X Rebirth na gamescom 2013 - symulator kosmiczny dla każdego
Dla mnie bomba, od Terran Conflict odbiłem się dość gwałtownie (chce grać, a nie walczyć z excelowym interfejsem), więc ta wiadomość to miód na moje uszy. Osobiście mam nadzieję na trochę bardziej złożonego Darkstar One.
Patrząc na Trailer wyobraziła mi się taka gra tylko w klimatach Battlestar Galactica! Ahh... cóż nie zważając na moje marzenia gra zapowiada się świetnie. Słyszałem o tej produkcji i czekałem na nią, ale teraz jestem już 90% przekonany, że kupię ową gierkę!
Kupuje. Uwielbiam ta serie. To jeden z tych pecetowych exow, ktorego nie zamienilbym za wszystkie konsolowe exy razem wziete.
Bardzo mnie zasmucila informacja ze polatamy tylko jedna maszyna co dla tej gry to jest samobojstwo. Zawsze w X3 ciaglo mnie aby zdobyc lepszy statek, jaka sile ognia i pancerz bedzie mial, nowy wyglad, statki innych ras, odczuwac ten co raz wiekszy power. A niestety tutaj tego nie doswiadcze :(
kiupa => Tak samo jak bylo w pierwszym X: Beyond the Frontier. Rebirth mozna traktowac jako restart serii. Masz racje, ze bedzie brakowac zabawy z niszczycielami czy lotniskowcami, ale zabawa z testowaniem kolejnych okretow konczyla sie dosc szybko i w pewnym momencie i tak zawsze wracalem do swojej M6. Co mnie za to zawsze draznilo w X'ach to to, ze gracz posiadajacy jednego M2 byl w zasadzie bogiem. AI nie dawalo rady dobrze manewrowac duzymi (wlasciwie to zadnymi) okretami, a gracz mial idiotyczny strafe drive, ktory potrafil natychmiast zmienic tor lotu. Efekt taki, ze szybciej sie lecialo bokiem czasami niz do przodu - idiotyzm. Dodajmy cholernie powolne pociski z tych potezniejszych broni i spokojnie mozna bylo jednym M2 brac na klate 5 wrogich. Teraz za to bedzie sprawiedliwie. Nasze niszczyciele kierowane przez AI vs niszczyciele kierowane przez wrogie AI. Bedzie brakowalo testowania nowych statkow, ale z drugiej strony troche sie ciesze, ze w koncu nie bedzie sie dalo tak latwo zostac prawie nietykalnym.
Gra zapowiada się dobrze no ale wielka szkoda że nie będzie tych epickich batalii setek okrętów... brak własnej floty? brak możliwości sterowania ogromnymi molochami?! i jak tu prowadzić handel jednym małym pizdkiem ... lata świetlne zajmie nabijanie kabzy aby sie dorobić własnej stacji o ile to też będzie możliwe... plus taki że nie ma ekranów ładowania, ładna grafika i spacerek po statku albo po stacjach... mam nadzieje że przynajmniej rozbudowa okrętu będzie tak duża jak to było zawsze... Z drugiej strony jednak w X3 było tyle tego wszystkiego naładowane, skryptów, okienek i bajerów że ciężko było sie w tym połapać i to odpychało...
Emiliano666 => Zanim zaczniesz marudzic poczytaj przynajmniej info na oficjalnej stronie i forum.
Masz racje co do ograniczenie gracza do 1 statku, ale...
... brak własnej floty?
Jaki brak floty? Flote sobie kupisz, dokladnie tak jak w poprzednich x'ach
i jak tu prowadzić handel jednym małym pizdkiem ...
Po to wlasnie bedzie sie tworzyc flote handlowa, albo wykorzystywac nawet pojedynczy statek jako swoj osobity cargo hold i handlowac recznie. To wlasnie na swoim statku nie bedziesz mogl handlowac (pomijajac bronie, rakiety itp). W XR prawdopodobnie jeden kontener z towarem bedzie wiekszy niz nasz statek, dlatego do handlu trzeba bedzie korzystac z odpowiednich latadel.
brak możliwości sterowania ogromnymi molochami?!
