Top 10 gier 2013 roku wg Dela
Te ciągłe materiały o grach zeszłego roku, na prawdę bardzo się "przejadły"...
Lepiej róbcie materiały o tym co ludzie chcieliby zobaczyć w nowych grach,jakie mają pomysły ,jakie wy macie pomysły.Wydaje mi się ,że ludzi bardziej interesuje co będzie niż to co było...
W skrocie Del - jestes bardzo casualowym graczem. ;) Ratuje cie troche gra z 10 miejsca i Rayman, jednak wiele indie jest duzo bardziej grywalnych niz wiekszosc gier ktore wymieniles.
A wlasnie to sie liczy, nie filmowosc tylko grywalnosc. Jak chce filmowosci to ide na film i drazni mnie ze jestesmy coraz bardziej zarzucani przez koncerny owa "filmowoscia".
Prison Architect, Craft the World, Dont Starve, Kerbal Space Program, FTL, Space Engineers i 20 innych gier indie ktore maja soczyste nietypowe gameplaye, wylamujace sie z ram gier mainstream.
Tak sobie mysle - az sie nie moge doczekac listy Heda top10 2013. ;>
bez oglądania obstawiam, że nr 1 u Dela to GTA V ze słabą fabułą (czyli tym co powinno być najważniejsze)
Będąc przy drugim miejscu zdziwiłem się i myślałem, że Del zapomniał o GTA V, bo od początku byłem pewny, że na 100% pierwszy będzie The Last of Us. A tu coś takiego. Myślałem, że jednak jeśli miało się czas na granie w Saints Row IV to tym bardziej był czas, żeby przejść The Last of Us mając dostęp do wszystkich platform. Mój ranking:
1. GTA V (chociaż nie grałem nawet przez minutę).
2. Stanley Parable.
3. Metro Last Light.
4. Bioshock Infinite.
5. Assassin's Creed IV.
6. Tomb Raider.
7. The Last of Us (też nie grałem i może dlatego tak nisko, ale wiem, że gra wybitna, stąd w rankingu).
8. StarCraft II: HoTS.
9. Monaco.
10. Call of Duty Ghosts (trochę na siłę w top10, bo nic mi nie przyszło więcej do głowy).
@żelazna_pięść - Możliwe, że Del nie grał w The Last of Us, bo z tego co pamiętam to Kacper i Jordan ogrywali tę grę w gramy. To by było jedyne wytłumaczenie braku tej gry w top10.
Czy redakcja GOL-a również przedstawi nam swoją 10 gier roku? Nie ukrywam, że bardzo fajnie, przyjemnie słucha mi się Verminusa UV czy Gambrinusa więc dodatkowe np 30min razy 5 bardzo by mnie ucieszylo
Jeszcze raz ktoś wrzuci DMC:dmc do Top 10 a stracę wiarę w ludzkość.
Jestem fanem serii DMC a po chwili Dante nawiązuje charakterem do starego Dantego. I niby nawiązuje to do openingu DMC3... Bogowie, czy każdy pomija to co zrobili vergila i genialny dialog z Sukubem?
I stadnardowo- jak długo będziecie spamować top 10? Nie można było Glutoplazm zrobić... a no tak, Krzyśka nie ma.
Na początku każdego takiego filmiku, powinna znajdować się plansza ze słownikową definicją słowa "SUBIEKTYWNY", bo widać że wielu ma problemy ze zrozumieniem...
@UbaBuba
W skrocie Del - jestes bardzo casualowym graczem. ;)
Współcześnie już chyba nikt nie używa poprawnie słowa "casual". Polskie odpowiedniki: przypadkowy, dorywczy, przygodny, doraźny, sezonowy. Z definicji natomiast casual oznacza coś, co ma miejsce nieregularnie, od czasu do czasu, raz na jakiś czas.
Jeżeli o graczu mówimy casual, to mamy na myśli osobę która grywa czasami i nieregularnie (kiedy ją najdzie ochota). W związku z tym (przeważnie choć nie zawsze) nie ma ona zbyt dużego pojęcia o grach, nie interesuje się tą tematyką i nie ma w niej zbyt wielkiego doświadczenia. Jeżeli już sięga po gry, to wybiera tytuły raczej mniej wymagające i absorbujące.
To że Dell docenia tak zwane gry mainstreamowe, sprawia że pasuje on do tej definicji? Serio? Od kiedy?
