@piotrppg o ile możliwość skakania jest do czegoś potrzebna ? W tej serii nie ma takiej potrzeby, żeby była opcja skakania. Bo po co ? Są szlaki i rożne niestandardowe drogi stworzone przez twórców i nic więcej nie trzeba w tej kwestii. Wystarczającym absurdem w W2 były uniki w stylu turlania się w błocie jak świnia.. Wracając do tematu, to producenci wcale by nie robili gier na 20 platform, gdyby nie było to opłacalne. Ale to też wysokie koszta bo zrób na xboxa360, potem na PS3 i potem znów na xboxoa one i PS4, Vitę, Wii, WiiU, 3DS'a. To koszmar dla producenta i developera. Dlatego czasami zatrudnia się przydupasów typu firmy trzecie i to one odwalają ciężką pracę za twórców oryginału. I tak biznes się kręci w mniejszych kosztach. Poza tym, żeby nowa generacja w końcu na siebie zarabiała, musza uśmiercić starą generację. Nie ma sensu wydawać jednej gry na nową i starą generację. To bezsensu i szkoda kasy dla kupujących nawet. Pixel vs Lepsza Grafika, możecie wybierać. Nie wspomnę o kiepskiej płynności, ale to problem będzie pewnie w obu konsolach. Przecież wiedźmin ma mieć 30 fps ? :D
Fajny komiks ;P
@voitek123 - Jedna sprawa to to, że wreszcie świat będzie całkowicie otwarty i nie będziemy musieli szukać innej drogi, bo zagradza nam ją płotek sięgający do kolan. Druga to, że gracze zwykle podskakują co chwila ("bo to przyspiesza poruszanie się"), co mnie wkurza gdy chcę obejrzeć jakiś let's play czy gameplay. Ale to już nie wina twórców.
@claudespeed18 - W pierwszych dwóch Gothicach nie było aż tak źle ;P Gorzej to wypadło już G3 i Risenie. W Two Worlds II też całkiem nieźle to wyszło, za to tragicznie w Arcanii. Swoją drogą trudno było stworzyć dobrą animację skoku, bo inaczej wygląda skok w miejscu, inaczej w biegu. Teraz kiedy są silniki fizyczne można zrobić to lepiej, choć i w takim GTA IV animacja skoku nie powala. Sam jestem ciekaw jak będzie to wyglądać we Wiedźminie 3.
@Vegost - Wiedźmin 3 będzie grą całkowicie inną od dwóch poprzednich, więc takie argumenty, że w "tej serii skakanie jest niepotrzebne" są chybione. Tam mieliśmy liniowe mapki, więc wygodne było zagrodzenie drogi krzaczkiem czy płotkiem i w ten sposób były tworzone bariery. Zobaczymy czy grając w W3 nie będziesz korzystał ze skakania ;P
Skakanie to zbędny bajer, z którego i tak się nie korzysta a propo dyskusji powyżej. A co do komiksu - spodziewałem się innego zakończenia, a tu niespodzianka i śmiech. Oby tak dalej.
Damn... Do niektórych chyba nie dociera, że przez dosyć ogólne pojęcie 'skakanie', nie należy rozumieć tylko wesołego hopsania jak na obrazku (komiksu się nie czepiam, bo to tylko obrazowe przedstawienie owej sytuacji), ale również akcje z rodzaju przeskakiwania przez płoty, albo wskakiwania/wspinania się w wysokie, trudnodostępne miejsca - w W1 i W2, brak takich prostych opcji dosyć mocno doskwierał, bo przeszkodami nie do pokonania były wszystkie płoty, czy też wzniesienia, do których wystarczyło by podskoczyć, żeby bohater mógł się złapać brzegu i podciągnąć do góry.
Fakt - to nie były gry z otwartym światem i trzeba było zabezpieczyć się przed opuszczaniem przez gracza głównej ścieżki, przy jednoczesnym zachowaniu pozornej otwartości, ale tak czy siak, było to nienaturalne ;/
Haha, niezłe.
To, że skakanie jest nie znaczy automatycznie, że trzeba cały czas skakać. Wiedźmin 3 będzie w przeciwieństwie do poprzednich części dużo większy i bardziej otwarty i pewnie pojawią się miejsca, w których trzeba będzie coś przeskoczyć. Jak gra robi to za Ciebie to nie czujesz, że możesz np. spaść w przepaść i zginąć bo zawsze włącza się ta sama animacja i się udaje.
