Child of Light | PC
O kurczę jestem pierwszy ;)
Gierka zapowiada się ciekawie , lubię tego typu gierki i z niecierpliwością czekam ta to cudeńko ;)
A tak na marginesie : Kocham ♥MLP♥
W grę może pogram - ciekawa stylistyka a i dawno w żadne jRPG nie grałem :)
@RainbowDash - Nikt nie dba o twój margines i o to na co chorujesz. Te różowe mutanty nie przypominające koni najlepiej wyglądają rozrzynane przez Space Marine.
Ciekawie się zapowiada, a grafika mnie wprost urzekła. Na pewno zagram, jak tylko zostanie wydana :3
Wygląda bardzo zachęcająco +silnik Ubi Art Framework Jestem na TAK
Na grę natrafiłem przypadkiem, czytając artykuł na stronie cd-action o nowym PoPie, a raczej... komentarz pod tym artykułem. Sama gra wygląda zachęcająco i obiecująco, więc pewnie zagram. Będę trochę ubolewał natomiast nad brakiem polskiej wersji językowej, no ale cóż...
Child of Light stworzone jest na silniku Ubi Art Framework, czyli tym samym co Rayman Legends. Posiadam tę gry i pliki lokalizacji są niezwykle łatwo dostępne i bez żadnego kodowania, tym samym mam dużą chęć na przetłumaczenie tego tytułu. Dodatkowo mówię, że spolszczyłem już jedną grę i napisałem o niej na grajpopolsku.pl
BTW Nie mogę już się doczekać gry. Tylko tydzień do premiery :) Szkoda, że coś tak cicho o niej.
walka turowa? Nie, dziękuję......
Bardzo dobra i przyjemna gra. Animacja postaci jak i otoczenie bdb tak samo jak sama historia, muzyka przyjemna co do walki turowej miałem mieszane uczucia ale po przegraniu paru walk mogę powiedzieć że taki system nie psuje rozgrywki w grze. Śmiało polecam tym bardziej że nie jest droga na steam kosztuje 12 funa. Pozdrawiam
Tym światełkiem to się spowalnia wroga. muszisz trzymać prawy przycisk myszy żeby go spowalniać.
Witam! Mam pewien niezrozumiały dla mnie problem. Otóż, gdy chcę włączyć Child of Light wyskakuje mi komunikat: "Your CPU is outdated : all the SSE feature are not available. The engine do not support this processor". Ale wątpię żeby mój procesor nie obsługiwał SSE, tym bardziej że Rayman legends działający na tym samym silniku co CoL działał mi normalnie. Mój CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+. Nawet nowe gierki śmigają mi na tym sprzęcie, a CoL nie ma przecież tak dużych wymagań. Byłbym wdzięczny za pomoc, ponieważ napaliłem się bardzo na tę piękną grę. Dziękuję z góry ;)
Naprawdę dobra produkcja. Z pewnością niejednego zaskoczy.
Po obszerniejszą recenzję zapraszam na www.bedegralwgre.blogspot.com
@kotonikk Jak sam je zrobisz to będzie :PP ^^
Gracze chcą gier na płytach DVD, Blu ray w Pudełku na PC . Cyfrowym grą mówi(ę)my nie >Cyfrowym grą mówi(ę)my nie . Cyfrowym grą mówi(ę)my nie >Cyfrowym grą mówi(ę)my nie . ------ Kupujący powinien mieć wybór czy chcę grę Pudełkową dvd lub (blu ray) czy cyfrową -------
Przed chwilą przeszedłem grę i powiem szczerze, że gra jest świetna i wciągnęła mnie niesamowicie do świata :) Muzyka w grze to po prostu magia a walka turowa o wiele lepsza niż w South Parku. Polecam zdecydowanie i czekam na więcej takich wspaniałych gier jak Child of Light :) Moja ocena gry to 9.0/10.