A wlasnie to sie liczy, nie filmowosc tylko grywalnosc. Jak chce filmowosci to ide na film i drazni mnie ze jestesmy coraz bardziej zarzucani przez koncerny owa "filmowoscia".
Aha, bo Ty tak mówisz i to jest obowiązujące dla wszystkich? Ty decydujesz co się liczy w grach, jakie elementy powinny się w nich znaleźć itd?
============
@puci3104
W subiektywnym rankingu TWOICH ulubionych gier tego roku, zamieszczasz tytuły w które nie grałeś? Ciekawe...
Całkiem fajne zestawienie :) Moje natomiast prezentuje się tak:
1. Metro: Last light
2. Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
3. Assassin's Creed IV: Black flag
4. Bioshock: Infiniti
5. Total War: Rome II
6. Battlefield 4
7. Gone home
8. Tomb Raider
9. Crysis 3
10. Dead Space 3
Niestety moja pamięć szwankuje i może pominąłem coś przy czym bawiłem się lepiej :P
I od razu oświadczam, że jestem PeCetowcem, dlatego nie ma tu np. bardzo popularnego GTA V :)
Nudne bo wiadomo co kto lubi
UV w swoim podsumowaniu dałby zapewne standardowo Metro Last Light, Bioshocka nowego, GTA V kilka innych tytułów
Łosiu wiadomka Company Of Heroes nowe, Day Z, Ama III, Nowa gra F2P czyli ta o Mechach nie pamiętam nazwy
Piptu pitu Splineter cella Blacklist,Bioshocka nowego i jeszcze jakieś tam gierki
Jordan pewnie coś z anime bo on sam wygląda jak jedno wielkie anime..... czyli tylko płakać
Ogólnie zastawienia długie i nudne i przewidywalne. Już lepiej zrobić zastawienia generacji 10 najlepszych gier generacji według X osoby.
@Persecuted - Zamieszczam, bo widziałem co zawierają w sobie GTA V i TLoS stąd mają one miejsce w moim top10. Jeśli obejrzenie kilkunastu filmików z GTA V starczyło, abym uznał tę grę za zdecydowanie najlepszą w obecnym roku to dlatego ją tam umieszczam. The Last of Us też po kilku filmikach umieściłbym w pierwszej dyszce, ale nie wiem na którym miejscu (na pewno nie niżej niż 8). Dodatkowo te dwa tytuły ostatecznie skłoniły mnie do kupna PS3, ale dopiero po sesji.
@UbaBuba - Jeśli te gry, które wymieniłeś są doskonałe i zasługiwałyby na grę roku to czemu w te gry nie grają miliony osób, zwłaszcza, że mnóstwo graczy szuka gier, które nie będą przechodziły się same. Nie mówie, że są słabe, ale np. z tych gier jedynie Don't Starve było dla mnie fajne. FTL i Prison Architect były strasznie nużące po kilku godzinach.
Zmieniam swoje top10 wyrzucając z niego Ghosts, a wrzucając Blacklist, które znalazłoby się zdecydowanie wyżej niż na 10 miejscu.
Dodatkowo mam nadzieję, że w tym roku będzie więcej kooperacyjnych gier, bo przydałoby się coś ciekawego, a nie wiecznie grać w Left 4 Dead 2, do którego żadna gra się nie zbliża jeśli chodzi o żywotność gier kooperacyjnych.
Ludzie, tu się nie ma co obrażać na listy innych osób, każdy z nas, kto pograł w 10 gier w zeszłym roku mógłby przygotować swoją. Tu trzeba wykorzystać listę do tego żeby zwrócić uwagę w tytuły w które nie graliśmy i zastanowić się czy warto to nadrobić.
A co do komentarza Dela - piszesz, że Assassin's Creed po raz pierwszy zawędrował w otwarty świat, tymczasem każda część tej gry taka jest. Pamiętam jedynkę i podróżowanie konne z Akki do Jerozolimy, zwiedzanie miast w kolejnych częściach itd.
@puci3104
Kurde, to po co my czekamy z takimi podsumowaniami do końca roku? Może zróbmy jutro wybory na grę roku 2014? Widzieliśmy parę filmików więc to chyba wystarczy nie?