Bardziej niż możliwość skakania interesują mnie niewidzialne ściany. Czy będzie się dało samemu zeskoczyć z klifu do wody, czy będzie się dało wejść w głupie miejsca, czy będzie można wspiąć się na dachy budynków i skakać między nimi? Czy będzie swoboda znana z Gothica/TESa/GTA/RDR czy bardziej ograniczona w stylu Wiedźmina 1,2/Kingdoms of Amalur.
Strasznie w grach denerwuje mnie brak animacji postaci w zależności od kątu nachylenia podłoża. To nie powinno być aż tak trudne do zrobienia, a ile przyjemności w każdej grze TPP by dało. Specjalne animacje na chodzenie w wodzie do pasa były w wielu grach, więc to nie jest problem. Postać, która idzie lekko zgarbiona, odrobinę wolniej, kiedy ma pod górkę, albo lekko przykucnięta, asekuracyjnie, bokiem kiedy schodzi ze stromego zbocza. To by było coś. Nie brzmi to ciężko do zrealizowania i wciąż jestem w szoku, że w dzisiejszych sandboxach da się wbiec z animacją sprintu na góry, na które normalnie człowiek by nie wszedł.
O! Prosty przykład:
Skoro świat będzie otwarty, to znaczy, że będzie można podejść do budynku z każdej strony... Raczej szlag by mnie trafił, gdybym nie mógł przeskoczyć płotu od tyłu danych zabudowań, tylko był zmuszony w każdym takim przypadku obiegać całe ogrodzenie dookoła, żeby przejść przez bramkę.
Więc drodzy piszący, że skakanie jest głupie - zastanówcie się, czy to co piszecie nie jest takie przypadkiem... Bo ja jakoś nie mogę sobie wyobrazić swobodnej eksploracji otwartego świata bez możliwości przeskoczenia niektórych przeszkód.
@Krabicz - niestety w przypadku dopasowywania stylu chodzenia do nierówności podłoża, się mylisz... To nie jest taka prosta sprawa.
Otóż, jeżeli animacje są nagrywane metodą motion-cap, to w tym przypadku trzeba by nagrać owe animacje dla każdego możliwego nachylenia. Dodatkowo trzeba by zaimplementować skrypty które sprawdzały by na jakim nachyleniu się znajdujesz i płynnie przełączały owe animacje. Trochę pisania by było...
El_Miczelov trochę przesadziłeś, dzisiaj robi to fizyka;) można nagrać animację a np. stopy do podłoża podporządkować na bieżąco, takie rozwiązanie było np. w Dark Souls naPC. Stopy układają się do każdego podłoża, bo zginają się w kostkach hihi.
Jasne że można to zrobić, wystarczy podłubać, ja akurat wolę takie aspekty dopieszczone, dlatego AC3 pod tym względem był niesamowity. W 4 zrezygnowali, bo było nie było jest to spory nakład pracy.
Więc ruchy jak najbardziej w motionie ale już przeguby fizyka...
Skoro będzie skakał, to znaczy, że będą takie lokacje. Były gry, w których ludzik mógł podskakiwać, mimo że nie musiał. Ale to były lata 90.
@Wielki Gracz od 2000 roku - Po premierze Wieśka 3 czekam na twój Let's Play w którym nie będziesz korzystał ze skakania ;P
@Krabicz - Zmiana tempa poruszania się w zależności od nachylenia terenu była w Gothicu 3, będzie także w Dragon Age: Inquisiton. Wiedźmina 3 mało widzieliśmy póki co.
Podobno nowy Wiedźmin pod względem stopnia trudności będzie porównywalny z Dark Souls.
Lubię "kompleksowe" gry z bohaterami nie tworzonymi wg zasady "nie mogą bo nie muszą". Jestem więc jak najbardziej ZA tak podstawową czynnością jak skakanie, nawet jeśli jest mało przydatne.
@El_Miczelov :)
weź 3 miecze dwuręczne (tyle można było nosić w 1ce), solidną skórzaną zbroję i od groma szpargałów do plecaka, a następnie podskocz. Realizm, kurka, realizm ;)