Nowy gameplay z DayZ Standalone
No jak ktoś lubi być "testerem"... ja wolę ukończone projekty, przy których się dobrze bawię a nie denerwuję, że coś nie hula.
THeMooN85 -
sam nie wiesz co mówisz. Fani DayZ tylko czekają na tę grę. Jeśli Dean Hall'owi uda się osiągnąć to co zamierza to nie znajdziesz 2giej takiej gry Survival ... jak dotąd powstało wiele podróbek i prób osiągnięcia w miarę realizmu ale i tak sam MOD dayz bije je wszystkie na głowę. A co dopiero jak będzie dopracowane standalone ;) osobiście czekam od samego ogłoszenia projektu i ciśnienie na te grę mi nie zmalało
W premierowych grach też zdarza się dużo bugów i dopiero po patchach je usuwają jak gracze zgłoszą. Myślę, że jak już projekt dojdzie do bety to można spokojnie grać. W Minecrafta grałem od bety i się świetnie bawiłem.
Boje się optymalizacji tego czegoś ,boje się wymagań i trochę zbyt kolorowe to ;)
Najlepsze było jak walił siekierą w ścianie i było słychać strzał z broni palnej.
Moon ma rację. Obrzydliwym wręcz procederem jest sprzedaż gry nieskończonej. Parę lat temu byłoby to nie do pomyślenia. Kibicuję tej grze i gratuluję Rocketowi (to taki trochę drugi Notch) ale ja osobiście chcę produkt SKOŃCZONY, DOBRY. Nie alphę, która tnie się i wywala na co drugim kroku. Sprzedawać należy gry skończone. Pierw zaczęli sprzedawać bety, teraz alphy. Niedługo każą nam płacić za samą zapowiedź gry.
A tak sprzedadzą sobie alphę i będą w niej dłubać latami. A na każdy complain ze strony nabywcy będzie "przecież to alpha, normalne, że ma bugi". Skoro alpha to robić a nie sprzedawać.
I owszem. Do teraz nie wziął się za to genre żaden duży developer. Ale prędzej czy później ktoś dostrzeże ten głodny rynek i może zrobić coś od czego Hallowi kapcie spadną.
reksio do budy!
Alpha dayz jest dla osób zaznajomionych z produkcją i przedewszystkim fanów. Mod też był cały czas "alphą" i gra mi się w niego i jego wariacje do dziś wybornie. Jeśli pod względem błędów i optymalizacji, utrzymają taką samą "alphę" jaka była w modzie jestem w 100% usatysfakcjonowany. Ludzie tacy jak reksio, którzy o dayz słyszeli jedynie historie. Powinni odpuścić sobie alphę i zainteresować się produkcją co najmniej za rok (obstawiam, że release, nie wcześniej jak w 2015)
Czekam z niecierpliwością. Jeden z TESTERÓW! Potwierdził, że owa alpha ukaże się jeszcze w 2013, trzymam za słowo. Ja obstawiam koniec tego miesiąca, niemogę się doczekać.
Bierzgal - Dlatego osoby takie jak ty i reksio powinny póki co odpuścić sobie dayz. Przecież nikt ci nie każe grać w alphę. Masz wybór. Poczekać dużo dłużej i kupić grę w trakcie premiery za przyjmijmy te 150zł, albo kupić grę w trakcie rozwoju i dać za nią 50zł.
Alpha to nie tylko męczenie się z błędami. Jest to również content. Gra może niemieć niemal błędów, ale zawartości i czegokolwiek więcej do robienia tam nie będzie, zostanie tylko sam rdzeń. Dlatego masz opcje uczestniczyć w developingu i podsyłać swoje pomysły. To jest świetne. Dayz to gra, która bez społeczności mimo całej swojej świetności umarłaby, po paru miesiącach. Hall doskonale o tym wie, daje możliwość, abyśmy razem z nim ulepszyli grę, przegląda reddita gdzie ludzie dają od wuja pomysłów, wiele z nich wdrąża, przedyskutowuje. To jest świetne, po to jest alpha, niektórzy chyba nie rozumieją.
Ta gra za 2 lata będzie hitem(już jest), a gol postawi przy premierze przynajmniej ósemkę, niema bata, podeślę wam wtedy mój post.
@Bierzgal
Przecież nikt nie każe komukolwiek kupować gry w wersji alpha, dlatego nie rozumiem tego oburzenia. To jest w pełni uczciwa umowa, kupujesz alphe - mam grę taniej i wcześniej, ale nieskończoną, czekasz na skończony produkt - płacisz więcej czekasz dłużej, ale masz grę działającą bezproblemowo.