Gra niestety slaba, mocno niedopracowana jesli chodzi o mechanike - czestotliwosc bitew poraza, poza tym sa one niesamowicie nudne i powtarzalne. W poukrywanych skrzynkach mozemy natknac sie jedynie na kamienie badz eliksiry. to pierwsze daje jakis tam bonus, eliksiry sa praktycznie nieprzydatne, bo energie i mane latwo znalezc w pobocznych kwiatkach. Widac, ze tworcom po prostu nie chcialo sie projektowac ekwipunku, wiec poszli na totalna latwizne. Sama fabula jest w zasadzie szczatkowa, po prostu jakas tam historyjka, ktora ma byc zaslona dla niekonczacych sie bitew. Gre ratuje bardzo dobra muzyka i oprawa graficzna. Co ciekawe w gierce indie - Aquarii jest ona na porownywalnym poziomie, a przy tym sama gra dostarcza o niebo wiecej frajdy, widac, ze byla robiona z pomyslem, a nie na odwal sie, jak to wlasnie sklecil Ubisoft.
Jestem w trakcie gry i bardzo mi się podoba. Bardzo dobra oprawa graficzna jak i muzyczna. Gameplay wciągający, odkrywanie lokacji nie trwa godzinami. Fabuła, zwykła, poprostu historyjka o ratowaniu świata (jak zawsze). Nie wiem czy nie za łątwa bo gram na hardzie i nie sprawia żadnego problemu.
Grał ktoś ?? jakie wrażenia opłaca się kupić?? Generalnie lubię platformowki w Raymany najnowsze grało mi się świetnie nie znoszę natomiast turowych RPG. Jak układają się proporcje czego jest więcej elementów platformowych czy walki??
Gra jest bardzo krótka dla kogoś kto lubi rpgi będzie sie nudził gdy ją przejdzie.
Wspaniała muzyka i oprawa graficzna, baśniowy klimat i fabuła, system walki wyjęty z klasycznych jRPG'ów, przy czym jest on ciut bardziej dynamiczny i angażujący. Minusik ode mnie za to, iż gra jest krótka, no i może wydawać się nieco dziecinna. Jeżeli wychowaliście się na seriach takich jak Final Fantasy, to bierzcie w ciemno. Przy tak niskiej cenie w dniu premiery i wydaje mi się - brak konkurencji, ode mnie z czystym sumieniem 9/10.
Ci recenzenci nie widzieli całej fabuły (na pewno) i dali jej 7.5. Oto przykład, że recenzenci grają tylko w fragmenty gier. Ja widziałem gameplay tego tytuły i to piękna i wzrusająca gra. ;-)
Gra jest naprawdę bardzo fajna i wciągają. Grafika jest przepiękna a i historia bardzo ciekawa. Wszystkich którzy chcą zobaczyć jak to wygląda w praktyce zapraszam na YT [link]
Pierwsze 30 min gry
Świetna gra. Piękna grafika, urzekająca muzyka, ciekawa fabuła. Dla mnie jedyny minus to walka (nie znoszę walk turowych - gdyby ta odbywała się w czasie rzeczywistym miałbym grę idealną).
Tym nie mniej polecam +8/10
Hej, znacie jeszcze jakieś gry z takim systemem walki jak w CHild Of Light?
Chodzi mi głównie o ten pasek na którym toczy się rozgrywka, bardzo mi się spodobało to rozwiązanie.
Co to za "eksperci", którzy tej grze dali ocenę 7?? Chyba grali w jakieś demo. Gra jest piękna, fabuła extra, a soundtrack to dzieło sztuki. Dałem 10 i dzięki temu ocena z 7.6 wskoczyła na 7.7 :)
Niesamowity i niepowtarzalny tytuł. Oprawa dźwiękowa i wizualna na najwyższym możliwym poziomie.
Gra jest wspaniała - graficznie, fabularnie, oprawa muzyczna jest niesamowita, wzrusza momentami. Dlaczego niektórzy zaniżają ocenę ? CoL to gra na ocenę 10 !!