Od razu mogę powiedzieć, że dla mnie grą roku 2014 był Watch_Dogs. A 2015 The Division. Widziałem ze 4 filmiki, to w zupełności wystarczy nie?
Trochę za dużo tych całych podsumowań ;/ nuuuudyyyy. Wystarczą glutoplazmy!
@Persecuted - Teraz to dowaliłeś. Ja wnioskuje na podstawie oglądania sporej ilości finalnego produktu (gameplaye graczy, a nie trailery i mini gameplaye od twórców), a nie wersji alpha. To jest spora różnica. Widząc sporą część finalnego produktu jestem w stanie i mam prawo umieścić ten produkt wśród mojej listy najlepszych gier roku. Dla ciebie to może dziwne, ale dla mnie normalne, bo to tak jakbym przeszedł te 1/3 gry, tylko, że nie mając kontroli nad grą. To nie RPG, że aby czerpać 100% z gry trzeba grać samemu, bo wybory, drzewko rozwoju, itd.
GTA V sprostało chyba oczekiwaniom graczy mam nadzieję że w tym roku nie przejadę się na Wiedźminie 3 i że on również sprosta oczekiwaniom. ;P
@puci3104
Jedyną grą, którą możesz w ten sposób ocenić jest Asura's Wrath, który jest interaktywnym anime. W każdą inną grę MUSISZ zagrać, bo inaczej wychodzisz trochę na gimbusa, który stwierdza poziom gry po let's playu u Roja czy innego Rocka.
Tak sobie mysle jak tytuł wylądowały by na mojej liscie cięszko powiedzieć napewno
Beyond: Dwie dusze oczywiscie zadko pogrywałem.
Ja osobiście uwielbiam te podsumowania i czekam na więcej Top 10. :) Ale szczerze mówiąc ta lista mnie niczym nie zaskoczyła, mogłem się wręcz założyć już na początku, że pierwsze miejsce będzie takie, a nie inne. Podobnie z innymi grami, jedyne co mnie odrobinkę zaskoczyło to Metro.
@puci3104
Tak i po filmiku na pewno ocenisz przyjemność płynącą z gry... Rozumiem bycie fanem serii (sam jestem), ale takie podejście to zwykły fanboystwo.
TO JEST KARYGODNE ZE NIE MA NAWET W TOP 10 BATTLEFIELD 4!!!
TO JEST KARYGODNE!!!!!!!!!!
W moim rankingu moze z 2-3 tytuly z Dela listy by sie znalazly. Natomiast jak widze/slysze GTA, to juz mam odruch wymiotny.
Super, że dałeś Metro:Last Light tak wysoko, ta gra zasługuje na docenienie. Mnie również bardzo przypadła do gustu i była miłym zaskoczeniem w tym roku. Ogólnie ciekawy Top 10! ;)
Del przynajmniej mógłby nas poinformować czy grał w The Last of Us. Jeśli nie grał, to nie powinien brać się za robienie rankingu najlepszych gier zeszłego roku, a jeśli grał, to po prostu jest dziwny i trzeba mu to wybaczyć.
@Matkimen
Przecież BF4 to nie dość, że crap to jeszcze duże DLC do 3 czyt. BF3.5.
@Pilav
Jaki głupi argument, że jak ktoś nie grał w TLOU to nie może robić swojego rankingu, SWOJEGO. xDD Beka z Ciebie.
Ból tyłka co niektórych osób jest po prostu porażający. :)
@adasko887
Może trochę grzeczniej? W realu też się tak do ludzi odzywasz?
Tvgry.pl to jest biznes. Zarabiają na reklamach, zatrudniają profesjonalnych krytyków, którym płacą za to, by grali w gry, oceniali je, a następnie dzielili się swoimi opiniami z widzami. Rozumiem jeśli np. komentator puci3104 [8] nie znalazł czasu by zagrać we wszystkie interesujące go gry lub nie miał dostępu do danej platformy sprzętowej, bo pewnie pracuje, uczy się lub nie ma dość pieniędzy. Natomiast od profesjonalnego krytyka oczekuję profesjonalizmu. Nie odbieram Delowi prawa do subiektywnej opinii, ale jeśli nie grał w TLoU, to taki ranking nie jest subiektywną opinią, lecz brakiem opinii. Zapewne za kilka miesięcy Del zagra w TLoU i jego osobisty ranking za 2013 rok się zmieni, ale nagranie które komentujemy już nie doczeka się aktualizacji.