Racja, ale jedynak mozna miec flote pod swoim dowodzeniem, a w przyszlosci ES planuje dodac rozbudowany tryb dowodzenia, tak by mozna bylo podchodzic do bitew bardziej taktycznie. Minus za brak mozliwosci kierwoania bezposrednio innymi maszynami, ale z drugiej strony w koncu bitwy miedzy graczem a AI beda bardziej fair, bo nie wystarczy jeden M2 to rozwalenia calego systemu. Teraz trzbea bedzie miec przewage w ilosci albo jakosci sprzetu, ew odpowiednim podejsciu do bitwy, czyli tak jak powinno to wygladac.
Reunion - To taka gra do której się wraca, ewentualnie Terran Conflct.
Coś niezwykłego, zimowe wieczory a człowiek siedzi zapatrzony w komputer, pochłonięty tym co jest na ekranie, ogromna immersja.
Mam nadzieję, że znowu tego doznam, czekam już trochę, chcę żeby community znowu się zebrało wokół tej gry, żeby dodali masę skryptów, elementów.
To będzie coś wspaniałego.
Nie chcę żeby to była gra dla każdego, chcę żeby była wymagająca.
Przykro mi ale jesteście w błędzie :D. Nie będzie co prawda opcji sterowanie takim M2 czy M1 bezpośrednio jak to było do tej pory, ale będzie można zadokować ( zdalnie z pewnością też ) i wydawać rozkazy "podwładnym" co moim zdaniem jest znakomitym rozwiązaniem. Zachęcam do obejrzenia "Making of X Rebirth" na oficjalnym kanale Egosoft.
rmsk => To raczej Ty jestes w bledzie:
Re capital ship docking: Yes you can land on them, yes you can even stand on platforms on those ships while they are flying which looks super cool, but no you can not be in a room just to command the ship because that would just slow down the process of playing unnecessarily.
To cytat pracownika Egosoftu. Niewykluczone, ze w przyszlosci bedzie taka mozliwosc, ale poki co bedzie trzeba siedziec na wlasnym statku, by dowodzic swoja flota. Przypuszczam, ze interfejs dowodzenia jest jedna z funkcji naszego statku, a statek zadokowany do czegos innego bedzie mial wszystkie systemy wylaczone. Nie ukrywam jednak, ze miloby bylo miec mozliwosc dowdzenia niszczycielem z tarasu widokowego na konkretna bitwe. Dam glowe, ze pojawi sie taka opcja w updacie albo modzie predzej czy pozniej.
[1] Sorry, ale to w takim razie gra nie dla Ciebie jeśli nie rozumiesz sensu istnienia tych wszystkich okienek. Ta gra nie polega tylko na lataniu i atakowaniu wszystkiego co się rusza. To nie ten gatunek gry. Tutaj także się buduje własne fabryki i tworzy floty wojenne czy handlowe. W X3AP obecnie posiadam ok 300 fabryk w 7 kompleksach (35-90 fabryk w jednym kompleksie), do tego mam ok 150 statków - więc może mi powiedz jak mam to wszystko ogarniać bez tych okienek? Na koncie mam prawie 2 biliony cr, zbieram aby zdobyć achie, po zdobyciu zaczynam dalej inwestycje we flotę wojenna i fabryki.
Kwestia sterowania: gra jest trudna ale tylko z tego powodu że Egosoft do tej pory nie nauczył się robić porządnego samouczka. Dla wielu w TC kampania argońska jest takim samouczkiem, ale on i tak nie wszystko wyjaśnia, jest zbyt uproszczona, skupiona tylko na walce. Żeby poznać klawiszologię trzeba poczytać instrukcję, samemu się pomęczyć albo skoczyć do znajomego który zna tą serie. Sorry ale ta seria nie należy do gier, gdzie każdy dostanie wszystko na tacy, trzeba się trochę pomęczyć aby coś w niej osiągnąć i mam nadzieję że tak zostanie.