Małe dzieło sztuki. A "ekspertom" dającym ocenę 7 podziękujemy...
Wiadomo moze czy istnieje jakieś nieoficjalne spolszczenie do tej gry?
Gra na normalnym poziomie trudności jest bardzo łatwa, pokonanie ostatniego bossa nie sprawia większego problemu i niestety gra jest również krótka (SouthPark był dla przykładu ok. 4 razy dłuższy). Mimo to jest to bardzo wyjątkowa, piękna przygoda, która porywa Cię w magiczny świat Lemurii :) Polecam 7,5 / 10
do PC_FAN - wątpię by było nieoficjalne polskie spolszczenie do Child of Light, gdyż wszystkie teksty i dialogi są pisane rymem (a wręcz poezja), co mogłoby przysporzyć wielu problemów potencjalnym tłumaczom
chyba kogoś pojebało wymyślając, że muszę mieć jednocześnie włączonego steam i uplaya do gry
Tytuł dobry do ogrania w wolnej chwili. Fabuła jest niezwykle prosta (rzekłbym dziecinna i naiwna) co jest pewnego rodzaju minusem tej gry.
Bardzo przyjemny za to jest system walki. Niezwykle prosty, intuicyjny i satysfakcjonujący zarazem. Nie rozumiem propozycji pojawiającej się ze strony autorów by grać w dwie osoby i drugi gracz sterował "ognikiem". W jaki sposób to ma dawać frajdę? Uzupełnianie się bohaterów drużyny i sterowanie myszką to podstawa tej gry, a dawanie na siłę drugiego gracza wydaje się bez sensu. Dobrze że jest to wolny wybór gracza.
Muzyka zasługuje na polecenie wszystkim osobom lubiącym twórczość instrumentalną. Kawał dobrej roboty.
Oprawa wizualna stoi na wysokim poziomie artystycznym no ale powiedzmy sobie szczerze: "Ameryki to twórcy nie odkryli".
Za wadę uznaję też trywialne zagadki i monotonię niektórych fragmentów. Świat przedstawiony też nie jest jakiś zdumiewający, a bohaterowie pojawiający się w nim są dosyć płytcy.
Jeżeli gra dostępna jest po taniości to polecam sprawdzić ale nie ma co się nastawiać na jakieś wielkie fajerwerki. Solidny tytuł na ocenę dobrą z kilkoma wadami i zaletami.
Bardzo dobra gra. Przygoda, fajna opowieść i dużo walk. Choć pod koniec już mi się nie chciało walczyć.
Właśnie skończyłem na ng+ na expercie z 82lev u Aurory. Znalazłem wszystkie znajdźki i skończyłem wszystkie questy, także grę od już instalowałem z braku dalszej motywacji. Grało się bardzo przyjemnie, ale brakowało mi opisów przeciwników i ich pasków zdrowia, a co do tego zręcznościowego elementu, podczas walk, jakim jest oślepianie przeciwników mam ambiwalentny stosunek. Mimo to polecam, chociaż zdecydowanie lepszy jest Battle Chasers.
Uważam że gra jest niesamowita. Piękna malowana grafika i oprawa muzyczna wprowadziły mnie oraz utrzymały do samego końca w baśniowym klimacie. Po prostu bajka <3
Bardzo dobry tytuł , potwierdzam co piszą przedmówcy . Natomiast po dłuższym czasie spędzonym przy grze duża ilość walk męczy i denerwuje . Według mnie gra słabsza od Ori DE. Tak czy inaczej warto zagrać . Gdyby ktoś nie był zdecydowana zapraszam na serię z całej produkcji . https://www.youtube.com/watch?v=ocDm8NUSQOY&list=PLVYHO_RNJKKhBJJi5JFDpIzZ7C42KFNsg&index=2&t=0s
Piszę na przyszłość, dla czytających - walki można omijać oślepiając przeciwników świetlikiem tak jakbyśmy ich spowalniali w czasie walki.