@Pilav
Dawno takich głupot nie czytałem.
Krytycy? Chłopie co Ty bredzisz? Recenzja to jest ich SUBIEKTYWNA opinia o grze, nikt nie musi się z nią zgadzać, bo to jest tylko i wyłącznie jego opinia. Tak samo robiąc SUBIEKTYWNY Top10 nie ważne w co grał, top 10 robi z tych gier w które grał i koniec kropka.
Piszesz takie bzdury, że nie wiem jak już ręce kłaść pod fejspalma na czole.
Widzę, że Cie bardzo boli, że nie ma tlou w top 10, fanboizm i gimnazjum pełną gębą.
@adasko887
Uwierz mi, nie myślę tymi kategoriami. Nie znasz mnie i nie masz prawa na podstawie tego co napisałem wyzywać mnie od fanboyów. Biorąc pod uwagę Twój chamski styl oraz całkowity brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, to raczej Ty przypominasz świeżo upieczonego absolwenta gimnazjum. Ja do szkoły już od dawna nie chodzę.
Wyjaśnię Ci to najprościej jak umiem:
1. Recenzja to jest subiektywna opinia o grze. Nie twierdzę inaczej.
2. W tej chwili nie komentuję recenzji lecz ranking. Ranking też jest subiektywny.
3. Zgadzam się ze wszystkimi słowami Dela, które wypowiedział w nagraniu. Moje subiektywne opinie o wymienionych przez niego grach są takie same jak jego subiektywne opinie.
4. Oznaką nieprofesjonalizmu było wzięcie na siebie zadania stworzenia takiego rankingu jeśli nie grało się w TLoU. Oczywiście nie od każdego wymagam profesjonalizmu - tylko od profesjonalistów.
Ile lat ma przeciętny widz TVGry, 12?Chociaż pewnie i większość 12-latków obrażam, bo żałośnie niski poziom intelektualny prezentuje tu 80% użytkowników.
Niektórzy nawet nie rozumieją słowa subiektywny. Proszę, definicja wg. PWN:
subiektywny ~ni
1. «uwarunkowany osobistymi względami, poglądami, doznaniami; wypływający z indywidualnych zapatrywań; nieobiektywny, stronniczy»
Subiektywne odczucia.
Być subiektywnym w sądach.
Słowo subiektywny i rzetelne branżowe dziennikarstwo się nie łączą, ale absolutnie nie jest to mój zarzut do Della, który swój materiał przygotował porządnie.
@avandril
Kto nie rozumie słowa "subiektywny"? Z tego co zauważyłem adasko887 nie rozumie słowa "krytyk", choć ma więcej niż 12 lat (na GOLu zarejestrował się w 2006). Ja z materiału przygotowanego przez Dela nie wiem które ze zdań jest prawdziwe:
1. Del grał w TLoU i uważa, że gra nie zasługuje na miejsce w zestawieniu.
2. Del nie grał w TLoU i dlatego nie ma własnej opinii o tym, które miejsce w rankingu należy się jego zdaniem tej grze.
W pierwszym przypadku mielibyśmy do czynienia z subiektywną opinią, którą należy uszanować nawet jeśli nasza jest inna. Drugi przypadek oznacza brak subiektywnej opinii u kogoś, kto powinien ją mieć z racji podejmowanego zadania.
@Pilav
O w mordę ale bzdury :D. Ile Ty masz lat żeby takie głupoty pisać?
Nie odbieram Delowi prawa do subiektywnej opinii
To pleonazm, opinia ze swej natury jest subiektywna.
jeśli nie grał w TLoU, to taki ranking nie jest subiektywną opinią, lecz brakiem opinii
+
Oznaką nieprofesjonalizmu było wzięcie na siebie zadania stworzenia takiego rankingu jeśli nie grało się w TLoU
+
Del nie grał w TLoU i dlatego nie ma własnej opinii o tym, które miejsce w rankingu należy się jego zdaniem tej grze.
Że co? Brakiem opinii na jaki temat? "Najlepsze według mnie, gry z 2013 roku"? Mam rozumieć że profesjonalny dziennikarz growy (jakim Dell niewątpliwie jest), nie ma prawa do wskazania ulubionych gier z danego roku, jeżeli nie ukończył wszystkich produkcji jakie ujrzały światło dzienne w tym okresie? Zapytasz zapewne - dlaczego wszystkich?