Bierzgal
A kto ci każe teraz kupować grę? Alpha i tak jest tańsza niż premierowa wersja i jeszcze możesz sobie wcześniej zagrać.
Lipnie to mało powiedziane. Z dużej chmury mały deszcz.
DayZ wychodzi na konsole więc nie wiem o czym mówisz... Piękne i szumne zapowiedzi ale na tym się zakończyło...
Ta chyba za pięć lat jak w takim tempie będą robić tę grę.
Piękne i szumne zapowiedzi ale na tym się zakończyło...
Przecież to jest dopiero alpha. Zobacz sobie alphe Wiedźmina 2 i porównaj z tym co masz dzisiaj. Boże co za człowiek.
Nikt tez nikomu nie każe kupować narkotyków :P. I co? "Nie chcesz to nie kupuj, twoja decyzja, a jak kupujesz to jesteś przygotowany na konsekwencje" ;P?
Mój komentarz jest krytyką obecnych zasad na rynku gier, . Nic mnie nie obchodzi, że niektórzy chętnie dają się tak "rąbać". Ich decyzja, nie mogli by mnie obchodzić mniej. Faktem jest jednak, że sprzedaż produktu NIESKOŃCZONEGO byłaby niegdyś nie do pomyślenia. Dzisiaj jest normą co nie rokuje dobrze na przyszłość. Im mniej głośnego sprzeciwu i im więcej wolnej ręki na takie coś ze strony klientów (nas), tym bardziej developerzy z roku na rok będą próbować nas wygrzmocić. No bo skoro wyraźnie widać, że się tak wiele osób na to zgadza to czemu nie? A potem nagle zdziwienie, że developer czy publisher taki zły, taki nie fair, etc.
A fanboyom zalecam pigułkę na uspokojenie.
Grafiki się czepiać nie będe, ale lewitujące przedmioty, okropny wygląd wnętrz budynków i te same modele postaci zombie to porażka, żeby to dopracować potrzebują co najmniej 2 kolejnych lat bo takie coś o jakimkolwiek sukcesie może zapomnieć
Nikt tez nikomu nie każe kupować narkotyków :P. I co? "Nie chcesz to nie kupuj, twoja decyzja, a jak kupujesz to jesteś przygotowany na konsekwencje" ;P?
Świetne porównanie, genialne. Nawet nie będę tego komentować.
Mój komentarz jest krytyką obecnych zasad na rynku gier, . Nic mnie nie obchodzi, że niektórzy chętnie dają się tak "rąbać". Ich decyzja, nie mogli by mnie obchodzić mniej. Faktem jest jednak, że sprzedaż produktu NIESKOŃCZONEGO byłaby niegdyś nie do pomyślenia. Dzisiaj jest normą co nie rokuje dobrze na przyszłość. Im mniej głośnego sprzeciwu i im więcej wolnej ręki na takie coś ze strony klientów (nas), tym bardziej developerzy z roku na rok będą próbować nas wygrzmocić. No bo skoro wyraźnie widać, że się tak wiele osób na to zgadza to czemu nie.
Przecież to jest korzystne rozwiązanie i dla graczy i dla twórców. Czemu uważasz, że to jakieś oszustwo? Gra jest podczas alfy dużo tańsza niż po premierze. Masz do tego wcześniejszy dostęp, możesz zgłaszać błędy i podsuwać własne pomysły. Dla fanów jest to genialne rozwiązanie, a pozostali mogą kupić grę po premierze.
tym bardziej developerzy z roku na rok będą próbować nas wygrzmocić.
Dają grę dużo taniej przed premierą. Skandal. Jedno wielkie oszustwo. Racja, przekonałeś mnie.
Musicie mieć na uwadze, że twórcy DayZ nie są specami od EA. Może ten projekt ich przerasta. Myśle, że silnik Arma jest o wiele bardziej ograniczony niż unreal engine i trudniejszy w obsłudze jeśli chodzi o bardziej zaawansowane zmiany.
Moim zdaniem to ciągłe przekładanie premiery i mierne efekty są spowodowane ograniczeniem silnika gry i słabym doświadczeniem twórców. Ten projekt nigdy nie będzie o wiele lepszy, niż ta darmowa alpha
Moim zdaniem będzie lepszy :) ale przez ten czas gierczę sobie w dayz mod do puki nie wyjdzie dayz standalon
Hetrix
Być może jest tak jak mówisz, zobaczymy. Mimo wszystko trzymam kciuki za grę, bo może z tego wyjść, albo coś słabego, albo coś świetnego.
