Widzieliśmy Oculus Rift HD w akcji! - gamescom 2013
Kasa na Oculusa juz jest, czekac tylko az wyjdzie z normalnymi parametrami ;)
Czyli jednak Oculus to świetna rzecz :D Ale wam zazdroszczę możliwości przetestowania.
Też mnie zastanawia kwestia bólu oczów. Zwykle rodzice mawiali "nie siedz tak blisko telewizora bo oczy popsujesz" tutaj nam on wchodzi w oczy. Myslę że jak się przyjmie to z czasem będą coraz bardziej bezpieczne.
Jak to wygląda wagowo? nie ma problemu z cięzarem? Wygląda on na kawał solidnego kloca.
Seboolek -> Popatrz na oczy Heda pod koniec materiału. Wyglądają na nieźle zajechane i pewnie nie tylko od pracy po nocach ;)
Co racja to racja, długich sesji raczej nie doświadczymy w grach z Oculus'em, ale mimo wszystko jestem strasznie podjadany tym urządzeniem żeby chociaż na kilka minut móc się zanurzyć w swojej ulubionej grze to pewnie marzenie większości graczy.
Ciekawi mnie jeszcze cena tego urządzenia, mam nadzieję że nie będzie zbyt duża, jeśli zmieści się w granicach rozsądku to pewnie zakupię
EDIT
@freak_Man właśnie wszedłem na stronę Oculs Rift cena pre-orderu to 300$ czyli ok 700zł, więc nie jest źle
https://www.oculusvr.com/pre-order/
Niech rozwiążą jakoś problem tego bólu oczu po korzystaniu z tego urządzonka bo będzie ciężko z niego korzystać na długi dystans jak zaraz oczy będą boleć, oraz ciekawi mnie cena tego ale z pare ładnych tysi pewnie będzie kosztować.
@wojto96 300 dolarów to raczej 950 zł (ale każdy popełnia błędy ;D). A co do Oculus Rift'a, to widziałem go już wcześniej w akcji u PewDiePie'a. Ciężko się z tym będzie grać, tak jak mówicie - raczej po kilka minut. Najgorzej to tak jak myślałem, że osoby w okularach będą miały najgorzej (w tym ja -.-).
No wreszcie... Myślałem, że się tego nie doczekam. Ale i tak słabo jak na największą stronę o grach w Polsce. Konkurencja była szybsza.
PS
Słyszałem, że skrót HMD pochodzi od Hed Mounted Display.
Ja już mam Oculusa w wersji deweloperskiej. Bardzo fajne urządzenie, kupię drugą dopracowaną wersję na pewno.
Dzięki za materiał.
SPRAWDŹCIE EVE VALKYRIE!
Oculus skupia wzrok w nieskończoności (tak jakby się patrzyło na horyzont w realu) i jego działania na mięśnie oka jest MNIEJ destrukcyjne niż siedzenie przed monitorem czy nawet czytanie książki (a dużo mniej niż 3D w kinie), bo wtedy stale lekko zezujemy (konwergencja na bliskiej płaszczyźnie), a to powoduje masową krótkowzroczność u wielu osób. Uwaga z okulistą jest więc nietrafiona, natomiast same obawy medyczne mają sens jak najbardziej . Te małe ekrany są tylko 60hz i nadal nie ma w Oculusie trackingu pozycyjnego (będzie w konsumenckim), więc zdecydowanie ma to wpływ na ogólne samopoczucie i "stan umysłu".
Co do wytrzymywania dłuższego grania w tym: jest na odwrót, popularne już jest określenie "VR legs" - mózg się przyzwyczaja.
Wygląda całkiem spoko, chociaż zobaczymy, ile gier będzie wspierało to urządzenie i czy będzie dało się grać w jakąś grę godzinę bez żadnych większych przerw.
Ja mam od dawna okulary 3D sony najpierw HMZ-1, a potem HMZ-2 i gra się na tym fenomenalnie, a 3D wygląda jak prawdziwe 3D. Olbrzymi obraz i doskonała jakość oledów, jednak Oculus ma jedną zasadniczą różnice nie jest to tylko wyświetlacz personalny ale też namiastka VR. Ruszamy głową i oglądami otoczenie. Gry FPS nabiorą nowego wymiaru, czekam z niecierpliwością na sprzedaż tych okularów. Dla niewtajemniczonych jeśli w Oculusie będą podobne oledy jak w Sony to obraz będzie perfekcyjny mimo rozdzielczości 720p.
A.l.e.X--> Oculus to bardzo prosta, żeby nie powiedzieć prymitywna konstrukcja. Obudowali ekran LCD od smartfona i umieścili odpowiednie soczewki w odpowiedniej odległości od ekranu, który jest w dodatku przedzielony na pół przy pomocy kawałka czarnego plastiku. Do tego standardowe żyroskopy i prosty układ, który przetwarza obraz z wejścia DVI na odpowiedni dla tego ekranu LCD. Za tworzenie obrazu 3D jest odpowiedzialny komputer, który generuje dwa zdeformowane obrazy obok siebie, by te specjalne soczewki zmieniły go w obraz szerokokątny.
Widocznych pikseli raczej nie da się uniknąć, gdyż soczewki w różnym stopniu powiększają obraz. Najostrzej pewnie będzie na środku, a brzegi obrazu będą już bardziej rozmyte. Co nie będzie problem, gdy będziemy patrzeć się na wprost, bo nasz wzrok ma podobne ograniczenia, ale już spoglądając oczami na boki zobaczymy różnicę w jakości. Inna sprawa, że Oculus wykorzystuje tak naprawdę nie więcej niż 1/3 powierzchni ekranu. Reszta jest poza zasięgiem soczewek. Z powyższych powodów nawet ekranik 1080p może sprawiać wrażenie pikselowatego.
