Unreal Engine 4 – opublikowano nowe demo technologiczne
E tam, bida - konsolowcy dostają poziom grafiki jaki na pecetach jest już od 2-3 lat, niech się cieszą ;)
"Grafik powiedział, że pokaz można byłoby uruchomić płynnie (tj. w 30 klatkach na sekundę)".... czyli o 60 FPS i 1080p w next-genach możemy zapomnieć?
I znowu efekt brudnego obiektywu... niby ładnie to wygląda, ale jednak denerwuje i przeszkadza. :/
czyli o 60 FPS i 1080p w next-genach możemy zapomnieć?
^^ Nom, skoro demo "Samarytanina" cięło na mocnym PC wyposażonym w GTX 680 do tego stopnia, że prowadzący musiał przerwać pokaz (nie dało rady dobić nawet do 30 klatek), to czego oczekujesz od konsol ?
Po UE4 nie spodziewałbym się za wiele tak swoją drogą ;-). Na szczęście tuż za rogiem MGS5, The Division i kilka innych tytułów, które wyznaczą standardy graficzne i pokażą potencjał nowych konsol - bo na PC tak zaawansowanych technologicznie gier to ze świecą szukać :)
@lordpilot: tylko Samarytanin byl na UE3. UE4 jest byc moze lepiej zoptymalizowane.
@Goladkin 2013-08-19 - 11:39
>E tam, bida - konsolowcy dostają poziom grafiki jaki na pecetach jest już od 2-3 lat, niech się cieszą ;)
Niby w ktorych grach? w Crysisach moze, ale ktore jeszcze gry reprezentuja podobny poziom? Jakos nie zauwazylem takich zbytnio.
Spodziewałem się czegoś więcej, a tutaj znowu pancerne środowisko, znowu będa biegać napakowani kolesie bez karku i znowu wszystko będzie przypominało jak ulepione z plasteliny. Najgorsze jest jednak to, że większośc gier 8 generacji znowu będzie korzystało z tego silnika.
@Drau
Prawie wszystkie z ostatnich lat? Oczywiście opierając się na filmach z artykułu a nie z ich strony internetowej. Takiej grafiki jaką zaprezentowali to my nie zobaczymy długo na jakimkolwiek urządzeniu ;)
Utwór najlepszy w tym wszystkim
https://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=263170
Ten screen bije to całe UE4 na głowę a gra wychodzi dopiero w przyszłym roku.
Wciąż nie były to zbyt duże obszary. Silnik idealny to FPS i przygodówek, ale w grach wymagających renderowania wielkiego terenu... odpada.
Mocne komputery trzymają taki poziom graficzny od 3-4 lat a konsole dostają dopiero teraz :D
[5] " bo na PC tak zaawansowanych technologicznie gier to ze świecą szukać :)" Na konsolach oczywiście istnieją takie tytuły które biją graficznie wszystko, szczególnie te na current geny ;], Odpal gry na PC z full detalami i full HD a później na konsoli i zobacz różnicę, do tego MGS5 wcyhodzi również na PC (oficjalna zapowiedź) a ty piszesz jakoby miał to być ex na konsole, The Division prawdopodobnie też ukaże się na PC jak będzie miał dużą popularność na tej plarformie a takowej nie brakuje.
Wracając do tematu, UE 4 wygląda na potężny silnik tylko czemu wszystko znów wygląda jakby było ulepione z plasteliny? Już w UE 3 mnie to raziło choćby w Mass Effeccie gdzie bohaterowie postacie, statki i inne rzeczy wyglądały jakby były wymodelowane plasteliną, zero realności mam nadzieję że to jeszcze jakoś poprawią w co osobiście wątpię szczególnie że już kilka zapowiedzianych gier jest robionych na UE 4.
Grafika niezła ale na przełom, to nie wyglada, ale jeśli gry będą działać na PS4 i Xboxa One w 1080p to będzie dobrze.
Muza z filmiku to Velvetine - The Great Divide (Seven Lions Remix).
http://www.youtube.com/watch?v=NMmuxolcE6E
Wszyscy patrzą na grafikę, która i tak za 5 lat się zestarzeje, a nikt nie zwraca uwagi na silniki fizyczne. Na mnie większe wrażenie robi stare już GTA IV z silnikiem fizycznym euforia, niż jakieś The Division, które ma na ten czas fotorealistyczną grafikę i zero fizyki - chyba w złych czasach się urodziłem...
PortalGta --> o czym Ty mówisz The Division ma fizykę można to zaobserwować na gameplayu z E3.
Przecież to nie jest UE4 tylko UE3 z efektami DX11 (podobnie jak demo Samarytanin). Sam silnik w najnowszej wersji nie został publicznie udostępniony i nie wiem skąd pomysł autora, że jakiś moder może od tak sobie zamieścić na forum jego demko (na forum polycount nie ma też żadnej informacji, że demo pochodzi z UE4).
PortalGta [19]
nikt nie zwraca uwagi na silniki fizyczne
Silniki fizyczne to pół biedy bo obecnie stoją na całkiem dobrym poziomie.