Ktoś wie czy spolszczenie na stronie "spolszczenia4you" działa? Bo coś mi podpada ta strona. Kontaktu z właścicielami strony nie ma, a samo spolszczenie nie chce się pobrać i wyskakuje komunikat, że wystąpił jakiś błąd.
Może ktoś wie, gdzie mogę znaleźć albo ma spolszczenie do tej gry?
Wszystko poprawne, grafika ładna, muzyka OK, walka znośna, ale nuda niesamowita. Parę godzin pograłem i nie wróciłem już do tego.
Gra posiadająca niewątpliwe zalety, które każdego mogą przykuć do ekranu. Nie jest jednak pozbawiona wad.
Zdecydowanie ścieżka dźwiękowa nadaje Child of Light specyficznego, magicznego, urzekającego klimatu. Zarówno podczas eksploracji i jesteśmy raczeni piękną muzyką. Do tego dodano bardzo przyjemną grafikę i uzupełniono wspaniałymi dialogami. Czytanie tych rozmów nigdy się nie nudzi. Postaci dzięki temu wypadają przynajmniej przyzwoicie.
Fabuła w tej grze nie ma sobą jednak nic do zaoferowania. Najprostsza z możliwych historii. Może i pasuje do całego klimatu, ale gdyby była bardziej głęboka, rozbudowana, to całość by tylko na tym zyskała. Pojawiające się misje poboczne też są tylko niezbyt interesującym wypełniaczem. Chociaż lepiej, że są w tej formie niż, gdyby zupełnie je usunąć.
Od strony mechanicznej eksploracja jest jednak smutną koniecznością. Bardzo podstawowe łamigłówki, elementy platformowe oraz niezbyt wyszukane nagrody. Mapy są jednak dobrze skonstruowane. Mają odpowiednią długość oraz są wystarczająco różnorodne by się nie nudziły.
Ta gra zasłużyła jednak na lepszy rozwój postaci. To co nam tutaj zaserwowano, to żałosna parodia angażującego systemu. Każda z postaci dysponuje trzema "drzewkami", które w istocie są tylko prostymi liniami składającymi się głównie z podpunktów takich jak "+2 siły", "+2 siły", "+2 siły", "+2 życia" itp. Prawda jest taka, że na drzewko każdej postaci wystarczy spojrzeć raz (przez 2 minuty) i już do końca gry się nad nim nie trzeba zastanawiać. A szkoda, bo dodanie specjalnych efektów (zwłaszcza w opcjach wykluczających się wzajemnie) dodałoby tej grze głębi, której nadzwyczaj brakuje. Z radością przyjąłbym system, w którym ostateczny poziom jest 2 razy niższy, ale rozwój jest przemyślany. Odrobinę poprawia to zarządzanie ekwipunkiem. Niezbyt rozbudowanym, bo składają się na niego tylko różnokolorowe kryształy. Jednak wystarczyło to do przyćmienia mechaniki poziomów.
Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest tu też walka. Dobrze funkcjonuje tu korzystanie z ognika do spowalniania akcji przeciwników. Przez to gracz mocniej angażuje się w potyczki nawet, gdy zwycięstwo jest pewne. Działają tu kontry na żywioły, ataki fizyczne, można się bronić, czarować, leczyć, zmieniać bohaterów. W teorii mnóstwo wyborów. W praktyce jednak gra cierpi na kilka mankamentów, które nie pozwalają w pełni cieszyć się z tego systemu. Gracz ma do dyspozycji tylko dwie postaci w jednej chwili, natomiast komputer 3 (z bardzo niewielką różnorodnością umiejętności). Prowadzi to do tego, że optymalną taktykę można wymyślić już w pierwszych sekundach walki i trzymać się jej do zmiany przeciwników na innych. Niektóre walki z bossami są lepsze. Jest to jednak bardzo prosta gra. Zarówno w eksploracji i w walce. Przez całą rozgrywkę nie zdarzyło mi się przegrać walki (poziom trudny). Ba! Pierwszy raz którakolwiek z postaci zginęła grubo po połowie gry. Raptem kilka razy byłem zmuszony by skorzystać z większej liczby eliksirów, by walki nie przegrać. Głównie wynikało to jednak z nieznajomości przeciwnika, de facto prowadziło do zmarnowania pierwszej tury.