Skoro na projektorze i 3D Vision robię z odległości ok 80cm sesje 4-5 godzin to z palcem w oku każdy wytrzyma tyle z Oculusem, które to dają pole widzenia takie, jakie widzi ludzkie oko. Ja dziś w połowie 2013 nie wyobrażam sobie już gry na jakimś zwykłym monitorze czy LCD, a to urządzenie na pewno będzie moje :D
Ból oczu w Oculusie wynika z niedopasowanego IPD (odległość między gałkami ocznymi), co ciężko skalibrować przy masowych demonstracjach, a co każdy sam w domu może sobie zrobić, bo jest to wbudowane w oprogramowanie (kamery renderujące w grze muszą pokrywać się z oczami gracza).
IPD Heda zapewne obiegało najbardziej od IPD akurat ustawionego w testowanym urządzeniu.
@A.l.e.X
IMO większe znaczenie ma tutaj nie tyle ruszanie głową (headtracking), ale realistyczna skala (o ile IPD jest ustawione na IPD gracza). W HMZ-T1 lub na ekranie 3D oglądasz NPC-ta jako małą główkę w oddali. W Oculusie patrzysz na niego jak na kogoś naprawdę stojącego przed tobą, mającego rozmiar prawdziwego człowieka i instynktownie "skanujesz" go wzrokiem.
Aktualny update z mojej przesyłki z kurierskiej z USA z Occulusem: przeładunek w Niemczech :-[]
Czy jest ktoś z lubuskiego, kto zamawia Oculusa ?
--->Stalin_SAN - przyjmie nie przyjmie to nie ma znaczenia cena jest niska jak na nowy gadżet do wypróbowania, poza tym nikt nie każe ci z tego korzystać non stop, ja w HMZ gram tylko w fpsy, tpsy, i oglądam filmy 3D. W strategie rpg, gry wymagające dłuższego "posiedzenia" na normalnym monitorze. 30" monitory też się nie przyjęły głownie ze względu na cenę, a 4K z ceną 13k PLN też raczej nie przyjmą się za mocno. Oculus jest tani i warty sprawdzenia, do gier takich jak fpsy, czy rpgi z pierwszej osoby jak Skyrim, może być bardzo ciekawy, tak samo jak w symulatorach lotu, a jeszcze bardziej w symulatorach lotu wojennych. Poza tym Oculus o ile wiem było wspierane przez Carmacka.
jak tylko wyjdzie wersja hd dla 'ludu' to zamawiam. Czuję podobne napięcie i podekscytowanie gdy po raz pierwszy zobaczyłem voodoo1 w akcji...
Czekałem od ponad 20-stu lat na jakiś ruch, w kierunku modernizacji technologii VR,. Mam nadzieję że to będzie ten dzień, pomysł może się przyjąć szczególnie że technologia na to pozwala i jest chyba godny przeciwnik Oculusa, według mnie z lepszą optyką, gdyż oparta na odmiennej technologii optycznej i poszerzonym polu widzenia. Według mnie warto czekać na konfrontację pomysłodawców. Aha mówię o urządzeniu zwanym InfinitEye. Pozdrawiam.
Oculus Rift - Lepsze niż życie ;P. Oby rzeczywiście wzięli pod uwagę "okularników". Vermi - fajna koszulka ;).
Wirtualna rzeczywistość... Jeśli to wyjdzie to bez dwóch zdań przejmie stery na świecie :p
Pol kilo na ryju. Dobrze musi kark trenowac ;P
Watpie by sie przyjelo. Raczej nikt w tym nie wytrzyma kilku godzin.
Oculus to utopia, w dodatku niewygodna. Przyszłość to ruchome hologramy wyświetlane wokół nas.
utopia? głupia gadka, przyszłość to podłączenie mózgu do urządzenia jak w matrixie... możemy sobie gdybać
oculus jest tu i teraz, działa i nie ma lepszego urządzenia tego typu na świecie
ja kupię to nawet do oglądania filmów
Oculus Rift + Virtuix Omni (można znaleźć na kanale YT użytkownika Markiplier) jest cudownym połączeniem. Horrory, FPS'y to wszystko będzie można poczuć w nowy sposób. Oculus Rift to 300$ a Virtuix 500$. Wnioskując za ponad 2,4k zł masz poczucie "bycia" w grze.
Testowalem wersje HD, roznica miedzy moim DevKitem a HD byla na rzecz wersji HD, rozumiem ze ludzie widza pierwszy raz taki sprzet i dopisek HD potrafi troche zmylic ale jesli ludzie zaczynali na wersji SD i to bylo wystarczalne by poczuc klimat gry to HD poprawi wrazenia plynace z gry, obrazujac wrazenia moge opisac miej wiecej tak ;) => , ale tylko na podstawie Hawkena ale sama gra ktory ma miec na dniach aktualizacje dla wersji SD
Taa, Virtuix Omni - 500$+300$ wysyłka
Jestem ciekaw jakie to będzie odczucie , obcować z tym dłużej niż tylko chwilę . Bo co jak co , ale nie wytrzymałym chyba z tym bardzo długo ;)
Świetnie to wygląda. To dobrze że powstają takie rzeczy, być może jeszcze za naszego życia zagramy w jakiegoś dobrego RPG'a. Ech..., wyobrażam sobie zobaczyć Skyrima czy Wiedźmina przez Oculusa, marzenie!!!! Ciekawe kto pierwszy podbije rynek takim urządzeniem? (zagrać w Slendera na Oculusie :) to dopiero coś)
ja nie moge juz o tym myslec, ja juz sie tym jaram :)