Life is Feudal | PC
Ta gra musi być jakimś żartem. Klon Wurm Online z elementami Mount & Blade (to oczywiście tylko moje skojarzenie po obejrzeniu trailera). Jeszcze niech dodadzą do tego abonament i mają sukces murowany.
Pewnie wszyscy mówią że to gówno ponieważ grafika im się nie podoba. Jest jaka jest, lepsze to niż cukierkowa/mangowa azjatycka gierka która pojawia się co chwilę. Wreszcie doczekam się na jakiś dobry Sandbox'owy tytuł. Pozdrawiam.
Jak dla mnie wurm online jest głupie ponieważ głupio się walczy a tu widzę że będzie do lepsze mam nadzieje że wyjdzie fajna gra
Polecam grę, gra się naprawdę przyjemnie, oczywiście jeśli ktoś nie lubi gier typu sandbox z craftingiem lub klimatu średniowiecza to nie polubi tej gry... Dla mnie gra osadzona w średniowieczu, gdzie możemy robić co chcemy, jest spełnieniem marzeń!
sucharzewski a gdzie kupiłeś grę i jak jest z mapką w multi duża czy mała? bo widziałem walke i bardzo mi się podobała wurm online to jakieś wielkie gówno karnisterniak i speedfan to chyba nie znają się na dobrych grach. o i jaka cena jest tej gry
"Uwaga: gra dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play. Oznacza to, że w Life is Feudal zagrać można za darmo, jednak niektóre opcje, przedmioty i udogodnienia mogą wymagać uiszczenia opłaty."
Przecież to jest B2P, kupić raz trzeba na steammie, o co wam chodzi?
Gra jest na steamie za 30 euro, mapa mała nie jest, długo by się biegło z jednego końca na drugi. :P
Ten artykuł jest obecnie trochę nieaktualny. Obecnie autorzy gry rozdzielili ją na dwie osobne gry: Life is Feudal: Your Own oraz Life is Feudal (MMO). Póki co rozwijana jest wersja Your Own, którą można kupić obecnie na Steamie, a na bazie której powstanie wersja MMO. Wersja Your Own jest obecnie w fazie alpha z wczesnym dostępem, a różni się od planowanej wersji MMO: serwery na 64 osoby, mała wysepka (ale wystarczająca dla 64 graczy), kontrola administratora nad serwerem jako Game Master, brak możliwości zakładania gildii, w przyszłości możliwość instalowania modów. W wersji MMO ma być już nieskończenie generowany świat, możliwość tworzenia gildii a nawet królestw, wybieranie papieża, prowadzenie oblężeń, ogromnych bitew itp. I ta wersja będzie Free2Play, lecz tylko ograniczy się do małej wysepki dla początkujących (codziennie resetowanej), gdzie będzie można zapoznać się z mechaniką gry. Jak się nam gra spodoba, to wtedy płaci się jednorazową opłatę za wprowadzenie postaci już do prawdziwej gry. Więc płaci się za każdą postać wprowadzoną do gry. Każdy kto zakupi wersję Your Own, ma zagwarantowaną jedną darmową postać do wersji MMO w przyszłości.
A co do obecnej wersji gry Your Own - wspominałem, że jest to wersja alpha, ale na tym etapie możliwości są już spore. Różne serwery mają różne ustawienia dotyczące szybkości zdobywania skill’ów i atrybutów czy ich maksymalnych wartości (od mnożnika 1x do nawet 100x). Jednak gra z domysłu wymusza interakcję z innymi graczami albo granie w większych grupach, gdyż samemu droga do zbudowanie czegoś porządnego jest bardzo długa. Już nawet średniozaawansowane budowle wymagają takich materiałów, których zdobycie w pojedynkę jest ogromnie czasochłonne, nie mówiąc już o budowaniu np. dużego zamku, gdzie wymagane ilości materiałów idące w tysiące. Dlatego duża grupa graczy, z podziałem na poszczególne profesje, będzie sobie radzić o wiele lepiej niż np. 3 osobowa garstka.