Bo niby czemu ograniczać się tylko do Last of Us? Ta gra jest jakaś uprzywilejowana względem innych czy coś?
Ja np. uważam, że żaden szanujący się dziennikarz z tej branży absolutnie nie ma prawa tworzyć żadnych rankingów, jeżeli nie ukończył wszystkich gier typu visual novel, jakie wyszły w 2013 w Japonii. A bo co one gorsze od Last of Us? Niby z jakiej racji? Ktoś iny powie - zaraz zaraz, a przygodówki? Jeżeli nie ograł wszystkich, to nie wolno mu robić rankingu! Ktoś inny upomni się o cRPG, RTS, gry sportowe...
Idąc tym tropem, ŻADEN dziennikarz growy na świecie nie może tworzyć tego typu rankingów, bo nikt przecież nie jest w stanie ograć tysięcy różnych produkcji w ciągu roku...
Na prawdę nie dostrzegasz jak żałosny jest Twój sposób rozumowania?
Mi sie podoba. Podobna mam liste. Ale jedna rzecz w gta 5 co mi sie nie podoba to soundtrack. Slaby jest, najlepszy wg mnie byl w vc i san andreas.
Pilav.
Mimo przytoczonej definicji słowa subiektywny, której zdaje się nie rozumiesz, próbujesz żonglować semantyką.
Tak jak argumentuje Persecuted; Dellowi prawdopodobnie nie starczyłoby czasu, nawet gdyby grał 24/7, żeby ogarnąć wszystkie tytuły, które wyszły w tym roku, chociaż domyślam się, że i tak miał do czynienia z większą ilością niż 3/4 redakcji. A The Last of Us jest jedną z wielu produkcji AAA, które wyszły w tym roku, tak samo jak np. Alien Colonial Marines, ale chyba nie zarzucisz któremuś z recenzentów, że nie ma prawa tworzyć rankingu, bo nie grał w prawdopodobnie najgorszą produkcję AAA 2013.
Sam najlepiej w ubiegłym roku bawiłem się przy Europa Universalis IV i Shadow Warriorze.
Chociaż roku 2013 nie uważam za nazbyt udany, z niecierpliwością wyczekuję na lepiej zapowiadające się premiery 2014.
@Persecuted
Masz rację, że to pleonazm.
Co do reszty - nie mogę się zgodzić. Na skrajnym przykładzie próbujesz sprowadzić moją wypowiedź do absurdu. Myślisz logicznie, ale zapominasz o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Spójrz na zeszłoroczne recenzje gier na GOLu:
https://www.gry-online.pl/S019.asp?ROK=2013
Nasuwa się pytanie: według jakiego klucza redakcja GOLa wybiera gry do recenzji? Bo przecież nie recenzuje wszystkich wydawanych gier. To byłoby niemożliwe. Prawdziwych kaszanek nie recenzują, bo po co, skoro takie recenzje nie przykują uwagi czytelników?
TLoU to obiektywnie rzecz biorąc blockbuster. Gra miała swoją recenzję na GOLu, bo redakcja uznała, że jest to wystarczająco głośny tytuł, by opłacało się stworzyć o nim tekst. Recenzja była bardzo przychylna, a ocena liczbowa zbliżona do tej z Metacritic. Dzięki materiałom o grze ludzie wchodzili na GOLa, spędzali na nim czas, klikali w reklamy i interes się kręcił.
Ile gier visual novel, które wyszły w 2013 w Japonii, GOL zrecenzował? Olał je wszystkie bo były słabe? Nie. To mogły być dobre gry, ale w Polsce były niszowe - mało kto w nie grał, mało kto wyczekiwał, mało kto o nich słyszał. Redakcja GOLa musi dokonywać takich uznaniowych wyborów, bo nie da się pisać i mówić o wszystkich wydanych w 2013 roku grach. Trzeba wybierać. Według jakiegoś klucza. Celem jest oczywiście maksymalizacja oglądalności reklam.