Za to mam wrażenie, że twórcy (i gracze) zupełnie olali algorytmy AI i rozwijanie tego aspektu gier - 8-letni F.E.A.R. bije na głowę większość (jak nie wszystkie) FPSy i gry akcji TPP wydane od tamtego czasu. A wszystko po to, by "gra była przystępna, łatwa i żeby np. postrzelać do Obcych w Aliens: Colonial Marines mogła także babcia z wnuczką (w domyśle: bo kasa jest najważniejsza)". I jest to jeden z powodów, dla którego chrzanienie głupot o "next-genowości rozgrywki" wraz z nadejściem X1 i PS4 można włożyć między bajki bo żadnego "nowego wymiaru roz(g)rywki" nie będzie, będzie jedynie poprawiona grafika.
Przypomnijmy, że zarówno dla Xboksa One, jak i dla PlayStation 4 jest to ośmiordzeniowy procesor AMD Jaguar, 8 GB pamięci RAM oraz karta graficzna oparta na układzie AMD, dysponująca mocą obliczeniową rzędu 1,8 TFLOP-ów.
Bzdurometr poziom high...
Przypominam, że dla gier nie będzie dostępne 8 gb, a około 5-6 gb, procesor udostępni najwyżej 6 rdzeni i to ponoć maks. to 2ghz, a grafika z 1,8 TFLOPS, tak więc podsumowując, jak ktoś ma już dziś
Jakiś i5 z 3ghz, nie musi być K, ale może być też amd
4 - 8 GB ramu
grafikę między 7850, a 7870 z 1-2 GB ramu
To spokojnie odpali cokolwiek z nowych konsol, o ile ktoś to przeniesie na pc i zoptymalizuje, czyli w sumie standard.
@Irek22
dobrze powiedziane. kolejne gry w tym i na nowe "nextgenowe" konsole to tylko powielanie tych samych schematow i rozwiazan tyle ze w lepszej oprawie. juz dawno nie bylo gier, ktory wyznaczylyby nowe standardy pod wzgledem fizyki, AI oraz innych waznych elementow skladowych gier. od pewnego czasu juz wszystko ma byc "ladne, latwe i przyjemne". ze swieca szukac wsrod tytolow z gornej polki rozwiazan wymagajacych myslenia i planowania. strategie jako jedyne utrzymuja swoj poziom, RPGi juz od pewnego czasu glownie dzieki BioWare (Mass Effect 2 i Dragon Age 2) ida w kierunku jak najwiekszej akcji kosztem zlozonosci (wystarczy porownac sobie mozliwosci rozwoju i wyposazania postaci w pierwszych i drugich odslonach wczesniej wspomnianych gier) dodajac tylko dialogi z 4 opcjami na krzyz i prostym levelowaniem. roznej masci strzelanki to w wiekszosci klony CoD ze skryptami, regeneracja zycia, jedna sciezka itd. naprawde malo jest wysokobudzetowych gier, ktore sie wyrozniaja sposrod tej nijakiej masy...
Denerwuje mnie to, że już prawie nie robią takich gier, gdzie trzeba myśleć. Obecnie liczy się ładna oprawa graficzna, a reszta może ssać. W Battlefield 3 mogliśmy zobaczyć bardzo dobrą oprawę w kampanii. Jednak w multiplayer liczą się ilość FPS a nie jakość oprawy. Bo od jakości grafiki to jeszcze nikt nie wygrał.
@kaszanka9 Ja już wiedzę te 60fps przy 1080p na konsolach, będzie tak jak teraz. Postać z pierwszego planu widoczna, drugi plan bieda aż piszczy. Pełno HDR, Bloom, Blure i innego gówna żeby ukryć niedostatki graficzne i niskie tekstury. To będzie powtórka z rozrywki. I na PC będą takie same porty jak teraz tylko mniejsza przepaść tylko teraz na 2-3 lata.
Powinni się właśnie skupić na AI przeciwników - ale po co lepiej wsadzić do gry opcje 6 zmysłu, aby widzieć przeciwników z daleka. Po co zagadki fizyczno-logiczne jak można wsadzić QTE dla małp.
Fizyka coraz więcej latających gazet i liści. i więcej kamieni i innych fragmentów fruwających po wybuchu i zaraz znikających.
Jak kosz na śmieci w BF3 był niezniszczalny lub nawet był nie do kopnięcia tak samo jak krzesła ogrodowe tak samo będzie w BF4 - bo po co robić lepszą fizykę, damy więcej gazet w powietrzu.
Pamięta grę Dark Messiah of Might & Magic mając łuk z liną można było ją wystrzelić i wbić w każdy element drewniany i się wspinać, wiele obiektów można było także zniszczyć w ten sposób, chyba na wyczucie.
Teraz wychodzi w roku 2014 gra Thief mam dostęp do łuku z liną i możemy go użyć na z góry wybranych elementach, nie ma odskoczni, dodatkowo wciskamy przycisk X i mamy podświetlone miejsce gdzie mamy go użyć. Zero myślenia, kombinowanie, szukania jednej lub kilku drug na własną rękę. Idziemy jak po sznurku.