Crafting jest o wiele bardziej ciekawszy niż w grach typu Minecraft czy Rust. Na początku posługujemy się narzędziami zrobionymi z rzeczy, które można znaleźć wszędzie (np. patyki, kamienie, włókna). Ale daleko z takimi narzędziami nie zajdziemy, gdyż budowanie czegokolwiek bardziej zaawansowanego wymaga już lepszych narzędzi lub materiałów np. żelazo (potem stal), skóry czy specjalne reagenty alchemiczne. Tak samo wytwarzanie lepszych zbroi czy broni wymaga poświęcania trochę czasu. Jednak wpływa to bardzo pozytywnie na grę, gdyż ogranicza możliwości troli czy grieferów, ponieważ nie stanowią oni dużego zagrożenia mając w rękach prymitywne narzędzia (po prostu nie nadają się one do walki i zadają znikome obrażenia). W związku z tym, nawet średnio ogarnięta grupa bez problemu radzi sobie z innymi graczami, którzy grają wyłącznie po to, aby uprzykrzać grę (grieferzy giną szybko, gdy przytnie się ich o głowę zweihanderem ;). Też duże znaczenie ma atrybut każdego przedmiotu tj. jakość. Z im lepszych jakościowo materiałów wykonujemy przedmioty, tym lepsze mają one właściwości. Na przykład lepszy jakościowo kilof szybciej wydobywa, a lepsza jakościowo zbroja lepiej absorbuje obrażenia. Również jakość jedzenia ma wpływ na szybkość przyrostu umiejętności. Im lepsze jemy jedzenie (np. przygotowane przez kucharza z kilku składników) tym szybciej przyrastają nam umiejętności. Oczywiście nie pozwoli to nam stać się z dnia na dzień mistrzem w danej dziedzinie, lecz działa to bardziej jako mały bonus. Więc dobry kucharz też jest ważny w grze :)
System skill’ów jest już rozbudowany, działa na zasadzie rozwijania danego drzewka/linii. Tak więc dla przykładu zaczynamy od prostego zbierania kory z drzew, a kończymy na robieniu alchemicznych dekoktów. Lub zaczynamy od umiejętności poszukiwania złóż żelaza czy innego kruszca, a kończymy jako zbrojmistrz. Każda umiejętność wynika jedna z drugiej, a całościową tworzą logiczną całość. Oczywiście rozwinięcie w pełni jednego drzewka do poziomu mistrzowskiego, może zająć na prawdę dużo czasu na serwerach o domyślnym mnożniku skill’a (ukłon w stronę graczy Ultimy Online). Umiejętności są również rozdzielone na 3 grupy: craftingowe, bojowe i ogólne. Każda z grup niezależnie od siebie ma swoje ograniczenie maksymalnej ilości punktów (tzw. skill cap), więc dzięki temu nasza postać może być zarówno dobrym rzemieślnikiem, jak i wojownikiem.
System walki mimo wczesnej wersji, jest już na przyzwoitym poziome. Na początku pojawiały się narzekania, że jest on totalnie zepsuty, lecz jak się okazało, wynikało to prób walki na prymitywne narzędzia, nie przystosowane do walki. Sam system walki jest mocno inspirowany tym z Mount and Blade, więc trzeba samemu trochę się pomęczyć, aby kogoś trafić (nie ma systemu autotarget jak w innych MMO). I jak twórcy gry zapowiadali, trzeba faktycznie trafić przeciwnika tą części broni, która zadaje obrażenia. Jeśli będziemy stać za blisko przeciwnika i klikać ciągle lewy przycisk myszki to raczej dużo mu nie zrobimy. Każda broń ma swój optymalny dystans do walki i trzeba każdą broń wyczuć na swój sposób. Obecnie jest też możliwość wyprowadzania specjalnych combo, zwiększających obrażenia. Jest wiele rodzajów broni, o różnych właściwościach - bronie kłute, cięte, miażdżące, włócznie, piki, halabardy, młoty. Są również kusze i łuki, lecz na dzień obecny są dosyć mocno zbugowane i ciężko się z nich korzysta. Do wyboru też mamy różne rodzaje zbroi: kolcze, skórzane, łuskowe, półpłytowe, płytowe. Każda ma swoje wady i zalety tj. odporność czy szybkość poruszania się w nich.