Przez tyle czasu nie zrobili prawie nic. Niektóre mody na dobrych serwerach są lepsze.
Panowie do doskonałości można dążyć, ale nie latami, bo może się okazać, że nikt w to nie będzie chciał grać i bum minie.
Gra jest jedyna w swoim rodzaju, dąży do realizmu itp itd ale realizmu nie osiągnie.
Sprzadawanie, nawet tanio dostępu do bety, alphy i innych etapów produkcyjnych to jest chamstwo tych czasów. Kiedyś alfa czy beta trwała krótko, miała być testem produktu. Koncowym testem. Alfa była zamknięta, beta otwarta ale krótka, i testowało się gotowy produkt w którym potem poprawiali błędy i wydawali gre.
Obecnie mamy sprzedaż alphy, bety, 50% produktu, 20 %(jak path of exile gdzie gracze grali na 1 akcie i z prawie zerową mechaniką). To jest kpina. Ale niektórzy powiedzą, że to ok. Mama wam płaci za gry? Nie znacie wartości pieniądza? Gdyby stolarz wam kazał zapłacić za drewno a potem jeszcze raz za to samo drewno i gotowe drzwi to byście na to poszli?
To czemu godzicie się wy gracze płacic za niegotowy produkt? Żadna gra nie jest tego warta.
To czemu godzicie się wy gracze płacic za niegotowy produkt? Żadna gra nie jest tego warta.
Po jakimś czasie dostajesz gotowy produkt. Patrz: Minecraft.
Gdyby stolarz wam kazał zapłacić za drewno a potem jeszcze raz za to samo drewno i gotowe drzwi to byście na to poszli?
Przecież jak płacisz za alfe to pełną wersję masz już potem za darmo. Porównanie nietrafione.
Przecież to jest dopiero alpha. Boże co za człowiek.
Wiem, ale myśle podobnie jak Hendrix, chyba nie będzie tak pieknie jak być miało.
Jeden gościu krótko i na temat w komentarzach ładnie opisał
These videos are here to entice people to want to play/buy the game.
It seems like thew only people who would like this video are the people who played the old mod version and notice the shit that's fixed/better. Otherwise this looks like trash.
Przekopiuję coś co kiedyś napisałem tutaj:
Niewiedza niektórych użytkowników tego portalu po prostu poraża... Gry nie powstają od tak, potrzebny jest ogromny nakład pracy. DayZ Standalone mogło być wydane już w grudniu 2012, ale nie zrobili tego tylko dlatego, że gra zawierała mało znaczący progres w stosunku do moda DayZ, który do dziś cieszy się niebywałą popularnością i do dziś aktywnie funkcjonuje community i powstają nowe mapy i wersje moda. Prace nad DayZ SA zostały więc rozpoczęte od nowa gdzieś w styczniu, gdzie począwszy od zmian na mapie, jej powiększenia, dodania szczegółów, zmieniono także AI i skrypty z zachowaniami zombie, dodano nowy kod sieciowy przypominający bardziej mmo, utworzono tzw. "network bubble", który ma znacząco odciążyć klienta gracza, a wszystkie obliczenia będą prowadzone przez serwer, masa nowych przedmiotów odtworzonych od zera, w tym broni, elementów otoczenia i przedmiotów do użycia, nowy interface, nowy system craftingu, tego nie robi się od tak. Tym bardziej, że nie pracuje nad tym ogromne studio developerskie. Przejrzyjcie sobie sieć i porównajcie sobie wielkie studia pracujące nad grami, gdzie liczba osób idzie w setki a tutaj pracuje małe studyjko złożone z kilkunastu osób. To co napisałem to jest mała kropla w morzu prac poczynionych nad tą grą, bo budują ją od nowa. Moim zdaniem to i tak dobrze, że dzielą się ze społecznością tym nad czym pracują. Ludziom po prostu brakuje trochę cierpliwości. Podejrzewam, że ci ludzie nie wiedzą też co to jest alpha i oczekują od tej wersji pełnoprawnej rozgrywki... Poza tym mod DayZ mimo swoich słabości jest uważany za grę top25 tej dekady, wiec warto czekać na Standalone. A jak chcecie dostać finalną wersję to zacznijcie się najlepiej tym interesować za rok, bo prawdopodobnie wtedy ukończą pracę nad tym tytułem. Jak na tak małe studyjko idzie im bardzo dobrze, bo już po screenach i devblogach widać, że poczynili znaczący progress w stosunku do moda.