Jest kwestią gustu czy komuś się TLoU podoba czy nie. Każdy recenzent ocenia grę indywidualnie - może ją zjechać lub wychwalać pod niebiosa. Skoro jednak wiadomo, że gra została przez większość krytyków oceniona pozytywnie, sprzedała się w milionach, to istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo, że gdyby Del w nią zagrał, to umieściłby ją w swoim rankingu. I to jest właśnie odpowiedź na Twoje pytanie: Del tworząc swój ranking powinien był zagrać w te gry, które miały duże szanse załapać się do pierwszej dziesiątki jego ulubionych gier z 2013 roku. Zauważ, że na początku nagrania Del czuł się w obowiązku wspomnieć nawet o tych grach, które nie załapały się do TOP10, ale były z tego czy innego powodu warte odnotowania (Antichamber, The Stanley Parable, Gone Home).
Nie wykluczam, że Del grał w TLoU i po prostu gra mu się nie spodobała. To też jest teoretycznie możliwe. Dlatego chciałbym wiedzieć jak było. Co Ci podpowiada intuicja?
Bo mi intuicja podpowiada, że jeśli komuś podobał się najnowszy Tomb Raider oraz Bioshock Infinite, to The Last of Us również się spodoba.
Podsumowując: do redakcji przyszły 2 egzemplarze TloU i Del akuratw to nie grał.
To jest ranking NAJLEPSZYCH gier, w jakie ON grał, JEGO zdaniem i koniec dyskusji.
@berial6 - Nie stwierdzam po Let's Playach Roja czy Rocka, ale po oglądaniu Playtrough bez komentarza. Co ma za sens oglądanie tych Let's Playów z gier, w które się chciałoby zagrać (szczególne z komentarzem Roja, który psuje 90% klimatu gry).
@Persecuted - Wiesz co oznacza fanboystwo? GTA V nie jest nawet w moim top10 serii gier. Jeśli miałbym być fanboyem i stawiać seriami to w tym roku top wyglądałby u mnie tak:
1. Call of Duty Ghosts.
2. Assassin's Creed IV
3. Splinter Cell Blacklist.
4. StarCraft II HoTS.
5. Metro LL
6. Bioshock Infinite.
7. Battlefield 4.
8. GTA V (tak dopiero tutaj, a jeszcze kilka serii gier lubię bardziej od GTA, ale gry z tych serii nie wyszły w tym roku).
Zauważ jednak, że top10 wygląda zupełnie inaczej i w finalnym topie nie ma gry z mojej ulubionej serii (po zmianie 10 miejsca na SC Blacklist, o którym zapomniałem totalnie).
To teraz sam sobie odpowiedz na pytanie, czy jestem fanboyem, czy też może źle mnie oceniłeś?
Po prostu jeśli jedynie WIDZĄC grę i to mniej niż jej połowę, jestem w stanie stwierdzić, że ta gra zdecydowanie zmiotła konkurencję to chyba coś jest na rzeczy i zasługuje dla mnie na miejsce numer 1 w roku. Nie mam prawa wystawić GTA V oceny, bo do tego potrzebna jest znajomość całości, ale już po zapoznaniu się z częścią gry mam prawo wstawić ją do topu.
GTA V spoko, aczkolwiek czy gra roku ? skończona w kilka dni, wymaksowana w 2 tygodnie, troszke multika na którym mało jest graczy i jeszcze mniej AI, grafika, sandbox itd. super, tuning, ale po miesiącu cała mapa jest już w głowie. Jeżdząc miesiąc po dzielnicy Warszawy nie wiem czy ogarnąłbym dokładnie każde skrzyżowanie itd. Także już dawno o GTA V zapomniałem, a tu takie halo ^_^ troszke bez sensu, czekam na wersje PC i lepszy multik.
Typowa dyskusja tutaj. Zamiast podyskutować sensownie o grach to połowa tematu zawalona dyskusjami jak to opinie są obiektywne i subiektywne. Niektórzy zaś to chyba dosłownie w miejscu mózgu mają siano. Jak można pisać - "nie ma tej gry jak to może być " albo "jest ta gra, jak to tak" ?
Może dlatego że to są gry najlepsze według niego a nie według was. Czy jesteście naprawdę aż tak skrajnie ograniczeni że nie przyjmujecie do wiadomości że inni ludzie nie lubią tego samego co wy ?
Zestawienie fajne, materiał fajny. Osobiście dałbym dużo innych pozycji.