Co do gier na EU3 kilka się wyróżniało czy to na konsolach czy na PC. W większości tytułów opartych na UE3 były te same efekty wybuchów, ten sam ogień, ta sama woda i efekty z nią związane.
To samo będzie przy UE4 - silnik ten jest jeszcze bardziej intuicyjny, ma więcej rzeczy w bibliotece (gotowych efektów, tekstur), jest przystosowany i bardziej zoptymalizowany na multiplatformy od PC,konsole, tablety, smartfony, przeglądarki internetowe.
I znów tak samo jak w przypadku UE3 jedynie EPic wyciśniej z tego silnika soki, reszta deweloperów będzie coś tam robić opierając się o gotowe elementy z biblioteki. Mały wysiłek, mały koszt duża cena produktu.
Silnik EU4 stawia na multiplatformę to nie lata 2006 kiedy był silnik Epic i jakieś tam inne wewnętrzne. teraz każdy wydawca ma swoją własną technologię i na niej opierają gry ze studiów wewnętrznych.
Zagram na PS4 ocenie co się zmieniło i porównam to na PC z ultra ustawieniami pod TV.
i tak będzie lipa z nową generacją, PS3 też była genialna pod kątem osiągnieć i bebechów, a żeby gry hulały obniżono tekstury i elementy otoczenia w grze, żeby sprzęt się nie przegrzał i framerate był znośny.
Te dema technologiczne w postaci filmików to oni sobie mogą... nie powiem gdzie wsadzić. Jak opublikują właściwe demo w postaci aplikacji to będzie co podziwiać.
Widac ile tu hipokrytow, piszacych ze konsole dostana grafike ktora na PC byla juz od 2, 3 lat (co oczywiscie jest bzdura, wystarczy spojrzec na Infamous, albo The Division, i sporo innych gier).
Przyklad: Drau post [6] >E tam, bida - konsolowcy dostają poziom grafiki jaki na pecetach jest już od 2-3 lat, niech się cieszą ;)
A teraz pozwole sobie przytoczyc kilka postow ktore napisal, w nie dalekiej przeszlosci.
1). 11.04.2013 - Tylko grafika i grafika wam w glowach, masakra.
2) 09.04.2013 - Czas, aby gonitwa za coraz lepsza grafika przystopowala na dobre, bo aktualnie jest ona satysfakcjonujaca.
3) 09.04.2013 - Grafika to nie wszystko, czas zaczac myslec o wszystkich pozostalych aspektach
To tylko kilka z wielu... skoro tak wam grafika nie jest potrzebna do szczescia, to po co piszecie takie bzdury, typu postu [6]?
Ogame_fan
Prawda jest taka ze to konsole wyznaczaja standardy. PC zajdzie dalej w pewnym momencie graficznie, ale nie wyprzedzi konsol jakas kosmiczna przewaga.
Komputery są już mocniejsze od konsol nowej generacji - fakt.
Nikt nie wykorzystuje tej mocy i na PC-ty nie powstają ekskluzywne gry, wykorzystujące tą mityczną moc - fakt.
Brak developerów pokroju Naughty Dog, Guerrilla Games, Sucker Punch, 343, Bungie etc. którzy zrobiliby eksa na PC-ty.
To jest fakt i żaden PC-towiec mi nie wmówi że te wszystkie MOBy, MMO czy Strategie - wykorzystują moc obliczeniową jaką posiadają High Endowe PC-ty.
Deweloperka już dawno przestała bawić sie w optymalizację na PC, bo zwyczajnie nie ma to sensu, za 2 miesiące wyjdzie nowa karta na której najlepiej będzie hulał nasz kod, więc po cholere się męczyć ? Dajmy baranom do zrozumienia że nasza gra to taki wypas bo zajeżdza tańsze karty ale mogłaby spokojnie działać na full detalach. Tymczasem przenieśmy tę samą grę na 8 letnie konsole...
Nikt nie wykorzystuje tej mocy i na PC-ty nie powstają ekskluzywne gry, wykorzystujące tą mityczną moc - fakt.
Ogame stąpasz po cienkim lodzie, szykuj się na wjazd o tym, że gry nie wykorzystują pełnej mocy bo musza działac też na starych konsolach :)
Chętnie pokazują nowe silniki graficzne i ich "cudne" możliwości, a dlaczego nikt nie pochwali się świetnie dopracowanym i realistycznym AI przeciwników i innych NPCów...?
Ogame_fan [31]
Nikt nie wykorzystuje tej mocy i na PC-ty nie powstają ekskluzywne gry, wykorzystujące tą mityczną moc - fakt.
Taa... A o ARMA 3 to już nie pamiętasz.
No tak jak moglem okazac sie takim ignorantem, jest arma a wczesniej to chyba byl Crysis 6 lat temu, ktory koniec koncow trafil na konsole.
Brak jest eksow na PCty ktore korzystalyby z tej super mocy.
@alpha_lyr
Ja wciąż liczę na to, że wszystko się zmieni wraz z premierą next genów :)