Dj Sasek
Ok wiem ze produkcja gry trwa. Aleeee.
1. Nie porywam się z motyką na słonce.
2. Nie krzycze że tworze gre skoro stworze ja za 3 lata.
3. Nie udostępniam ZA PIENIĄDZE wersji alpha skoro jest to alpha. Udostępniam coś co jest produktem przynajmniej prawie koncowym.
Zrobili z siebie to co panowie od Path of Exile. Dają ludziom, do tego za kase jakiegoś crapa bo inaczej nie mozna nazwać wersji alpha. Teraz na oczach graczy czekających, produkują grę. Wydadzą pewnie jakaś bete jako gotowy produkt tak jak panowie od PoE bo gracze się niecierpliwią. A potem będzie dopracowywanie błędów itd.
Jak zbierają kase, to niech zatrudnią dodatkowych ludzi i zrobią porządnie gre. A nie teraz bedzie kolejny rok albo 2 czekania na gre. Sory jak się chce produkować gry to trzeba mieć:
a) fundusze
b) umiejętności
c) plan
Tutaj okazało się, że plan to chyba tylko: zróbmy grę. Funduszy brakło to się sprzedało już alphe, a umiejętności może się okazać że nie starczy by dokończyć.
Co będzie jak skonczy się kasa zebrana z Sprzedaży gry Alpha? Ide o zaklad, że wydadzą jakąś Bete i każą czekać na poprawki, albo będą dalej zbierać kase.
Sory jak się chce coś robić to trzeba mieć plan. Pisarze nie wydaja książki po 10 latach mającej 3000 stron, tylko dzielą opowieść na cześci. Jak widać nie każdy tak potrafi.
jaalboja [34]
Ależ oni by nie wydali alphy, gdyby tego community nie chciało. Bohemia Interactive ma wystarczająco dużo kasy ze sprzedaży swoich gier w tym z ostatniej ARMY3, więc ich stać na takie zabiegi. Na reddicie hypetrain już trwa dobry miesiąc. Nie każdy z producentów decyduje się na to, aby rozmawiać ze swoją społecznością i dodawać rzeczy jakie to gracze chcą. Alpha jest między innymi właśnie od tego, aby prawdziwi fani tytułu nie zważywszy na błędy i bugi jaka gra może zawierać, mogli rozwijać tą grę na własny sposób. Rocket już kilka razy przyznał się do tego, że źle zrobił, że dawał ludziom różne daty, w których mogła ukazać się gra. Po prostu niektórzy nie są gotowi na takie informacje i reagują zupełnie odwrotnie niż jest to w zamierzeniu twórców. Jeżeli naprawdę nie masz zamiaru słuchać rzeczy o wersji alpha, to nie wchodź i nie komentuj tutaj rzeczy tylko wróć, tak jak mówisz za 3 lata i wtedy sprawdź sobie wersję finalną i porównaj ją z modem.
Co do kasy to nie wzięli jeszcze ani złotówki, a wszyscy się bulwersują jakby oni byli nam coś winni. Ale zatrudnili już np. osoby odpowiedzialne za tworzenie nowych przedmiotów, kod sieciowy i infrastrukturę serwerów.
Czytam wypowiedzi większości z was i mnie mdli od monotonności... tu coś lewituje, tam coś źle a tam gorzej. Tylko większość z was nie miała styczności z modem to znaczy nie wgłębiliście się w tę grę tylko zapewne 1h gry i ocena do dupy. Dlatego ten kto nie ma zamiaru grać w dayZ nie wiem czemu w ogóle się wypowiada. Nad modem mam spędzone grubo ponad 300h wraz ze znajomymi i jak na mod to bawiłem się świetnie a było to straszne w porównaniu z tym co widać na nowym gameplay. Fakt przedmioty lewitują... uderzenie toporem w sianie zostawia ślad po kuli... ale to jest do zmiany i jak dla mnie to że pokazują teraźniejsze błędy to im się tylko chwali. A jednak zombie, styl survival i tym podobne zostały ulepszone i to też kolejny plus. Tak więc jeśli nie grałeś i nie masz zamiaru grać to się nie wypowiadaj bo to bezcelowe i teksty w stylu gniot czy gra będzie za 3 lata to jest śmieszne i połowa z tych wypowiedzi zapewne napisana została przez dzieci z gimnazjum co każdym nowym tytułem muszą się podniecić a nie daj boże premiera się przeciąga to trzeba spalić studio i oskalpować wydawce... Po to są gameplaye i wczesne wersje by testować i pokazywać błędy a kto lepiej oceni i pokaże co jest nie tak jak potencjalni gracze... Pomysł z Alphą jest jak najbardziej na miejscu ( i jeszcze raz alpha nie jest po to by rypać i cieszyć się produktem tylko by testować...)