Ja nie rozumiem jak jeszcze można coś podsumowywać... :)
Od 20 grudnia było na GOLu około dwudziestu sześciu podsumowań - wszystkie z tymi samymi 8 grami na krzyż, tylko w czasem w różnej kolejności... nie ma bata, by jeszcze można coś odkrywczego o tym powiedzieć... :)
czas na materiały z cyklu: ile premier 2014 zaliczy obsuwę i zobaczymy je w 2015 albo później... :)
Brak gier niezależnych - źle bo za mało hipstersko i casualowo...
Brak The Last of Us - źle, bo fanboystwo względem Microsoftu...
GTA na pierwszym miejscu - źle, bo większość nawet jeszcze nie widziała tego na własne oczy...
Słyszeliście kiedyś o subiektywnej ocenie?
@Pilav
Niestety nadal nie masz racji. Prawdopodobnie w żadnej zajmującej się grami redakcji świata, nie ma dziennikarza który grałby we wszystko co wpadnie mu w ręce. Brak czasu, niechęć do pewnych gatunków czy upodobania, sprawiają że nie wszystko jest dla wszystkich. Stąd potrzeba posiadania w redakcji co najmniej kilku ludzi, którzy będą w stanie sprostać zadaniu, czyli zagrać we wszystkie ważniejsze tytuły które pojawiają się na rynku.
T-Bone w jednym z filmików wspomniał, że praktycznie nie grywa w gry typowo single player. To oznacza, że zapewne nie ograł GTA V, Splinter Cell Black List, Tomb Raidera, Last of Us, Assassin's Creed'a 4, Dead Rising 3 itd. Jest za to specem od tytułów które zapewne nie były zbyt popularne pośród innych członków redakcji, jak chociażby MechWarrior czy Payday 2. Czy to że T-Bone nie grał w - jak Ty to określasz - blockbustery, oznacza że nie ma prawa stworzyć własnego rankingu?
Ja np. nie znoszę gier sportowych i choćbyś mi dopłacał, nigdy nie ruszę Fify, NHL czy NBA. Może Dell nie lubi gier o zombie w poważnej stylistyce? Czemu uważasz że masz prawo decydować w co kto powinien/musi zagrać? No i w jaki sposób chcesz odróżniać gry w które trzeba zagrać od tych w które nie trzeba? Jakie jest kryterium?
@puci3104
Nadal jest to bez sensu. Osobiście jestem wielkim fanem serii Hitman. Odkąd pierwszy raz usłyszałem o "piątce", śledziłem każdego nowego newsa czy materiał promocyjni jaki wypuszczali. Aż do premiery byłem przekonany że ta gra pozamiata i każdy kolejny filmik pogłębiał we mnie to przekonanie. Gdy zagrałem samodzielnie byłem zdruzgotany. Gra okazała się (w moim odczuciu) niesamowicie kiepska i płytka, oscylując na granicy jakiejkolwiek grywalności (musiałem się zmuszać żeby to to ukończyć). Jak dla mnie to najgorszy Hitman w historii i straszliwe nieporozumienie w świecie gier. Podobnie (choć nie tak negatywnie) miałem w przypadku GTA IV, Bioshock Infinite i Diablo 3. Do premiery ósmy cud świata, po premierze spory zawód i niedowierzanie.
Wniosek jest prosty. Nie można ufać przeczuciu, materiałom promocyjnym ani zdaniu innych, jeżeli się nie przetestowało samemu. Dlatego też umieszczanie w rankingu gier w które się nie grało, uważam za nierzetelne i niepoważne. Może Tobie na tym nie zależy, no ale to już Twoja sprawa.
@ Alt3ir
Doskonale to ująłeś. Nie dziwię się, że świat jest takim miejscem jakim jest, skoro taki lekki temat jak "moje ulubione gry z 2013 roku" budzi tyle agresji, frustracji i chęć natychmiastowego nawrócenia na jedyną słuszną drogę, czyli taką jaką sobie każdy z powyższych użytkowników upatrzył. Jak Ci ludzie będą się zachowywać, kiedy w grę wejdą np. religia, polityka, pieniądze? Kałach i maczeta?
Obejrzałem, pomyślałem "ok, ja bym parę tytułów wyrzucił i wstawił coś w zamian", ale dopiero czytając komenty opadły mi ręce.