Stooger - kwestia handlu moim zdaniem nie jest do końca wyjaśniona. To że nie ma ręcznego to fakt, ale jak to się będzie odbywać przy własnych fabrykach/statkach to jedynie pisemne informacje, gdyż do tej pory nie było to pokazane na żadnym filmiku. Czy to będzie auto, czy będzie można ustawić konfig jak jest przy przedstawicielach handlowych. Gadanie zawsze jest, a zobaczymy jak gra wyjdzie. Ja to się zastanawiam nad statkami, czy będzie jakaś różnica między rasami. bo jak na razie na filmikach tego nie widać.
Kajdorf => Lepiej, zeby byla roznica. Gra duzo straci jezeli floty poszczegolnych ras zostana zunifikowane. Nie ma to tez sensu za bardzo na tle informacji, ze system jumpgate'ow przestal dzialac i poszczegolne rejony/systemy zostaly od siebie odseparowane na dluzszy czas. Unifikacja floty jest nierealna w takiej sytuacji no bo jak... ale historyjka swoje, a gra swoje.
Cos gdzies tam czytalem, ze wymodelowanie jednego duzego okretu pochlania mase czasu, a co dopiero calej floty dla kazdej rasy. Nie bede mocno zdziwiony jezeli roznic miedzy okretami nie bedzie, albo beda kosmetyczne. Rozczarowany za to bede troche.
Ciekawe czy będzie możliwość abordażu - zdobywanie w ten sposób nowych statków było moją ulubioną rozrywką. Ale skoro mamy latać tylko jednym statkiem to ta opcja chyba odpadnie
StoogeR no tak, ale skoro wydawać rozkazy flocie czy to handlowej czy wojennej będzie można to co za różnica czy z zadokowanego stateczku czy nie :). Co do modeli statków to coś jednak musieli robić przez te wszystkie lata i sądzę, że jednak uświadczymy bogatej fauny ;).
Wstępnie info jakie udało mi się znaleźć, info wyczytałem na forum xudb umieszczone przez jednego z użytkowników. Nie doczytałem do końca tematu bo ma 90 stron a ja dopiero doczytałem do listopada 2012 (2/3 tematu) :P Dawno się na tym forum nie logowałem, to mam zaległości.
"Tylko ziemski układ planetarny.
Tylko jedna Rasa ewentualnie xenoni będą.
Tylko jeden statek ale z mozliwością zdalnego sterowania innymi.
Nie bedzie dało się lądować na planetach.
Zapewne chodzić będzie się dało tylko po tym jednym statku i po stacjach które we wnętrzu będą jednakowe.
Nowy sposób rozgryki.
Nowa Fabuła.
Nie bedzie bram.
Staki oraz stacje będą miały budowę modularną i bedzie się dało niszczyć podsystemy.
Gra nadal bedzie na Dx 9"
Kilka osób to potwierdziło, podobno to można wyczytać z forum oficjalnego. Dla zainteresowanych soundtrack http://www.youtube.com/watch?v=dcfnSKc4J2U&list=PLMmrkrISSzCIAyyrB1l8X49f_iNCvKhmf
W sumie wszystko super bo o ile X3 vanilla przeszedłem z rozpędu o tyle w TC i AP naprawdę nużyła sterylność i puste sektory. Coś jak granie deathmatcha z botami. Mam nadzieje ze ożywienie atmosfery się uda. Uproszczenia niestety są powszechne i nie liczę już nawet na to że w jakiejś kontynuacji ich nie będzie. Bardzo nie podoba mi się natomiast brak możliwości zmiany statku bo w początkowych fazach gry zawsze motywowało mnie dorobienie się lepszego. Mogło by ich być mało (np. 4 jak w stareńkim Privateerze) byle miały widok kokpitu. Pod tym względem rewelacyjny był Starlancer.