Adexx-> Dobra, dobra, nie podniecaj się. Nie zmienia to faktu, że wygląda lipnie ;p
Jak zwykle banda małolatów wypowiada się o grze której nie ma pojęcia. Dzieciaki nie wiedzą , że ta gra nie ma nawet roku i jest to pre-Alpha.
Idźcie grajcie sobie w AC 10 i CoDa 15.
bo gra gdzie biegasz kolesiem po opuszczonych budynkach i odpędzasz sie od zombie jest tylko dla dojrzałych i dorosłych graczy... no tak :)
ps. disclaimer w video jest wisienką na torcie :) twórcy sami zdają sobie sprawę z crapa jakiego pokazują światu a mimo to wrzucają filmiki na YT zamiast ograniczyć się stricte do tej mitycznej grupy zagorzałych fanów, którzy biorą udział w wewnętrzej alphie czy czymkolwiek ta gra teraz jest :)
...wait, przecież osoby mające dostęp do wewnętrznych testów - a przecież dla takich fanatyków jest ten filmik - doskonale wiedzą jak gra wygląda i w jakiej fazie się znajduje więc po co ten filmik skoro cała reszta to banda malkontentów? logika twórców :)))
a gra faktycznie wygląda nędznie. Nie ma tam nic co wygląda fajnie
Jak zwykle banda małolatów wypowiada się o grze której nie ma pojęcia.
Dobrze, że ty wiesz. Przecież masz kontakt z twórcami, na bieżąco cię informują o postępach nad grą.
Malaga - zobacz jak wyglada BF4, ile czasu minelo od trojki, alphy i bety 4, itd itd a jakim gra jest bublem od 3 tygodnii a to Dice/EA
Nie wyczailiście ironii na początku filmiku?
Film, który obejrzycie zawiera surowy, niewyedytowany materiał gry w fazie pre-alfa i może zakłopotać ekspertów piszących komentarze na YouTube. Nie został zatwierdzony przez marketing i zawiera niepokojące sceny, takie jak kiepski fps, lewitujące przedmioty, słabe oświetlenie, tymczasowe dźwięki i wiele, wiele więcej błędów, które oczywiście nigdy nie zdarzają się podczas tworzenia gry, w związku z czym projekt jest nie do odratowania.
Coś czuję, że tych samych ekspertów mamy na GOLu. :D
Jest dobrze. Ale przeczuwam, że będzie jeszcze lepiej. Trzymam za DayZ kciuki i czekam z niecierpliwością.
KMM
wtf? a co ma piernik do wiatraka? BF4 chociaż broni się oprawą graficzną. Tutaj leży wszystko i to dosłownie wszystko. Nawet taki "drobiazg" jak interfejs ekwipunku zrobiony w 2 minuty w ms paint
[42] Przegląda forum....
[46] BF4 tylko grafiką, poza tym to jeden wielki BUG, w dayz jest ogrom (mapa dayz = 5000x największa mapa BF4), ilość pojazdów, realistyka damage'u i klimat....
W obecnej fazie, gra nie wygląda ładnie, ale i tak bije bety BF3 i BF4 na łeb (skoro weszliśmy na temat tych gier). Co do lewitujacych przedmiotów to zmiana jednej wartości w koordach respawnu, a według was to największy problem... Wiem, że zaraz polecą hejty za słowa prawdy ale tacy są tu eksperci od gier.
Gameplay +FuN >>> Grafika
lewitujące przedmioty? :)
to najmniejszy problem tej gry...
głupie AI, tragiczny motion capture, mapa może być sobie nawet 100tyś x większa ale co z tego jak to tylko polanki porośnięte trawą i gdzie nie gdzie drzewami. O budynkach nie będę już nic pisał, bo to żenua :)
Spoko, wyraziłeś swoją opinię - przynajmniej była kreatywna i wytknąłeś co Ci się nie podoba, nie jak niektórzy wyżej. Chciałbym tylko zwrócić twoją uwagę, na to, że to dalej pre-alpha więc wszystko zostanie poprawione, a filmy na kanale Rocketa mają na celu pokazanie progressu jaki następuje pomiędzy wiadomościami na oficjalnym forum. Ja i tak kupie Alphe bo do moda mam sentyment, pomimo wielu bugów, lagów itp. fajnie grało się w grupie 6 osób, to budowało klimat.