Co do ogólnej mechaniki gry to istnieje system reputacji (aligment), który jest zależny od naszego postępowania, głównie odnośnie innych graczy. Każde działanie skierowane przeciwko innemu graczowi typu zaatakowanie, obrabowanie czy zabicie obniża naszą reputację. W wersji MMO również wkroczenie na czyjś prywatny teren bez zaproszenia, będzie umożliwiało zaatakowanie napastnika w celu obrony swojego terenu, bez straty reputacji. Przy -50 reputacji zostajemy na stale oznaczeni jako morderca i w wtedy każdy może nas zaatakować bez konsekwencji. Również osoba
z bardzo niską reputacją, traci po śmierci cenne punkty w umiejętnościach. Im gorsza reputacja, tym większe kary w postaci zmniejszenia umiejętności - aż do nawet totalnego ich wyzerowania. Więc granie jako bandyta ma swoje bolesne konsekwencje. Obecnie ten system nie zbyt dużego znaczenia, gdyż i tak można stworzyć sobie bez problemu nową postać lub przejść na inny serwer (każdy serwer = nowa postać, nie ma centralnego hive'a jak w DayZ). Ogólnie jest jeszcze wiele rzeczy o których można tylko wspomnieć bez wchodzenia w szczegóły: walka konna (jeszcze nie zaimplementowana), walka w formacjach, okrzyki bojowe, system religii, system nauczania umiejętności innych graczy, maszyny oblężnicze. Ciężko jest wymienić wszystkie możliwości, jakie daje ta gra.
Warto wspomnieć o ogromnych możliwościach terraformingu, czyli dostosowywania terenu do swoich potrzeb. Mamy możliwość dowolnie modyfikować teren, budować tunele (kopalnie), wycinać lasy (lub je sadzić), karczować lasy, budować fosy, praktycznie wszystko co nam do głowy wpadnie (oczywiście w ramach realizmu tzn. bez lewitujących "klocków"). Wyrównanie terenu pod osadę czy zamek może zająć nawet sporej grupie osób, bardzo dużo czasu. Więc tym bardziej zorganizowane grupy mają przewagę nad samotnym graczem.
Co do grafiki i ogólnie oprawy, to jest to dosyć subiektywny temat. Jednemu może się podobać, drugiemu nie. Pamiętajmy, że to jest dopiero early accces, więc dużo może się jeszcze zmienić (np. przydałaby się lepsza optymalizacja).
Całościowo, gra się powoli, lecz konsekwentnie rozwija, od wypuszczenia gry były już trzy patche, póki co skupiające się na najważniejszych błędach. Nowy content będzie systematycznie wprowadzany. Obecnie gra sprzedała się już w 65 tysiącach sztuk, co jest całkiem niezłym wynikiem. W skrócie gra to taka mieszanka gier: Mount and Blade, Wurm Online, Ultima Online, Rust, Minecraft.
Jeśli ktoś ma już tą grę, to polecam grę na oficjalnym serwerze polskiego community: www.exilus.pl. Serwer jest stabilny, zyskuje coraz większą popularność, na bieżąco formują się nowe grupy graczy, chętnie przyjmujących w swoje szeregi nowych. Jest również serwerowy TeamSpeak, gdyż bez wzajemnej komunikacji dużo się nie zdziała ;). Z tego co wiem, w niedalekiej przyszłości mają być organizowane eventy w postaci turniej rycerskich itp. Polecam !
>Trójwymiarowa oprawa graficzna Life is Feudal wyraźnie odstaje od konkurencyjnych gier i wskazuje na niskobudżetowy charakter produkcji. Twórcy zadbali jednak o takie detale jak cykl dnia i nocy oraz zmieniające się warunki pogodowe.
>Core i7 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 650 lub lepsza),
aha...
Pierwsze wrażenie z gry? - WOW. Faktycznie mnóstwo craftingu (aż do znudzenia), mapa wielka i zróżnicowana. Co do kopania to trochę przesadzili (kopanie po 10 cm w przeliczeniu) ale ujdzie. Sama walka dość realna ( pałka nie równa mieczowi, a proca łukowi, itd), do tego punkty trafień, wykrwawianie się i trucizny na ostrzu. Ale.... CAŁKOWITY I NIE UBŁAGANY BRAK NORMALIZACJI! 2XQuad core +8Gb ram +2Gb grafy i gra krzaczy i długo się ładuje... Co do porównań do czego to podobne ? Hmmm... Minecrafta wrzućcie do gothica i macie LIF'a. Ocena ogólna - 4/10. Dlaczego tak nisko ktoś zapyta? A więc ... Dodawanie itemów , których nie da się zrobić. To samo się tyczy budowli. Dla mnie to największy grzech od strony twórców gry. Polecam dla maniaków MC i Gothica. Odradzam dla ludzi których zabija robienie tego samego w kółko...
