Coraz więcej pogłosek na temat okularów VR dla PlayStation 4
Pan z projektu Oculus udzielil komentarza dot. tych okularow VR i jest bardzo podekscytowany, bo dzieki temu popularnosc wzrosnie i pokaze, ze warto inwestowac w VR, skoro taki potentat jak Sony to tez robi.
Sony od lat i caly czas produkuje okulary VR, posiada tez kontroler Move, wystarczy polaczyc oba, i mamy Oculus Rift..
@wysiak
Tylko Move + okulary VR dadzą więcej niż sam Oculus (nawet gdyby okulary od Sony były trochę gorsze). Mam nadzieję, że to nie popsuje im biznesu bo z tego co można wyczytać, to oni zasłużyli sobie na sukces finansowy. Zrobili taki sprzęt bez wsparcia finansowego jakie ma Sony czy inna korporacja.
Podobno Sony ostatnio ledwo wygrzebało się z doła jaki zaliczali od lat. Myślicie że Sony to tylko rozrywka i w nic innego już nie pompuja kasy. Te projekty na które mają patenty o których nawet nie wiecie, czekają sobie na lepsze czasy, na pieniądze i zielone światło z pewnością czekają jeszcze inne rzeczy a wiele z nich związanych jest nadchodząca premierą PS4, a nie w pierwszej kolejności z okularami które od lat nie notowały sukcesu. Gadka o tym że mają kase a dali się wydymać studentowi z garażu nie ma nic do rzeczy. Sony to korpo, jeżeli nie oplacało im się wcześniej pracować i rozwijać technologii VR to chyba tak było. Mają od tego ludzi by wiedzieli w co i w jakim czasie opłaca się inwestować.
@alpha_lyr
no mają od tego ludzi tylko jak sam napisałeś nie za dobrych :D
a codo samego newsa to we wczorajszym było ze producenci oculusa są happy z tego powodu a dziś ze nic nie powiedzieli jeszcze ... komu ufać ?? :D
Gratuluje Sonemu ciagniecie modelu HMZ-Tx do VR, pogracie 20-30min i zdejmiecie bo wasz nos nie wytrzyma takiego ciezaru i odechce sie wam grac. Wygodna uzytkowania Rifta czy to SD czy HD jest duzo wyzsza niz HMZ-T1, gogle czy okularki sa na waszych oczach a nie nosie co widac na obrazkach jak ten gosc z padem. Rowniez dizaj mi sie nie podoba, jakas nakladka ala oczy Cyclopa z Xmenow.
Wygodnie jest dopiero tak ale trzeba byc bardziej odchylonym
" technologia Sony stanie się najdokładniejszą w tym segmencie rynku" To wasza błędna nadinterpretacja (nawet oryginalny artykuł tak tego nie wyolbrzymia). Oculus nie ma aktualnie trackingu pozycyjnego i dodanie nawet zwykłej kamerki internetowej poprawia sprawę, nawet zwykły PS move ma tu przewagę, mimo że żyroskopy Sony są na zdecydowanie niższym poziomie.
@Koktajl Mrozacy Mozg
PS VR nie będzie miał NIC wspólnego z HMZ, którego koszty produkcji (przez mikrooledy) są kilkukrotnie za duże.
To są błędne domysły mediów, które nie do końca rozumieją temat.
@alpha_lyr
Na pewno Sony zauważyło, że Oculus zdobył już niezłą sławę, więc wcielili jeden ze swoich projektów - i bardzo dobrze. Martwię się tylko, że jeśli ta cała wirtualna rzeczywistość nie wyjdzie, to Sony znowu wpadnie w kryzys, jak to było z wprowadzaniem innowacyjnego Cella lub z wprowadzeniem PS Vita w czasie rozkwitu smartfonów.
Oczywiście M$ zaczeka sobie spokojnie na rozwój wydarzeń, żeby nie ryzykować.
Koktajl --> Tylko nie wiem dlaczego podajesz jako przyklad - potencjalna konkurencje dla OR - stary model HMZ-T1 (wazacy 420 gram), a nie nowy model T2, wazacy juz 330 gram, czyli mniej, niz Oculus (okolice 380 gram):)
@PortalGta
Playstation 2 miało już w 2002 roku gogle VR z headtrackingiem zwane PUD-J5A, które były klapą.
Sony co najwyżej zwiększyło zainteresowanie ich aktualnym projektem, bo nad VR oni pracują dłużej niż Oculus istniał.
MS od lat pracuje nad okularami AR Fortaleza (i wydaje kasę na R&D), które "są znacznie bardziej cool i nie odcinają cię od świata i twoich kolegów, wiec nie jesteś nolifem" - więc wcale nie czekają i nie przyglądają się z boku. Planowali to na 2014, a po paru latach wersję smartfonową do użytku na co dzień jako konkurencja dla Google Glass. Apple oczywiści również pracuje nad AR, ale ich projekty są super tajne i nic o nich nie wiadomo.
@wysiak
Konsumencki Oculus będzie lżejszy to raz. A dwa - waga ma tu mniejsze znaczenie niż fakt, że projekt HMZ absolutnie nie nadaje się do headtrackingu i wielogodzinnego grania, nawet jakby ważył 2 razy mniej. TO jest zaprojektowane do opierania się i nieruszania głową. Do VR musi być pasek jak w googlach, tak samo jak do pływania.
$ony jak zwykle wymysla a potem rezygnuje z bublowatych pomysłów.... 3D , Move a teraz kolejny "wynalazek" zapewne skonczy jak ci poprzedni
[11]
kiedy Sony zrezygnowało z 3D czy z move?
Niestety ale jak się wprowadza nową technologię na rynek to albo uda się wypromować nowy standard (np. Blu-Ray) albo się nie uda (cell, magnetowid beta-max). Ryzyko zawsze jest - przepychanki międzykorporacyjne pochłaniają miliardy.
3D nadal jest - nikt z tego nie rezygnuje. Move nadal jest wspierany - Sony nawet nie myśli by go zarzucić.
wysiak - mowilem na przykladzie T1 ktorego uzywalem pewien krotki czas, o T2 slyszalem ale sie nie interesowalem tematem. Waga waga ale trzeba sensownie rozlozyc ciezar, Oculus czy OpenDive korzystaja z chyba najlepszego sposobu do przyczepienia urzadzenia do glowy co tak samo zauwazyl Kazioo.
Moj lifehack T1 wygladal tak ze kupilem zwyczajny kask ochrony, podczepilem go do "okulary" i wygoda odrazu duzo lepsza bo calosc trzyma sie glowa a nie nosa
Tak jakby zrobili cos typu odciecie od rzeczywistosci :) I granie bez pada tylko same okularki czy cos w tym guscie to by bylo git :) I bez ruchów które widac jak anime art sword online ale nie wymagam takich gier :P bo na taka to pewnie i 200lat malo nie dozyje :D
Primo, po pierwsze: gdyby nasi dziadkowie zobaczyli 40 lat temu taki sprzęt, to powiedzieliby, że to nowocześniejsze i bardziej nierealne, jak "Gwiezdne wojny" i miecze laserowe. Primo, po drugie: technologia wyjątkowo niekorzystna dla naszych oczu. Znając skłonność UE, okulary będą musiały przejść atest zdatności i będą z nim problemy.