@Persecuted - Dalej widać nie rozumiesz czemu wrzuciłem do rankingu GTA V i TLoU, dając swój przykład z Hitmanem. Ja nie opieram swojego zdania na materiałach reklamowych, recenzjach, czy przeczuciu. Opieram je na obejrzeniu sporej części finalnej gry w postaci playtrough (chyba wiesz co to jest?). Stąd wiem jak wygląda finalny produkt. Dodam, że dla mnie w grach najważniejsza jest historia i fabuła, potem świat, a dopiero potem gameplay i jeszcze dalej grafika (no wyjątkiem może Monaco i Hotline Miami). Stąd może właśnie potrafię ocenić grę oglądając ją , bo mam takie a nie inne priorytety. Nie przeszkadza mi toporność rozgrywki jeśli gra jest na tyle ciekawa, że potrafię zapomnieć o tej toporności (przykład Deadly Premonition, którego nie wrzuciłem do rankingu tylko dlatego, że gra wyszła wcześniej na konsole, a dopiero w tym roku na PC). Nie przykładanie wielkiej uwagi do gameplayu pozwala mi lepiej odebrać grę na podstawie jedynie jej oglądania.
Widzę że już się zaczął płacz i zgrzytanie zębów. A czemu nie ma tego? A czemu nie ma tamtego? A dlaczego to jest na wyższym miejscu od tamtego. To że komuś podobają się takie gry a nie inne, co oczywiste że może kolidować z upodobaniami innych bo przecież każdy człowiek to inna indywidualność nie oznacza przecież że jest złe i trzeba to hejtować. SUBIEKTYWIZM ludzie, czas najwyższy zapoznać się ze znaczeniem tego słowa to może wasze życie stanie się wtedy łatwiejsze.
puci3104 [47]
COD na 1 miejscu.? Jest to jedne z najgorszych top10 jakie widziałem w internach.
Solidny przegląd tygodnia,żadnego badziewia przeważnie. Brak faktycznie Last of Us (Del ma PS4,a sprzedał PS3 pewnie)
Moja lista:
10.Splinter Cell BlackList - udana kontynuacja (lepsza od Conviciton i od katastrofalnego Double Agent),początek beznadziejny,ale później się rozkręca,jednak nie to co pierwsza częsc albo Chaos Theory
9.Call of Juarez Gunslinger - porządny western,na dodatek polski
8.Outlast - w końcu konkretny horror,chociaż niekiedy troche nużący i nie da się nic zrobić oprócz kręcenia kamerką
7.Bioshock Infinite - świetny pomysł ze zmianą miasta,trochę system walki denerwował,ale ogólnie na plus
6.Saints row 4 - dobra kontunacja trójki,troche przesadzona ale za to mnóstwo możliwości,jedynie grafika tragiczna,a gra na tym jednak traci i szybko sie starzeje
5.Last of Us - ciekawa historia,pięknie stworzony świat,polski dubbing na plus,grafika dopracowana
4.Metro Last Light - po prostu świetna strzelanka, każdy poziom kompletnie inny,nie to co powtarzalne w 2033
3.Tomb Raider - nareszczcie Lara w którą można grac z przyjemnością,jeszcze do tego dobry polski podkład
2.Assassin 4 - w końcu sandbox z prawdziwego zdarzenia
1.GTA V - nie ma hu.a we wsi na GTA,możę fabuła jest nienajciekawsza,ale jest tu do robienia tyle co w kilku grach konkurencji,której prawie nie ma. Absurdalna ilośc błędów ,ale przy takim rozbudowaniu ciężko wszystko dopracować. Grafika sprawia wrażenie ,że IV przy V wydaje się jakby IV pochodziła z PS2
Porażki:
1.Grid 2 - tragiczny model jazdy,strasznie denerwujący,myślałem że to będzie świetnie doszlifowana jedynka,a dali totalny crap
2.Battlefield 4 - grafika najlepsza jaka może być,ale po prostu beznadziejny singiel zakrywa wszelkie zalety,multi mnie nie interesuje
3.COD Ghosts - słabsze misje,słabi bohaterowie i głupia historia,nawet grafika wydaje sie gorsza niz w poprzednich czesciach
4.Crysis 3 - po ciekawej dwójce,przyszła nudna,mało odkrywcza kontynuacja
Świetny materiał i znakomite tytuły wybrałeś .
Owszem , tytuły wybrałeś dobre , nawet bardzo dobre , ale kurcze trochę oklepane już były. Spodziewałem się w zestawieniu jakiś perełek :)