Naprawde hardcorowa gra z naciskiem na coop. Bez zgranej ekipy min 5-6 nic nie da się zdziałać. W grupie zabawa przednia. Lekkie niedociągnięcia z optymalizacją ale to wczesna wersja. + Zdecydowanie niższe zagęszczenie pseudo gimba ograniczający fan z gry.
Polecam.
WItam jak z serverami dużo ludzi gra i czy jest to coś pokroju M&B?
Dziadostwo. Pokładałem wielkie nadzieje w tej grze, ale po 10 godzinach grania mogę spokojnie stwierdzić że w obecnym stanie nie jest grywalna.
- Niedopracowany silnik, mój PC uciągnie płynnie Wiedźmina 3, a tutaj zawsze klatkuje i przycina jak jest trochę więcej elementów do wyrenderowania
- Nieintuicyjne sterowanie, wykorzystują jakieś autorskie interfejsy, skróty klawiszowe i konwencje zamiast oprzeć się na sprawdzonych rozwiązaniach z innych gier
- Brak elementu MMO, na każdym serwerze może grać DO 64 graczy, MMO przy MAX 64 graczach? LOL. Miasta są puste, ciężko znaleźć innego gracza nawet na pełnym serwerze.
- Cena, 30 EURO za taki szrot? Dużo lepsze gry MMO są darmowe (Arche Age, Lineage2)
W tym stanie odradzam kupowanie tej gry komukolwiek. Na chwilę obecną 130 złotych wrzucone w błoto.
Muszę naprostować swój poprzedni komentarz. Gra jest bardzo dynamicznie rozwijana i widać, że chłopcy starają się, żeby zrobić perełkę. Myślę, że warto zainwestować kilka złotówek i obserwować rozwój tej produkcji. 7.5/10
ja wykonac pierwsze narzedzie mam drewno mam kamien ale za cholere nie iwem skad wziasc ta trawe czy jak to się zwie do zwiazania tego ????
Jak dla mnie słabiutko kolejny rust,dayz itp nuda i nic sie w ogole nie dzieje :( a szkoda ///
Gra jest świetna i przy tym trudna, dziwi mnie taka ilość negatywnych opinii. Na minus jest to że trzeba czekać na otwarcie serverów dłużej niż Twórcy zapowiadają. Pod koniec maja Gra ma wreszcie przejść z fazy closed beta do OPEN bety :) Dla każdego coś się znajdzie, przez to że jest skomplikowana to nie spotkamy gimbazy, hehehe. Jest to typowa gra dla myślących. Osoby które znają się na rolnictwie , górnictwie i innych profesjach z życia realnego odnajdą się w tej grze łatwiej niż pozostali. Mam zamiar grać oczywiście w tryb MMO.
Zapraszam osoby do wspólnej gry. Wiadomości proszę wysyłać na profil Steam.
Każdy kto kupił wersję Your Own może grać już na serwerach MMO!
Po porady proszę pisać PW.
A na marginesie:
Polska Gildia na serwerze Epleland szuka nowych członków!
Zarówno nowych jak i doświadczonych graczy (nowym pomożemy, nawet ogarnąć grę od początku).
Osoby chętne do budowania wspólnej polskiej gildii zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam,
Primosz.
p2w? I szkoda, że jest płatna - abonament.. Lepsze już było by kupno gry i jedynie dokupywanie dodatków.
Cześć, gra przeszła w F2P, czy warto zaczynać swoją przygodę? Bo nie jestem do końca przekonany.
Zapraszam wszystkich fanów LIF YO na europejski serwer, który rozpoczyna kolejny sezon z nową mapą. Trwają też prace nad autorskim modem, więc warto do nas dołączyć już dzisiaj by doświadczyć zupełnie nowych emocji związanych z grą!
Więcej informacji na jorvik_kropka_eu
[link]
[link]
Jorvik-Wojny Wikingów