Nie wiem jak z ukladami i rasami ale dzis czytalem na oficjalnym forum cos takiego:
Whoa, where are you getting eight races from? Last I checked there is only definite confirmation of 3 returning races (Argon, Teladi, and Xenon), and then there's no information on any new race(s).
You can add 2 sectors for the Splits. As there is a system called "Split lost colony". I suppose this is not the only split sector.
You can add the Terrans, as you can see "Welcome to Venus ville" in the trailer of the gamescom 2011. And as you can see a terran Katana in the 2013 gamescom demo. Razz
Boron seems to be here too, because some people who played the demo say that they can speak to Borons on station.
With all of this, i suppose there is at least a Yaki solar system. Same for the Paranids.
Moze jednak pojawia sie inne rasy poza ludzmi (argoni i terranie) i xenonami.
Oficjalnego potwierdzenia jeszcze nie dostałem, bo wrzuciłem zapytanie na forum. A dlaczego się pytam? To by tłumaczyło jeden design statków na trailerach. Sam Egosoft pisze że to jest zerwanie z poprzednimi częściami i to będzie "restart" serii. Wg mnie dlatego nie ma X4, tylko X bez numerka.
Hm. Nie wiem czy znacie grę "DarkStar One". Gdy pierwszy raz to uruchomiłem to miałem wrażenie że gram w X, tylko że nastawionego na walkę jednym statkiem, był handel i misje, podobny sposób przenoszenia się miedzy sektorami. Gra miała potencjał ale został zmarnowany, misje w pewnym momencie się kończyły, handel tak sobie wyglądał, nie warto było wracać do wcześniejszych sektorów. Robiąc fabułę można było ulepszać swój statek, po wykupieniu ulepszeń nie było co robić w sektorze. Gra była na raz, po skończeniu fabuły nie warto było wracać. patrząc na to co Ego pokazuje mam wrażenie że to będzie "Dark" tylko w świecie X-uniwersum. Nastawiony na walkę w ładnej otoczce. Uproszczony handel, szlaki handlowe, automatyzacja - to zniszczyło takie serie jak "Patrican", "Port Royal". Wszystko jest robione na ładne oczy. Obym się mylił.
Co do ras - podobno miały być 3 nowe rasy: powrót Starożytnych i dwie rasy opisowe, bez własnych statków. Fabularnie mam wrażenie że wybuch nowej zniszczył większość bram, pozostałe rasy zostały albo odcięte (jak zaginiona kolonia Splitów) albo zostały zniszczone. W zapowiedziach tez kiedyś się przewinęło że będą tworzone losowe sektory, coś jak jeden z modów który jest w X3. Znając jakość gier wydanych przez Ego i po tych wszystkich nowinkach ja chyba poczekam aż gra stanieje.
Ja juz dosc czekalem, nie bede czekac dluzej ;) Chociaz zdaje sobie sprawe, ze jak przystalo na Egosoft, gra moze byc niegrywalna na starcie.
Co do uproszczen - nie wiem czy znajdziemy wiele (pomijajac te oczywiste jak ograniczenie do jednego statku). Uproszczenia interfejsu tak. Na zasadzie, ze mozemy wszystko to co wczesniej, ale wygodniej niz wtedy. Chociaz mi tam za bardzo obsluga x3 nie przeszkadzala. Popatrzmy z drugiej strony - w koncu bedzie w pelni symulowana ekonomia. Zero spawnowanych itemow, wszystko ma byc wyprodukowane z surowcow, ktore tez musza byc wydobyte i dostarczone. Mam nadzieje, ze bedzie to tez dotyczyc okretow. Samo to sprawia, ze nie moge czekac dluzej niz do dnia premiery, a to tylko przyklad jednej z wielu rzeczy, ktore wzbogaca gre.