Podoba mi się przedstawianie poziomu zdrowia przeciwników poprzez grafikę (mocno zraniony wróg kuleje, zdrowy ma sztywną postawę). Jednak gracz został pozbawiony dostępu do części informacji podczas walki. Trzeba pamiętać z jakich konkretnie kryształów korzystają nasze postaci, by nie zaatakować przez przypadek nieodpowiednim żywiołem. Nie pokazują się też nasze odporności lub też jakiekolwiek informacje o przeciwniku (to akurat nie przeszkadza).
Podsumowując, gra zdecydowanie bardziej przypadnie do gustu fanom dobrego klimatu i prostej historii niż tym, którzy cenią sobie dobrze przemyślane mechaniki.
Baśniowy klimat który aż wylewa się kojącym ciepłem z monitora. Ścieżka muzyczna Coeur de Pirate to jeden z lepszych soundtracków w historii gier, grafika jest tożsama z opowiadaną historią - to baśń, z silnie zarysowanym motywem walki dobra ze złem i wyrazistymi bohaterami. Tam gdzie konwencja wymusza pewne klisze (zła macocha, dobra księżniczka) to gdzie indziej zachwyca ciekawymi osobistościami - rodzeństwo klownów, zakochana mysz-łucznik, 13 letni strachliwy krasnolud z brodą, latająca świnie, wędrowna wioska ludzi-myszy... Grafika przypomina książką z bajkami dla dzieci z poprzedniego stulecia - akwarelowe, często rozmazane, senne, ale na pewno przepiękne. W tym wszystkim nie zawodzi gameplay. Przez większość czasu latamy po pięnie wymalowanym świecie i zbieramy fanty, ale nie obejdzie się bez walki. Wówczas gra przenosi nas na ekran bitewny.
Nie lubię jrpgów i innych gier ze statecznymi walkami w turach. Tymczasem twórcom CoL udało się ciekawie urozmaicić ten mechanizm. Ciężko to opisać, ale wymaga niezłego kombinowania bohaterami i umiejętnościami. Akcję można przyśpieszyć, opóźnić wroga, można też "cofnąć" akcję naszą lub oponenta, przez co nie raz wykonasz 3 ruchy przed przeciwnikiem, lub odwrotnie. Super sprawa! Ciężko to opisać, więc najlepiej zobaczyć gdzieś na yt.
Szkoda tylko, że walk iz czasem stają się nużące (szczególnie z szeregowymi przeciwnikami, bo z bossami to już pewne wyzwanie) i dla wyjadaczy będą pewnie za proste. Szkoda też, że gra nie doczekała się voice actingu i polskiej wersji jezykowej, bo angielski - poetycki i często w wersji "staroangielskiej", gaelickiej czy też innej - jest ciężki do zrozumienia i wyłapywania niuansów nawet dla zwykłego użytkownika na poziomie B1
Wersja beta spolszczenia do pobrania pod tym linkiem - https://chomikuj.pl/marcin.shadow/Child+of+Light+spolszczenie+beta .
Jest już nowa wersja spolszczenia do Child of Light, oto link - https://chomikuj.pl/marcin.shadow/Child+of+Light+spolszczenie+beta
Jest wersja spolszczenia dla posiadaczy steamowej wersji, parę osób zgłaszało, że poprzednia wersja nie chciała działać z platformą Valve. Na linku chomika powinniście pobrać wersję dla Steam.